آمریکا کرونا نمایه

بسیاری از جمهوری‌خواهانی که پیش از این اعلام کرده بودند واکسن کوید-۱۹ را دریافت نموده‌اند و مردم این کشور را به دریافت واکسن تشویق می‌کردند نیز به اجباری شدن واکسیناسیون اعتراض کرده‌اند.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز جمهوری‌خواهان و لیبرال‌ها به دستور جو بایدن رئیس‌جمهور امریکا مبنی بر اجبار واکسیناسیون برای همه شرکت‌ها، کارکنان بهداشت و کارکنان فدرال اعتراض کردند. تصمیمی که بایدن با توجه به گسترش سریع سویه دلتا ویروس کرونا اتخاذ نموده است.

بیشتر بخوانید:

ویروس کرونا به کدام اندام‌ها آسیب می‌زند؟

بخشی از این دستور که به گفته کاخ سفید حدود ۱۰۰ میلیون کارگر و دو سوم کارکنان امریکا را پوشش می‌دهد، توسط اداره ایمنی و بهداشت شغلی وزارت کار ایالات متحده (OSH) نوشته شده است.

در اولین ساعات اعلام رسمی دستور به واکسیناسیون در روز پنجشنبه برخی قانونگذاران، حکمرانان و مقامات رسمی احزاب علیه آن اعلام دعاوی حقوقی کردند و یا گفتند به این دستور پایبند نخواهند بود.

اکثر مخالفان، مرجعی را که دولت از طریق آن واکسن‌ها را اجباری کرده مورد سوال قرار داده‌اند.این گروه می‌گویند دولت فدرال قدرت پلیسی ندارد و بنابراین هیچ اختیاری نخواهد داشت کارکنان بخش خصوصی را  مجبور به واکسیناسیون کند.

واکسیناسیون اجباری آمریکا در گذشته عموما توسط دولت‌های محلی و ایالتی و در ارتباط با اماکن عمومی و مدارس اجرا می‌شده است.

بسیاری از جمهوری‌خواهانی که پیش از این اعلام کرده بودند واکسن کوید-۱۹ را دریافت نموده‌اند و مردم این کشور را به دریافت واکسن تشویق می‌کردند نیز در مقابل این اجبار دولت اعتراض کرده‌اند.

یکی از این جمهوری خواهان، تد کروز می‌گوید:« اگرچه من واکسن را دریافت کرده‌ام و از واکسیناسیون حمایت می‌کنم، ولی آمریکایی‌ها حق دارند در مسائلی که مربوط به سلامتی آن‌ها می باشد بتوانند تصمیم‌گیری کنند. دریافت واکسن مسئله‌ای است که  شخص در مشورت با دکتر خود انجام می‌دهد و نباید توسط دولت به مردم اجبار شود.»

بیماری ویروس کرونا تا کنون بیش از ۶۵۵،۰۰۰ نفر را در آمریکا کشته است و آمار فوتی‌ها و بستری های ناشی از این بیماری به دلیل شیوع سویه مسری دلتا با سرعت زیادی رو به افزایش است. بیشتر مبتلایان افرادی هستند که پیش از این واکسن را دریافت نکرده بودند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • نه به واکسن اجباری IR ۱۲:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
    4 1
    آفرین به غیرت و آگاهیشون
  • رضا IR ۱۵:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
    6 7
    بحث واکسن چیزی که به خود فرد تنها بستگی نداره چون واکسن نزدن باعث گسترش ویروس در جامعه میشه . درنتیجه شخصی نیست .داستان همون سوراخ کردن کشتی هستش
    • IR ۱۷:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
      7 7
      خوبه که یه توجیه علمی هم واسه نادونی و فوضولی کردنتون تو کار مردم بهتون یاد دادن
    • IR ۱۹:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
      3 2
      چه ادبی!
    • مراد RO ۲۰:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
      2 1
      در مورد اختیار فرد در پذیرش یک درمان یا واکسن هیچ شکی در دنیای پزشکی نیست،اگر این رو کسی یا رژیمی به هر علتی نقض کنه شالوده ی بسیاری از مسائل حقوقی در دنیای بیمار و پزشک نابود میشه،مسائل حقوقی بسیار پیچیده و طی سالها تکامل پیدا کردن ،نقض اونها هم یک جور دیگه کشتی رو واسه همیشه سوراخ میکنه ،لطفا بدون تخصص نظر نده
    • IR ۲۲:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
      3 0
      کاربر 19:55 اگر خیلی انسان مودبی هستی اول باید یاد بگیری کله تو از زندگی دیگران بکشی بیرون (بعنوان مثال ما به شما نمیگیم چرا واکسن زدید اما شما به بهانه کشتی و قایق و سوراخ و غیره برای دیگران نسخه میپیچید)
  • ZOHA IR ۱۹:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
    5 4
    منم تاالان واکسن نزدم....چون میترسم!ومنتظرم داروش کشف بشه!
    • IR ۲۱:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
      3 0
      بشین تا برات بیارند تا واکسنهاشونو نفروشند و به بقیه اهدافشون نرسند دارو خبری نیست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس