کد خبر 1270392
تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۳:۵۹
سلامت

نتایج بررسی نشان داد که افراد پس از واکسیناسیون با کاهش ۱۵ درصدی احتمال احساس افسردگی و کاهش ۴درصدی در احساس افسردگی خفیف مواجه شدند.

به گزارش بهداشت نیوز،  محققان ایالات‌متحده برای ردیابی تاثیر بیماری همه‌گیر بر سلامت روانی بررسی طولانی‌مدت Understanding America Study را انجام دادند؛ بخش اول این طرح شامل ارسال بیش از ۸۰۰۰ نظرسنجی با سوالات مرتبط با نحوه تاثیر بیماری همه‌گیر بر سلامت‌روانی بود. داده‌های حاصل از نظرسنجی‌ها نشان داد، اکثر افراد مورد بررسی در نتیجه همه‌گیری اضطراب و افسردگی را تا حدودی تجربه کرده‌اند.

 در این بررسی هر دو هفته یک‌بار نظرسنجی‌هایی برای افراد مشابه ارسال شد تا در ادامه بیماری همه‌گیر تغییرات سلامت روان مورد سنجش قرار گیرد. در آخرین نظرسنجی از شرکت‌کنندگان درباره تاثیرات واکسن بر سلامت‌روان سوال شد.

نتایج بررسی نشان داد که افراد پس از واکسیناسیون با کاهش ۱۵ درصدی احتمال احساس افسردگی و کاهش ۴درصدی در احساس افسردگی خفیف مواجه شدند، همچنین تخمین زدند که بر اساس داده‌های آنان، به احتمال زیاد یک میلیون نفر بعد از واکسیناسیون کاهش فشارروانی را تجربه کردند.

محققان عنوان کردند: داده‌های آنان نشان می‌دهد که واکسیناسیون علیه بیماری کووید- ۱۹ نه تنها افراد را در برابر عفونت محافظت می‌کند، بلکه ترس و اضطراب را نسبت به احتمال آلوده‌شدن بسیار کاهش می‌دهد و همچنین بسیاری از افراد با دریافت واکسن عزیزانشان نیز کاهش استرس را تجربه خواهند کرد.

این بررسی در حال انجام است و باید نظرسنجی بیشتری درباره احساس ابتلا به سویه‌های مختلف بیماری و دریافت دوز بیشتر نیز انجام شود.

منبع:بهداشت نیوز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
    1 0
    آره بابا اصلا میگن خیلی ویتامین داره فقط باید زنده بمونی تا ویتامیناش خوب جذب بدنت بشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس