کد خبر 1270136
تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۶:۲۲

به گزارش مشرق، علیرضا تقوی‌نیا، تحلیلگر مسائل سیاسی در کانال تلگرامی خود نوشت: دولت جدید لبنان پس از ۱۳ ماه خلاء سیاسی تشکیل شد.

این رخداد برای مردم عروس خاورمیانه نوید وضعیتی بهتر را خواهد داد زیرا مشکل فعلی این کشور معیشت و تامین خدمات عمومی است که با تشکیل کابینه تا حد زیادی مرتفع می شود.

صِرف رسمیت یافتن کابینه، اگرچه اثرات آنی خود را مانند حل مشکل کمبود عرضه کالاهای اساسی و بالا رفتن ارزش لیر خواهد گذاشت ولی مهم تر از آن عملکرد نجیب میقاتی و کابینه اش است.

شانس نجیب میقاتی اینست که کابینه وی در زمانی شروع به کار می کند که تحریم های آمریکا با تلاش های حزب الله و حمایت ایران تا اندازه ای شکسته شده و ایالات متحده که تمایل نداشت این ذهنیت در جامعه این کشور ایجاد شکل گیرد که آنها مسبب مشکلات اقتصادی اند و جمهوری اسلامی بالعکس نقش ناجی را دارد، تعهد کردند برق و گاز لبنانی ها را تامین نمایند.

همچنین دولتمردان حاکم بر کاخ سفید که در سالهای گذشته با پرداخت وام صندوق بین المللی پول به لبنان مخالفت می کردند، با احساس خطر از ناحیه نفوذ بیشتر ایران در این کشور و ایضا پیشنهادات جذاب چین، اخیرا مجوز آن را صادر کرده اند.

در نهایت به نظر می آید لبنان از شرایط بحرانی آرام آرام در حال خارج شدن است و سیاست های آمریکا و سعودی که در تلاش بودند با فشارهای شدید مالی و اقتصادی مردم این کشور را به شورش علیه مقاومت و سلاح آن وادار کنند با شکست جدی مواجه شده و آینده روشن تری برای عروس خاورمیانه پیش بینی می شود.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • پیروزه IR ۰۹:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
    11 1
    مقاومت با تفکر و هم اندیشی دست برتر دارد .مرگ بر امریکا ال سعود اسراییل
    • IR ۰۹:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
      5 0
      منظورم مثبت بود!
  • سید IR ۰۹:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
    8 0
    فرمانده ناو هواپیمابر یانکی ها باید از ناخدای نفت کش دریایی ایران درس بیاموزد که چگونه می توان در یک کشور تحول ایجاد کرد!
    • احسان معتمدی IR ۱۰:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
      7 0
      نفت کش های ایزان اثرات خود را نشان دادند
  • IR ۱۴:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
    0 0
    با جماعت یانکی باید با انجام عمل و کار انجام شده سخن گفت . برکات ارسال سوخت رو مشاهده بفرمایید . از ترسشون برای جلوگیری از نفوذ هرچه بیشتر لبنان برق و گاز و منابع مالی به لبنان دارن می دن . دم ایران گرم که با این طرحش سبب شد مشکلات لبنان فعلا تا حدودی رفع بشه و دشمن به دست و پا بیفته . ما دو سر بردیم هم چهره ی کثیف و روتوش شده ی امریکا و نوچه هاش رو برای مردم لبنان هویدا کردیم همه وهمون بیش از پیش برای مردم لبنان مثبت شد . سیاست مدبرانه حکومت ایران در این قضیه قابل تقدیره ماشالله
  • IR ۱۵:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
    0 0
    سه ماه حداکثر عمر این کابینه است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس