کد خبر 1265436
تاریخ انتشار: ۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۳

به گزارش مشرق، محمد ایمانی فعال رسانه‌ای در کانال تلگرامی خود نوشت: جایگاه ایران به عنوان برادر و متحد ملت و دولت عراق در روزهای سخت، بی نظیر است. ایران و عراق در حالی پیوند برادرانه خود را باز یافتند که آمریکا و انگلیس و فرانسه، به همراه برخی رژیم های مرتجع منطقه، ضمن حمایت از صدام تلاش کرده بودند دو کشور را دشمن هم کنند.

اما کید خداوند بالا دست همه مکر ها بود. روزی که تاریخ مصرف صدام تمام شد، آمریکا و متحدانش به عراق لشکر کشی کردند و ضمن اسقاط صدام، نا امنی و جنایت و ترور و نابودی زیر ساخت ها را به ارمغان آوردند.

ایران در مقابل کوشید میان اقوام عراق نزدیکی ایجاد کند و دولت ملی در این کشور تشکیل شود. این روند تثبیت سیاسی ماهرانه و صادقانه، اشغالگران را در آفساید گذاشت. آنها زیادی بودند و باید عراق را ترک می کردند.

بنابراین در ادامه، خباثت را به جنگ نیابتی داعش و دیگر گروه های تروریستی کشاندند تا هم، بودن خود را توجیه کنند، هم متحدان سیاسی ایران در بغداد و دمشق را تضعیف نمایند و هم تهدید بزرگ امنیتی را به مرزهای ایران بکشانند.

آمریکا و انگلیس و عربستان و ...، پشت تروریست ها ایستادند؛ و ایران، پشت عراق و سوریه. پیروز این جنگ بزرگ -که کیسینجر و موشه یعلون صهیونیست، آن را "جنگ جهانی سوم" نامیدند- جبهه مقاومت بود. عراق از حلقوم تروریست ها و در واقع نقشه آمریکا بیرون کشیده شد.

آمریکا پس از آن هم با علم به این که سیاست هایش چه بلایی بر سر زیر ساخت ها و مدیریت و اقتصاد و سیاست عراق آورده، به بهانه مضیقه های اقتصادی، آشوب به راه انداخت و با کودتا علیه دولت قانونی عبدالمهدی، دولت انتقالی موقتی را روی کار آورد که بعد از دو سال همچنان بر مسند است. با این وجود، پارلمان عراق حکم به اخراج اشغالگران داده است.

این مختصر، تصویری از واقعیت عراق و جایگاه برادرانه و بی نظیر ایران است. بر اساس همین واقعیت میدانی هم هست که وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران در نشست اخیر بغداد در صف اول شرکت کنندگان ایستاد.

جایگاه منحصر به فرد ایران در مبارزه با تروریسم و ثبات و امنیت عراق به قدری شناخته شده و محترم است که نه مقامات عراقی و نه فرانسه و اردن و قطر که مقامات درجه اول آنها در نسشت بغداد حضور داشتند، کمترین نقدی نسبت به حضور وزیر خارجه ایران در صف اول شرکت کنندگان نکردند و حتی آقایان امیر عبداللهیان و السیسی رئیس جمهور مصر، در حال گفت و گو و در کنار هم، برای گرفتن عکس یادگاری شرکت کنندگان آمدند.

با همه این واقعیت ها، برخی کانال های غربگرا معرکه گرفته و عزادار شده اند که چرا وزیر خارجه ایران نرفته صف دوم بایستد و در صف اول ایستاده است!

اقتدار یعنی قدرت نافذ و مشروع و محترم در نگاه دیگران. امروز به برکت خون های محترم شهیدان سلیمانی و ابومهدی مهندس و سایر شهدای منطقه، جبهه مقاومت به ویژه جمهوری اسلامی ایران، از اقتدار و احترام ویژه ای برخوردارند که ملت های منطقه را خوشحال، اما دشمنان آنها را عصبانی می کند.

بنابراین باید از کانال های اجاره ای و نشریات زنجیره ای مانند اعتماد پرسید، شما چرا مانند دشمنان ملت ایران ناراحت هستید و از اعتزاز و اقتدار پذیرفته شده ایران لب به دندان می گزید؟!

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۴:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۸
    7 31
    چه ربطی به جایگاه داره اخه اولا که هیچ کشوری نباید خود را برتر از دیگران بدونه بعدش هم این اهانت به خود اقای رئیسی است که وزیر امور خارجه در جایگاه ایشان قرار گرفته یا عمدی بوده یا سهوی ولی کارش قطعا اشتباه بوده
    • IR ۱۵:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۸
      15 3
      یعنی غیرت دینی شما قبول میکرد که وزیرخارجه ایران پشت سر مکرون ملعون بیاسته؟!!! فاین تذهبون؟
    • IR ۱۸:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۸
      13 2
      برخی ذلت پذیری و کرنش در مقابل غربیان جزء ذات و ماهیت شان هست و کاریش نمی توان کرد! اعتراض بهاره جان 14:53 برآمده از همین موضوع است که چرا امیرعبداللّهیان پشت سر مکرون مو بور چشم آبی نایستاده است تا خود کم بینی بهاره جان ارضاء شود!
  • IR ۱۴:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۸
    18 1
    غربگراها از هر چیزی که نتونه تحقیرشون کنه بدشون میاد. اینا دوس دارن یه ارباب داشته باشن هی جلوش زانو بزنن هی زانو بزنن و ارباب هی وعده بده هی عمل نکنه، هی تضمین بده هی عمل نکنه. تحقیر دوس دارن.
  • IR ۱۴:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۸
    12 0
    خدایی به اراجیف این ناقص العقلهای عقده ای نباید اهمیت داد البته نهادهای امنیتی باید یکبار برای همیشه تکلیف اینها را روشن کنند
  • IR ۱۵:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۸
    6 13
    تو همين كشور دوست و برادر!!!! اسم تاريخي خليج فارس رو به اسم جعلي تغيير ميدن و كسي اعتراض نميكنه.ميشه بگيد از كدوم جايگاه محترم صحبت مي كنيد؟ البته ما غربگرا نيستيم و ايضاً شرق محور.
    • IR ۱۶:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۸
      6 2
      چندبار یه مساله رو باید بهتون گفت تا حالیتون بشه؟ احمدی نژاد به شیختون تو مناظرات ۸۸ توضیح داد شما هنوز هم نفهمیدید؟! دول الخلیج العربیه معناش میشه کشورهای عربی خلیج. یه بار تو عمرتون سعی کگید بفهمید
    • IR ۱۷:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۸
      4 1
      اگر وجدان، شعور، شخصیت، دین یا دست‌کم یکی از اینها را داری در گوگل سرچ کن: «دولت‌های عربی خلیج گوگل ترنسلیت». با چشم خودت ببین که چی میاره. اگه سواد عربی هم نداشته باشی کفایت می‌کنه. یاد کروبی رو زنده می‌کنید به خدا... این قدر بی‌سواد و نفهم نباشید.
  • 10098 IR ۱۶:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۸
    4 14
    آقای ایمانی چشمتون رو خیلی واقعیات بستید و خودتون رو به نفهمی زدید: 1.در جریان دیدار آقای امیر عبدالهیان با مقامات عراقی ایشان با بی اطلاعی کامل و شاید بر اساس اطلاعات کاملا غلطی که گرفتند اعلام کردند حجم مبادلات تجاری دو کشور 300میلیارد دلار بوده است !!!!که با خنده و تمسخر مقامات حاضر مواجه شدند که الته آقای خادمی رقم را که 13میلیارد بود اصلاح کردند 2. با وجودی که قبلا محل قرار گرفتن ایشان در عکس یادگاری کنار سایر مقامات مشخص شده بود اما ایشان نسنجیده رفتند کنار امیر دبی ایستادند که موجب تمسخر و استهزا ایشان و کشورمان در میان کاربران عرب زبان شبکه های اجتماعی شد ! 3. و نطق عربی سراسر غلط که ایشان به اجبار به دلیل عدم تسلط به زبان انگلیسی روخوانی کردند ! جناب ایمانی اینها از فردی که مسئول اول و اصلی سیاست خارجی و دیدارهای دیپلماسی ما در چشم ناظران داخلی و خارجی است فقط مایه سرافکندگی کشور ماست ! والله اگر اقتدار به این است که دفعه بعد یگ بازوبند کاپیتانی هم برایش تهید کنید بره تنها جلوی همه وایسه !!! مخلص کلام : هر وقت کشور عراق حاضر شد بدون ترس از امریکا و با اجازه این کشور مطالبات میلیارد دلاری کشور ما را پرداخت کند اونوقت میتوانید حرف از اقتدار بزنید !
  • صمصام IR ۱۶:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۸
    3 12
    آقا چرا اینقدر دوست داری بگی من .... ؟ جایگاه محترم کیلو چنده ؟؟؟!! مرد حسابی عراق بدون اجازه امریکا حتی جرات نداره مطالبات میلیاردی ما رو بده اونوقت رفتار بچگانه وزیر خارجه ما رو که هیچ سواد دیپلماتیک نداره و نمیدونه جایگاهش کجاست رو گذاشتی به حساب جایگاه محترم ایران ؟؟؟!!! بس کن جان جدت آقااااااااا به خدا هیچ کس از اقتدار ایران ناراحت نمیشه و کلی هم افتخار میکنیم کور بشم من یکی اگر اذیت بشم ! اما اینکه مثل احمقها چشمانمان رو برروی واقعیات منطقه ببندیم نه این اصلا اقتدار که نیست حتما مایه سرمساری است
    • سعید IR ۱۷:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۸
      8 0
      جناب صمصام ، دکنر امیرعبداللهیان بسیار کار درستی کردند ، ایشان بیست و پنج سال در وزارت امور خارجه هستند ، لازم نکرده جنابعالی از ایشان ایراد بنی اسرائیلی بگیری. ابشان اصلا جای خود را تغییر نداد ، در فیلم کاملا مشخص است ، ابشان در حالت صحبت با سیسی بود و بعد هم در کنار ابشان قرار گرفت . ذهنیت استعمارزده جنابعالی ، قطعا از اقدام عزتمندانه دکتر امیر عبداللهیان شرمسار است ، چون امثال شما به زانو زدن جناب ظریف در برابر امیر کویت افتخار می کنید. امثال شما ، اقتدار را در تحقیر شدن جلوی غربی ها تفسیر می کنید. آیا حضور فرانسه در کنفرانس همسایگان عراق و حضورش در صف اول برای جنابعالی تعجب آور نیست؟!!! ترور سردار سلیمانی هم در منطق شما طبق پروتکل ها بود؟!!! با همین پروتکل های تحمیلی امثال شما را تحمیق کردند که به راحتی به غربی ها سواری بدهید بدبخت، هنوز نفهمیدی؟!!!! رعایت پروتکل های بین المللی باید مبتنی با عزت ملی و منافع ملی باشد دانشمند، نه خلاف آن. خود غربی ها و صهیونیستها بارها از گسترش هر چه بیشتر نفوذ ایران در منطقه ابراز نگرانی می کنند و برای همین هم شهید سلیمانی را در یک دیدار رسمی از عراق ترور کردند، بعد تو جایگاه مهم ایران در منطقه را انکار می کنی ؟!!!! دلیلش اینه که یک خودتحقیر غربگدا هستی و بس. اگر عراق بدون اجازه آمریکا آب نمی خورد ، چرا مجلس عراق طرح اخراج آمریکایی ها را از عراق تصویب کرد ؟!!! چرا با وجودی که آمریکابی ها بارها از وجود حشد الشعبی ابراز نگرانی کرده اند و بارها هم مواضع آنها را بمباران کرده است ، دولت عراق این گروه را به خواست آمریکا منحل نمی کند ؟!!! آمریکا طبق گفته خودشان تا پایان سال جاری ، عراق را هم ترک می کنند ، مثل خروج ( فرار)مفتضحانه شان از افغانستان ، همین که افول آمریکا را انکار می کنی و ادعا می کنی که عراق بدون اجازه آمریکا آب نمی خورد ، یعنی یک غربگرا هستی ، اون هم از نوع بی سواد و متوهمش.
  • علی ولی خداست .عبا دالله IR ۱۸:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۸
    0 5
    اقای ایمانی همه اینهایی که گفتی درست اما اصول دیپلماسی چیز دیگری است قدرت را با لبخند تلخ هم می شود نشان داد با شعور سیاسی بالا و با فرهنگ اساسی ان عزیز دل ما اقای همه این کشور ها که بر شمردی هستیم خود شان هم می دانند ما دارای فرهنگ و تمدن بزرگ هستیم ما مسلمانیم و باید بیشتر از هرکس به اصول پای بند با شیم تا هیجان افتاد مرگ بر امریکا میشد این مساله راقبل از رفتن برای عکس یادگاری به میز بان یاد اور می شدیم تا تبعات کمتری می داشت بزرگی به جا ومکان نیست باز مرگ بر امریکا
    • IR ۱۵:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۱
      1 0
      اصول !!!!! چه کسی اصول رو تعیین کرده دیگه دوران غرب گدایی و زانو زدن وزیر جلوی عرب ها تموم شده حالا نیاز نیست با اسم اسلام بیای بگی باید ایران زانو بزنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس