دولت نمایه دولت روحانی نمایه

به عقیده کارشناسان ۷۰ الی ۸۰ درصد مشکلات ناشی از سوءمدیریت است و تنها ۲۰ الی ۳۰ درصد مشکلات از تحریم ها است. افتادن تشت رسوایی پروژه واکسیناسیون از بام، بیش از پیش بر این اظهارنظر کارشناسی صحه گذاشت.

سرویس سیاست مشرق - در روزهای گذشته رکورد واکسیناسیون روزانه کرونا شکسته شده و از مرز یک میلیون واکسن در روز نیز عبور کرده است. آیت الله سید ابراهیم رئیسی- ۲۰ شهریور- در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا، نزدیک شدن آمار واردات واکسن به مرز ۵۰ میلیون دز را گام تحولی و مثبت دیگر در عرصه مقابله با کرونا عنوان کرد و اظهار داشت: «افزایش آمار واردات و همزمان افزایش آمار واکسیناسیون روزانه تا حدود زیادی باعث ایجاد آرامش و رفع نگرانی‌های مردم شده و امیدواریم واکسیناسیون روزانه به زودی آمار ۲ میلیون نفر در روز را پشت سر بگذارد».

همچنین کریم همتی، رئیس جمعیت هلال احمر گفت: «عالی ترین مسولان نظام تاکید داشتند تا در راستای کاهش آلام مردم و جلوگیری از شیوع کرونا، واردات واکسن صورت گیرد. تا به امروز بیش از ۳۰ میلیون دز واکسن فقط توسط جمعیت هلال احمر وارد کشور شده است و در این مسیر رئیس جمهوری و معاون اول وی، تلاش های بسزایی انجام داده اند».

همتی افزود: «وزارت امورخارجه و بانک مرکزی نیز کمک‌های خوبی انجام داده اند و سازمان تدارکات پزشکی هلال احمر در این عرصه با موفقیت عمل کرد. مجموعا تا آبان ماه ۹۰ میلیون دز واکسن وارد کشور خواهد شد».

تشت رسوایی «پروژه واکسیناسیون» از بام افتاد/ مشکل از FATF و تحریم نبود، مسئله اصلی «سوءمدیریت دولتِ خسته» بود

رئیس جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: «به علت اینکه در آستانه بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید قرار گرفته‌ایم، رئیس جمهوری تاکید داشت که واکسیناسیون دانش‌آموزان نیز آغاز شود و بر همین اساس ۱۰ میلیون دز واکسن مخصوص سنین ۱۲ تا ۱۸ سال وارد خواهد شد تا دانش‌آموزان نیز در مقابل کرونا ایمن شوند».

شتاب گرفتن واکسیناسیون در هفته های اخیر موجب شده است که در روزهای گذشته با کاهش چشمگیر تعداد مبتلایان جدید مواجه شویم.

تشت رسوایی «پروژه واکسیناسیون» از بام افتاد/ مشکل از FATF و تحریم نبود، مسئله اصلی «سوءمدیریت دولتِ خسته» بود

همچنین در روزهای گذشته حسن جلیلی، مدیرعامل کارخانه شفافارمد وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام گفت: «تا امروز در فاز یک کارخانه شفافارمد نزدیک به ۱۰ میلیون دوز واکسن "کوو ایران برکت" تولید شده که از این تعداد حدود ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار دوز واکسن پس از گذراندن مراحل کنترل کیفیت، تحویل وزارت بهداشت شده و مابقی واکسن‌ها نیز پس از گذراندن این مراحل به تدریج جهت تزریق عمومی در مراکز واکسیناسیون عمومی تحویل وزارت بهداشت خواهند شد».

وی افزود: «روند تولید واکسن برکت در فاز دوم صنعتی کارخانه نیز ازروزهای گذشته آغاز شده و خط جدید ظرفیت تولید ۶ تا ۸ میلیون دوز واکسن کرونا را دارد و ظرفیت خوبی به توان واکسیناسیون کشور اضافه خواهد کرد».

مدیرعامل کارخانه شفافارمد تاکید کرد: «فعالیت در خط سوم تولید هم به صورت بی‌وقفه درحال انجام است و طی هفته‌های آتی  خبرهای خوبی درخصوص راه‌اندازی فاز سوم تولید واکسن کوو ایران برکت و ایجاد ظرفیت تولید بیش از ۲۰ میلیون دوز واکسن در ماه را به اطلاع مردم خواهیم رساند».

خوشبختانه هم در زمینه واردات واکسن و هم در خصوص تولید واکسن در داخل شاهد انتشار خبرهای خوبی هستیم و ان شاءالله با این روند روز به روز از تعداد مبتلایان و فوتی ها بر اثر کرونا کاسته خواهد شد.

و اما شتاب واردات واکسن و رکوردزنی واکسیناسیون در هفته ها و روزهای اخیر، تشت رسوایی «پروژه واکسیاسیون» را نیز از بام انداخت.

در مقطعی که دولت روحانی روی کار بود، برخی مقامات ارشد دولت همصدا با جریان اصلاح طلب و طیف غربگرا با یاس آفرینی و خودتحقیری و سیاه نمایی مطلق از وضعیت کشور، مخالفت با FATF و پافشاری ایران درباره مشروط کردن احیای برجام به لغو یکباره تحریم ها را عامل کاهش واردات واکسن معرفی کردند.

تشت رسوایی «پروژه واکسیناسیون» از بام افتاد/ مشکل از FATF و تحریم نبود، مسئله اصلی «سوءمدیریت دولتِ خسته» بود

در همین رابطه، «علی ربیعی» سخنگوی دولت روحانی- دی ۹۹- در نشست خبری گفت: «در مورد واکسن کرونا، قبلاً همکاران من در وزارت بهداشت توضیحات مفصلی ارائه دادند، در مورد انتقال پول بنابر قوانین تحریم و قواعد FATF چندین مرحله انتقال پول با مشکل مواجه شد و با موانعی رو به رو بودیم. به طور کلی نپیوستن به FATF آثار خود را نشان خواهد داد قبلا نیز دولت دیدگاه خود را در این زمینه اعلام کرده بود».

همچنین «عبدالناصر همتی» رئیس سابق بانک مرکزی و کاندیدای اصلاح طلب انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰- آذر ۹۹- گفت: «از آنجا که خرید واکسن کرونا (covax) باید از مسیر رسمی سازمان بهداشت جهانی انجام گیرد تاکنون هر طریقی برای پرداخت و انتقال ارز مورد نیاز به خاطر تحریم غیرانسانی دولت آمریکا و ضرورت اخذ مجوز اوفک با مانع مواجه شده است».

تشت رسوایی «پروژه واکسیناسیون» از بام افتاد/ مشکل از FATF و تحریم نبود، مسئله اصلی «سوءمدیریت دولتِ خسته» بود

علاوه بر این «علی مطهری» نماینده عضو لیست امید در مجلس دهم گفت: «دلیل باطل شدن سهمیه واکسن ایران، قرارداشتن در لیست سیاه FATF است».

«عباس آخوندی» وزیر مستعفی راه و شهرسازی در دولت روحانی نیز با اشاره به مسئله FATF گفت: «راه ایستادگی در برابر تحریم‌های سبعانه، بستن درهای کشور و ایجاد مانع بر سر راهِ تجارت نیست. این کارهم مردم را فقیر می‌کند و هم سلامت‌شان را در تامین واکسن کرونا و داروهای حیاتی تهدید می‌کند. ایران چهار راه جهان است. ما باید این چهار راه را با قوت، نظم و قواعد بین المللی اداره کنیم و باز نگاه داریم. ایجاد مانع در این چهار راه تنها ما را ضعیف می‌کند. دیگران این چهار راه دور خواهند زد».

تشت رسوایی «پروژه واکسیناسیون» از بام افتاد/ مشکل از FATF و تحریم نبود، مسئله اصلی «سوءمدیریت دولتِ خسته» بود

تشت رسوایی «پروژه واکسیناسیون» از بام افتاد/ مشکل از FATF و تحریم نبود، مسئله اصلی «سوءمدیریت دولتِ خسته» بود

تشت رسوایی «پروژه واکسیناسیون» از بام افتاد/ مشکل از FATF و تحریم نبود، مسئله اصلی «سوءمدیریت دولتِ خسته» بود

پس از این اظهارنظرها، رسانه های اصلاح طلب همصدا با رسانه های معاند از جمله بی بی سی فارسی و صدای آمریکا، در یک فضاسازی بزرگ رسانه ای مدعی شدند که چون ایران به FATF نپیوسته است، واکسن کرونا به ایران وارد نشده و شرط تغییر در واردات واکسن کرونا، تجدیدنظر ایران در مسئله اف ای تی اف است.

تشت رسوایی «پروژه واکسیناسیون» از بام افتاد/ مشکل از FATF و تحریم نبود، مسئله اصلی «سوءمدیریت دولتِ خسته» بود

حالا در دولت سیزدهم، نه ایران از لیست سیاه FATF خارج نشد و نه دولت بایدن در تحریم های ضدایرانی تجدیدنظر کرد.

در این میان تنها یک اتفاق افتاد، دولت روحانی و به عبارتی «دولتِ اصلاح طلبان» به پایان رسید و دولت سیزدهم بر سر کار آمد. در حقیقت دولتِ خسته کنار رفت و مدیریت جهادی بر سر کار آمد.

دولتی که در آن رئیس جمهور صبح جمعه می گفت «من هم همین الان از طرح سهمیه بندی و قیمت جدید بنزین خبردار شدم» به پایان رسید و دولتی بر سر کار آمد که «جمعه های جهادی» و به عبارتی «جمعه های خدمت» را رقم زد. رئیس دولت سیزدهم در کنار دیگر دولتمردان در هفته های اخیر به استان های خوزستان، سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی سفر کرده و از نزدیک مشکلات و مسائل مربوط به استان های مذکور را مشاهده و بررسی کرده اند.

کارشناسان و صاحبنظران پیش از این بارها تاکید کرده بودند که ۷۰ الی ۸۰ درصد مشکلات ناشی از سوءمدیریت دولت است و تنها ۲۰ الی ۳۰ درصد مشکلات ناشی از تحریم ها است. افتادن تشت رسوایی پروژه واکسیاسیون از بام، بیش از پیش بر این اظهارنظر کارشناسی صحه گذاشت.  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 132
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 19
  • FR ۲۳:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
    52 8
    دولت خسته و ناکارآمد برای دولت روحانی فقط یک چشم پوشی و ارفاق است
    • علی IR ۰۶:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
      18 2
      احسنت بر شجاعت و پیگیری و دینمداری رییس جمهور محترم و همکارانش. فقط یک سوال مهم: جناب آقای رییس جمهور؛ علت عدم تسریع در فرایند انتخاب مدیران دولتی (همچون استانداران و مدیران کل دستگاهها) چیست……!؟! بنا بر آنچه شنیده می شود ظاهرا یکی از دلایل اصلی این تأخير، عدم پاسخ نهادهای امنیتی به استعلامات مدیران انتخابی است؛ در حالی که پیش از این چنین تأخیری صورت نمی‌گرفت. به نظر می‌رسد رئیس جمهور باید این موضوع را از وزیر اطلاعات مطالبه کند. خصوصا که مدیران ارشد این وزارتخانه همچنان مدیران ارشد دولت روحانی هستند! این در حالی است که پیش از این، استعالامات چند روزه و به صورت شفاهی پاسخ داده می‌شد تا مراحل کتبی آن طی می‌شد. لطفا دستور تسریع و اقدام بفرمایید…
    • شاکی IR ۰۷:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
      24 3
      یعنی با همین تیتر پرونده این نامردهای بی مروت رو جمع کردین . پس تکلیف این یکصد وسیزده هزار خانواده ای که بی دلیل و بی جهت بی سرپرست شدن چی میشه . مشرق مردانه خودت پیگیر این پرونده باشین
    • IR ۰۸:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
      11 3
      دیگه تو این مملکت مدیریت نباید بدست این افساد طلب ها سپرد چون پدر مردم رو در می آورند.
    • IR ۰۸:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
      23 3
      رسواتر شدند
    • مظلوم IR ۰۸:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
      9 2
      بی سرپرست شدن خانواده میدونین یعنی چه ؟ یعنی فقیر شدن هر روزه خانواده . تنگدستی . نداری . یتیمی . و هزاران مشکلات دیگه . این بی وجدان ها چه جوری این بلا رو سر مردم اوردن . شما که بهتر از مردم اگاهید . چرا کاری نمی کنید . اگر اقدامی نکنید شما ها هم مسئول هستید .
    • IR ۰۸:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
      3 4
      مشرق ..........
    • ...علیپور IR ۰۸:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
      14 3
      اونهاییکه منفی دادن باید به راه است هدایت شوند
    • IR ۰۹:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
      18 3
      مسئله اصلی «سوءمدیریت دولتِ خسته» بود اینطوری صحیح‎‌تره مسئله اصلی «سوءمدیریت دولتِ وابسته» بود
    • IR ۰۹:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
      5 7
      یه نرمش قهرمانانه دیگر در مقابل واکنشهای ممنوعه
    • IR ۱۰:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
      13 2
      مسئله اصلی بی عُرضگی دولت روحانی بود FATF و تحریم بهانه بود.
    • IR ۱۰:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
      17 2
      مسئله اصلی این بود که دولت قبل سلامت مردم را برای مذاکره با امریکا گروگان گرفته بود.
    • IR ۱۱:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
      1 4
      مشرق اگه لطف داشتی الان این تیتر حذف میکردی
    • IR ۱۱:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
      6 1
      محاکمه و مجازات اصلاح طلبان (بانیان وضع موجود) یک مطالبه عمومی است امیدواریم که محقق بشود.
    • IR ۱۱:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
      4 1
      دولت فشل و پیر و بی تدبیر روحانی اقتصاد کشور را ته دره برد و با تعلل در واردات واکسن و تعویق مجوز واکسن داخلی باعث مرگ بسیاری از مردم ایران شد.
    • سوخته IR ۱۲:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
      6 1
      کی می شود این خائنین جاسوس را اعدام کنند
    • عرشی NL ۱۲:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
      5 1
      خسته ؟؟؟ یعنی چی اینهمه خیانت دولت قبل فقط کلمه خست؟ دیگه خواهشا ماله نکشین هر کی ماله بکشه شریک جرکه دولت قبله اون دنیا هم تمام ثوابهای اعمالتونو میگیریم
    • حسین IR ۱۵:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
      7 0
      خداوند ایران را از ریا و تزویر و دروغ گفتن مصون بدارد
    • IR ۱۶:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
      3 0
      برانداز
  • SG ۲۳:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
    28 2
    پس دارو تحریم نبوده!!!!
    • IR ۰۰:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
      14 1
      دقیقا!
    • IR ۰۱:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
      4 6
      اگه تحریم نبوده چرا وزارت خزانه‌داری آمریکا رسما اطلاعیه داد که از این به بعد تحریم اقلام مرتبط با کرونا رو برمی‌داریم؟ واقعا نمی‌فهمم تو گداگشنه وطنفروش مزدور چقدر از بن‌سلمان پول می‌گیری که این کامنت رو صد جای دیگه هم ارسال کردی
    • IR ۰۷:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
      14 3
      معلومه که نبوده، چون تمامی تحریم‌ها فردای امضای برجام بالمررررررر..... ررررررر ه رفع شده بود!!!!!!
    • IR ۰۹:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
      6 1
      دارو تحریم بوده اما مشکل از مسئولین هم بوده که عرضه وارد کردن نداشتن الان داروی بیماران پروانه ای تحریمه
    • حامد US ۰۹:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
      2 0
      دارو مستقیما تحریم نیست، اما اون شرکت دارو‌سازی یا شرکت واسطه که قرار پول رو جابجا کنه، به خاطر ترس از آینده و اینکه ممکنه قوانین تقییر کنه، صلاحش میبینه که با ایران کار نکنه. اما تو زمینه کرونا مستقیما با دولت طرف مقابل میشه وارد معامله شد و مسئولیت چون با دولته شرکتها وارد میشن.
    • IR ۰۹:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
      5 1
      همه میدونن بوده. ولی راههایی که میشد استفاذه کرد رو روحانی نخواست استفاده کنه
    • ناشناس IR ۱۰:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
      2 1
      همه دنیا فریاد میزد دارو تحریم نیست!!!!!!مگه این موضوع جدیده؟؟؟؟اگر مقصر دولت قبل هست چرا محاکمه علنی نمی کنید؟؟؟!!
  • IR ۲۳:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
    36 4
    خدایا به محمد وآل محمد فریدون خبیث و همراهانش را به ...ابدی دچار کن
  • آرش IR ۲۳:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
    24 15
    آره دادا وقتی سنگ اندازی کنید هیچکس نمی تونه!!!!
    • IR ۰۰:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
      21 5
      سنگ انداز اصلی و گروگان گیر اصلی خود فریدون و رفقاش بودن از وقتی که به ...دان تاریخ پیوستن مانع اصلی واردات واکسن رفع شده
    • IR ۰۷:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
      8 4
      بگو چطور سنگ اندازی میکرد دولت و وزارت خارجه و بانک مرکزی و تمام نهادهای اجرایی ...در اختیارشون بود یا یکبار برای همیشه بگید سنگ اندازی یعنی چی و با ذکر مصداق یا برای همیشه خفه شید
    • IR ۱۰:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
      5 4
      23:43 نمونه سنگ اندازی این است که عباس فریدونی برای توافق آژانس با دولت روحانی میگوید: اشتباه محض هست باید همکاری با آژانس قطع شود. ولی در دولت رئییس همان ادم با توافق گسترده در مورد دروبینهای نظارتی میگوید کارخوبی شد جلوی بهانه ها گرفته شد
    • IR ۱۰:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
      9 1
      روحانی عُرضه نداشت واکسن بخرد اما رئیسی هنوز نیامده واکسن خرید.
  • محمد IR ۲۳:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
    23 0
    مشکل واضح و مشخص بود،
  • محمد IR ۲۳:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
    12 3
    با تشکر از تشت محترم که از خود گذشتگی کردن و افتادن ان شاالله سلامت باشند . مسئولان مربوط که باعث مرگ ما شدند چه زمانی اعدام میشوند ای نظام مدعی جمهوری اسلامی ایران . والسلام علیکم. 4468
    • IR ۰۶:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
      4 0
      کدی که نوشتی کد سازمانیت هست؟؟
    • IR ۱۱:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
      3 1
      نه تعداد دفعاتیه که تو تیرانا توالت شسته!!! خخخخخخخخ
  • IR ۲۳:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
    28 6
    همین یک دلیل برای محاکمه روحانی بس است.البته اگر راست می گویید
  • IR ۲۳:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
    33 0
    بدبحت ترین و کثیف ترین ادمها اونهایی هستن که می دونن دارن دروغ میگن ولی طوری نشون میدن انگار که دارند راست میگن!
    • IR ۰۰:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
      17 10
      این تخصص اصلی افسادطلبان است
    • جلیل IR ۰۰:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
      8 6
      احسنت..مشرق جان با شماست..
    • شسم IR ۰۳:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
      8 0
      درود بر شما دوست عزيز و چيز فهم ، درست مى فرمائيد !
    • IR ۱۳:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
      3 0
      استاد تمام وارونه نشان دادن حقایق خدا هدایتت کنه!
    • IR ۱۳:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
      2 1
      عزیزم من هم بودم مثل روحانی عمل میکردم چرا حالا با آژانس توافق شد مگر قانون مجلس 360 درجه تغییر کرد
  • IR ۲۳:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
    17 2
    اینا رو ما میدونیم باید به قوه قضاییه بگید
  • IR ۰۰:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
    12 2
    یعنی این اقای روحانی و جهانگیری و کابینه اش شبها می تونند راحت بخوابند وقتی این همه به مردم ظلم کردند .
    • علی IR ۰۷:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
      10 1
      بله که راحت می‌خوابند، تازه به ریش ما ملت هم می‌خندند، کی به کیه، تاریکیه، کسی تو مملکت جرأت نداره به این قاتل‌های حروم‌لقمه که 8 سال پدر همه رو درآوردند بگه بالا چشمت آبروست. فقط خدا (اللهم العن فریدون و اعوانه)
  • CA ۰۰:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
    11 6
    بابا دیگه دسته پیش نگیرین که پس نیافتید،
  • IR ۰۰:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
    5 8
    مشکل افاده ها و ادعاهای واهی ما بود که میخواستیم واکسن برکت خودمان رو با سایر کشورها صادر کنیم ولی کمترین نیاز داخلی رو نتونستیم تولید کنیم
  • IR ۰۰:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
    12 3
    اثرات مال حرام
  • IR ۰۰:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
    16 3
    خنده های سفیهانه، متاسفیم که هشت سال عمر بابرکت این ملت دست چنین اشخاصی بوده،
  • IR ۰۰:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
    5 2
    روحانی خدا تو و دارو دسته ت رو نابود کنه چون باسهل انگاریهای تو دو تا از بستگان من به خاطر اینکه واکسن ها زودتر وارد کشور نشد وآنها کرونا گرفتند و به رحمت خدا رفتند. اگر زودتر واکسیناسیون انجام می شد خیلی ها داغدار نمی شدند.
  • IR ۰۰:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
    14 1
    خدا لعنت بکنه معاویه رو
  • عمار GB ۰۰:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
    11 1
    خداراشکرازدست دولت فشل وبهانه گیرراحت شدیم
  • عمار GB ۰۰:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
    11 1
    خداراشکرازدست دولت فشل وبهانه گیروتنبل راحت شدیم
  • IR ۰۲:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
    6 1
    ایااین افرادالان خجالت هم سرشومیشه یاهمچنان پوست کلفتی مثل کرگدن دارنند
  • IR ۰۳:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
    4 2
    احتمالا این همه واکسن وارد و تزریق کردن حتی بیست و چهار ساعته آن بمردم . از آثار بگفته جناب مهاجری کارهای پوپولیستی دولت آقای رئیسی محسوب میشه .
  • IR ۰۵:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
    1 2
    لطفا فلسفه نچینید شما که تصمیم خودتان را گرفته اید
  • علی IR ۰۵:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
    6 0
    چرا محاکمه و مجازات نشد؟؟؟؟؟؟!!!!! چرا به اشد مجازات نرسیدند؟؟؟؟؟!!!!! آیا در پس پرده همه باهمند؟؟؟؟!!!!! چرا اموال تاراج شده به بیت المال برنگشت؟؟؟؟؟!!!!!! اللهم العنهم جمیعاوعذبهم عذابا الیما بحق محمدوآل محمد
  • ناشناس IR ۰۶:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
    4 0
    اعدام با شلنگ سرم توسط مردم داغدیده کوچکترین کار هست
  • IR ۰۶:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
    5 9
    در زمان روحانی با هماهنگی با چین جلوی ورود واکسن را گرفتید تا بعد از اومدن رئیسی وارد کنید و برای رئیسی اعتبار بخرید
    • IR ۱۰:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
      9 0
      روحانی حتی عُرضه خرید خوراک دام و طیور را نداشت چه برسه به خرید واکسن !
  • IR ۰۷:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
    1 4
    اقای مشرق شما داری از واکسن طرفداری میکنی میدونی این یک پروژه تروریستی هست؟
  • هیچکس IR ۰۷:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
    5 0
    این دنیا که ثروت و قدرت میدان داری میکنه اما میرسه روزی که کسانی که جان و مال مردم را به گروگان گرفتن باید جواب پس بدهند زیاد دور نیست!!!!!!!!!!!!!!
  • IR ۰۷:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
    4 0
    دولت پیر مردهای خسته و ناتوان و غرب گدای لیبرال مانع بود
  • IR ۰۷:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
    12 9
    مشرق جان خیلی ممنون از روشنگری های شبانه روزیت!!!طوری حرف میزنین انگار از پشت کوه اومدیم هیچی حالیمون نیست. خدا لعنت کنه کسی رو که سنگ اندازی کرده!
    • IR ۱۰:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
      4 4
      دولت فشل و پیر و خسته روحانی دلیل کمبود واکسن بود.
    • IR ۱۰:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
      6 3
      چه کسی سنگ اندازی کرده بود ؟!!!!! شماها با رای دادن به روحانی ثابت کردید که هیچی حالیتون نیست.
    • IR ۱۳:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
      2 1
      جناب ۴۲ ۱۰ من تو هیچ دوره به روحانی رای ندادم و اتفاقا تو دوره ی قبل و این دوره به رییسی رای دادم ولی انصاف خوب چیزیه که بعضیا ندارن.
  • IR ۰۷:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
    5 0
    خدایا می شه یک روز صبح که از خواب بیدار می شویم تصویر و یا فیلم این افساد طلبها را نبینیم خدای به حق بزرگیت اینها را به سزای اعمالشان برسان
  • IR ۰۷:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
    9 6
    دقیقا راست گفتید مشکل از تحریم نبود فقط موندم طرفدار این تئوری که خود مشرق و هم مسلکهاش بوده!!!! حالا مقصر دولت بوده؟! روحانی گفت واکسن آمریکایی و انگلیسی وارد نکنید؟!
    • IR ۱۰:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
      6 2
      حالا واردات واکسن امریکایی ممنوع بود چرا واکسن چینی و روسی وارد نکردند ؟!
  • IR ۰۸:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
    7 2
    مشکلاتی که از داخل ایجاد می شد خیلی تاثیرگذارتر از تحریم ها بود.
  • IR ۰۸:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
    8 5
    همین واکسن هارا که دولت قبلی خریداری کرده است
    • IR ۱۰:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
      4 1
      خخخ دولت قبل حتی توان کنترل قیمت مرغ را نداشت چه برسه به خرید واکسن !
  • مجتبی از زنجان IR ۰۸:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
    0 0
    با سلام ناکارآمدی به چشم میاد مملکت نیاز به ایجاد تقسیمات جدید داره ایجاد کنید واجب و اساسی هستش منطقی ایجاد بشه واجبه
  • عدالت IR ۰۸:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
    5 0
    فقط محاکمه و مجازات.
  • IR ۰۸:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
    7 5
    این واکسن هایی که این روزها وارد شده، سفارش دولت قبل بود. دروغگویی نکنید.
    • / IR ۱۰:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
      5 0
      خخخ دولت قبل اگر بلد بود و میتوانست در یکسال گذشته واکسن وارد می کرد.
  • IR ۰۸:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
    6 3
    چرا دروغ میگید!!! همین وزیر فعلی بهداشت جز کسانی بود که نامه منع ورود واکسن را چند ماه پیش امضا کرد
    • IR ۱۵:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
      1 1
      ببین این کامنت ها رو تا حالا 10 بار نوشتی خییلی تابلویی ح...
  • میرعظیمی IR ۰۸:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
    1 0
    هزاران بار تاسف
  • IR ۰۸:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
    4 0
    رسوا بودند رسواتر شذنذ
    • IR ۰۹:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
      4 0
      این دست خداست که از آستین زده بیرون خدایا به بزرگیت شکر
  • IR ۰۸:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
    8 6
    سلام کمی ساده لوحی است اگر گمان کنیم مشکل واکسن این بود که شما فرمودید . به دلیل اختلافات سیاسی از مرزهایی عبور نکنیم که در آینده گرفتار آن خواهیم شد .از این قبیل تجربه کم نداریم . روزی که فلان آقا مطابق میل ما برخی افراد سیاسی را باصطلاح رسوا می کرد هورا کشیدیم بعد که دامن برخی از باصطلاح خودی ها را گرفت شد جریان انحرافی و...
    • DE ۰۱:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
      1 0
      نه عمو اون یارو هنوز لیست بگم بگمش‌داخل جیبشه دیر اومده بود عجله داشت میخواست زود بره حالا اسلام رحمانیش هم دروغه ؟ الان که راحت شده یار غار ضد انقلاب براش کف و سوت میزنند.
  • عطاالله IR ۰۸:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
    6 1
    دولت فاسد تن پرور بنفش. خداوند از شما و حامیان تان نگذرد.
  • IR ۰۸:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
    0 0
    دولت روحانی بی لیاقت و00000000 چرا گذاشتید 8 سال ملت وکشور را این چنین در عذاب قرار دهد. پس مجلس چه وظیفه ای دارد؟
  • IR ۰۸:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
    3 5
    مشرق نیوز ما می گفتیم شما باور نمی کردین .کار کار نمکی و روحانی بود ..
  • IR ۰۹:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
    0 0
    دارد تلاش می کند کدام خدا و کدام مردم را فریب دهد در مورد تهیه واکسن ؟
  • IR ۰۹:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
    1 0
    محاکمه عاملان نسل کشی دردولت قبل بایدهرکه باشد ازخرد تاکلان ضمن معرفی به مردم به اشد مجازات برسن ضمن تشکر ازدولت جدید بابت تسریع واردات
  • RO ۰۹:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
    0 2
    سانسورچی نازی آخی گریه نکن زمین زدمت بمیررررررررم برات گریه نکن
  • RO ۰۹:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
    0 2
    آخی گریه نکن زمین زدمت
  • RO ۰۹:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
    0 2
    آخی گریه نکن زمین زدمت بمیررررررررم برات
  • RO ۰۹:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
    1 3
    سانسورچی نازی آخی گریه نکن زمین زدمت بمیررررررررم برات گریه نکن دماغت رو تمیز کن آب دماغت آویزونه آخی کم آوردی چی شد امروز چاپ نکردی خخخخخخخخخخخخ
    • IR ۱۱:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
      1 0
      این یکی دیگه کارش از موتوری گذشته، جنس تو جوب پیدا کرده کشیده!!! خخخخخخ
    • BE ۱۱:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
      0 0
      بعد از این همه توضیحات که شما دادید ، حتما متوجه شدند
  • IR ۰۹:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
    6 0
    با سلام داشتم نظرات را مرور میکردم دیدم یک دیدگاهی که در مشرق غالبا نظرات همین گروه هم درج می شودمخالفین سیاسی خودرا با عناوینی همچون ، کثیف، حرام خور ، خبیث ، قاتل، افساد طلب و......این جملات از اندیشه ای صادر میشود که خود را حق مطلق ومخالف خود را باطل مطلق میدانندطرفداران این اندیشه حاضر میشوند با مخالفین خود برخورد فیزیکی داشته باشند
  • اقبال مهدوی IR ۰۹:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
    1 3
    مشرق این چه تحلیلی است که انجام داده اید، پر واضح است که دولت روحانی سوء مدیریت نداشته و دولت خسته هم نبوده است. اتفاقا کاملا با مدیریت تمام سوء استفاده داشته اند و از طرف دیگر فرد خسته که نمی تواند سوء استفاده کند. روحانی و تیمش و دوم خرداد برای ضربه زدن به نظام و کیان کشور و ارزش ها و وابسته کردن به غرب با مدیریتی عالی و خستگی ناپذیر تا آخرین لحظه کوتاه نیامده و جنیات و خیانات بس عظیم بوجود آورد . خواشمندم واقعی تحلیل کنید
  • IR ۰۹:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
    5 5
    لعنت به دولت قبلی و اکثر وزیرانش درود بر رئیسی و وزیرانش
  • IR ۱۰:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
    2 0
    خودتان را مسخره کردید
  • IR ۱۰:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
    4 1
    مشرق جون یه جوری میگی انگار دوران روحانی هیچ واکسنی وارد نشده بود ، خب اگر fataf بهانشون بوده پس چرا همون زمان واکسن وارد شد، چرا از اول پول پیش پرداخت دادند. نه عزیز عمده دلیل وارد شدن ناگهانی واکسن این بود که کشورهایی که زمان روحانی قول صادرات به ایران را داده بودند به دلیل گسترش کرونادر کشور خودشون اون زمان نتونستند به ایران بدهند و حالا دادند
  • کارمند ساده IR ۱۰:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
    2 0
    یکی از راه حل های برگشت اطمینان مردم به دکترین نظام با سه قوه اش محاکمه همین افرادی است که در عکس های بالا دیده می شود چون باعث از کار افتادن پیشران اقتصاد ایران و بیکاری میلیون ها نفر کارگر ساده و کارمند ساده و کسبه خرد شده اند و تو خود بخوان حدیث مفصل از این مجمل ....
  • IR ۱۰:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
    1 0
    مگر غیرازاینبود کهدولت روحانی مجری درخواستهای شیطان بود زمان روی کار امدن همه مشکلات را مدیریت احمدی نژاد برشمرد
  • IR ۱۰:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
    6 0
    اگر جرأت دارید محاکمه شون کنید
  • IR ۱۰:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
    8 2
    آخه مردم چی فرض میکنید دو هفته ای واکسن سفارش دادند تولید شد وارد کشور شد شرکتهای اینترنی کشورمون سفارش میدی پول میدی یک ماه میکشه
    • IR ۱۱:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
      1 4
      چین واکسن تولید شده داشت فقط با یک تماس تلفنی رئیسی سیل واکسن به کشور روانه شد.
  • IR ۱۱:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
    5 3
    مردم نظرشون با تیتر مشرق تفاوت داره
  • IR ۱۱:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
    3 0
    چقدرتکبر ودروغ وریا وفخرفروشی وعده دروغ ووو کجایند دروغگویان و عوام فریبان ودغل بازان که ازخود نام نیکی برای خود نگذاشتن.....
  • IR ۱۱:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
    4 1
    در کشورهای دیگر مثل عراق و ترکیه برای جان مردمشان ارزش قایل هستند
  • مهدی IR ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
    2 0
    مرگ بر غرب زدگی و مرگ بر لیبرالیسم
  • BE ۱۱:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
    1 1
    دولت خندانی بودند ، حالا چرا اینقدر میخندیدند ؟
  • IR ۱۱:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
    1 1
    خاک بر سر مسئولان خائن
  • IR ۱۲:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
    0 0
    درمورد واکسن وبرخی موارد دیگر ابهامات جدی وجود دارد که شفاف سازی نشدن آن باعث افزایش بدبینی خواهد شد
  • IR ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
    1 0
    حتما
  • IR ۱۳:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
    2 1
    دوستان گرامی که سرگرم محاکمه دولت به قول خودتان ناکارآمد و خائن و بی لیاقت .......روحانی هستین اگه بعد از محاکمه ، وقت عزیزتان آزاد شد یه سری هم به عصر ایران بزنین ببینین آقای پزشکیان در مورد واقعیت های واردات واکسن چی گفتن.
  • رضا IR ۱۳:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
    1 0
    فریب خورده و خسته و وامانده و قربانی و عروسک خیمه شب بازی ما هستیم که در دعوای اصول گرا ها با اصلاح طلبان شده ایم گوشت قربانی و فریاد مرده باد و زنده با سر می دهیم
  • TR ۱۳:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
    2 1
    اصلا میدونی چیه !؟. همه چی آرومه ! من خودم خوشحالم !
  • IR ۱۴:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
    1 1
    دولت روحانی خسته نبود ، بلکه خائن بود
  • دلسوز IR ۱۴:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
    1 0
    واقعا ازاینحرفا !!!
  • IR ۱۵:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
    2 2
    سر مار در سال ۸۸ زده نشد در ۹۲ زنده ش حال اگر بازهم مماشات کنید در ۱۴۰۰ این افعی به اژدهایی هفت سر مبدل خواهد شد وایران را خواهد بلعید
  • محمد IR ۱۵:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
    0 0
    واکسن ۱۲ تا ۱۸ سال برای دانش آموزان ؟ پس بچه ۷ و۸ و۹ ساله که مدرسه میرن واکسن اونا چی میشه یک نفر از آقایون به این مورد فکر کردن ،
  • IR ۱۶:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
    2 1
    دکتر پزشکیان فرمودند که اینها را هم دولت قبل سفارش داده بود
  • IR ۱۸:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
    0 0
    همین ۲ که در حال خندیدن هستند عامل ۵۰ درصد از مشکلات جامعه امروز ما هستند آدمهای حقیر خودبزرگ بینی که خدا را هم بنده نبودند ما فقط محاکمه و مجازات این را میخواهیم
  • علی IR ۲۲:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
    0 0
    مشکل اساسی که وجود دارد اینست که از خیانت مسئولان بازخواست نمیکنند حتی اگر خیانت کنند جلوگیری از واردات واکسن چینی و روسی و جان باختن هزاران انسان اگر خیانت نیست پس چیست
  • خسرو IR ۲۳:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
    1 0
    نام خیانت تیم حسن روحانی را سو مدیریت می نامید که آنان را از محاکمه ای عادلانه نجات دهید؟
  • IR ۰۷:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
    1 0
    روحانی. و برادرش کی مجازات میشه
  • IR ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۵
    0 0
    چی بگم
  • IR ۰۷:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۵
    0 0
    اقای.روحانی ظرف چند ماه واقای رعیسی ظرف یکماه چقدر واکسن وارد کردند اگه روحانی قصد واردات واکسن داشت وراست میگین که سفارش داد پس کجا رفت.ماهی سی میلیون.جان مردم را گرو گرفته بود تا درخواست ارباب را بابت fatfاجرا کند
  • IR ۱۵:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۵
    1 0
    البته مردم عادی طور دیگه فکر میکنن
  • IR ۲۳:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۵
    0 0
    سینوفارم بدون دپز سوم بی ارزش هست ترخدا دپز سوم از مردم نگیرید
  • IR ۲۳:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۵
    0 0
    سینوفارم بدون دوز سوم بی ارزش هست ترخدا دوز سوم از مردم نگیرید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس