شوک فرار اسرای فلسطینی از زندان امنیتی «جلبوع» به سران رژیم صهیونیستی

کارشناس و تحلیلگر استراتژیک لبنانی از فرار ۶ اسیر فلسطینی از زندان «جلبوع» رژیم صهیونیستی به عنوان یک سیلی امنیتی به این رژیم یاد کرد.

به گزارش مشرق، فرار ۶ اسیر فلسطینی از زندان «جلبوع» رژیم صهیونیستی ضربه امنیتی مهلکی را به این رژیم وارد کرد. افزون بر این، به دنبال فرار ۶ اسیر مذکور خیزش بزرگی در اراضی اشغالی در حمایت از اسرای فلسطینی به راه افتاد. رسانه های مقاومت از عملیات فرار اسرا تحت عنوان عملیات «تونل آزادی» یاد می کنند؛ عملیاتی که قدرت امنیتی رژیم صهیونیستی را به چالش کشاند.

در همین ارتباط، «شارل ابی نادر» تحلیلگر نظامی و استراتژیک لبنانی تصریح کرد: اعترافات یکی از زندانبانان سابق رژیم صهیونیستی در زندان جلبوع درخصوص ضعف های امنیتی این زندان قابل تأمل است. این زندانبان سابق رژیم صهیونیستی گفته است که زندانبانان در زندان جلبوع پیش از بازرسی سلول های اسرا به آنها اطلاع می دهند که قصد انجام چنین کاری را دارند.

بیشتر بخوانید:

اتهام جدید دادگاه صهیونیستی علیه ۴ اسیر فلسطینی

خود صهیونیستها نیز اذعان کردند که فرار ۶ اسیر فلسطینی از زندان جلبوع روز غمگینی را برای آنها رقم زد این تحلیلگر نظامی گفته است: زندانبان سابق رژیم صهیونیستی همچنان اذعان کرده است که اسرای امنیتی در زندان های رژیم صهیونیستی تقریباً از همه چیز مطلع هستند. این زندانبان سابق در گفتگو با روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارانوت» صراحتاً اذعان کرده است که اسرائیل در زمینه فرار ۶ اسیر فلسطینی متحمل شکست سختی شده است. او از روز فرار اسرای فلسطینی به عنوان یک روز غمگین یاد کرده است.

شارل ابی نادر در ادامه یادآور شده است: آنچه که حائز اهمیت به نظر می رسد این است که اسرای فلسطینی در نهایت موفق به فرار از زندان جلبوع شدند. این مسأله نشان می دهد که مقاومت اسلامی در فلسطین اخیراً قدرت خود در مواجهه با دشمن صهیونیستی را در سطوح مختلف ارتقا بخشیده است. در عین حال، فرار اسرای فلسطینی ضعف امنیتی مفرط رژیم صهیونیستی را به نمایش گذاشت.

وی افزود: می توان گفت که فرار اسرای فلسطینی از جلبوع شوک بزرگی به صهیونیستها در داخل و خارج از اراضی اشغالی وارد کرد. خود مسئولان رژیم صهیونیستی نیز اعلام کردند که شوکه شدند. عبور قهرمانان آزاده از سیستم فوق امنیتی زندان جلبوع اهمیت زیادی دارد. این زندان با با استفاده از تجهیزات پیشرفته تحت نظارت های گسترده قرار داشت. دوربین های حساس و حرارتی، نقاط مختلف زندان را تحت نظر داشتند. با این حال، اسرای فلسطینی موفق به فرار شدند و این دستاورد بزرگی است.

این تحلیلگر مسائل استراتژیک لبنان تصریح کرد: نکته قابل تأمل در این زمینه دقت عمل اسرا بود. آنها با حفر تونل کار بسیار سختی انجام دادند. هنوز هم معلوم نشده است که این اسرا چگونه موفق به حفر تونل آزادی شدند و خاک های تونل را چه کردند. بدون شک این عملیات، روحیه عناصر مقاومت اسلامی فلسطین و رهبران مقاومت را افزایش داد. می توان گفت که عملیات تونل آزادی موجب افزایش روحیه تمام محور مقاومت در منطقه شد.

اسرای فلسطینی با فرار از زندان جلبوع یک سیلی امنیتی به صهیونیستها زده و روحیه مقاومت در سطح منطقه را افزایش دادند وی در ادامه یادآور شد: دشمن صهیونیستی در عملیات تونل آزادی متحمل شکستی شد که گویی آن را در میدان نبرد تجربه کرده است. عملیات تونل آزادی اعتماد به نفس مردان مقاومت را افزایش داد و امکان تحمیل شکست به دشمن با استفاده از ابزارهای مختلف را آشکار ساخت.

این تحلیلگر لبنانی افزود: در نقطه مقابل، عملیات تونل آزادی اعتماد به نفس رژیم صهیونیستی را تضعیف کرد و به رهبران این رژیم ثابت کرد که فرماندهان امنیتی و نظامی آنها قادر به اداره زندان ها نیستند. طبیعتاً اوضاع پس از فرار ۶ اسیر فلسطینی از زندان جلبوع دیگر مانند دوران پیش از فرار آنها نخواهد بود. دشمن صهیونیستی نیز خود به این نتیجه رسیده است که موازنه امنیتی را از دست داده است.

شارل ابی نادر اظهار داشت: سیلی امنیتی اسرای فلسطینی به دشمن صهیونیستی پس از فرار از زندان جلبوع در مسیر مواجهه با این رژیم تأثیرگذار خواهد بود. بدون شک این سیلی امنیتی بر ابعاد مواجهه سیاسی و نظامی با صهیونیستها تأثیرگذار است. این سیلی پس از آن به رژیم صهیونیستی زده شد که این رژیم به تازگی متحمل شکست بزرگی از فلسطینیان در جریان نبرد شمشیر قدس، شده بود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس