کد خبر 1269909
تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۷:۰۳
بزرگسالان مبتلا به اوتیسم در معرض ریسک بالای کووید ۱۹ شدید

به گفته محققان، بزرگسالان مبتلا به اوتیسم، معلولیت فکری یا اختلالات روانی در معرض خطر بیشتر ابتلا به کووید ۱۹ شدید قرار دارند.

به گزارش مشرق به نقل از هلث دی نیوز، به گفته محققان دانشگاه درکسل پنسیلوانیا، آگاهی از افزایش خطر در اولویت بندی اقدامات پیشگیرانه کووید ۱۹ مانند واکسیناسیون، آزمایش، ماسک زدن و فاصله گذاری برای این گروه‌ها بسیار مهم است.

ببینید:

عکس/ تزریق واکسن کرونا به بیماران اوتیسم

«ویتنی شوت»، یکی از نویسندگان این مطالعه، در این باره می‌گوید: «این جمعیت‌های پرخطر باید توسط پزشکان شناخته شوند و این گروه‌ها باید از نظر واکسن و آموزش در اولویت قرار گیرند.»

محققان داده‌های مربوط به ارزیابی عوامل خطر ابتلاء به کووید ۱۹ را در بزرگسالان ۲۰ تا ۶۴ ساله مبتلا به اوتیسم، معلولیت‌های فکری و اختلالات سلامت روانی و همچنین گروه کنترل بزرگسالان بدون این شرایط تجزیه و تحلیل کردند.

برخی عوامل، خطر ابتلاء به این بیماری را در این افراد افزایش می‌دهد. به عنوان مثال، بزرگسالان اوتیستیک و آن دسته از افراد دارای معلولیت ذهنی یا اختلالات سلامت روان عمدتاً در آسایشگاه‌ها زندگی می‌کنند، از خدمات مراقبتی خارج از خانه استفاده می‌کنند، و دارای وضعیت سلامتی پرخطری نسبت به گروه کنترل هستند.

محققان دریافتند اگر این افراد مبتلا به کووید ۱۹ شوند، احتمال ابتلای آنها به بیماری شدید بیشتر است.

به گفته محققان، تشدید تلاش‌های ترویجی برای واکسیناسیون این گروه‌های آسیب پذیر مهم است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس