ویژه ها

افراطیون اصلاح طلب که دفاع از نجومی بگیران و مفسدان اقتصادی و فساد صندوق ذخیره فرهنگیان را در کارنامه خود ثبت کرده اند، هیچ دغدغه ای نسبت به مععشیت مردم ندارند، نان این جماعت در کاسبی از تحریم است.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌ استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

******

**بازگشت بایدن به برجام را سخت نکنیم

روزنامه آرمان در مطلبی با عنوان «بازگشت بایدن به برجام را سخت نکنیم» نوشت:«جمهوری اسلامی ایران، امروز بیش از هر زمانی نیاز به شناخت دشمنان خود، امیال و آرزوهای آنان و تلاش برای خنثی سازی تحرکات آنها دارد. از این رو اتخاذ تدابیری که اجماع داخلی در آمریکا، سخت کردن کار بایدن برای بازگشت به برجام، ایجاد زمینه برای تاثیرگذاری اسرائیل و عربستان و اجماع آمریکا و اروپا را بر هم بزند، رسالت تاریخی دولت و حاکمیت به وقت اکنون است».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت:«مخالفان داخلی دولت بی التفات به عواقب و پیامدهای سیاست های ماجراجویانه خود، در ایجاد زمینه برای مخالفان بین المللی اقداماتی را انجام می دهند. به نظر می رسد در این شرایط دولت و حاکمیت می بایست با هوشمندی معطوف به مصالح و منافع ملی، امکان تاثیرگذاری مخالفان برجام را خنثی کند و از هر اقدامی که ابتکار عمل را از دست طرفداران برجام در آمریکا خارج می کند، بپرهیزند».

ما نباید بازگشت بایدن به برجام را سخت کنیم/ عصبانیت «کاسبان تحریم» از همصدایی دولت و مجلس

متاسفانه فعالین و رسانه های اصلاح طلب، روایتی مخدوش و وارونه از برجام را ارائه می دهند. این طیف اینگونه ادعا می کند که «جو بایدن» به شدت مشتاق بازگشت به برجام به منظور لغو تمامی تحریم ها و بازگرداندن پول های بلوکه شده ایران است، اما عده ای در آمریکا در کنار اسرائیل و عربستان در به وقوع پیوستن این اقدام سنگ اندازی می کنند، این طیف بر این اساس نتیجه می گیرد که ما نباید در پازل اسرائیل و مخالفان برجام در آمریکا بازی کنیم و بتزگشت بایدن به برجام را سخت نکنیم.

برخلاف این روایت مخدوش و وارونه، واقعیت این است که بایدن به هیچ عنوان مشتاق بازگشت به برجام به منظور لغو تمامی تحریم ها و آزادسازی پولهای بلوکه شده ایران نیست.

وی دقیقا با تکرار ادعاهای ترامپ و پمپئو مدعی است که آمریکا به شرطی به برجام بازمی گردد که اولا ایران در ابتدا کاهش تعهدات خود را متوقف کرده و به اجرای کامل تعهدات بازگردد، ثانیا باید مذاکرات حول توان موشکی و قدرت منطقه ای ایران آغاز شده و این دو به متن برجام اضافه شود.

در این میان، مسئله لغو تحریم ها به هیچ عنوان از سوی مقامات دولت بایدن مطرح نشده است. چرا؟! به این دلیل که تحریم، ابزاری غیرقانونی در نزد مقامات آمریکایی- هم دموکرات ها و هم جمهوری خواهان- برای نیل به خواسته های غیرمشروع و زورگویانه است و دولت غارتگر، تروریست و زورگوی آمریکا به هیچ عنوان حاضر نیست که این ابزار غیرقانونی و نامشروع را کنار بگذارد.

به همین خاطر بود که رهبر معظم انقلاب- 26 آذر 99- در بیاناتی حکیمانه فرمودند:«به دشمن اعتماد نکنید، این توصیه‌ قطعی من است. به دشمن اعتماد نکنید. برای مسیر رفع مشکلات مردم، برای درست شدن آینده‌ کشور به وعده‌ این و آن اعتماد نکنید، این توصیه‌ به مسئولین است. این وعده‌ها وعده‌ خوبان نیست؛ وعده بَدان و اشرار است امّا آن هم از هر صدتایش یکی وفا نکنددشمنی‌ها را از یاد نبرید. دشمنی کردند. دیدید که آمریکای ترامپ و آمریکای اوباما با شما چه کرد. البتّه این فقط مال ترامپ نیست که حالا مثلاً فرض کنید چون ترامپ رفت، بگویند تمام شد؛ نه، آمریکای اوباما هم با شما بدی کرد، با ملّت ایران بدی کرد و سه کشور اروپایی هم همین جور. این سه کشور اروپایی نهایت بدعملی را انجام دادند و لئامت را و دورویی و نفاق را در مقابل ملّت ایران نشان دادند».

ایشان در ادامه تاکید کردند:«رفع تحریم دست دشمن است، و خنثی‌کردن تحریم دست ما است، غیر از این است؟ ما که نمی‌توانیم خودمان رفع تحریم کنیم، دشمن باید رفع تحریم کند امّا خودمان می‌توانیم این تحریم دشمن را خنثی کنیم. پس این مقدّم است، این درست است، بیشتر دنبال این باشیم. البتّه نمی‌گویم دنبال رفع تحریم نباشیم؛ چرا، واقعاً اگر بتوانیم تحریم را رفع کنیم، یک ساعت هم نباید تأخیر کنیم. البتّه چهار سال است تأخیر شده [یعنی] از سال ۹۵ بنا بوده همه‌ تحریم‌ها یکباره برداشته بشود [امّا] تا الان نه فقط برداشته نشده، زیاد هم شده... اگر بتوان با روش درست، عاقلانه، ایرانی- اسلامی و عزتمندانه تحریم‌ها را برطرف کرد باید این کار را انجام داد اما تمرکز عمده باید بر خنثی‌سازی تحریم‌ها باشد که ابتکار آن به دست شما است».

لازم به ذکر است که «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه، دیروز در مصاحبه با پرس تی وی گفت:«بایدن همچنان سیاست ترامپ را دنبال می‌کند و به ایران اجازه خرید غذا و دارو نداد، به صندوق بین‌المللی پول اجازه نداد به ایران برای خرید داروی کووید-۱۹ پول بدهد.به کره‌ای‌ها (سئول) اجازه نداد پولی که ما در آنجا داشتیم بدهند».

** عصبانیت «کاسبان تحریم» از همصدایی دولت و مجلس

روزنامه شرق در گزارشی با عنوان «اولتیماتوم به کاخ سفید یا پاستور» نوشت:«ظهر روز گذشته بیانیه‌ای با امضای ۲۲۶ نفر از نمایندگان در رابطه با توقف اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی از پنجم اسفند ۹۹ در صحن علنی مجلس قرائت شد. بر این اساس، دولت باید طبق قانون لغو تحریم‌ها، فردا (پنجم اسفند) از پروتکل الحاقی خارج شود. هرچند زمزمه‌هایی از احتمال تمدید این مهلت به گوش می‌رسد، اما نمایندگان مجلس عزم خود را جزم کرده‌اند تا قبل از بازگشت آمریکا به برجام، ایران از آن خارج شود».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت:«اکنون که اتحادیه اروپا از یک سو و رئیس‌جمهوری جدید آمریکا از سوی دیگر برای رفع تحریم‌ها و برگشت به برجام اعلام آمادگی کرده‌اند، برخی از دوستان جریان خاص، گل به خودی می‌زنند. قصد بهارستانی‌ها هرچه باشد، خروج از برجام جز فشار اقتصادی مضاعف به مردم که بیشترین آسیب را در این سه سال تحمل کرده‌اند، حاصلی ندارد».

ما نباید بازگشت بایدن به برجام را سخت کنیم/ عصبانیت «کاسبان تحریم» از همصدایی دولت و مجلس

طیف تندرو اصلاح طلب بارها با برچسب «کاسبان تحریم» منتقدان دولت را آماج توهین و تخریب قرار داده اند. اما نوع رفتار این طیف در کنار مستندات متعدد، حکایت از آن دارد که اتفاقا، کاسبان تحریم دقیقا همین افراطیون اصلاح طلب هستند.

در حال حاضر دولت و مجلس با همصدایی و هماهنگی تحسین برانگیز، در پی اجرای قانون «اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها و صیانت از منافع ملت ایران» هستند. در همین رابطه ظریف دیروز با اشاره به این قانون تاکید کرد «قوانینی که مجلس به آن مشروعیت بخشیده را اجرا می کنیم».

چندی پیش، «صادق خرازی» فعال سیاسی اصلاح طلب و دیپلمات سابق با دفاع از قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها گفت:«تجربه نشان داده هرگاه در برابر طرف مقابل با قاطعیت وارد میدان شوید، عقب می‌نشیند و اگر ببیند طرحی جدی در اختیار دارید که می‌تواند محاسباتش را به هم بریزد حاضر می‌شود امتیاز دهد و شما را راضی کند که معادلات بازی را حفظ کنید... طرح اخیر مجلس می‌تواند اهرم فشاری در اختیار دستگاه سیاست خارجی کشورمان قرار دهد تا طرف غربی را وادار کند به برجامی که خود نقض کرده، پایبند بماند و به طور جدی خواسته اصلی ایران را که همان رفع واقعی تحریم‌هاست، محقق کند».

حالا در شرایطی که دولت و مجلس با همصدایی در پی اجرای قانون «اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها» به منظور احقاق حقوق مردم ایران هستند، افراطیون اصلاح طلب با تفرقه افکنی در پی سنگ اندازی در این مسیر هستند.

«فائزه هاشمی» از فعالین فتنه ۸۸ و از اعضای طیف افراطیون اصلاح طلب چندی پیش گفته بود:«دوست داشتم آقای ترامپ انتخاب شود؛ به خاطر فشارهایی که ترامپ به ایران می‌آورد، بالاخره شاید یک تغییر سیاستی اتفاق بیفتد. شاید اگر فشارهای آقای ترامپ ادامه پیدا می‌کرد، بالاخره ما مجبور می‌شدیم یک تغییر سیاست‌هایی را داشته باشیم».

امثال خاتمی و حجاریان و تاجزاده و علوی تبار و بهزاد نبوی و عباس عبدی و علی شکوری راد و...هیچگاه به این اظهارنظر واکنش نشان نداده و با سکوت، رضایت خود را از این طرز تفکر نشان دادند.

افراطیون اصلاح طلب که دفاع از مدیران نجومی بگیر و حمایت از مفسدان دانه درشت اقتصادی و فساد کلان صندوق ذخیره فرهنگیان را در کارنامه خود ثبت کرده اند، هیچ دغدغه ای نسبت به مععشیت مردم ندارند، نان این جماعت در کاسبی از تحریم است.

**انتخابات نزدیک شد، اصلاح طلبان گرانی و تورم را دیدند

روزنامه اعتماد در گزارشی با عنوان «تورم مسکن 111 درصد» نوشت:«تازه‌ترین گزارش مرکز آمار از متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در تهران نشان می‌دهد که قیمت هر مترمربع خانه در تهران در بازه‌ای بین 4 تا 158 میلیون تومان در نوسان است.  این بازه بین 60  درصد تا 6220 درصد حداقل حقوق دو و نیم میلیون تومانی یک کارگر است.گزارش  مرکز آمار که مربوط به تحولات بازار مسکن در پاییز است، نشان می‌دهد خانه‌دار شدن تا چه اندازه می‌تواند دور از دسترس باشد».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت:«با استناد به بخش دیگری از گزارش مرکز آمار متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی با میانگین متراژ 87 متر و عمر بنای 12 سال 28 میلیون و 760 هزار تومان است. قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در پاییز سال جاری نسبت به تابستان 99 و پاییز 98 به ترتیب 19.1 و 111.4 درصد افزایش داشته است».

ما نباید بازگشت بایدن به برجام را سخت کنیم/ عصبانیت «کاسبان تحریم» از همصدایی دولت و مجلس

با نزدیک شدن به موعد برگزاری انتخابات ریاست جمهوری 1400، اصلاح طلبان تازه متوجه شده اند که وضعیت مسکن رضایت بخش نیست.

این در حالی است که از ابتدای فعالیت دولت روحانی، نحوه عملکرد دولت در این حوزه، به دفعات از سوی کارشناسان و صاحبنظران مورد انتقاد قرار گرفته بود.

یکی از بانیان اصلی وضع موجود بازار مسکن، «عباس آخوندی» وزیر مستعفی و ناکارآمد راه و شهرسازی در دولت روحانی است. شخصی که در مراسم تودیع خود تاکید کرد که به نساختن مسکن برای مردم افتخار می کند!

حالا همین شخص بجای عذرخواهی از مردم و پاسخگویی درباره عملکرد بسیار ضعیف خود، هر روز مشغول یادداشت نویسی در روزهای اصلاح طلب و از جمله روزنامه اعتماد است. وی یکروز کارشناس مسائل سینما است و روز دیگر کارشناس مسائل افغانستان و...

ناگفته نماند که «الیاس حضرتی» مدیرمسئول روزنامه اعتماد، در مجلس دهم رئیس کمیسیون اقتصادی بوده است. لازم است که وی به مردم توضیح دهد که در رابطه با مسکن و خودرو و مشکلات معیشتی مردم چه اقداماتی در مجلس انجام داده است. خوب است که آقای الیاس حضرتی به مردم توضیح دهد که اکنون به غیر از روزنامه اعتماد، در کجا مشغول به کار است؟!

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 70
  • در انتظار بررسی: 7
  • غیر قابل انتشار: 13
  • IR ۱۸:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
    21 2
    به بیان دیگر .. ما باید همچنان به امریکایی که نمیخواهد برگردد و تحریمی را لغو کند باج بدهیم و از او هیچکدام از تعهدات برجامف رو مطالبه نکنیم . ( امضا حافط منافع امریکا و غرب در ایران ) در تاریخ ایران پر از این امضاهاست و ریشه شان مشخص است
    • IR ۰۰:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۵
      8 2
      دولت بجای لغو تحریم ها بفکر حفظ برجام است !
  • ناشناس IR ۱۸:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
    24 2
    دولت با توافق با گروسی پالسهای اشتباهی را به اروپایی ها و آمریکا داد.
    • IR ۰۰:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۵
      7 1
      دولت مجوز تداوم 3 ماهه تحریمها را داد.
  • سید IR ۱۸:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
    17 4
    اصلاح طلبان کاسبان برجام و مذاکره برای بقای حضور ننگین شان!!!
    • IR ۰۰:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۵
      2 9
      نظر تو محترم ولی فکر می کنی ۶۵ میلیون رای دهنده نظرشان با تویکی است ولی مردم نظر بر عکس تو را دارند
    • IR ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۵
      1 0
      صحیصح است
  • IR ۱۸:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
    15 1
    آخه صالحی چیکاره مملکت هست جز یک مدیرسازمان!؟باید کاری کرد دیگه یک شخص حقوقی درهرسطح(بجزشخصیتها اول مملکت) برای خودش تصمیمات بین المللی بگیره!؟
    • IR ۰۰:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۵
      1 1
      وقتی که مملکت مجلس دانشمند ودلسوز ندارد آقای صالحی که پستی دارد من توهم ادعا می کنیم وشما داری به جای ۸۳ میلیون نفر نظر قاته می دهی بد می گویی صالحی چکاره است کشور در این ۴۲ سال در اصل مجلس نداشت بهتر بود
  • SG ۱۸:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
    17 2
    امریکا حق دخالت در امور ایران را ندارد. دیگر نیازی به بر جام نیست. امریکا هم غلط می کند پول ایران را بدزده .باید بکمک دوستان با زور حق وغرامت پول ها را از امریکا بگیریم
    • IR ۲۲:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
      2 4
      با کمک دوستانمان باید پولهای بلوکه شده حکومت را از امریکاییها بگیریم . البته با کمک کدام دوستان ؟ مطمعنا که منظورتون ، گروهک های حوثی و حزب اله و حشد الشعبی و گردان مسجد الزهرا که نیست !
    • IR ۰۰:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۵
      3 0
      22:40 گروهک سازمان منافقینه اونجایی بود که بابا ننت تو رو بزرگ کرد کمپ خوش میگذره
    • حیدر صالح IR ۰۰:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۵
      3 0
      ۲۲:۴۰ این ها که گفتی پدر جد آمریکا را دراورده و امثال اینها زیاد داریم حتی در خاک اروچا و آمریکا و امارات و خود اسرائیل و کل ممالک داریم
  • IR ۱۹:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
    14 0
    اف تو روح اصلاحاتی ها
  • IR ۱۹:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
    6 2
    یاساخت سلاح هسته ای ویا لقو تحریم غیرازاین دوراه متضزررر...
  • عباس IR ۱۹:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
    10 1
    خاتواده هاشمی بیشتر از امریکا به کارگران ظلم کردند وهنوز این ظلم در حق کارگران پا برجاست . مردم نیازی به دلسوزی اقای اخوندی ندارند یادمان نرفته چه خیانتی در حق مسکن کردند . چه دولت فعلی چه دولت اینده اگر برجام را تغییر دهند و به خواسته امریکا توجه کنند بزرگترین خیانت به ایران کرده اند .
  • DE ۱۹:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
    7 0
    ارمان وکیل مدافع امریکا !حرف الکی نزن خجالت بکش، برو سرخودت رو شیره بمال! وقتی اوباماها هم تو برجام بود ثابت کرد که امضای جان کری هم بی محله و بی تضمینه. برای مردم ایران اوباما و جان کری حتی تره هم خورد نکردند. اول باید امریکا تحریم ها رو برای همیشه برداره. وگرنه بودنش تو برجام مثل اوباما الکی و کشکه!
    • IR ۰۰:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۵
      4 0
      مقاله نویس روزنامه آرمان پاسخگو باشد چرا در دولت حجت الاسلام هاشمی که تحریم بانکی و نفتی و لیست سیاه FATF نبودیم قیمت دلار و طلا و مسکن و بنزین چندین برابر شد و تورم و شاخص فلاکت رکورد زد ؟!
  • بینام IR ۱۹:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
    9 0
    صورت لیبرالها رو به خاک بمالید به قوت و توکل بر خدا
  • SE ۱۹:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
    10 0
    از اصلاطلبان واداده تر در برابر دشمنان در طول تاریخ ایران یافت نمیشود
  • IR ۲۰:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
    1 0
    اینا ک جفتشون یکی هست
  • IR ۲۰:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
    4 0
    نه اصلاح طلبم و نه از طرف اصولگرایی که این نام را غصب کرده است اما می دانم اکثریت کسانی که با شفافیت در کشور مخالف هستند افرادی هستند که یا اصلاح طلبند یا عنوان اصول گرایی را غصب کرده اند
    • IR ۰۰:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۵
      1 1
      درست می فرمایی این نظرات دوجنا که کاماً نشان می دهید‌گلوی خود را برای اسولگرا ها ویا اصلاح طلبان پاره می کنند وبرای دلسوزی ملت وکشور نیست ولی هر گز نمی گویند چرا کشور مجلس دانشمند ندارد و هر ننه قمری به مجلس راه پیدا می کند یا از رئیسی وقالی بلف که هنوز کاری نکردند مثل احمدی نژاد از آنها بت می سازند وعجیب نگران خودشان هستند ولی بنام مردم وکشور
  • حس IR ۲۰:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
    1 4
    اختلاس سه هزار میلیاردی به نام کیست
    • IR ۰۰:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۵
      3 0
      خاوری هم اصلاح طلب بود و در سال 84 در ستاد انتخابات هاشمی فعالیت می کرد.
    • IR ۰۰:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۵
      3 0
      رکورد اختلاس با رقم بی سابقه 15 هزار میلیارد تومان در صندوق ذخیره فرهنگیان در دولت یازدهم شکسته شد.
  • علی حیدری IR ۲۰:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
    3 0
    دولت است و عبد وعبید ، از چنین دولتی واقعا انتظاری جز این است ؟؟؟.!!!. ما باخته ایم.
  • IR ۲۰:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
    2 2
    باید به کمک دوستان به زور حقمان رو از امریکا بگیریم،ههههه،واقعا کجایی؟
    • IR ۲۳:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
      0 1
      مطمعنا در اوج توهم ساقیشون کار درسته !
  • علی IR ۲۰:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
    4 0
    آژانس هرجا رو که بخواد میره میبینه یعنی تمام کارهای گذشته رو انجام میده فقط در مورد دوربینهاست که فیلمها ذخیره میشه وبعد از 3ماه مطمئن باشید لیبرال ها با قدرت وشجاعانه تحویل آژانس میدن کسی هم نمی تونه جلوش روبگیره . چقدر این چند سال خون دل خوردیم ولی واقعیت اینه که همه چیز دست دولته قانون رو زیر پا میزاره هرکاری دلش بخواد میکنه کسی جرات نداره روبروش وایسه .
  • IR ۲۰:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
    0 0
    تشنگان قدرت بدنبال چه هستندهیچکدامتان برای خدانیامده ایدکارکنیدفقط مقام قدرت و ثروت
  • امیر IR ۲۰:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
    1 0
    این مملکتو این اصول گرا و اصلاح طلب ها نابود کردن و به قهر جهنم میبرن و حالا نوبت خداست که این ملتو از شر اینا راحت کنه چون ظلمهای بدی در حق ملت کردن
    • DE ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۵
      0 0
      ننویس قهر بنویس قعر
  • ایرانی IR ۲۱:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
    4 0
    دنیا میداند که آمریکا بد عهدی کرده این بار آمریگا باید پیش قدم و راست آزمایی شود
  • بی نام IR ۲۱:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
    0 2
    اقای احمدی نژاد که در زمان ریاست جمهوریش تحریمها را مانند کاغذ پاره بی ارزش حساب می کرد و می گفت انقدر تحریم کنند که علف زیر پایشان سبز شود .حالا چی شده که دلواپسان از تحریمها دادشان در آمده. تحریمها فقط مردم بی کار و عادی را فلج کرده .
  • رضا IR ۲۱:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
    5 1
    سلام بفرموده رهبری همصدا یی مجلس و دولت در برابر دشمن باشد آز رزمندگان یمنی بزدلان یاد بگیرند در محاصره پنج ساله زیر بار حرف آمریکا نرفتند ودست از پیمان با ایران نکشیدن
    • IR ۲۲:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
      1 3
      به دوستتون بگید ،حتما میخواهند که ملت بزرگ و اصیل ایران ، به شیوه مردم فقیر یمن زندگی کنن ، نه هیچوقت ما تاب و توان چنین ننگی را نداریم . کسانی که در کاخ و رفاه زندگی میکنند ، هیچوقت سختی و فشار معیشت ، ملت را درک نمیکنن .
    • IR ۰۱:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۵
      2 0
      ۲۲:۴۸ وادادگی هزینه خیلی زیادتر از مقاومت دارد! اگر زندگی مرفه بخواهید مقاومت کنید و به دولت ناکارامد مانند حسن روحانی رای ندهید. اما اگر وادادگی این دولت ادامه داشته باشد دیر یا زود به فلاکت بدتر ار کارتون خواب های امریکایی دچار خواهیم شد
  • IR ۲۲:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
    2 0
    همه ی افکارپلید اصلاح طلبان فسادطلب برای ملت ومردم آشکارشد،دیگرگریزی ازدروغ ندارید.
    • IR ۰۱:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۵
      0 0
      همهیه کار های خوب از قانون است وهمه کارهای بد اختلاص دزدی و زمین خواری وهزاران مشکل دیگر نیز از ضعف قانون است ربطی به اصلاح طلب بودن ندارد وقتی اصلاحاتی اتفاق نمی افتد چه اصلاح طلبی هیچ کاری را دولت بدون مشورت با رهبری انجام‌ نداده و نمی دهد‌ این حرفها تبلیغاتی هست که شماها برای به قدرت رسیدن کامل طرفدارانتان درست می کنید
  • IR ۲۲:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
    3 0
    دراین۸سال غیرازدروغ حرفی ازاین دولت نشنیدیم.
  • MX ۲۲:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
    1 0
    به احتمال زیاد لغو برجام وتحریم های امریکا و دزدی پول های ایران هم با راهنمائی دولت خائن باشد. تا به مردم اثبات نماید بدون نوکری برای امریکا زندگی امکان ندارد. حالا هم مردم را از شرایط سخت می ترساند. باید فورا مجلس دولت را ساقط نماید و با دوستان راه های گشایش مالی سریع ایجاد کند و بعد به زور پول ها را از امریکا باز پس بگیرد و خائنین را هم مجازات نماید
  • IR ۲۲:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
    1 2
    از۶ملیون حقوق بگیر یکنفر بهفکرمعیشت مردوم وکارگران آزادو کارگران میدانی بقول خودشان کارگران بینام نیست فقط فکر کمیته امداد وبهزیستی شاید من روم نمیشه به کمیته امداد برم باید ازگرسنگی بمیرم
  • IR ۲۲:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
    3 0
    مشرق عزیز لطفا به جای کلمه ی نا مانوس و غلط اصلاح طلبان بفرمایید اسهال طلبان یا بشکلی محترمانه تر افساد طلبان
  • بشیر IR ۲۲:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
    1 0
    همین طرز فکر اونهارو حار کردعه اینجور طرز فکر مثل اون تنها پلیه که پشت سرمون سالم گذاشتن تا به امید اون با تمام وجود نجنگیم
    • IR ۲۳:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
      0 0
      چرا ملت ایران ارامش ندارن
  • IR ۲۳:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
    0 0
    مگه خوابشو ببینی بابدن تحریمها را لغو کند نهایتش پولهای بلوکه شده را ازاد می کنند که نامزد مورد نظر روحانی رای بیاره
  • IR ۰۰:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۵
    0 0
    نمی‌دونم چرا این اصلاح طلبان.......زمین خدا رو نجس میکنند .
  • m DE ۰۰:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۵
    0 0
    فقط دوس دارم بدونم وقتی دلار هزار تک تومن میره بالا طلا و ماشین و همه چی میره بالا حتی گوشی فقط میخام ببینم اگه ایران توافق کرد و دلار به زیر ۲۰ تومن اومد چقد ماشین و وسیله ارزون میشه
  • IR ۰۰:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۵
    1 0
    مشرقی دمت گرم لاقل یه نظر مخالفم بزار شاید یکی فکر کنه اصولگرا تندرو نیستی
  • محرومین جامعه غارت زده IR ۰۰:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۵
    1 0
    شما مزدوران صهیونیست همصدا با بی بی ها بر علیه ایران وتحریم تبلیغ کنید تا مردم در فقر و رنج وبدبختی و فلاکت و نکبت و اعتیاد وتن فروشی و مرگ دست وپا بزنند و شما شاد شوید واز اربابانتان مزدتان را بگیرید. نفرین این 85 میلیون انسان بی گناه برشما فیک نیوزها
  • علی IR ۰۰:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۵
    5 0
    اینقدر پایگاه های آمریکا بزنید تا جونشون در بیاد
  • IR ۰۰:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۵
    0 0
    فیلم شو و اماده کنید برا روز دادگاهی تا حرکت شوم و نکبت بار خودشو ببین مردک صاف بره زندان انفرادی
  • تنها IR ۰۱:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۵
    0 0
    این کشور نیازی به دشمن ندارد
  • IR ۰۲:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۵
    0 0
    کسانی که باعث تحریم شدن بارشونو خوب بستن ۸سال است که کل تولید خودرو سازان را انبار مردن وبه قیمت داخواه خودشون له ملت فشار دادن از طرفی واردات خودرو را ممنوع کردن که خودروهای لی کیفیت خودشون را بفروشن هر بلایی که خواستن سر ملت اوردن سکه ۷۰۰هزارتومانی را به ۱۶ملیون به ملت فروختن دلار ۲هزلرتومانی را به ۳۰هزارتوما به ملت فروختن چه کار که نکردن بازم دم از استقلال میرنن گورشونو گم کنن ۸سال میوه رنگین برجام را به سینه میزدن و دشت پرده به ریش ماوشما خندیدن حالا که امریکا حاضر شده برگرده وکارها به روال برگرده باز ساز مخالف میزن چقدر رو دارن تف
  • IR ۰۲:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۵
    0 0
    من تعجبم از رئیس جمهور با توجه به اینکه ما مردم منیدیدیم هر چند روز با عصبانیت تمام از بد عهدی وبی اعتمادی و آمریکا واینکه تحریم های آمریکا با آث مشکلات وناتوانی در انجام خدمات دولتشان برای مردم شده که من می گفتم الانه که سکته کنه چطور حاضر شدن قانونی را که مجلس تصویب کردن و باعث میشد دست دولت باز شود و فشارها ی تحریم خنثی و کمتر شود با ورود یک مقام آژانس طبق یک توافق سه ما به تاخیر بیافتد حالا بماند که یک سری ابهامات وسوالات برای مجلس و مردم این توافق دارد که شخص حضرت عالی باید روشن کند
  • IR ۰۶:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۵
    0 7
    ام الفساد کشور اصولگرایان هستند
  • احمد IR ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۵
    0 1
    روزنامه شرق نوکر آمریکا و انگلیس یکی به نعل می زنه یکی به میخ
  • حسن IR ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۵
    0 0
    یعنی ترامپ و بایدن و آمریکا خوب هستند و این ایران است که بد است و مسبب این وضعیت اسفبار می باشد!
  • امیرحسین IR ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۵
    1 0
    خوب شد تحریم وجود داشت که به بهانه اون دلار بشه ۳۰تومن بالا رفتن دلار ربطی به تحریم نداره دزدیا باعث میشه کم بیارن و برای جبران اون دست تو جیب ملت کنن
  • مهراد IR ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۵
    1 3
    گور پدر آمریکا چرا التماس برای باز گشت می کنید ما ک پنجاه سال هست تحریم هستیم ودر حال جنگ چ باشد چ نباشد چ فرقی دارد ما خودمان باید ایستادگی کنیم وقت تلف کردن فایده ندارد
  • IR ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۵
    0 0
    وضعیت معیشتی سخت ،امروزمان ،نتیجه اعتماد به مفسد طلبان ،گرد کج کنان جلوی شیطان بزرگ است،اگر نمیخواین ازخواب غفلت بیدار شین ،گورتان راگم کنید ،خسته شدیم به خدااااد خدا عمر باعزت به اقا بدهد که مقتدرانه جلوی مزدوران،وترسوهای دشمن شاد کن ایستادن
  • IR ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۵
    0 2
    تا مجلس جوان و به اصطلاح انقلابی!ُ، مجلس کارامد و عاقل شود دل مردم اب شود ! و البته دوره خودشان هم به سر خواهد آمد !
  • IR ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۵
    0 0
    بابا سخت نگیرا. بذارید اون بیاد بعد شما سخت نگیرید.
  • بسیج مردمی IR ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۵
    0 0
    مرگ بر اون کسی که بد انقلاب و شهدا و مردم ایران را بخواد (آقا خودش باید دستبکار بشه و ریشه این ظالمان داخلی را بکنه. داداشم تو وصیتش نوشت امام رو تنها نگذارید آقا ما هستیم یاحق
  • IR ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۵
    0 0
    به نظرم این اصلاح طلب و اصول گرا جریانش مثل کری خوانی طرفداران پرسپولیس و استقلال که بعضی از انها هیچ منطقی ندارند عمل میکنند این به او میگوید کاسبان تحریم و گروه دیگری این یکی را متهم میکند و هیچ به فکر ملت بیچاره نیستند خدا به ما رحم کند
  • فرزاد IR ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۵
    0 0
    امریکا نیت بازگشت دارد و دارد ایران وارد بازی جدیدی میکند هماهنگ با اهداف عربستان و اسرائیل پیش میره
  • IR ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۵
    0 0
    اینهای نان بنرخ روز خور دورانشان سر آمده بهترین گزینه (نه) باقدرت در قبال آمریکا وسایر شرکایشان است
  • علیرضا سلیمانیان DE ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۵
    0 0
    بنظرم همه ما باید اسلام عزیز را درک کنیم و با عمل خویش نشان دهیم مسلمان واقعی هستیم وگرنه به حرف که در زمان پیامبر اکرم ص هم خیلی ها ادعای مسلمان بودن دو آتشه داشتند ولی در عمل خوارجی شدند یا نهروانی ،شمر ذالجوشن شدند یا زبیری ، امروز باید چکمه ها را برای حفظ اسلام به گردن آویخت و به حسین ع حر گونه پیوست
  • IR ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۵
    0 0
    درکشوری که بین مسولان وسیاسون اتفاق نظر واتحاد فکری عملی نیست وتمامی ی تصمیمات برحسب جناح وحزب گرفته میشود ومتاسفانه مردم در اولویت نیستن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس