ویژه ها

برخی اصلاح‌طلبان همچنان در پی هموارسازی مسیر برجام موشکی و منطقه‌ای هستند. آنچه قابل تأمل است اینکه، مسئله لغو تحریم و همچنین رویکرد بسیار مهم بی اثرکردن تحریم‌ها اصلا برای این طیف موضوعیت ندارد.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌ استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

******

**لغو تحریم ها مهم نیست،برجام موشکی را کلید بزنید!

روزنامه سازندگی- ارگان رسانه ای حزب کارگزاران- در مطلبی با عنوان «پیام بایدن به ایران» نوشت:«رئیس جمهور آمریکا در کنفرانس امنیتی مونیخ اعلام کرد آمریکا آماده است در چارچوب 1+5 نشست برگزار کند و با ایران رایزنی کند».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت:«آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا نیز از برگزاری نشست غیررسمی با حضور ایران و کشورهای عضو برجام استقبال کرد و گفت دیپلماسی تنها راه خروج از بن بست کنونی است».

لغو تحریم ها مهم نیست برجام موشکی را کلید بزنید!/ «کاسبان حصر» دلواپس معیشت مردم شدند

برخی روزنامه های اصلاح طلب به گونه ای فضاسازی می کنند که گویا بایدن بی صبرانه در پی تنش زدایی با ایران به نفع مردم کشورمان است. این در حالی است که جو بایدن و اعضای ارشد دولت وی دقیقا در حال تکرار ادعاهای ترامپ و پمپئو علیه مردم ایران هستند.

بایدن در روزهای گذشته در کنفرانس مونیخ با اشاره به اینکه «آمریکا آماده تعامل دوباره در چارچوب 5+1 درخصوص برنامه هسته‌ای ایران است» تاکید کرد:«باید با اقدامات بی‌ثبات‌کننده ایران در سراسر خاورمیانه مقابله کنیم و در این مسیر من با شریکان اروپایی و سایر شریکانمان همکاری نزدیکی خواهم داشت».

پنجشنبه هفته گذشته، وزیران خارجه 4 کشور آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان، پس از برگزاری یک نشست مجازی، درخصوص مسائل مختلف از جمله ایران بیانیه‌ای منتشر کردند.

در بخشی از این بیانیه که مربوط به مسئله ایران بود، تاکید شد:«عزم خود را برای قوی‌تر کردن برجام و همکاری با شریکان منطقه‌ای و جامعه بین‌المللی جهت رسیدگی به نگرانی‌های گسترده‌تر امنیتی مربوط به برنامه موشکی و فعالیت‌های منطقه‌ای ایران، جزم کرده‌ ایم».

همچنین «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا در روزهای گذشته در گفت‌وگو با شبکه بی‌بی‌سی تأکید کرد ایالات متحده در صدد است در صورت بازگشت به برجام با کشورهای دیگر برای مقابله با ایران درخصوص موضوعاتی چون منطقه و برنامه موشکی ایران وارد همکاری شود».

بایدن و اعضای دولت وی هیچ اشاره ای به مسئله لغو تحریم ها ندارند و در پی آن هستند تا پروژه ضدایرانی «برجام موشکی و منطقه ای» را کلید زده و محدودیت های هسته ای برجام را دائمی کنند.

با اینحال برخی رسانه های اصلاح طلب با بزک دولت آمریکا، این پیام را می دهند که «لغو تحریم ها مهم نیست، برجام موشکی و منطقه ای را کلید بزنید»!

در حال حاضر قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها، دست دولت و وزارت خارجه در مقابل آمریکا و اروپا را پُر کرده است. جمهوری اسلامی ایران در مقابله با تحریم ها دو راهکار را در پیش گرفته است، رویکرد مقتدرانه در مقابل زیاده خواهی آمریکا و اروپا در جهت لغو تحریم ها و تلاش برای خنثی کردن تحریم ها با اتکا به ظرفیت های عظیم داخلی.

اما برخی اصلاح طلبان بی توجه به این دو راهکار مهم، همچنان در پی هموارسازی مسیر برجام موشکی و منطقه ای هستند. آنچه قابل تأمل است اینکه، مسئله لغو و بی اثرکردن تحریم ها اصلا برای این طیف موضوعیت ندارد.

**«کاسبان حصر» دلواپس معیشت مردم شدند

روزنامه اعتماد در گزارشی با عنوان «فشار گرانی بر طبقات کم درآمد» نوشت:«رکورد بیشترین میزان تورم در طول سال 99 در حالی در بهمن‌ماه به ثبت رسید که بخش بزرگی از تورم به دهک‌های کم‌درآمد فشار آورده؛ چراکه عمده تورم به وجود آمده به دلیل افزایش قیمت‌ها در بخش خوراکی‌ها و آشامیدنی‌ها بوده است».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت:«نسبت به بهمن‌ماه سال گذشته سبد خوراکی‌ها نزدیک به 67 درصد رشد داشته است!... شاخص قیمت در گروه کالایی «روغن‌ها و چربی‌ها» 95 درصد نسبت به بهمن 98 رشد کرده است. شاخص قیمت میوه و خشکبار هم نزدیک به 87 در یک‌سال بالا رفته یا گروه کالایی «شیر، تخم‌مرغ و پنیر» نزدیک به 80 درصد نسبت به بهمن ماه سال گذشته رشد داشته است».

اعتماد در ادامه تصریح کرد:«با افزایش قیمت‌ها در بخش خوراکی‌ها و «توقف رشد قیمت‌ها و تورم» در بخش «غیرخوراکی‌ها و کالاهای بادوام» این دهک‌های کم‌درآمد بوده‌اند که آسیب دیده‌اند. کم درآمدهایی که حالا نوسان قیمت دلار در دی ماه و رسیدن آن به بیش از 30 هزار تومان را به عینه در زندگی و سر سفره‌های خود می‌بینند».

لغو تحریم ها مهم نیست برجام موشکی را کلید بزنید!/ «کاسبان حصر» دلواپس معیشت مردم شدند

این روزنامه اصلاح طلب در گزارش مذکور به هیچ عنوان به عملکرد دولت انتقاد نکرده است. این در حالی است که کارشناسان تاکید دارند که 70 الی 80 درصد مشکلات در حوزه اقتصادی ناشی از سوءمدیریت در دولت است.

از سوی دیگر، الیاس حضرتی، مدیرمسئول روزنامه اعتماد، در مجلس دهم رئیس کمیسیون اقتصادی بوده است. اما متاسفانه وی هیچ اقدامی مناسبی در جهت رفع مشکلات اقتصادی مردم و کاهش مشکلات معیشتی جامعه انجام نداد.

لغو تحریم ها مهم نیست برجام موشکی را کلید بزنید!/ «کاسبان حصر» دلواپس معیشت مردم شدند

لغو تحریم ها مهم نیست برجام موشکی را کلید بزنید!/ «کاسبان حصر» دلواپس معیشت مردم شدند

لغو تحریم ها مهم نیست برجام موشکی را کلید بزنید!/ «کاسبان حصر» دلواپس معیشت مردم شدند

روزنامه اعتماد و برخی دیگر از رسانه های اصلاح طلب همزمان با اوج گیری مشکلات معیشتی مردم در دولت روحانی، یکروز بر لزوم رفع حصر سران فتنه تاکید می کردند و روز دیگر حضور زنان در ورزشگاه را اولویت اصلی کشور می نامند و دیگر روز دغدغه اصلی جوانان را برگزاری کنسرت خیابانی جا می زدند!

واقعیت این است که بخش قابل توجهی از فعالین سیاسی اصلاح طلب با مشکلات معیشتی مردم بیگانه هستند. طیفی که مدیران نجومی را ذخائر نظام و امانت دار بزرگ می نامد و مفسدان دانه درشت اقتصادی را کارآفرینان برتر جا می زند، هیچ نمیداند که حقوق معوقه و افزایش سرسام آور اجاره بهای مسکن در موعد تمدید قرارداد و بسیاری دیگر از مشکلات معیشتی، چگونه مردم را آزار می دهد.

**جریان اصلاحات با معضل ریزش سرمایه اجتماعی مواجه است

روزنامه آرمان در مطلبی نوشت:«اصلاح طلبان چندی پیش نهاد اجماع ساز خود را تحت عنوان جبهه اصلاح طلبان ایران تشکیل دادند تا گام اول خود را برای حضور در انتخابات پیش رو محکم بردارند. با اینحال گرچه آنها هنوز با معضل ریزش سرمایه اجتماعی مواجهند اما نیم نگاهی نیز به افراد حاضر در این اردوگاه جهت کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری دارند».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت:«ظریف...زنگنه...جهانگیری...محسن هاشمی...عارف و...جزو کسانی هستند که نام آنها مطرح می شود».

لغو تحریم ها مهم نیست برجام موشکی را کلید بزنید!/ «کاسبان حصر» دلواپس معیشت مردم شدند

جریان اصلاحات اکنون با چند معضل جدی روبرو است. اولین و مهمترین آن معضل ریزش شدید پایگاه اجتماعی است. در زمستان سال گذشته، قالیباف علیرغم توپخانه سنگین رسانه های اصلاح طلب علیه وی، با حدود یک میلیون و سیصدهزار رای به مجلس راه یافت. در سوی مقابل مجید انصاری، سرلیست اصلاح طلبان علیرغم تبلیغات سنگین و پرحجم در تهران تنها حدود 70 هزار رای کسب کرد.

یکی دیگر از معضل های جدی جریان اصلاح طلب، درگیری ها و اختلافات داخلی است. برای نمونه، تشکل جدید این طیف تحت عنوان «ناسا» بجای اینکه مسبب همبستگی فعالین این طیف باشد، به عاملی جهت اختلاف میان فعالین این طیف بدل شد.

مسئله بسیار مهم دیگر، کارنامه دولت روحانی است. افکارعمومی به درستی کارنامه دولت را به پای اصلاح طلبان نوشته است. اما این طیف با فرافکنی در پی شانه خالی کردن از پاسخگویی در این خصوص است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 109
  • در انتظار بررسی: 6
  • غیر قابل انتشار: 25
  • IR ۱۷:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
    47 5
    در هر کشوری هرکسی انقد راحت درمورد مسائل نظامی حرف بزن یعنی موشک بدید بره میگرن اعدامش میکنند دیگه شور ازادی بیان در اوردن
    • IR ۱۷:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
      36 5
      از شور ش گذشته به لجن رسیده
    • جواد IR ۱۹:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
      25 1
      مردم ایران بیشتر از داخل خصوصا افراد مسول بی تدبیر ونامیدضربه میخورم وگرنه مردم ایران تا حالا با هر مصیبتی شده زیربارحرف زور نمیره وهیچ کشوری عزت واقتداروقدرت دفاعی خودشو قربانی زیاده خواهی کشورهای دیگر نمیکنه اگر خیانت کاران به ملت و مردم بزارن گرانی تورم هشتاد درصد برمیگرده به بی تدبیری ولی خیالی افرادی بنام مضحک مسولین
    • SE ۲۰:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
      20 5
      اینها خیانتکاران به میهن وجاده صاف کن های دشمن هستند که مستحق اعدام به جرم خیانت به استقلال و امنیت کشور هستند ولی متاسفانه به بهانه آزادی بیان با این خائنین به وطن مماشات میشود
    • IR ۲۲:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
      20 1
      بحث موشکی بحث امنیت ملی است و قابل مذاکره و معامله نیست.
    • IR ۲۲:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
      22 3
      اصلاح طلبان تا ایران را به سرنوشت لیبی و سوریه دچار نکنند دست بردار نیستن !
    • IR ۰۱:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
      13 1
      دلم گرفت زین خائنین سست عناصر . شیر خدا و مرد میدانم آرزوست . تف به ذات پلید هر چه خائن سیاسی . جانم فدای پیر ولایت
    • IR ۰۶:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
      5 1
      اشتباهی منفی دادم
    • IR ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
      10 2
      اگر ملت پشت رهبر عزیز را خالی نکنند، چنان که تاکنون این چنین بوده است، با پایان عمر این دولت قجری عمر خیانت و اصلاح طلبان تهوع آور هم رقم خواهد خورد و قطار سعادتمندی ایران به خط خودش بازخواهد گشت!!
    • ناشناس IR ۱۹:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
      1 1
      افسادطلبان احمق بایدبدونن که دورانشون داره تمام میشه. حالا یک غلطی کردن. کی حرف اینها رو گوش میکنه. بزاریدبا حرف زدن عقدهاشون رو خالی بکنند. همون حرفی که سردارحاجی زاده و رهبرمعظم انقلاب گفتند.. پس لطفأخفه
  • IR ۱۸:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
    18 2
    اول فقط وفقط وفقط رفع تحریمها والا اینها (میگویند پروتکل الحاقی دواطلبی را اجرا کنید-غنی سازی40درصدوتولید اورانیوم فلزی،کلاهک اتکی،بالستیک قاره پیما را هم بتن کنید-برگردید به همان اولین مرحله -بعد سربرنامه موشکی،حقوق بشر،منطقه وسازش وصلح با آمریکا عربستان واسرائیل مذاکره کنیم-بعد هم میگوین اول اف ای تی اف وآموزش پرورش وزندانها و....
    • IR ۲۲:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
      6 8
      تحریم ها که یه مشت کاغذپاره بیشتر نبودن طبق سخنان گهربار رئیس جمهور قلبهاتون
    • IR ۰۱:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
      6 2
      تحریم یہ مشت کاغذ پارہ بیش نیست اگر در داخل برای اقتصاد و رفاہ مردم تلاش شود توسط مسئولین
  • علی IR ۱۸:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
    21 4
    ننگ بر اصلاح طلب ها
    • محمد IR ۲۳:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
      5 9
      چرا همه کاسه کوزه ها سر اصلاح طلبان می شکنید؟یه خرده انصاف داشته باشید.
    • IR ۲۳:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
      6 0
      بیشمار
  • محمد IR ۱۸:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
    13 2
    کی این اصلاح طلب ها درست میشن
    • SE ۲۳:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
      8 2
      در اسفل السافلین
    • IR ۰۱:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
      14 4
      زمانیکه وصول گراها ادم بسن
    • ترابیان US ۰۴:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
      12 1
      خدا لعنت کند افساد طلبان بی هویت وطن فروش دست کثیفشان رو شده دیگر نمی توانند ملت را با الفاظ قرون وسطایی این پیرهای خرفت تاریخ مصرف گذشته فریب دهند
  • آریو سوئد IR ۱۸:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
    13 5
    اقتصاد کشور دچار مشکلات ریشه ای و ساختاریست . این مشکلات در این چند سال بوجود نیامده و با برجام هم حل نمی شود.
    • محمد IR ۲۰:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
      15 2
      درست می فرمایید دوست عزیز منتها مرفهانی که شعارشان رفع حصرودوچرخه سواری بانوان وربنای شجریان ورفتن خانمها به استادیوم بوده اولویتهاشان ازاین دست بوده حال نگران معیشت مردم شده اند احساس توهین توهین به شعور ادم میشود
    • IR ۲۳:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
      3 4
      اگه مجرمن چرا محاکمشون نمیکنید؟
  • رهگذر IR ۱۸:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
    18 1
    آقا، ستون پنچم به چی می‌گم اونوقت با این صفحه بندی روزنامه کارگزاران؟! انگار داره تو فبلادلفیا منتشر می‌شه! عکس مردک بایدن رو پوستری کار کردن. مگه سوژه قحطه؟ آهای وزارت ارشاد دارید چی کار می‌کنید؟ شور قضیه دیگه دراومد بابا! مجلس محترم شما چرا سکوت می‌کنید؟ از حق و فرهنگ ملت و شهدا کی دفاع کنه پس؟!
  • جعفر تیموری IR ۱۸:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
    13 1
    کاسبان حصر مثل آمریکا غلط کردن دلواپس شدن.اونها سهمی از کشور و انقلاب ندارند باید اجزه حرف زدن به این افراد داده نشه.
    • IR ۰۰:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
      3 1
      مردم از کره مریخ اومدن خجالت بکشید مردم از گرسنگی مردن شما همش میگین چپ راست
  • محمد IR ۱۸:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
    20 0
    باید یکی از همون موشکها رو زد تو سر کسانی که می خواند برجام موشکی رو شروع کنند
  • IR ۱۸:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
    8 1
    که ادعای مصدق تقلبی راداره-حداقل برای یکبار هم شده مثل مصدق عمل کنه وبا ابرقدرتهای شرق وغرب قهرکنه-
  • IR ۱۸:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
    13 0
    مشکل کشور ما فقط(داخلیست....) ظریف که ادعای مصدقراداره-حداقل برای یکبار هم شده مثل مصدق عمل کنه وبا ابرقدرتهای شرق وغرب قهرکنه
  • مجتبی IR ۱۹:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
    3 13
    سلام به نظر من هرکاری که برجام خراب بشه به ضرر مردانه دودش تو چشم مردم می‌ره برجام برای ایران خیلی خوب بود پس باید برگردیم به برجام چون از برجام خارج شویمتحریمها بیشتر قطعنامه شورای ملل بر ضد ما هست اون موقع ترامپ سازمان ملل بهش اهمیت نمی داد ولی به بایدن اهمیت میده تا دیر نشده برگردیم
    • IR ۲۲:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
      8 0
      در قدم اول امریکا باید تحریمهای نفتی و بانکی را بردارد و حُسن نیت خود را به ایران اثبات کند.
    • IR ۰۳:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
      2 1
      برجام خوب بود یا دلار سی هزار تومنی داداش وجدانی راستش رو بگو
  • IR ۱۹:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
    8 1
    بد بختی و فقر مردم از تحریم و دزدیده شدن پول وثروت ملی توسط امریکا نیست. فقر و تنگ دستی مردم ناشی از بی تدبیری و نادانی دولت در اداره کشور است. که شاید عمدی باشد تا امثال وطن فروشان داد وفریاد نمایند . ای مردم بخاطر تحریم زندگی ملت از هم پاشیده است
    • IR ۲۲:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
      1 8
      اگه به خاطر تحریم نیست پس چرا تا قبل از ۹۶ وضع معیشت این نبود؟؟؟
    • محمد IR ۰۰:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
      5 0
      از سال ۹۶به این طرف دولت عمدی معشیت مردم را گروگان گرفت و همچنان داره ادامه میده.....هزارن دلیل هست خواباندن کلی اجناس در کمرگ....کم کاری عمدی دور نزدن تحریمها ولو دادن مسیر تحریم‌ها.....
    • IR ۰۱:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
      3 0
      تحریم اثر اندکی در اقتصاد دارہ بیشتر مشکل اقتصادی حاصل بی عرضگی مسئولینہ
  • DE ۱۹:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
    15 0
    اون کسیکه گفته برجام موشکی را کلید بزنید صددرصد مهره امریکا و اسرائیله . موضوع ناراحت کننده اینجاست که چرا چنین اشخاصی آزادانه میتوانند بر علیه منافع و برعلیه امنیت کشور صحبت کنند ؟ زمان جنگ صدام شهرهای ایران رو موشک باران کرد و ما نداشتیم که جوابش رو بدیم و حالا که با زحمت و غیرت بچه های ایرانی به چنین قدرتی رسیدیم یه سری خائن میگن موشکها رو بدیم بره . من که تحمل چنین خیانتکارانی را ندارم.
    • مصطفی IR ۲۱:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
      15 0
      خاک برسر اون افرادهایی که چنین صحبتی میکنند که باید برجام موشکی روی کاربیاید این افراد وجدان ندارن ناموسشون هم میدن دست بیگانه خاک برسرشون بی لیاقتها
  • IR ۱۹:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
    2 2
    وقتي رئیس جمهور اونجوره...خب دیوان محاسبات اینجوره
  • IR ۱۹:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
    6 0
    بر فرض محال قبول کنیم گربه عابد شده و بلینکن که گفته دیپلماسی تنها راه خروج از بن بست کنونی است واقعا دنبال باز کردن بن بست های فعلی است... متاسفانه در اصلاحات و اذنابش مرد دیپلماسی نداریم از اینها جز سرسپرده عمل نمیاد
  • محمد IR ۲۰:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
    3 0
    کسانیکه منافع ملی را می فهمند و برای رشد و تعالی کشور بخصوص در مسیله خودکفایی تلاش میکنند و براین استراتژی محکم استاده اند غرب و شرق منافع خود را دارند
  • IR ۲۰:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
    6 1
    این همان خواسته های دشمنان ایران است که از زبان نفوذیهای (اصلاح طلب ) شنیده می‌شود
  • بیژن RO ۲۰:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
    8 0
    اصلاح طلب یعنی لیبرال،یعنی غرب گرا یعنی استحاله کننده نظام یعنی خفت پذیر یعنی منفعت گرا
  • IR ۲۱:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
    5 0
    هر مسعولی حرف از برجام موشکی بزند خاعن ترین فرد به ملت است
  • IR ۲۱:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
    9 0
    برجام موشکی=نسل کشی ایرانیان.حالا باز زر مفت بزنید افساد طلبان
  • ساجدی IR ۲۱:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
    0 8
    هر چه زودتر مذاکرات موشکی و منطقه ای را گلید بزنید
  • IR ۲۱:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
    8 0
    آقا چرا اینقدر بیهوده تلاش میکنید سردار حاجی زاده فرمانده هوا فضا هست گفت غلط میکند هرکس از مذاکره موشکی حرف بزند والسلام
  • نور IR ۲۱:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
    6 0
    هرکسی برسرمسایل دفاعی معامله یا مذاکره کند بامشت اهنین مردم روبروخواهدشد هرچند رهبرعزیزوسپاه وارتش و وطن دوستان باغیرت اجازه نخواهندداد به سرنوشت لیبی دچاربشیم
  • الخلج IR ۲۲:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
    0 4
    درسته گفتند سیاست دین ومنسب ندارد
  • IR ۲۲:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
    3 0
    خدا لعنت کند دشمن داخلی وخارجی
  • ناشناس IR ۲۲:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
    3 0
    خدا نبخشد کسانیرا که در انتخابات 1400 به اصلاح طلبها رای بدهد چونکه هیچ وقت به فکر بدبخت وبیچاره ها نشدندروز به روز گرانی وبدبختی فقط بلدند تحریم تحریم کنند بوجود اینکه تحریم هیچ کاری با گرانی ندارد فقط ارزه ندارند که کشوررا بگردانند
  • شریف IR ۲۲:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
    4 0
    به رنگ پس زمینه روزنامه سازندگی دقت کنید. آبی و قرمز. المانهای پرچم آمریکا را همراه با پیام بایدن ترسیم‌کرده است. غربگدایی تا کجا؟.!
  • صالح وملورین IR ۲۲:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
    2 0
    برای ایرانی عاشق وباتعصب به وطن این مهمه هرآش ولاشی حتی مثلا ایرانیان خودفروخته وطن به قول بچهای ایران مخبر دشمن بدترین وکثیف ترین دشمن ایرانند آنانکه خودوناموس خود فروشند در صداهای آمریکا باکارشناسان۲ریالی ومجریان داگان صوتهاشون جاده پرچاله چوله میباشد که باید مثل مگس که روی فضولات نشسته وتغذیه میکنند لهشون کرد هرجاباشن
  • امیر IR ۲۲:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
    3 0
    برنانه موشکی مهم وکافی نیست یک استان ایران را بدهیم شاید کدخدا لبخندی به گرین کارتی ها بزند
  • داود IR ۲۲:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
    3 0
    زیاد دیدیم که تیتر روزنامه های اصلاح طلب ها از واشنگتون سر چشمه میگیرد و انگار صفحه اصلی را کاخ سفید طراحی کرده چیز عجیبی نیست خائنین قلم به دست مشغولند باید سخت فعالیت داشت تا مکرشان را خنثی کرد. رهبر تنها نماند؟
  • IR ۲۲:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
    6 0
    چراکشورچین بااین همه جمعیت مشکل اقتصادی نداره بخاطر اینکه کسی خیانت به کشوربکنه رسواش میکنن ولی توکشورما جاسوسان ستون پنجم دشمن نظر میده مامیشناسیم ولی بیست سال بعد افشا میکنیم
  • اصلاحات IR ۲۲:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
    0 5
    ما باید به غربی ها اطمینان بدیم که صلح طلب هستیم پس باید هرچی سلاح و تجهیزات نظامی توی کشور داریم رو جمع و تقدیم آمریکا کنیم و ارتش و سپاه رو هم منحل کنیم اینطوری پالس مثبت به آمریکایی ها فرستادیم و اونها هم دیگه حقوق ما رو به رسمیت می شناسن
    • iran IR ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
      2 0
      آمریکا و غربی ها دقیقا" همین حقه و نیرنگ رو به معمر قذافی لیبی و صدام حسین عراق زدند ، وقتی خلع سلاح کامل صورت گرفت با خیال آسوده دستور حمله به عراق و لیبی صادر شد و این دو کشور رو شخم زدن تمام تاسیسات زیر بنایی عراق و لیبی را ویران و نابود کردند ، لیبی هرگز لیبی سابق نخواهد شد ... باید هوشیار باشیم ..
    • IR ۰۳:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
      2 0
      خاک بر سرت کنن نفهم اومدی حرف بزنی راه رفتی؟
  • IR ۲۲:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
    5 0
    به خدا قسم مذاکره با امریکا یعنی با دست خود گور خودمان را کنده ایم چون با تمام وجودشان دارند می گویند با اتحاد جلو ایران می ایستیم اخر مگر ایران چه گناهی کرده که انها با هم متحد هستند فقط به یک دلیل ایران جلو زیاده خواهی و انحصار هسته ای ایستاده و منافع آنها به خطر افتاده
  • میرزا IR ۲۲:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
    4 0
    اینها خیانت طلب هستن .و خاین ب کشور .مدت ۸ سال ثابت شد ک خون مردم را شیشه کردن وحالا ک دشمن ب تکاپو افتاده ، میخوان کاری کنن ک زجر مردم را خنثی نمایند .اما از من نصیحت اگر ملت خواست و درخواست نمود، براتون سخت خواهد شد .و ب زباله دان تاریخ خواهید رفت
  • میرزا IR ۲۲:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
    6 0
    کسانیکه مسایل سیاسی را رصد میکنن ، میدانند ک شما جاده را برای دشمن هموار کردید .ک مردم فلک زده را گرفتار کنید .دیگه کافیه .اینقدر جنایت ب پرونده اعمالتون نیازهایی. ک مورد غضب مردم هستین .اگر عاقل باشین وقت آن است ک اسمی از اصلاحات بی فایده و بی خاصیت نیاورید و خود را با رهبر و نظام همرا کنید .انشا اله در آینده نزدیک اگر آدم نشوید وای بحالتان
  • Asghar IR ۲۲:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
    3 0
    ملت و رهبری آدم مخلص فداکار پایکار میخواهد افرادیکه برای فدا کردن جان خود تمنا میکنند و سکه و پاداش های آنچنانی نمی خواهند . برای اهدائ جان خود اشک میریزند اینها شایسته خدمت مردمند لحظه ای از عمرخودرا صرف رنگ و لعاب خود نمی کنند
  • IR ۲۲:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
    3 0
    خودشان که مشکلی ندارند تحریم برای شان نعمت است
  • یک جانباز FR ۲۲:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
    4 0
    اصلاحطلبان همیشه بفکر معیشت مردم بوده اند و از زمان ریاست جمهوری خاتمی که اصل 44 شروع شد و مثلا کارخانه ارج با صد هکتار زمین و نمایشگاه و غیره به برادر ایشان بقیمت یک آپارتمان واگذار گردید برای همین روزها بود که فقر مردم را برطرف کنند, حال میخواهند ده درصد اموال دزدیده شده از ملت را به نیازمندان بدهند تا دیگر نیازمندی در ایران پیدا نشود انشااله برای همین میخواهند برای چند مین باره رییس جمهور شوند
  • IR ۲۳:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
    5 0
    ببخشید از کلیه عزیزان خواننده نظرات قصدم بی ادبی نیست ولی دیگر مماشات جایز نیست لذا این طیف غلط بیجا کردن و به گور اول و آخرشون خندیدن هر کس از هر حزبی در خصوص موشک و نظامی صحبت از مذاکره بکنه باید دهانش را گل گرفت و با اوردنگی به لجن زار زباله ها شوتشان کرد شورشو درآوردن این بی جربزه های غرب زده
  • Jalal IR ۲۳:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
    0 4
    عمرا دیگه این وضعیت اقتصادی کشور ما درست بشه حالا چه رئیس جمهور اصلاح طلب باشد چه اصولگرا ، فقط چیزی که برای ما مثل روز روشن شده اینست که روز به روز شرایط ما مردم دارد بدتر میشود این خرابی ها مربوط به الان نیست مربوط به سیاستهایی بوده که کشورمان در پیش گرفته چه سیاستهای داخلی و چه سیاستهای خارجی ،
  • خدابنده لو IR ۲۳:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
    1 0
    من که دوست ندارم با آمریکا و مرکل مذاکره کنم . با این حال اگر به پام بیفتن و به جنایت‌ها یی که در ایران،افغانستان، عراق،یمن و درکل خاورمیانه مرتکب شده اند اعتراف کنند ممکنه فقط از انفرادی به کار در تویله بفرستمشون. در ضمن باید یادشون باشه دیگه غلط های اضافی نکنند، و اینکه بهشون یه ارفاق هم دارم اون هم اینه به طرفدار های داخلی شون هم اجازه می دم به ملاقاتشون برن.
  • IR ۲۳:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
    4 0
    آن کس که به خود اجازه می دهد در باره امنیت کشو ر خود با دشمنان قسم خورده مذاکره شود قطعآ وطن فروش است ملت تو دهن چنین افراد مزدور بیگانه خواهند زدوقتی پای اقتدار کشور در میان باشد همه باید متحد باشند
  • خلیج پارس iran IR ۲۳:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
    5 0
    یک نمایشگاه عکس برگزار کنید تصاویر موشک باران و بمب باران مناطق شهری و مسکونی ایران رو به نمایش بگذارید اصلاح طلبان دعوت کنید برای تماشا !!! تماشا کنند که چگونه زملنی که ما موشک نداشتیم چگونه همین غربی ها و شوروی صدام ملعون را تجهیز به انواع موشک ها و بمب های مخرب و بمب های شیمیایی کردند تا شهرهای ایران مناطق مسکونی، مدارس و دبستان های کودکان را بمباران و ایرانیان را به خاک و خون بکشند !!! اگر ذره ای غیرت در وجود هر ایرانی باشد حاضر نخواهد شد صنایع دفاعی و نظامی را نابود و تضعیف کند ، باید قوی شویم آمریکا تحت هیچ شرایطی تحریم‌های ایران را لغو نخواهد کرد .. باید بازدارندگی نظامی قوی ایجاد کنیم، باید تحریم‌ها را بی اثر و خنثی کنیم، دنیا قانون جنگل حکمفرماست ضعیف محکوم به فنا و نابودی است .. پاینده ایران
  • نادران IR ۲۳:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
    2 0
    ننگ بر اصلاح طلب
  • IR ۲۳:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
    4 0
    اصلا طلب یعنی وطن فروشی یعنی خیانت به انسانهای باغیرت وطن پرست ایران از داخل ضربه میخورد واز بی لیاقتی بعضی وطن فروش ها که دست به سینه غربیها وایستادن مقاوت راه اصلی است اگر دلتان به حال بیچاره مردم میسوزد یک درصد حقو قتان بدهید دیگر بیچاره وجود ندارد
  • ففیربورس IR ۲۳:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
    3 0
    هرکه به این ملت خیانت می‌کنه و مردم را بیچاره کند باید به دست همین مردم مجازات بشن الان که دست مردم بسته است بترسید ازروزی که همین مردم بلند شوند بادرست خالی باشماها افسادطلبان
  • شهرام IR ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
    1 0
    مگه ایران در گروه۵+۱،به همه مراحلی که گفته بود عمل نکرد مگه بتون روی برنامه هسته ای نریخت بعد باز ترامپ امد گفت این کافی نیست باید کلا نظام پاک شود و از برجام بیرون رفت پس دنبال چی میگردین اینا دنبال نابودی ما هسان
  • قرچک IR ۰۰:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
    1 0
    با سلام در حال حاضر ما گرفتار نفاق داخلی هستیم انقدری که نفاق داخلی به ما ضربه می زند و مردم را نشانه گرفته هیچ کس خارج از کشور نمی تواند ما را اذیت کند انقلاب در حال پوست اندازی جدید می باشد تا انشاالله این تفاله های داخلی مزدور را استفراغ کند و برای همیشه خاموش کند
  • محمدی IR ۰۰:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
    1 0
    جناب مشرق دیگه خسته شدیم هم از اصولگرا ها و هم از اصلاح طلبها شما هم انقدر کشش ندین چون هر دو گروه به فکر مزدم نیستن لطفا اتحاد برقرار کنید
  • ناشناس IR ۰۰:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
    0 0
    حصرطولانی‌مدت‌‌مخشونوازکار‌انداخته‌این‌اصلاح‌طلبهای‌خائن‌رو....دارن‌به‌هر‌دری‌میزنن‌که‌بازهم‌اعتماد‌مردموجلب‌کنن‌‌....
  • IR ۰۰:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
    1 0
    امریکا تعهداتش را در برجام انجام نمیدهد و شعار دیپلماسی را با ایادی خودش دم میزند، بسیار خوب، ایران نیز پروتکل الحاقی را لغو میکند و بقیه بندهای قانون اقدام راهبردی مجلس را موبه مو انجام خواهد داد و بعد از ان، شعار دیپلماسی سر خواهد داد.
  • جم NO ۰۰:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
    0 0
    کولبرها هم شدن بازیچه اهداف سیاسی آقایون هر جا میخان به ضربه بزنن اینا رو میکش وسط اگر راست میگید برید چنتا کارخونه اونجا بزنین برن سر کار
    • IR ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
      0 0
      کولبر یعنی چی ؟ نام قاچاقچی کالا رو کولبر گذاشتند ! قاچاق کالا هیچ سودی برای کشور ندارد ، همین قاچاق کالا باعث نابودی کارخانه ها و افزایش بیکاری ایرانیان می‌شود !
  • ذبیح اله اصلانی IR ۰۰:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
    0 1
    این فسادطلبان دیگه ثابت کردندبه ملت که پای منافع خودشان درمیان است که دائم سنگ غربیهارابه سینه میزننداین بی وطن فروش اگه یکصدم اینکه سنگ غربیها رابه سینه میزننداگه فکرملت واقتصادکشوربودندالان این ملت به این روزنبودندمرگ برکسی که درانتخابات به این بیشرفها رای بده
  • IR ۰۱:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
    2 0
    آخه اصلاح طلب بگم چی اینهمه سرکاری بودید وبودیم غرب همه مارو اسگول خودش کرد بس نبود،اللنم که میخوای موشک بدی بره میدونی عین چی میمونه ،یادمه تو‌خدمت بهمون اسلحه میدادن میگفتن این تفنگ عین ناموسته پس عین ناموست ازش محافظت کن گرفتی داستان چیه نکنه بری تو خواب اصلاح طلب یروزی اینجا بشه خدای نکرده داستان لیبی وعراق ورکبی که غرب به این دوکشور زد مراقب اعمالتون باشید که خدای نکرده مثل بعضیا انگ خیانتکار بهتون نزنن
  • DE ۰۱:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
    3 0
    کل مشکلات کشور ما بخاطر حصر این چند نفره باور کنید به جان جان کریه اگر حصر نبودند اوضاع گرانی رانتخواری شاخ و شونه کشیدن برای انقلاب و اسلام و برجام ...صدها مطلب دیگر به این صورت نبود لذا بایستی همان اول در دادگاهی که عموم مردم ببینند آنها را به دهها بار اعدام محکوم میکردید و اعدام میکردید تا وطنفروشان و فتنه گران و دزدان و رانتخواران و مدیران موروثی و شاه اَنشاهی مانند موش در سوراخی خزیده بودند.
  • کیان IR ۰۱:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
    3 0
    آمریکا در برجام خواهان جمع آوری موشکها است و قدرت نظامی ایران را هدف گرفته است بهترین راه خروج از برجام نفت خام را در پالایشگاهها خودمان به بنزین روغن. الکل قیر تهیه کنیم دیگر زمان نفت خام فروشی تمام شده است
  • حقدوست IR ۰۱:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
    0 0
    کار اصلاح طلبان دروغگویی مظلوم نمایی و وارونه سازی و فریب افکار عمومی است یعنی همان ترفندهای رسانه های غربی علیه ایران ، اگر در انتخابات توانستند مردم را فریب دهند با کمک غرب و رای داشتند میگویند خود را به نظام تحمیل کردیم و هرگاه متوجه شدند رای ندارند و در انتخابات شکست خواهند خورد و غرب هم به دادشان نمیتواند برسد دم از رد صلاحیت و نظارت استصوابی و تحریم انتخابات و فتنه و اشوب خیابانی میزنند ، انقدر مردم را احمق فرض میکنند که انگار نه انگار چند دوره مجلس و سه دوره ۸ ساله ریاست جمهوری هرچه خواستند انجام دادند و دو سوم زمان بعد انقلاب تمام پست های مهم و کلیدی در اختیارشان بوده ، و بعضی هایشان علنا در حال خیانت و خسارت زدن به کشور و خدمت به منافع و خواسته های غرب و تضعیف کشور بودند ، امروز هم با اینکه خساراتی در تاریخ بی ثابقه به کشور زدن در حال تلاش مجدد و امتیاز دادن به غرب هستند تا با کمک سیاسی و امپراطوری رسانه ای غرب دوباره در قدرت بمانند و تا زمانی که از پیروزی‌با کمک غرب ناامید نشوند به امتیاز دادن و رفتارهای ضد ملی ادامه خواهند داد
  • مسعود موسی خانی انی IR ۰۱:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
    0 0
    خانه از پای بست ویران است حجاریان واصلاح ظلبان نقش ایوانند بانک وموسسه اعتباری شده جیب اینان مدیران دوتابعیتی مدیران بازنشسته با اعمال نفوذ
  • IR ۰۱:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
    0 0
    به داد مردم برسید کجا هستند اقایان که اسم امام رو بر روی خود گذاشتند چرا باید کولبر داشته باشیم
  • ش ا ک ر IR ۰۲:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
    0 0
    خاک برسرتان بیشرفا بعداز این همه زحمت بخاطر یک مشت بیلیاقت نادان موشکامون بدیم یعنی شرف وناموسمون بهشن فروختیم اگراین چند صلاح نداشتیم خیلی وخت پیش مثل عراق میشدیم جان بچه هاتن دیگه این حرف تکرار نکنید به خدا فقیر زندگی کردن بهتر تاذلت زندگی کنی خداروشکر کنید بابت رهبر عزیزمان وهمی هم شهریامن ایرانی همه جای ایران جایگه همی ملت امنیت داریم هرجا ی ایرا ن سفرکن امنیت برقرارانشاالله به حق امام حسین همیشه ایران پایدار بمونه
  • حمید IR ۰۲:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
    0 0
    اول باید مردم از درد و رنج و اینهمه فشار رها شوند، این یک واقعیته که تاکنون بار همه تحریم ها و گرانی های روز افزون فقط و فقط به دوش مردم بوده. و نتونستید حتی برای یکهفته اوضاع رو ثابت نگه دارید، حال اینکه مردم نیازمند برگشتن به وضعیت چندسال قبل هستند،، تاکی و تا کجا باید مقاومت کنند، ایا انتهایی وجود داره؟؟؟
  • علی IR ۰۲:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
    0 0
    بله واقعا اگه جامعه مدنی را اقتدارگراها و گروههای فشار باهاش مخالفت نمیکردن ومیذاشتن که گروههای مدنی وان جی اوها فعالیت ازاد داشته باشن خیلی ازمطالبات مردم پاسخ داده میشد ولی متاسفانه تاطرزفکرهای دراقلیت مثل امثال شما کشور رو ارث باباشون میدونن و همه مراکزقدرت را فکرمیکنن که باید درقبضه خودشون باشه هرروزمون بدتراز دیروزمیشه
  • مرتضی IR ۰۲:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
    0 0
    اکثر کسانی که در نظرات خود موافق اصلاح طلبان هستند 1فقط پاسخ می دهند که نتوانیم جواب نظرات پوچشان را با دلیل و استدلال بدهیم 2می نویسند چرا محاکمه نمی کنید اگر راست میگوید و دلیل دارید. که در جواب باید گفت آیا شما با شورش و فتنه مثل سال ۸۸که اوج بی بصیرتی عده ای بود دوباره آشوب نمی کنید؟ و ملت را خون به دل نمی کنید؟چاره در بصیرت است. علی علیه السلام فرمودند خدا رحمت کند آنکه تفکر کردو عبرت گرفتو پس عبرت گرفته و بصیرت یافت.
  • IR ۰۲:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
    0 0
    مگه میشه اینور شما اورانیوم ۴۰ در صد تولید کنید برجام را تو مجلس پاره کنین هر کاری یعنی دلتون میخواد انجام بدید بعد امریکا میاد تحریمها و رو چه حسابی برمیداره که شما اعتماد کنید پس این شمایبن که نمیخواین تحریمها برداشته بشه تا کار خودتون به اتمام برسه و وضع معیشت مردم نیز به هیچ وجه براتون اهمیت نداره منتهی کاملا قضیه رو برعکس جلوه میدین این قضیه اصلاح طلب نیز بهونه ای شده برای شماها مگه اقای احمدی نژاد اصلاح طلب بود که تمام...ا تو دوره وی پایه گذاری شده بود و انتصابهای فامیلی و محفلی رکورد زده بود ؟؟؟؟!!!!
    • IR ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
      0 0
      بهتر نیست وقتی سواد و شعور سیاسی ندارید سکوت اختیار کنید ؟ اگر واقعا" ایرانی باشی بعید می‌دانم !!! آرزوی تفکر !
  • IR ۰۳:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
    0 0
    شمایبن کاسبان تحریم چطور حاضربن مردم گرسنه بمونن اخه ؟؟!! شماها دارین حقوقهای نجومی میگیرین مردم چه گناهی کردن که باید گرسنه بمونن ؟؟!!
  • IR ۰۳:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
    1 0
    چرا باید امریکا بی قید و شرط تحریم را برداره مگه کشور اونه که اقتصادش ورشکسته شده, به خدا که دارین از این تحریمها سود میبرین چرا عدل و انصاف را فراموش کردین ما مردم بخدا که له شدین به وجا باید شکایت ببریم ؟؟؟؟!!! چطور و با کدام انصاف میگین که نبایر مذاکره صورا بگیره ؟؟؟!!!
    • همدرد IR ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
      0 0
      مذاکره با روباه نان نمیشود والله که شرایط اقتصادی من خیلی خرابه والله ... اما برادر مذاکره یعنی نابودی کامل ایران ...
  • DE ۰۳:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
    1 0
    کسی که مخالف قدرت نظامی ایران است باید از ایران محو شود که واقعا ....اند و تخم غربی ها
  • ساسان IR ۰۳:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
    1 0
    اصلاح طلب=منفعت طلب
  • IR ۰۵:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
    0 0
    اگر این دو جناه اصلاح طلب و اصول گرا مشکلشان حل بشه مشکل کل ایران حل میشه بد بختی ما این است که لجاجیت وعناد این دو جناه نکزاره بد بختی مردم فکر کنن
  • داریوش IR ۰۶:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
    1 0
    خدا لعنت کند این اصلاح طلبها رو که تا به امروز هر چه مصیبت سر ملت و این کشور از قبیل تورم و بیکاری از سوی ابن اصلاح طلبهای مدعی ژن برتر و دو تابعیتی توسط این دسته که به نوعی جاسوس میباشند تا امروز اومده
  • IR ۰۶:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
    1 0
    چرا روزنامه های زنجیره ای ومزدور افساطلب همش از طرف دولت تروریست امریکا پیام میارن.هیچ پیامی را از سوی ایران اسلامی ارسال نمیکنند.خوب عوام، اینا قدقدشان توایرانه،تخمشان رت برای دشمن میذارند.اینا تابعیت دوم را بیشتر دوست میدارند.
  • IR ۰۶:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
    1 0
    اصلاح طلبان وطن نون به نرخ روز فکرمیکنند ایران ملک پدریشان است تنهاچیزی که برای این بی وطنان ارزشی ندارد ایران ومردمش است دیگرخیانت به مردم ومملکت و وطن فروشی وخوش خدمتی به بیگانه بس است شماهمه جوری به مردم خیانت کردید بایدخیانت برخی مسئولان بررسی و محاکمه شوند یک نمونه اش اخوندی وزیربیلیاقت راه وشهرسازی بعداز۶سال وزارت گفت بزرگترین افتخارمن این است که بمدت ۶ وزیربودم حتی یکواحد خانه برای مردم نساختم پس غلط کردی که شدی وزیر
  • عبدالعلی مرتضوی IR ۰۷:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
    2 0
    منافقین با اسلحه به جان مردم افتادن و اصلاح طلبان باقلم و نشریه وکلام زیبا قصد نوکری خالصانه طاغوت هارا دارند و باید از سرنوشت منافقین درس بگیرید
  • وروجک IR ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
    0 0
    دوستان عزیز مثل اینکه همه جا حضور دارین وپای همه خبرها هستید و در یک زمینه خاص تخصص ندارید در همه موارد نظر میدید خیلی خوبه اونوقت به دیگران ایراد میگیرید
  • محمذ IR ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
    0 0
    همه گرانی رهاکنید برجام جرنکبت ذلت جه ارمغان آورد تو رابخدابرجام راپاره کنید تاهر روزیک شوک به بازار ایران نزنید بمیریم بهترذلت
  • مجید IR ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
    3 0
    تا وقتی که رهبری و سپاه داریم مزاکره موشکی ومنطقه باید درخواب ببینند چرا بعضی از مسولین ما اینقدر خود فروخته هستن
  • ناشناس IR ۲۱:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
    0 0
    میدان دادن به خائنین کشور جایز نیست
  • Javad IR ۰۷:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۵
    0 0
    اینهایی که صحبت از برجام موشکی می کنند یا احمق اند یا خائن.
    • حیران IR ۲۲:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۹
      0 0
      مردم به سیم اخر میزنن نه راست نه چپ همه کرفتارید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس