ویژه ها

جریان اصلاح طلب اصرار دارد که روند خسارت بار سیاست خارجی دولت روحانی در دولت سیزدهم نیز ادامه یابد. به نظر شما، این اصرار صرفا نشانه سهل اندیشی است؟!

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌ استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با  «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

**دولت رئیسی نگرانی های موشکی آمریکا را برطرف کند

روزنامه آرمان در یادداشتی با عنوان «امید به دیپلماسی هنوز زنده است» به قلم «داریوش قنبری» نماینده سابق مجلس و از مدیران شهرداری تهران در دوره اصلاح طلبان نوشت:«با توجه به اینکه دولت جدید در آمریکا یکسری خواسته‌ها اضافه بر مسائلی که قبلا در برجام بوده، مطرح کرده، تا رسیدن به توافق در دولت جدید، شاید بتوان در یک پروسه زمانی شش ماهه به درک متقابل و تفاهمی از خواسته‌های یکدیگر رسید و در کل رسیدن به توافق را در یک دوره زمانی خاص که می‌تواند تا پایان سال جاری باشد، دور از دسترس نمی‌بینم و معتقدم دولت جدید همچنان باب مذاکرات را مفتوح نگه می‌دارد».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت:«برای ایران رفع تحریم‌ها یک امر حیاتی و مهم است و به همین خاطر ایران میز مذاکره را رها نخواهد کرد. از طرف دیگر طرف مقابل هم یکسری نگرانی‌ها دارد که نه‌تنها بی‌میل به مذاکره نیست بلکه شاهد صحبت‌های مثل سخنان اخیر وزیر خارجه آمریکا هستیم که رسیدن به توافق را مشکل دانسته و به نظر می‌رسد بیشتر به لحاظ چانه‌زنی است تا به سمت توافق حرکت کنند».

دولت رئیسی نگرانی‌های موشکی آمریکا را برطرف کند/ پس لرزه‌های شکست سنگین انتخاباتی در اردوگاه اصلاحات

این روزنامه اصلاح طلب در این یادداشت به خواسته ها و نگرانی های آمریکا علاوه بر موضوع هسته ای اشاره کرده است. نکته قابل تأمل اینجاست که این رسانه اصلاح طلب به هیچ عنوان به زیاده خواهی آمریکا اشاره نکرده و حتی مدعی شده که ایران باید درباره این خواسته ها و نگرانی های آمریکا به درک متقابل و تفاهم برسد.

حالا این نگرانی ها و خواسته های جدید آمریکا چیست؟ مقامات آمریکایی- در دولت های اوباما، ترامپ و بایدن- در اقدامی گستاخانه و البته زیاده خواهانه مدعی شدند که ایران باید در حوزه موشکی و توان دفاعی و همچنین قدرت منطقه ای نگرانی های آمریکا و اروپا را برطرف کند!

این خواسته مضحک در حالی است که اتفاقا این آمریکا و انگلیس و فرانسه و آلمان هستند که باید پاسخ دهند که در منطقه غرب آسیا(خاورمیانه) چه می کنند؟! چرا این دولت ها رژیم صدام را به سلاح های شیمیایی مجهز کردند؟!

آمریکا و اروپا چرا گروهک تکفیری تروریستی داعش را تجهیز و حمایت کردند؟! این دولت ها چرا با ارسال سلاح و تجهیزات در کشتار زنان و کودکان یمنی سهیم شدند؟!

ایران سالهاست که در خط مقدم مبارزه با تروریسم در منطقه قرار دارد. تروریسمی که محصول حضور نامشروع آمریکا و تروئیکای اروپا در منطقه است.

توان موشکی و قدرت دفاعی ایران به هیچ عنوان قابل مذاکره و معامله نیست. هیچ کشور عزتمند و مستقلی حاضر نیست که بر توان دفاعی و نظامی خود چوب حراج بزند.

یک سوال؛ مگر دولت روحانی 8 سال تلاش نکرد تا رضایت خاطر طرف غربی را جلب کند؟ نتیجه چه شد؟ آیا قیمت دلار سقوط کرد؟ آیا آنچنان رونقی ایجاد شد که مردم دیگر نیازی به پول یارانه نداشتند؟ آیا چرخ کارخانه ها و چرخ سانتریفیوژها همزمان چرخید؟ و...

جریان اصلاح طلب اصرار دارد که روند خسارت بار سیاست خارجی دولت روحانی در دولت سیزدهم نیز ادامه یابد. به نظر شما، این اصرار صرفا نشانه سهل اندیشی است؟!

** پس لرزه های شکست سنگین انتخاباتی در اردوگاه اصلاحات

روزنامه اعتماد در مطلبی با عنوان «انشعاب اصلاح طلبانه؟» نوشت:«انتخابات که برگزار شد و درنهایت چنان‌که بسیاری از ناظران پیش‌بینی می‌کردند، با پیروزی کاندیدای اصلی جناح راست خاتمه یافت، زمزمه‌ها درخصوص خروج از جبهه اصلاحات از یکسو و انشعاب برخی اعضای شاخص این تشکل سیاسی از عضویت در آن از دیگرسو، بار دیگر بحث از آینده اصلاحات را به صدر اخبار آورد».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت:«با این همه اما هر آن‌چه در این خصوص مطرح می‌شد، خیلی زود با تکذیبیه مواجه و از مدار بحث و گفت‌وگوی جدی ناظران خارج می‌شد. روز گذشته اما خبری روی خروجی یک خبرگزاری نزدیک به جناح اصلاحات رفت که به نقل از یک عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی از استعفای چند نفر از اعضای شاخص این تشکل سیاسی به دلیل همین اختلاف نظرها حکایت داشت. فرزانه ترکان که با خبرگزاری برنا به گفت‌وگو نشسته بود با اعلام خبر استعفا از کارگزاران سازندگی، "زاویه‌ای که با برخی سیاست‌های حزب کارگزاران، خصوصا در انتخابات اخیر" پیدا کرده بود را علت این کناره‌گیری عنوان کرد و گفت: "چند تن از افراد صاحب رای و بزرگان حزب هم علاوه بر من از عضویت در حزب کارگزاران استعفا دادند." ».

دولت رئیسی نگرانی‌های موشکی آمریکا را برطرف کند/ پس لرزه‌های شکست سنگین انتخاباتی در اردوگاه اصلاحات

با گذشت چند ماه از انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر 1400، همچنان شاهد پس لرزه های شکست سنگین اصلاح طلبان در این انتخابات هستیم.

به فاصله کوتاهی پس از برگزاری انتخابات، «علیرضا علوی تبار» از جبهه اصلاحات ایران(ناسا) به ریاست «بهزاد نبوی» استعفا داد.

 نهاد اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان(ناسا) ساز و کار اصلاح شده شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان(شعسا) بود. شورایی که سال ۹۳ به ریاست «محمدرضا عارف» شکل گرفته بود و پس از شکست سنگین اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس یازدهم در اسفند ۹۸ منحل شد.

«علی صوفی» وزیر تعاون دولت اصلاحات چندی پیش گفته بود:«سرمایه اجتماعی اصلاح‌طلبان آسیب جدی دیده است و در همین انتخابات اخیر مشخص شد که علی‌رغم دعوت آقای خاتمی از مردم به رأی دادن و باوجوداینکه همه احزاب اصلاح‌طلب پشت آقای همتی آمدند اما مردم استقبال نکردند».

صوفی در ادامه تاکید کرده بود: «اصلاح‌طلبان به بازبینی در رویکردهای اقتصادی خود و در نتیجه توجه هر چه بیشتر به عدالت اجتماعی نیاز دارند».

همچنین چندی پیش «حسین مرعشی» سخنگوی حزب کارگزاران گفته بود: «در این انتخابات اولین مسئله‌ای که وجود دارد شرایط اقتصادی و اجتماعی و نارضایتی مردم است... این مشکلات که بود و همه هم مسئولیت آن را متوجه دولت دانستند و مسئول دولت را هم اصلاح‌طلبان دانستند پس تمام این مشکلات، مشکلات اصلاح‌طلبی تلقی شد».

مرعشی در ادامه تصریح کرده بود: «در جبهه ما از ۲۴ میلیون رأی آقای روحانی در دوره گذشته، اگر رأی آقای همتی را در نظر بگیریم به ۲ و نیم میلیون رسیده است، ‌ یعنی ما ۸۵ درصد رأی از دست داده‌ایم و اگر آن رأی سفید را هم به‌عنوان یک رأی اعتراضی در نظر بگیریم و با رأی آقای همتی جمع کنیم، ۸۰ درصد از رأی ما افتاده است که این قابل‌مطالعه است یعنی باید دلایل آن را بررسی کنیم».

«عباس عبدی» فعال سیاسی اصلاح طلب نیز پیش از این گفته بود:«اصلاح‌طلبان را چه می‌شود؟ خیلی خلاصه. در سطح نظری، عدول از اصول اساسی اصلاح‌طلبی و نداشتن راهبرد است... در سطح تشکیلاتی تبدیل شدن به جمع‌های نسبتا بسته، پیر، خسته و ناتوان و در سطح عملی، آلوده شدن به جریان فرصت‌طلبی و باری به هر جهت و از این ستون تا آن ستون فرج است و بالاخره در سطح فردی، غلبه کارگزاری و کارپردازی و در یک کلام تکنیسینی سیاسی بر مفهوم واقعی و متعهدانه سیاست است».

واقعیت این است که پس لرزه های شکست سنگین انتخاباتی اصلاح طلبان روز به روز بیشتر در حال عیان شدن است. شکستی سنگین که نه با هجمه به شورای نگهبان قابل سرپوش گذاشتن است و نه با هجمه به دولت جدید می توان آن را مخفی کرد.

** بانیان وضع موجود نگران معیشت مردم شدند!

روزنامه ابتکار در مطلبی نوشت:«آمارها و مشاهدات خبرهای خوبی از وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم نمی‌دهد. حرف تازه‌ای نیست که بسیاری از اقشار مردم مدت‌هاست رنگ گوشت و مرغ را ندیده‌اند و حتی برای یک غذای ساده مانند نان و ماست هم باید هزینه‌ زیادی پرداخت کنند».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت:«در دهه جدید حتی آویختن مشکلات به دیوار دولت‌های قبلی هم کاری از پیش نخواهد برد. امروز تنها نیاز به شناخت خواست همه قشرهای مردم وجود دارد. این نیاز سنجی هم وجه اقتصادی اقشار کم درآمد را در بر می‌گیرد هم قشر متوسط رنجوری که خطر سقوط به طبقه پایین‌تر را هر لحظه کنار خود احساس می‌کند. دیدن خواسته‌های همه اقشار نه با تعریف و تمجید صرف و نه با تخریب یک جانبه حاصل می شود بلکه حالا وقت آن است که همه دور یک میز نشسته و با همه اختلاف نظرهایی که وجود دارد راهی برای عبور از بحران پیدا کرد».

دولت رئیسی نگرانی‌های موشکی آمریکا را برطرف کند/ پس لرزه‌های شکست سنگین انتخاباتی در اردوگاه اصلاحات

روزنامه ابتکار در حالی نسبت به معیشت مردم ابراز نگرانی کرده که مدیرمسئول آن- محمدعلی وکیلی- در مجلس دهم، به مدت چهار سال نماینده مردم بوده اما وی و همفکرانش در فراکسیون امید هیچگاه به مشکلات اقتصادی و مطالبات معیشتی مردم توجه نکردند.

در شرایطی که در دولت روحانی مردم با مشکلات عدیده اقتصادی مواجه بودند، «محمود صادقی» از اعضای فراکسیون امید گفته بود «در اهواز، زاهدان، کرمانشاه، ملایر، همدان، اصفهان و...منتظر بودم مردم از ریزگردها، فقر، بیکاری و...شِکوه کنند اما رفع حصر خواسته اصلی بود».

اعضای فراکسیون امید در مجلس دهم هیچگاه به حقوق های نجومی، فساد صندوق ذخیره فرهنگیان، بی عملی دولت در ساخت مسکن،خسارت برجام،  از بین رفتن سرمایه مردم در بورس، خسارت قرارداد توتال، اجاره بهای سنگین مسکن، پرواز قیمت دلار و مرغ و تخم مرغ و...اعتراض نکرده و حتی این موارد را توجیه هم می کردند.

حالا این طیف که بانی اصلی وضع موجود است، تازه یادش افتاده که مردم با مشکلات متعدد اقتصادی دست به گریبان هستند. مشکلاتی که ماحصل حضور همین جماعت در دولت و مجلس است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 44
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۱۶:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
    19 0
    حرفها وخواسته های دشمن برزبان اصلاح‌طلبان ساری وجاری است
    • IR ۱۸:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
      14 0
      نگرانی های آمریکا به ما چه؟
    • IR ۲۱:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
      6 0
      بحث موشکی بحث امنیت ملی است و قابل مذاکره و معامله نیست.
    • IR ۲۱:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
      7 0
      برجام نافرجام نشان داد که افساد طلبان درک درستی از سیاست خارجی و روابط بین الملل ندارند لذا فقط باید سکوت کنند.
    • ارش IR ۲۲:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
      5 0
      هر که اسم موشک یا پهپاد ایران رو بیاره، گل میگیریم
  • IR ۱۶:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
    20 0
    اینها انگار سخنگو و نمایندهٔ دولت آمریکا در ایران هستند، نه؟؟!!
  • IR ۱۷:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
    16 0
    افسادطلبان اگر ذره ایی وجدان داشته باشند بابت این ۸ سال که همه قدرت کشور دست شان بوده و نتیجه اش شده فقر و بی کاری فراگیر و بی ارزش شدن بی سابقه پول ملی و بی ارزش شدن پاسپورت ایرانی حداقل تا یک دهه ساکت میشدند
  • سید IR ۱۷:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
    20 0
    یک موضوع جالب در باره اصلاح طلبان تهــ .... آور این است که هر زمان و تا هنگامی که در مصدر کار هستند، آزادی خواه می شوند اما اگر ملت به ایشان پشت کنند و اعتمادشان از ایشان سلب شود و از مصدر کار به زیر کشیده شوند، عدالت خواه می شوند!! نمونه بارزش مطهری و تاجزاده و خاتمی و تابش و وکیلی و ....
  • IR ۱۷:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
    12 0
    روزنامه های اصلاح طلبها اشتباه زیادی میکنند باید انها را ازایران بیرون کردتا برن امریکاپیش کدخدازندگی کنند آنوقت قدرایران رامیفهمند وطن فروشها
  • IR ۱۷:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
    10 0
    تا دویاره تله برجام را سفت ببندند
  • DE ۱۷:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
    11 0
    غربگدایان: دولت رئیسی نگرانی‌های موشکی آمریکا را برطرف کند ما جلوش آبرو داریم بهش قول داده بودیم غیر از تفنگ بادی و تیر کمون کل صنعت نظامی ایران را بر چینیم و ارتش و سپاه و بسیج و نیروی هوایی دریایی ....همه اش را منحل کنیم و اداره کشور را کنترات بدهیم به امریکا شیتیلش را بگیریم ارتش امریکا نفت و گاز میگیره به ما تامین میده خخخخ منظور از نفت و گاز میگیره دندان گرفتن و گاز گرفتن نیست چون امریکا فقط پاچه میگیره .نفت و گاز و معادن و استقلال و آزادی و سربلندی همت و غیرت....ایران در مقابل ایجاد پایگاه امریکایی در ایران و شیتیل غربگداها یه چیزی در مایه طویله گاوهای شیرده
  • SE ۱۷:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
    17 0
    باشه به امریکا سیستم پدافند موشکی باور را میفروشیم تا نگرانیش از گنبد آبکش پاتریوتش برطرف بشه. نه از داریوش و نه از قنبر چیزی به ارث نبرده ای جناب داریوش قنبری
  • سید فروزان CH ۱۷:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
    12 0
    خطاب به داریوش قنبری ، شهید بهشتی فرمود ،امریکا از ما عصبانی باش و از این عصبانیت بمیر ما طرفداران نظام و مقام رهبری هم به غربگدایان میگوییم ،بگور ببرید این آرزو هدف را که به امریکا و انکلیس و فرانسه باج بدهیم
  • IR ۱۷:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
    1 10
    اگر یک روزی عربستان یا اسرائیل به ما حمله کرد ....
    • IR ۱۷:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
      10 1
      عربستان و اسرائیل اگر پشمی به کلاه داشتن از عهده یمنی های پابرهنه و باریکه غزه بر می آمدند ایران که جای خود دارد
    • IR ۱۸:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
      8 1
      برای آن روز چند بسته پوشک ذخیره کن!
  • IR ۱۷:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
    11 0
    اصلاح طلبان بد
  • DE ۱۷:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
    9 0
    «محمود صادقی» از اعضای فراکسیون امید گفته بود «در اهواز، زاهدان، کرمانشاه، ملایر، همدان، اصفهان و...منتظر بودم مردم از ریزگردها، فقر، بیکاری و...شِکوه کنند اما رفع حصر خواسته اصلی بود»/.خخخخخخخ آقا شما که در زیر سطح فقر زندگی میکنید و یک خانواده فقیر ۵ نفری هستید از دولت چه انتظاری داری ؟ ما حاضریم از گرسنگی بمیریم ولی حصر نباشه! خخخخ حالا حصر چی هست ؟ نمیدونم والا ولی بهمون گفتند اگر حصر بره تحریمها هم میرن سیب و گلابی میاد ...آهان چه خوب پس بنشینینید تا حصر بره خخخخ .ملت اصلا براشون اهمیت نداره حصر چیه کی توحصره
  • IR ۱۷:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
    11 0
    در این روزنامه آرمان صهیونیستی رو باید گل گرفت
    • IR ۲۲:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
      3 0
      همینطور روزنامه ی وزین آفتاب یزد (( صفت وزین را جناب اقای غوغای روحانی نگر ، به روزنامه ی معلوم الحال آفتاب داد ))
  • عبدالله IR ۱۸:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
    7 0
    بعضی ها یوغ بندگی آمریکا را به گردن انداخته اند و به جای راضی کردن خدا ، در پی راضی کردن آمریکا هستند. وای بر اینان در دنیا و آخرت! اینان ، ذلت دنیا و عذاب آخرت را برای خود می خرند! اما به چه بهایی!!!
  • IR ۱۸:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
    7 0
    اصلاح طلبان پیاده نظام اسرائیل وبلندگوهای امریکا درلایه لایه مدیریت حکومتی ایرانن=نفوذی.یا نئوبهائیت
  • IR ۱۸:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
    8 0
    نگرانی های امریکا به خودش مربوط است. ما مسئوول نگرانی آمریکا نیستیم. در ضمن نگرانی های آمریکا یکی و دو تانیست و تمامی هم ندارد.
  • IR ۱۸:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
    6 0
    مرگ بر آمریکا
  • حسین IR ۱۹:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
    5 0
    این آرمان ملی با کارشناسی ....بره بمیر
  • CA ۱۹:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
    3 0
    دوران خوش آمریکا به پایان رسیده و بایستی منتظر نابودی امپراتوری اش باشد مگر امپراتوری بریتانیا از بین رفت مشکلی پیش آمد که این مرکز تروریسم عالم از بین برود مشکلی پیش بیاید. بایستی لیبرالیسم از بین برود چون شرایط زمین دیگر پذیرای لیبرالیسم نیست و نخواهد بود. لیبرالیسم نابود کننده منابع زمین و عامل توسعه ناپایدار می‌باشد و بایستی هر چه زودتر متوقف گردد تا خسارت ها بخاطر چندین دهه نابودی منابع کمتر گردد.
  • IR ۱۹:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
    4 0
    به گفته خود اوباما تحریم ها سال ۹۲ در حال فروپاشی بود و اگه دو ماه دیگه دولت احمدی پایدار بود یا حداقل یک مثل اون میومد و این مسیر رو ادامه میداد برای همیشه تحریم شکسته میشد و الان بدون هیچ دغدغه ای غنی سازی ۹۰ درصد رو انجام میدادیم و امثال روحانی هم نمیتونستن ۸ سال مملکتو به خاک سیاه بکشن
  • علی IR ۱۹:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
    4 0
    اصلاح طلبا در مورد امتیاز موشکی و منطقه ای ما نظر ندن مثل روز روشنه اونا قصدشون خلع سلاح ایرانه . اما اصل است که ما خیلی به این دولت امیدواریم که اگه مذاکراتی هم باشد که هست اجازه بحث موشکی و منطقه ای به دشمن ندهد
  • IR ۱۹:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
    4 0
    اونکه همچین در خواستی از اقای رئیسی کرده شامشو زیادی خورده
  • سید مرتضی IR ۲۰:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
    3 0
    راست میگه نگرانیشون رو راجب موشکهای بالستیک برطرف کنید باموشکهای هایپر سونیک جدید که نه بااستیک هستند نه کروز مثل زیرکون دانگ فنگ۱۷واوانگارد وولا بخدا وقتی اینهاا بیان با برد مناسب ضد کشتی وزمین به زمین ومثل کینژال هوا به زمین دیگه نگرانیشون در زمین موشکهای بالستیک کاملا برطرف میشه خخخخ
  • IR ۲۰:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
    1 6
    فقط زنده باد محمد جواد ظریف رییس جمهور واقعی ایران.
    • IR ۰۹:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
      0 0
      پاشو قرصات رو بخور دیر شده
  • IR ۲۰:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
    5 0
    کاسه داغ تر از آش ، خائنین ، وطن فروش ، نوکرصفت ، این طایفه افساد طلب بالا ترین هنرشان دم جنباندن برای عمو سام است
  • IR ۲۰:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
    3 0
    نگرانی های ما چه؟ پایگاههای نظامی امریکا در منطقه؟ بمبهای اتمی امریکا؟ موشکهای قاره پیمای امریکا؟ و ... اصلا حضور آمریکا در منطقه؟
  • امیر IR ۲۱:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
    2 0
    خود تحقیری درذات برخی نهادینه شده یکی نیست به اینها بفهماند که معنی پرچم واستقلال در یک کشور چیست؟؟اصلاح طلب یا کدخدا طلب مسئله این است
  • IR ۲۱:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
    0 0
    چرا باید نگرانی ایدتن ومتطقه ودنیه را برطرف نمیکنه!؟
  • حامد IR ۲۲:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
    0 0
    بنفش بانیان بدبختی امروز مردم
  • IR ۲۲:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
    1 0
    اوهووووووووووی غربگراهای ... ساکت
  • IR ۲۲:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
    1 0
    این اصلاح طلبان باید خجالت بکشند هشت سال چکار کردید هرکه انتقادی می کردند دهنش زا می بستند و انتقاد پدیر هم نبودند و توی هشت سال گند زدند وضعیت جوانان ، مسکن ، خودرو ..... ببیند کمی دندون روی جیگر بگزارید دخالت نکنید تا دولت جدید کارش را بکند کمتر فضولی کنید .
  • IR ۰۰:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
    1 0
    روحانی خدا تو و دارو دسته خیانتکارت رو نابود کنه چون باسهل انگاریهای تو دو تا از بستگان من به خاطر اینکه واکسن ها زودتر وارد کشور نشد وآنها کرونا گرفتند و به رحمت خدا رفتند. اگر زودتر واکسیناسیون انجام می شد خیلی ها داغدار نمی شدند.
  • عمار GB ۰۱:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
    1 0
    این داریوش قنبری ذلیل ترین اصلاح طلبی است که ایران به خودش دیده آدم اینقدرذلیل نوبره!!!!!!!
  • IR ۱۳:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۵
    1 0
    این اظهار نظرها نشانه خیانت وجاسوسی است ، همین اظهار نظرها برای محاکمه به اتهام خیانت وجاسوسی کافی است .
  • DE ۱۸:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۵
    1 0
    دولت رئیسی نگرانی‌های موشکی آمریکا را برطرف کند// هر بچه دبستانی هم میداند با دست خالی نمیشه از مذاکرات چیزی درآورد ولی برجامی ها همین را هم نمیدانند
  • IR ۱۲:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
    1 0
    چرانوکران داخلی غرب،همواره درپی رفع نگرانی های امریکا،«یعنی امنیت اسرائیل»هستند؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس