ویژه ها

جریان تندروی اصلاح طلب در سال ۸۸ در وسط خیابان شعار «نه غزه، نه لبنان، جانم فدای ایران» سر می داد و حالا ژست حمایت از مردم اوکراین به خود گرفته است.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با   «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

** از شعار «نه غزه نه لبنان، جانم فدای ایران» تا اشک تمساح برای مردم اوکراین

روزنامه اعتماد- که پیش از این در قالب یک مستند با سردبیر(به ظاهر ایرانی) شبکه سعودی اینترنشنال(حامی گروهک منافقین) مصاحبه کرده و سابقه سیاه وی را بزک کرده بود- در یادداشتی به قلم «محمد مهاجری» فعال اصلاح طلب نوشت: «نسل من پنجاه سال است می‌شنود سیاست درست «نه شرقی، نه غربی» است. اما حالا می‌بیند در برابر کشتار مردم اوکراین، چه شامورتی‌بازی‌ها درمی‌آید... نسل من می‌بیند عده‌ای که خودشان را ارزشی و انقلابی جا زده‌اند، در برابر چشم‌آبی‌های روسیه تزاری که بارها و بارها نسبت به آبا و اجدادش خیانت و جنایت و کشتار کرده‌اند، مجلس‌شان را به توپ بسته‌اند، به ناموس‌شان تجاوز کرده‌اند، در جنگ با سلاح‌های‌شان ایران و ایرانی را ویران کرده‌اند و همزمان با اسراییل نرد عشق باخته‌اند و در شورای امنیت علیه برنامه هسته‌ای با هم‌دست امریکایی‌اش به قطعنامه‌های ضدایرانی رای مثبت داده، خفه شده‌اند و همه‌چیز را به توفان فراموشی سپرده‌اند.»

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت: «نسل من می‌بیند جلوی چشمش تاریخ تحریف می‌شود و لشکرکشی به اوکراین، گردن امریکا می‌افتد و رییس‌جمهور کنونی این کشور به‌خاطر آنکه کشورش سال‌ها قبل تمامی زرادخانه‌های هسته‌ای‌اش را قفل زده به هم‌دستی با غرب محکوم می‌شود و به همین راحتی، خون صدها آدم بی‌گناه شسته می‌شود

از شعار «نه غزه نه لبنان، جانم فدای ایران» تا اشک تمساح برای مردم اوکراین/ عصای اصلاح طلبان زیر بغل «بانیان تحریم»

ادعاهای این روزنامه اصلاح طلب از چند منظر قابل بررسی است که در ادامه به اختصار به آن می پردازیم:

۱- این روزها طیف افراطیون اصلاح طلب چشمان خود را بر نقش آمریکا و تروئیکای اروپا در بحران اوکراین بسته و روسیه را به عنوان تنها مقصر بحران اوکراین معرفی می کنند. در سوی مقابل مقامات ارشد دولت، واکنشی عزتمندانه و مقتدرانه و منصفانه اتخاذ کرده اند.

در همین رابطه در روزهای گذشته «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه کشورمان در توئیتی نوشت: «بحران اوکراین ریشه در اقدامات تحریک‌آمیز ناتو دارد. ما توسل به جنگ را راه‌حل نمی‌دانیم. برقراری آتش‌بس و تمرکز بر راه‌حل سیاسی و دموکراتیک یک ضرورت است.»

همچنین رئیس جمهور کشورمان روز یکشنبه در جلسه هیات دولت گفت: «جمهوری اسلامی ایران از هرگونه تلاش دیپلماتیک که منجر به حل مسالمت‌آمیز مناقشات در اوکراین شود حمایت می‌کند و آماده نقش‌آفرینی برای هرگونه کمک به بازگشت صلح است... جمهوری اسلامی ایران ضمن درک نگرانی‌های امنیتی نسبت به چندین دهه توسعه‌طلبی ناتو، بر حفظ تمامیت ارضی و حاکمیت ملی همه کشورها تأکید دارد. قاطعانه بر این باوریم که دیپلماسی و پایبندی صادقانه به تعهدات بین‌المللی توسط همه طرف‌ها، تنها راه‌حل پایدار و عادلانه خروج از وضعیت فعلی است.»

آقای رئیسی در ادامه تصریح کرد: «حفاظت از جان و مال شهروندان و غیرنظامیان و رعایت حقوق بین‌المللی و حقوق بشردوستانه باید مورد اهتمام جدی همه طرف‌ها قرار گیرد. »

۲- امام خمینی(ره) در توصیف جریان غربگرا فرموده بودند: «نباید فراموش کنیم که در جنگ با آمریکا هستیم. ما در جنگ با آمریکا و تفاله‌های آمریکا (هستیم)، این تفاله‌هایی که قالب زدند خودشان را و ما غفلت کردیم، الان هم هستند. باید هر یک از اینها را شناسایی کنید و به دادگاهها معرفی کنید، ننشینید که باز یک جایی را آتش بزنند. اینها می‌خواهند خرابی کنند. کار ندارند به این که کی کشته بشود و کی از بین برود... خط این بود که اصلاً آمریکا منسی [فراموش] بشود. یک دسته شوروی را طرح می‌کردند تا آمریکا منسی بشود. خط این بود که این قضیه مرگ بر آمریکا منسی بشود

۳- جریان تندروی اصلاح طلب نه دغدغه منافع ملی دارد و نه دلش برای مردم اوکراین می سوزد. نشان به آن نشان که این طیف در سال ۸۸ در وسط خیابان شعار «نه غزه، نه لبنان، جانم فدای ایران» سر می داد و حالا ژست حمایت از مردم اوکراین به خود گرفته است.

۴- در سال ۹۸ به فاصله کوتاهی پس از جنایت دولت تروریست آمریکا در به شهادت رساندن سردار حاج قاسم سلیمانی، افراطیون اصلاح طلب پیشنهاد مذاکره مستقیم با قاتلان حاج قاسم حول برجام را مطرح کرده و مدعی شدند که شهادت سردار سلیمانی نباید مانعی در برابر مذاکره مستقیم با آمریکا باشد!

۵- افراطیون اصلاح طلب به دفعات جنایات رژیم اسرائیل علیه مردم فلسطین را سانسور کرده و حتی پا را فراتر گذاشته و مدعی شدند که ما باید اسرائیل را به رسمیت بشناسیم. این طیف همچنین به دفعات جنایات آل سعود علیه مردم یمن را نیز سانسور کردند. جنایات آمریکا در افغانستان و پاکستان و سوریه و عراق و بحرین و لبنان و ...نیز توسط افراطیون اصلاح طلب سانسور می شد.

۶- جماعتی که در سال ۸۸ لقب «سرمایه های اسرائیل» را از سوی سران رژیم کودک کش اسرائیل دریافت کرد، به هیچ عنوان صلاحیت اعلام نظر درباره مسائل مرتبط با منافع ملی را ندارد.

** عصای اصلاح طلبان زیر بغل «بانیان تحریم»

روزنامه شرق در مطلبی با عنوان «غیرعلنی‌های مجلس برای کلی‌گویی‌های رئیس» نوشت: «این روزها که خبرها حاکی از احتمال به نتیجه رسیدن مذاکرات است و اجرای کامل قانون راهبردی غیرممکن؛ بنابراین اصرار به اجرای این قانون جز مانع‌تراشی بر مسیر مذاکرات نیست و یادآور حملات مکرر اصولگرایان به برجام است و آتش‌زدن آن در صحن مجلس. هرچند انتظار می‌رفت در دولت اصولگرا و به قول خودشان با تیم مذاکره‌کننده مورد اعتمادشان دیگر بر طبل خروج از برجام نکوبند؛ اما اصرار بر اجرای قانون‌ راهبردی و خط‌ونشان برای دولت معنایی جز تلاش برای استمرار تحریم‌ها و بی‌نتیجه‌ماندن مذاکرات وین ندارد

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت: «تندروها برای مقابله با احیای برجام و تداوم تحریم‌ها از هیچ کوششی دریغ نکرده و نخواهند کرد؛ درحالی‌که تصمیم برای توافق با توجه به منافع ملی گرفته شده و نمایندگان در نهایت باید به تصمیم دولت تن دهند

از شعار «نه غزه نه لبنان، جانم فدای ایران» تا اشک تمساح برای مردم اوکراین/ عصای اصلاح طلبان زیر بغل «بانیان تحریم»

«صادق خرازی» دیپلمات سابق و از فعالین اصلاح طلب در مقطعی که دولت روحانی روی کار بود در یادداشتی در روزنامه ایران- ارگان رسانه ای دولت- تاکید کرده بود: «طرح مجلس تحت عنوان قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها می‌تواند اهرم فشاری در اختیار دستگاه سیاست خارجی کشورمان قرار دهد تا طرف غربی را وادار کند به برجامی که خود نقض کرده، پایبند بماند و به طور جدی خواسته اصلی ایران را که همان رفع واقعی تحریم‌هاست، محقق کندهنر دیپلماسی استفاده بهینه از فرصت‌ها و تبدیل موقعیت‌ها و احیاناً تهدیدها به فرصت است. اگر از این دریچه به موضوع نگاه شود، می‌توان گفت که طرح مجلس می‌تواند به سود مذاکره‌کنندگان ما باشد.»

همچنین پیش از این «مجید تخت روانچی» نماینده ایران در سازمان ملل گفته بود: «قانون مصوب مجلس ما در حقیقت پاسخی حساب شده به اقدامات غیرقانونی آمریکا و بیش از سه سال ناتوانی اتحادیه اروپایی و سه کشور اروپایی در مقاومت در مقابل چنین اقداماتی بود...هدف از این قانون، بازگرداندن توازن از دست رفته به برجام است و همان گونه که خود این قانون به روشنی بیان می کند، اگر برجام در عمل به طور کامل توسط دیگران اجرا و تمام تحریم ها کاملا برداشته شوند، اقدامات جبرانی ایران قابل برگشت است

علاوه بر این، «بهروز کمالوندی» سخنگوی سازمان انرژی اتمی با اشاره به طرح برجامی مجلس گفته بود: «ما مدتی محدودیت داشتیم، اما خوشبختانه با قانون اقدام راهبردی مجلس شورای اسلامی دست و بالمان باز شد. طبق قانون از ما ۱۲۰ کیلو ۲۰ درصد خواستند، در حالی‌که الان از ۲۱۰ کیلو عبور کرده‌ایم

تقلای رسانه های اصلاح طلب در القای «دوقطبی» در میان مجلس و دولت و تکرار کلیدواژه های انتخاباتی در حالی است که کارشناسان و صاحبنظران، با گرایش های سیاسی مختلف، متفق القول هستند که اقدام مجلس در تصویب قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها، ابتکار عمل را در دست دولت قرار داده و از زیاده خواهی و گستاخی طرف غربی به صورت جدی ممانعت به وجود می آورد.

نمایندگان مجلس با تاکید بر اینکه آمریکا و تروئیکای اروپا فقط زبان زور را می فهمند، تاکید کردند که مجلس در کنار دولت بر اجرای دقیق قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها تاکید داشته و بر اجرای آن به صورت دقیق نظارت می کند.

افراطیون اصلاح طلب در سال ۸۸ با دمیدن بر آتش فتنه، قطعنامه ۱۹۲۹ را به مردم ایران تحمیل کرده و سفره های آنان را کوچک کردند و حالا همین طیف در مسیر لغو تحریم ها سنگ اندازی می کند.

** حاشیه سازی علیه شهرداری با چاشنی قبیله گرایی

روزنامه آرمان در مطلبی با عنوان «زاکانی نمی رود؛ ماند» نوشت: «در هفته گذشته بحث‌هایی درباره برکناری علیرضا زاکانی به دلیل رایی که توسط دیوان عدالت اداری صادر شده، در فضای مجازی درگرفته است ولی واقعیت این است که شهردار تهران با رای اخیر برکنار شدنی نیست

از شعار «نه غزه نه لبنان، جانم فدای ایران» تا اشک تمساح برای مردم اوکراین/ عصای اصلاح طلبان زیر بغل «بانیان تحریم»

از اولین روز حضور زاکانی در شهرداری تهران تاکنون رسانه های اصلاح طلب بی وقفه در حال هجمه و تخریب وی هستند. در روزهای گذشته دیوان عدالت اداری در اطلاعیه ای اعلام کرد که حکم شهردار تهران ابطال نشده است.

«عبدالمطهر محمدخانی» رئیس مرکز ارتباطات شهرداری تهران در همین رابطه در توییتر نوشت: «شهردار تهران با رای اکثریت نمایندگان مردم در شورای شهر، به حکم وزیر کشور، با استعلام از دولت، تایید اکثریت نمایندگان مردم با رای به استعفا از نمایندگی مجلس و استقبال رئیس‌جمهور با دعوت رسمی به هیات دولت؛ یعنی طی همه فرآیندهای قانونی کشور، در جایگاه خدمتگزاری به مردم ایستاده است.»

یکی از اهداف فضاسازی های گسترده علیه شهردار تهران، به حاشیه بردن میراث اصلاح طلبان در شهرداری پایتخت است. چندی پیش یکی از فعالین رسانه ای در مطلبی نوشت: «زاکانی در جلسه تقدیم بودجه ۱۴۰۱ شهرداری تهران به شورای شهر، گفت شهرداری در حال حاضر ۸۵هزار میلیارد تومان بدهکار است(۶۰هزار میلیارد تومان به بانک‌ها و الباقی به پیمانکارها).میراث حناچی برای تهران در یک کلام؛ بدهی نجومی!».

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 51
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 7
  • IR ۱۹:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
    26 3
    افسادطلب یعنی سرباز و حافظ منافع اسرائیل در ایران از وقتی رژیم اشغالگر و کودک کش اسرائیل از دلقک اوکراینی حمایت کرد لشکر بوقچی های افسادطلبان هم فعال شدند
    • IR ۰۰:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
      11 3
      افساد طلبان پادوهای دشمن و عمله های امریکا و اسرائیل در ایران هستن و حرفهای دشمنان را نشخوار می کنند.
    • FR ۰۵:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
      9 1
      آقا جان کسی در مورد رئیس جمهور دلقک یهودی اوکراین که با کمک سهیونیستها و با تقلب بر سر کار آمد چیزی نمی نویسد کافیست یک سری به ویکی پدیا بزنید تا بیوگرافی این فرد را بدقت ببنید این یک ادعا بی اساس نیست بلکه ده ها سند بوسیله خود یهودیان در مورد این یهودی نشر یافته است 5
    • کارشناس IR ۰۹:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
      2 14
      اصولی ها برده های اعراب و شرق. خودتون خوب اعتراف کردین .
    • DE ۱۳:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
      4 0
      کار چاق کن صهیونیستها نوشته ۰۹:۲۳ - اصولی ها برده های اعراب و شرق. خودتون خوب اعتراف کردین .// اینقدر این بابا ساده س که راحت داره حرف ساواک اون شاه نوکر غرب را میزنه بدون تغییر . برای اینکه ملت جابزنند ساواک و شاخ به انقلابیون میگفتند ارتجاع سیاه میخواد زندگی ایرانی ما را زندگی عربی کنه.
    • IR ۱۳:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
      6 0
      کارشناس بازهم حرف رایگان زدی نوکر بایدن
    • IR ۱۳:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
      3 0
      کارشناس عقده ای غربگدا، به غیر از افتخار به نوکری انگلیس و آمریکا هم کاری بلدی؟
    • IR ۱۳:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
      3 0
      کارشناس اب برسرخودت واربابت
    • IR ۱۶:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
      2 0
      شعار مردم دونباس: هم دونتسک هم لوهانسک، میریم رو زلنسکی با تانک!! خخخخخخخخخخ
    • IR ۰۸:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
      2 0
      از گفته ها و نوشته های اصلاح طلبان چنین بر می آید که هدف بیشتر آن است که نشان دهند هنوز در صحنه هستند حتی اگر تحلیل ها بیشتر آبکی و بی مایه باشند! تقریباً تمام تحلیل ها فقط جنبه پرکردن صفحات روزی نامه های شان دارد و بس! به گونه ای که هرگز در رسانه های معاند خارجی هم با این که با این نظرات همسو و همسود هستند، به این تحلیل ها به سبب بی مقداری شان استناد نمی شود! البته همان رسانه ها هم دست کمی از این روزی نامه ها ندارند!
  • IR ۱۹:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
    17 1
    اصلاح طلبهاافرادی که درروزعاشوراکشورراغارت وبه تکیه هاوحسینیه هاحمله وبه اتش کشیدند انهاوارثان یزیدوشمرهستند
  • UA ۱۹:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
    9 0
    اتوبان کرج تهران ، ترامپ. ،افغانستان. ، آقای پوتین ،،به تمام معنی روی این اصلاح طلبان را کم کرده اند ،اینکه از رو نمی‌رود رویی دارند به پهنای اتوبان۸۵۵۳
  • US ۱۹:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
    16 0
    اصلاح طلبی یک جنبش فراماسونری جهانی است و هدفش ایجاد حکومت جهانی صهیون است.
  • علی آقا IR ۲۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
    18 11
    شعار غربزده ها حتما اینه که: نه غزه نه لبنان جانم فدای اوکراین!
  • IR ۲۰:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
    16 0
    من قبلا جواب این (محمد مهاجری) رو دادم که منتشر نکردین. برای مطالبی که جیگر انتشار کامنت ندارین قسمت کامنت رو مسدود کنین. کار سیاسی وجود میخاد. جیگر میخاد. اگه تو دهن لجن های هتاکی مثل مهاجری زده بودیم حالا این لغز نمی خوند. ملاحظه چی رو می کنین؟ جنگه. ایناهم سرباز اسرائیل و آمریکا.
  • احمدزاده IR ۲۰:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
    13 0
    کل قضیه محمد مهاجری این طوری هستش که اگه وسط قطب جنوب یه پنگوئن بخوره زمین اینجا می خواد یه لگد به نظام و انقلابی ها بزنه .... زیاد جدی نگیرید ..... فقط پلمه حرف می زنه
    • SE ۰۳:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
      2 0
      وقتی محمد مهاجری و امثال او توان دیدن بیشتر ار محدوده میز و خانه و تفرجگاه را نمیتوانند ببینند نتیجه اش میشود این تحلیل دوشابی که بر ضد نظرات تحلیلگران سرشناس اربابش امریکاست.
  • Arash IR ۲۰:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
    13 12
    کسانی که پرورده ی غرب و ماهواره است، سربازهای پابرهنه ی آمریکان،
  • IR ۲۰:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
    13 0
    زشت کلام خیلی جالب است دارد به در و دیوار می زند تا این رئیس جمهور دلقک اوکراین را قهرمان کند خخخخه
    • DE ۰۶:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
      2 0
      زشت کلام نخود اش اکرائین هم شد:)
  • IR ۲۰:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
    11 0
    مذاکره فرسایشی نباید بشود؛ نباید جوری باشد که طرف‌ها بخواهند همین طور مدام این مذاکره را کش بدهند که این برای کشور ضرر دارد. این جور نیست که آمریکا بخواهد مذاکره کند تا اینکه یک حرف حقی را قبول کند؛ نه، می‌خواهد مذاکره کند تا یک حرف باطلی را تحمیل کند. مطمئناً عدم توافق با شیطان بزرگ و سه بچه‌ی اروپائیش بزرگترین موفقیت در مذاکرات است. آن‌ها در پشت صحنه‌ی دیپلماسی، گرگ درنده و روباه حیله‌گر هستند. تجربه‌ی برجام در دولت قبل به ما نشان داد که اعتماد به غرب جواب نمی‌دهد، لذا ما به غربی‌ها هیچ اعتمادی نداریم و معتقدیم که به ما کمک نمی‌کنند و هر جا بتوانند ضربه می‌زنند. بهترین راه این است که بدون هیچ‌گونه توافقی، مذاکرات را تا بیستم فروردین روز ملی فناوری هسته‌ای تعلیق کنیم؛ چنانچه تا آن تاریخ لغو تمام تحریم‌ها راستی‌آزمایی گردید، به مذاکرات برگردیم و در غیر این‌صورت در همان روز با اقتدار از برجام خارج شویم و بیش از این اقتصاد کشور را شرطی نکنیم. کار عمده خنثی کردن تحریمها از طریق ایجاد حرکت تولید داخلی و تحرک اقتصادی داخلی است.
  • IR ۲۰:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
    9 0
    اوه اوه این مهاحری چه کینه شتری داره.
    • IR ۲۲:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
      4 0
      عنود و لجوج از خصایص یهودیهاست.
  • IR ۲۰:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
    5 0
    اللهم العجل لولیک الفرج ___(فارغ از متن این خبر) لطفا برای ظهور امام زمان ع دعا کنیم.---العجل العجل العجل یا مولانا یا صاحب الزمان
  • IR ۲۱:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
    10 0
    جناب مهاجری نسل من هم شاهد آن بود که جریانی نوچه غرب در همراهی سنگین ترین تحریم های تاریخ بشریت چه همراهی هایی که با دزدان سر گردنه آمریکایی هایی نکرد
  • محمدایوب IR ۲۱:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
    16 0
    حناچی که برادرش از سران منافقین ودر آلبانی است با زور روحانی شهردار شد و تنها کاری که کرد دوچرخه سواری بود تا جایی که پسر مغروق رییس شورای شهر بود او را مسخره کرد انتظاری از این وطن فروشان جز این نیست
  • IR ۲۱:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
    4 0
    انشاالله به زودی چین هم به تایوان حمله و تایوان رو ضمیمه خاکش خواهد کرد ، آنوقت چپول های سیاسی برای تایوان یغه جر می‌دهند ما هم خواهیم گفت نه اوکراین نه تایوان جانم فدای ایران ..
  • شهاب سنگ IR ۲۲:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
    4 0
    خب دیگه این طیف مزدور باید ی کاری برای اربابانشون انجام بدن
  • حامد IR ۲۲:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
    4 0
    به قول شیمون پرز صهیونیسم: اصلاح طلبان و حامیان فاسد آنها سرمایه های ما در ایران هستند. چه انتظاری از این جنایتکاران دارید؟
  • سید فروزان CH ۲۲:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
    9 0
    مکرون اهلام کرده اموال طرفداران پوتین در فرانسه ضبط می‌شود باید در مملکت ما هم قانونی مشابه برای غربگدایان طرفدار امریکا به اجرا در بیاید ،و‌ کلیه این طیف از مملکت اخراج
  • سید فروزان CH ۲۳:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
    5 8
    این آزادی نیست و دمکراسی هم نیست ، دشمنی علنی است
  • IR ۰۰:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
    9 4
    اصلاح طلبها غربگرا
  • IR ۰۰:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
    8 0
    غربگراها میخواهند ما را به جان تمام دنیا بیندازند و بعد مرتب میگویند ما میخواهیم با تمام دنیا دوست باشیم.
    • DE ۰۷:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
      1 0
      اصلاحاتچی های شکست خورده راندخوار سرمایه صهیونیسم حرف مفت زیاد میزنن.
  • IR ۰۰:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
    8 0
    ایران برخلاف نظر غربگرا ها از حمله به اوکراین حمایت نکرد و از ابتدای جنگ اعلام کرد طرفدار صلح است و از پایان جنگ و مذاکراه و دیپلماسی حمایت می کند. این غربگراها از انتشار اخبار غیر واقعی خسته نمی شوند.
  • IR ۰۰:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
    9 0
    نگاه خود باخته ها به کدخداست و گوش می کنند ببینند کدخدا چه می گوید.
  • طاهری IR ۰۵:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
    5 0
    آمریکا طلبان شکست مفتضحانه خورده باید پاسخ مجلس موگرینی ، هفت تیر کش زن کش ، تولد گورستان بگیران ، پراید صدو پنجاه میلیونی و ... را بدهند بعد اضافات بفرمایند . در ضمن زلنسکی مردمش دفاع نمی کنند از سرباز اصلاحات تقاضای کمک کرده !
  • IR ۰۶:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
    3 0
    تفاله های آمریکا رو تحویل دادگاه ها بدید تا دوباره سر به پا نکرده اند. بخدا اینها از صهیونیست ها خطرناکتر و کثیف تر هستند. از چی واهمه دارید؟ نابود کنید این بی شرف ها رو.
  • محمدایوب IR ۱۱:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
    5 0
    اکنون وقت آن رسیده شاخه سیاسی سازمان منافقین خلق (اصلاح طلبان )با فراخوانی شاخه نظامی در آلبانی به یاری اوکراین بروند وثابت کنند که مفت نمی‌زنند البته میزنند کاج زاده وزشت کلام به پیش البته مفلوجتان راهم ببرید اگر پول کم آوردید از او برای گدایی استفاده کنید آنجا دیگر جهانگیری نیست ارز بدهد بفروشید
  • IR ۱۱:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
    3 0
    ما مگوییم مرگ بر امریکا اما بدتر از امریکا غربزدههای وطن فروش با شناسنامه ایرانی نقشی بدتر از امریکا دارند که هویتی بیگانه دارد در کلام امام هم برخورد باتفالههای امریکا تاکید شده ولی متاسفانه ما هزینه سنگینی بابت این تفالههای غرب که حذف انان به چشم برهم زدنی است میدهیم اینه حسرت جایگاه دست نشاندگان غرب را میخورند تا سیاستهای غرب را اجرا وبوقت عدم استفاده مثل گوسفند اشرف.غنی یا شاه یا زلنسکی قربانی شوند چوب را که بلند کنی همه کربههای دزد در خواهند رفت
  • بوسجين IR ۱۴:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
    4 0
    اشتباه نكنيد ان كوزه هاي خالي پر شده از سموم پر از از تبليغات رسانه اي غرب كه مغزشان برتري چشم ابي هاي اروپايي و تحقير خودشان و وطن شان شعار شان اين بوده نه غزه نه لبنان نه ايران جانم فداي كندن بوده موجوداتي به جاي فكر كردن هنوز در فضاي دوران استعمار و جنگ سرد زيست مي كنند كه نقطه اوج ان برتري چشم ابيهاست خود بيگانگي و خود تحقيري تقليد از انچه كه انها مي گويند موجودات مصرفي تو خالي هر انچه اربابان دستور مي دهند متناسب ان عمل مي كنند براي انها مرگ هموطنان و خويشاوندان و مرگ انسان هاي جهان سوم مانند شيلي مانند بوليوي مانند يمن سوريه لبنان فلسطين وبرمه ويتنام و........ كه زير چرخ نظام جهاني سازي امپرياليستي بنام ليبرال دموكراسي له شده اند معنايي ندارد
  • IR ۱۵:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
    1 0
    مذاکره فرسایشی نباید بشود؛ نباید جوری باشد که طرف‌ها بخواهند همین طور مدام این مذاکره را کش بدهند که این برای کشور ضرر دارد. این جور نیست که آمریکا بخواهد مذاکره کند تا اینکه یک حرف حقی را قبول کند؛ نه، می‌خواهد مذاکره کند تا یک حرف باطلی را تحمیل کند. مطمئناً عدم توافق با شیطان بزرگ و سه بچه‌ی اروپائیش بزرگترین موفقیت در مذاکرات است. آن‌ها در پشت صحنه‌ی دیپلماسی، گرگ درنده و روباه حیله‌گر هستند. تجربه‌ی برجام در دولت قبل به ما نشان داد که اعتماد به غرب جواب نمی‌دهد، لذا ما به غربی‌ها هیچ اعتمادی نداریم و معتقدیم که به ما کمک نمی‌کنند و هر جا بتوانند ضربه می‌زنند. بهترین راه این است که بدون هیچ‌گونه توافقی، مذاکرات را تا بیستم فروردین روز ملی فناوری هسته‌ای تعلیق کنیم؛ چنانچه تا آن تاریخ لغو تمام تحریم‌ها راستی‌آزمایی گردید، به مذاکرات برگردیم و در غیر این‌صورت در همان روز با اقتدار از برجام خارج شویم و بیش از این اقتصاد کشور را شرطی نکنیم. کار عمده خنثی کردن تحریمها از طریق ایجاد حرکت تولید داخلی و تحرک اقتصادی داخلی است.
  • اویس US ۱۵:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
    2 0
    مهاجری نسل شما منافع ملی را نمی فهمد
  • DE ۱۵:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
    3 0
    مهاجری خائن کسی وارد بازی جنگ منافع امریکا و اروپا و روسیه نمیشه. راست میگی خودت برو به نوکر غربی ها اکرائین کمک کن .حرف مفت کیلویی چند؟
  • IR ۲۰:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
    3 0
    از افساد طلبان غربگدا انتظار نداشته باشید که نمک اربابانشان را بخورند و نمکدان بشکنند اینقدر معرفت دارند نسبت به ارباب
  • ناصر IR ۰۰:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
    0 2
    خجالت بکشید.با رای قانونی مردم انتخاب شد.
  • DE ۱۶:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
    0 0
    ای خاک بر سر هرچه وطنفروش بی لیاقت است.
  • بیژن IR ۱۴:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
    0 0
    فقط ایران
  • IR ۰۷:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۳
    0 0
    زلنسکی یک اسرائیلی است حتی کلاهش اسرائیلی است
  • DE ۱۹:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    0 0
    هم این شعار اصلاحاتچی ها نه غزه نه لبنان کاملا اسرائیلی بود هم این مدافعان اکراین بودنشون رویه اسرائیلیه. یکی بپرسه از این نادان ها اخه !کیتون اکراینی بوده ؟
  • IR ۱۲:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۹
    0 0
    اینطور که شرق برای فراریان از ایران یقه جر میده و اونا رو ایرانیان خطاب میکنه خود مقیمان اوکراین خودشون رو ایرانی نمی دونن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس