ویژه ها

جریان تندرو اصلاح طلب نه نگران مردم اوکراین است و نه دلواپس کیِف. این طیف حتی برای منافع ملی و عزت مردم ایران هم تره خرد نمی کند.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با  «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

** توصیف کاسبان تحریم از زبان «صدای رادیو اسرائیل»

«احمد شیرزاد» از اعضای طیف تندرو اصلاح طلب و نماینده مجلس ششم که به دلیل اظهارات مغایر با منافع ملی، رئیس وقت مجلس لقب «صدای رادیو اسرائیل» را به او داده بود، در یادداشتی در روزنامه اعتماد با عنوان «نقش کاسبان تحریم» نوشت:«افراد و جریاناتی هم در ایران و هم در امریکا وجود دارند که مایل به دستیابی به توافق نیستند.  این افراد در برهه‌های مختلف و هر زمان که دورنمایی از توافق مشاهده می‌شود، وارد میدان شده و تلاش می‌کنند توافق را به حاشیه بکشانند. در امریکا، جمهوری‌خواهان تندرو و طرفداران ترامپ هستند که تلاش زایدالوصفی برای به بن‌بست کشاندن مذاکرات صورت می‌دهند.»

وی در ادامه نوشت:«در نقطه مقابل در ایران نیز برخی جریانات رادیکال قرار دارند که توافق را برنمی‌تابند و با استفاده از ابزارهای رسانه‌ای، مالی و ارتباطی‌شان تلاش می‌کنند توافق را به حاشیه بکشانند. بخشی از مخالفان توافق را نیز کاسبان تحریم تشکیل می‌دهند که به‌طور کلی لغو تحریم‌ها را مخالف منافع کلان خود ارزیابی می‌کنند. این در حالی است که ایران برای ساماندهی به اقتصاد و معیشت و بازگشت به بازار نفت به توافق نیاز دارد

این عضو تندروی طیف اصلاح طلب در ادامه تصریح کرد:«آن دسته از افراد و جریاناتی که خواستار رسیدن مطالبات حداکثری از دل گفت‌وگوهای برجامی هستند، احتمالا درک درستی از واقعیت‌های موجود در گفت‌وگو و مذاکره ندارند. این دسته از افراد تصور می‌کنند که مذاکره‌کنندگان در وین دور هم جمع شده‌اند تا به مطالبات ایران پاسخ دهند... نه ایران و نه امریکا نمی‌توانند مطالبات حداکثری مورد نظر خود را محقق کنند و باید برای دستیابی به توافق از خود انعطاف نشان دهند. انعطافی که کاسبان تحریم همواره در برابر آن سنگ‌اندازی کرده و در مسیر توافق مانع‌تراشی می‌کنند.»

«تیپ اصلاحاتیون» به اوکراین می‌رود؟!/ توصیف کاسبان تحریم از زبان «صدای رادیو اسرائیل»

ساختار حاکمیتی آمریکا- دموکرات ها و جمهوری خواهان- در غارت و چپاول منابع و دارایی های ملت های مختلف و ترور و آدم کشی، کارنامه سیاهی بر جای گذاشته است.

دولت آمریکا به دلیل خوی غارتگری و چپاول، در مقابل دیگر کشورها از 3 طریق عمل می کند؛ حمله نظامی، تحریم و مذاکره.

مواردی از جمله اسقاط پهپاد فوق پیشرفته و گرانقیمت «ترایتون» و موشک باران پایگاه عین الاسد و موارد مشابه دیگر، بیش از پیش ثابت کرد که گزینه حمله نظامی به ایران سالهاست که از روی میز مقامات آمریکایی کنار رفته است.

از سوی دیگر، مقامات و اندیشکده های آمریکایی صراحتا اذعان کرده اند که تحریم ها به حد اشباع رسیده است و بیش از این کارایی ندارد و به همین خاطر تحریم های جدید صرفا جنبه نمادین خواهد داشت.

ناگفته نماند که بنابر تاکید کارشناسان و صاحبنظران، تحریم ها حدود 20 الی 30 درصد در مشکلات اقتصادی سهیم است و 70 الی 80 درصد مشکلات ناشی از سوءمدیریت و موارد غیرتحریمی است. برای مثال وزیر اسبق راه و شهرسازی در دولت روحانی گفت که به نساختن مسکن برای مردم افتخار می کند. وی با قصور و تقصیرهای خود منجر شد که بازار خرید و اجاره مسکن با افزایش سرسام آوری مواجه شده و بر همین اساس در دولت روحانی با افزایش 700 درصدی قیمت مسکن مواجه شدیم.

در مجموع دولت آمریکا در شرایط فعلی تنها یک گزینه در مواجهه با ایران دارد و آن مذاکره است.

یک سوال؛  آیا آمریکا از مذاکره با ایران به دنبال لغو تحریم ها است!؟ پاسخ قطعا منفی است. دولت آمریکا در پی آن است تا آن نتیجه ای که قرار بود با حمله نظامی یا تحریم به دست آورد، اکنون با مذاکره به دست آورد.

نشان به آن نشان که «وندی شرمن» عضو ارشد تیم مذاکره کننده در دولت اوباما و مقام ارشد فعلی در دولت بایدن پس از امضای برجام صراحتا گفت: «کاری که برجام با برنامه هسته ای ایران کرد، جنگ هم نمی توانست انجام دهد».

یک سوال دیگر؛ آیا باید مذاکره با آمریکا و تروئیکای اروپا حول محور پرونده هسته ای ایران را کاملا منتفی کرد!؟ پاسخ منفی است. هیچکس مخالف مذاکره نیست، بلکه مخالفت اصلی با امتیازدادن یکطرفه و چوب حراج زدن بر دارایی ها و مولفه های قدرت کشور و ملت ایران است.

آمریکا در پی آن است تا با وعده لغو تحریم ها به صورت گام به گام و پلکانی، مولفه های قدرت ایران را یکی پس از دیگری فشل کرده و در نهایت ساختار تحریم ها را نیز بدون تغییر در جای خود نگه دارد. نتیجه برجام خود مثال روشنی از این رفتار آمریکاست.

اما نکته قابل تأمل اینجاست که برخی در داخل علیرغم کارنامه سیاه آمریکا در برجام، ضمن تخطئه صنعت هسته ای و انکار فواید بی نظیر آن در حوزه های مختلف از جمله تأمین دارو، پزشکی هسته ای، تأمین برق و انرژی، کشاورزی و...دقیقا در پازل طرف آمریکایی بازی می کنند.

این جماعت در پی عادی انگاری معامله بر سر توان دفاعی و قدرت منطقه ای ایران است و راه برون رفت از وضع موجود را اجرای برجام های 2 و 3 و...معرفی میکند. به نظر شما، لقب «کاسبان تحریم» برازنده این طیف نیست؟

** «تیپ اصلاحاتیون» به اوکراین می رود؟!

‌روزنامه شرق در مطلبی با عنوان «تجمع مقابل سفارت روسیه‌ مجاز نیست؟» نوشت:«سنت تجمع مقابل سفارتخانه‌های کشورها که معمولا در اعتراض به موضوعی خاص انجام می‌شود، سال‌هاست هم در ایران و هم در دیگر کشورهای جهان وجود دارد... تجمع در مقابل سفارت فرانسه نیز رخ داده است؛ در اعتراض به اهانت به ساحت پیامبر اکرم(ص) که در یکی از نشریات فرانسوی رخ داده و مکرون هم از باب آزادی بیان از آن حمایت کرده بود.»

در ادامه این مطلب آمده است:«سفارت سوئیس نیز یکی از آن سفارتخانه‌هایی است که تجمع‌های زیادی را به خود دیده است. البته نه به واسطه کشور سوئیس، بلکه باز هم به دلیل آمریکا؛ زیرا سوئیس حافظ منافع آمریکا در ایران است و عکس آن نیز صادق است. به همین دلیل هر زمان تنشی میان ایران و آمریکا رخ دهد، نخستین جا برای اعتراض همین سفارتخانه است

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت:«سفارتخانه‌ها در کنار کارکردهای مشخص سیاسی و دیپلماتیک، به‌نوعی به نمادهای کشورشان در کشورهای دیگر تبدیل شده‌اند و طبیعی است که اعتراض‌ها به آن کشورها مقابل سفارتخانه‌ها باشد و البته روسیه نیز از این قاعده مستثنا نیست و باید دید وزارت کشور اجازه برگزاری تجمع مقابل سفارتخانه این کشور را با ضمانت حفظ امنیت تجمع می‌دهد یا خیر؟».

«تیپ اصلاحاتیون» به اوکراین می‌رود؟!/ توصیف کاسبان تحریم از زبان «صدای رادیو اسرائیل»

جمهوری اسلامی ایران در ۴۳ سال اخیر نه هیچگاه آغازگر جنگ بوده و نه از حمله نظامی در کشورهای دیگر دفاع کرده است. در آخرین نمونه، پس از وقوع جنگ در اوکراین، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران در توئیتی نوشت: «بحران اوکراین ریشه در اقدامات تحریک‌آمیز ناتو دارد. ما توسل به جنگ را راه‌حل نمی‌دانیم. برقراری آتش‌بس و تمرکز بر راه‌حل سیاسی و دموکراتیک یک ضرورت است.»

از سوی دیگر در روزهای اخیر هم در مقابل سفارت اوکراین تجمع شده و هم بر روی سفارت روسیه شعار نوشته شده است. با اینحال رسانه های اصلاح طلب با دمن زدن به دوقطبی های کاذب در پی ماهیگیری از آب گل آلود هستند. یکی از دلایل اصلی وضع فعلی اوکراین، اعتماد بلاوجه دولت این کشور به آمریکا و تروئیکای اروپا بوده است. اما افراطیون اصلاح طلب به دلیل آنکه نگاهی «ارباب- رعیتی» به آمریکا دارند، این مسئله بسیار مهم را سانسور کرده و بر آن سرپوش می گذارند.

«جان مرشایمر» نظریه پرداز مشهور آمریکایی 8 سال پیش با پیش‌بینی این روزها نوشت: «چرا بحران اوکراین حاصل خطای غرب است. توهمات لیبرالی جهان غرب موجب تحریک پوتین شده. غرب می‌بایست بی‌طرفی اوکراین را حفظ می‌کرد و آن کشور را به عنوان منطقه‌ای حائل بین خود با روسیه به رسمیت می‌شناخت و امکان می‌داد اوکراینی‌ها ضمن انتخاب خود، توان مصالحه و سازش با روسیه را حفظ کنند. اما جهان غرب به آنها القاء می‌کرد که شما سرانجام در ما ادغام خواهید شد و روس‌ها سرانجام شکست خواهند خورد.»

این نظریه پرداز آمریکایی در ادامه نوشته بود:«ما با این القائات، آنها را به سوی عدم مصالحه با روسیه و اتخاذ سیاست‌های تند راندیم و سرانجام موجب تحریک روسیه و بحران حاضر  شدیم.» «مرشایمر» رفتار غرب در اوکراین را به آن تشبیه می‌کند که «اگر چین در کنار سرمایه‌گذاری در کانادا، به تحریک این کشور به تقابل با آمریکا روی آورد؛ آمریکا چگونه برخورد خواهد کرد؟».

یکی از ویژگی های اصلی جریان تندرو اصلاح طلب، تناقض های فاحش این طیف است. چرا این طیف تناقض های فاحش دارد!؟ به این دلیل که اختیارش دست خودش نیست، وقتی قرار است همراستا با کاخ سفید عمل کنی، ناچار به تناقض گویی های عجیب و غریب می رسی.

تناقض گویی فاحش کار را به جایی می رساند که جماعتی که دیروز شعار می داد «نه غزه، نه لبنان جانم فدای ایران» و مدعی بود که فقط باید به فکر ایران باشیم، حالا برای مردم اوکراین اشک تمساح می ریزد.

واقعیت این است که جریان تندرو اصلاح طلب نه نگران مردم اوکراین است و نه دلواپس کیِف. این طیف حتی برای منافع ملی و عزت مردم ایران هم تره خرد نمی کند.

یک پیشنهاد؛ یک تیپ از اصلاح طلبان تشکیل شود؛به نظر شما «تیپ اصلاحاتیون» به اوکراین می رود؟! یا فقط دنبال شمع روشن کردن در تهران و توئیت زدن در کنار شومینه است؟!

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 63
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • DE ۲۳:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
    16 1
    آب بر سر اصلاحاتچی ها ..........
    • IR ۱۰:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
      14 0
      پیشنهاد اعزام تیپ اصلاحاتیون عالیه
    • سروش IR ۱۰:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
      11 0
      آب کم داریم ولی تا دلت بخواد خاک و خاکستر حاصل اعتماد اصلاحاتچی ها (بخوانید سرمایه های رژیم صهیونیستی) زیاد داریم تازه بتون باقی مانده برای پر کردن شکم پر مدعای اصلاحات باقیمانده بتون قلب راکتور اراک را زیاد داریم .
  • DE ۰۰:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
    18 0
    «تیپ اصلاحاتیون» به اوکراین می‌رود؟!/ جریان تندرو اصلاح طلب نه نگران مردم اوکراین است و نه دلواپس کیِف. // رفرمیست ها رعیت دشمنند _ که در کِشتِ ارباب گاو آهنند/ چو لنگی زند چرخ در روزگار_ کنند جا تر و بعد آن الفرار.
    • IR ۱۰:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
      5 0
      خخخخخخ
  • IR ۰۰:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
    22 0
    «تیپ اصلاحاتیون» به اوکراین می‌رود؟!/// طبق آخرین خبر مهناز و شهناز و ساناز و سامانتا و کاملیا به فرماندهی شراره کماندو در حالی که هرکدام یه کلاشینکف با قنداق تاشو !! روی مانتوهای جلوبازشون حمایل کرده بودن برای اعزام به جبهه اوکراین جهت حمایت از غربگداهای خارکف اعلام آمادگی کردن و تهدید کردن در صورت عدم اعزام _ برای اعتراض به ونکوور کانادا میرن تا اونجا بچه بیارن!!!!! (هنوز شعار ما ایرانو خییییییییییییییییییلی دوست داریم شون رو می شنوم)
  • IR ۰۰:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
    12 0
    عزیزان غرب گرایی که نگران و دلسوز اوکراین هستن آقا بسم الله برید برید دفاع کنید از کشور به قول شما مظلوم یمن برید جلو پوتین جنایتکار و خون خوار بایستید برید قهرمان بزرگ رءیس جمهور اکراین رو یاری کنید.چرا ایستادید.مگه بچه های انقلالی واسه آرمان فلسطین و دفاع از حرم جون ندادن مگه سر ندادن خب شما هم برید جون بدید.چرا یقه ما رو میچسبید.
    • IR ۱۲:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
      6 0
      کاملا موافقم.بجای شمع روشن کردن در تهران و توئیت زدن کنار شومینه، بفرمایید اوکراین
  • IR ۰۰:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
    9 0
    بهتره به جد اصلاحاتی ها یا به عبارت صحیح تر سرمایه های صهیونیستی و تفاله های آمریکایی را به اکراین بفرستید ، به خدا سوگند باعث آرامش ایرانیان می شود، چیزی که این فرقه و تفاله هر روز از مردم می گیرند
  • بختیاری US ۰۰:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
    12 0
    اگر اعتماد بنفس غربگداها رو جیگر کلاه قرمزی داشت خودشو آلبرت انیشتین دوران می نامید.
    • IR ۱۰:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
      8 0
      دقیقا همینطوره
  • IR ۰۰:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
    6 1
    اللهم العجل لولیک الفرج ___(فارغ از متن این خبر) لطفا برای ظهور امام زمان ع دعا کنیم.---العجل العجل العجل یا مولانا یا صاحب الزمان
  • IR ۰۰:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
    14 0
    اصلاح طلبان تهوع آور...
  • علی IR ۰۰:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
    6 0
    بفرمائید جریان خرمگـس
  • M. شیراز IR ۰۰:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
    8 0
    خخخخ اگه برن هرجنگی اون کشوررادودستی تقدیم دشمن میکنند.
  • علی IR ۰۰:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
    12 0
    این عاشقان سینه‌چاک، آیا درخواست تجمع در مقابل سفارت سعودی هم داشته‌اند؟!! یا فقط عاشق سینه‌چاک چشم‌آبی‌ها هستند؟!
  • IR ۰۱:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
    9 0
    چه توقع پوچی تیپ افسادیون فقط زورشون به هفتیر کشی روی همسران دوم و سوم و چهارم با هدف ساکت کردنشان میرسد
  • IR ۰۱:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
    6 0
    . اوکراین فسفر سفید رو از اسرائیل کودک کش غاصب گرفته .سرنوشت رئیس جمهور یهودی ومزدور اسرائیل اوکراین با کلاه اسرائیلیش که به مزدوری برای اسرائیل و ایجاد فتنه در اوکراین برای برهم زدن برجام متهمه به زودی به سرنوشت محمد رضا شاه پهلوی وشاپور بختیار خائن ختم میشه ودر غربت بوسیله روسیه یا امریکا به درک واصل خواهد شد.
  • سید فروزان CH ۰۲:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
    9 0
    حال که انگلیس اعلام کرده داوطلبان انگلیسی می‌توانند به اوکراین بروند جهت مقابله با ارتش روسیه ، گردان اصلاح طلبان فرصت را غنیمت شمرده ،ارادت هر چه بیشتر خود را نشان داده و عازم شوند هرچند که مرد میدان لازم است که متاسفانه در طیف فوق تنها چیزی که وجود ندارد مردانکی است ،در دوران دفاع مقدس امتحان نامردی خود را داده‌اند
  • DE ۰۲:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
    8 0
    این کاسه داغ تراز اش ! اصلاحاتچی ها دیگه شورش رو دراوردند! تو این جنگ امریکا و روسیه بر سر منافع شون مگه قراره حلوا و شیرینی پخش کنن به تو نرسه ! ابلهی هم حد و اندازه داره عمو!
  • محمد IR ۰۲:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
    1 10
    قبل اصلاح طلب ها بهتر اول دكتر اصولگراها را ببريد اوكراين و تيپ اصولگرها رو تشكيل بده
    • عبدالله مومن IR ۱۰:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
      6 0
      ساکت شو نوکر آمریکا !!!
    • IR ۱۸:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
      1 0
      اصول گرا ها اشک تمساح برا اکراین نریختن و سوریه و عراق برای دفاع از حرم هم رفتن ، اصلاحات چی ها که اکراین اکراین می کنن خب برن اکراین بجنگن
  • DE ۰۳:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
    6 0
    تیر مژگان تو از عینک پشت - خورد به چشم بغلی بنده را گشت. روسیه در اوکراین موشک میزند غربگداهای ایران منفجر میشن و میترکن.
  • رضا IR ۰۳:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
    0 9
    آقا قبول ؛ اصلاح طلب ها دارند اشك تمساح ميريزند ، شماها چرا از خوشحالى خودتونو ...ميدين ؟! شرافتاً سرسپردگى كدوم تون خوبه ؟!
    • IR ۱۰:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
      20 0
      هیچکس از جنگ خوشحال نیست. چه در یمن، چه در فلسطین، چه در عراق و سوریه و چه در اوکراین. این جماعت اصلاح طلب هست که جنگ رو به 2 دسته جنگ خوب و جنگ بد تقسیم میکنه
    • DE ۱۴:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
      4 0
      وقتی رفرمیست های از خدا بیخبر ... میریزن توو خیابونهاو سطل آشغال آتیش میزنن و عرعربده میکِشن و با کمک جورج سوروس انقلاب ننگی رنگی نارنجی میکنن و پای دشمن را به کشور باز میکنن یک نفر مانند پوتین باید باشه که سرجاشون بشونه و با اوردنگی بندازه غربگداهای نوکر صفت را بیرون چون زبون آدمها را که نمیفهمن و فقط زبون اراب رعیتی حالیشون میشه .امریکای اکنون از شوری سابق جنایتکار است . از بیش از 225 جنگ بعد از جنگ جهانی دوم 200 تای آنرا امریکا یامستقیم یا با نوکرهاش و کودتاهاش کرده بیش از بقیه آنها را هم اروپای قرون وسطائی. مجموعا بیش از 90 درصد جنگها از گور غربی ها بلند میشن
  • SE ۰۴:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
    5 0
    «تیپ اصلاحاتیون» حاظر هستند محوطه ی شان هم بدهند ولی از پشت میز و بساط عشق و حال تکان نخورند
  • IR ۰۵:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
    1 7
    نه عزیزم حکومت حتی اجازه تظاهرات هم نمی ده
    • IR ۱۰:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
      6 0
      بابا شماها رو چه به تظاهرات؟ اگه آب پرتغالت 10 دقیقه دیر بشه، فشارت میفته
  • IR ۰۶:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
    11 0
    به زور هم که شده باید بفرستنشون اوکراین شاید برای همیشه از شرشون خلاص بشیم با فرماندهی ژنرال صادق زیبا کلام و مرد عمل تاج زاده
  • IR ۰۶:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
    8 0
    تیپ اصلاحاتیون مانند پدرخوانده از راهی دور و قلبی نزدیک برای سربازان اوکراینی دعا کرده و شمع روشن می‌کنند.
  • LT ۰۷:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
    1 4
    والله حکومت پول و امتیاز مثل سوریه به رزمنده و خانواده اش بده چرا که نه! از بیکاری و بی پولی که بهتره
    • IR ۱۱:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
      5 1
      پول و امتیازت با من حاضری بری به خاطر پول وسط جنگ با روس ها؟ هرگز نمیری. پس تو بی ...ی و کسی که رفت جونش رو به خاطر وطن و اعتقادش داد شرف داشت
    • IR ۱۲:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
      7 0
      شما اینقدر بزدل هستید که حتی پول هم بهتون بدن نمیرید اوکراین.
    • سید IR ۱۷:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
      5 0
      اتفاقاً پولی که قطر و عربستان برای مزدوری و جنگ در سوریه به مزدوران می دهند برای هلاک شدنت از سذت هم زیاد است! تو که گمان می کنی برای پول می روند بجنگند، پس چرا معطلی؟! همین الآن هم اگر برای مزدوری به اوکراین بروی اربابانت پول خوبی می دهند! بهانه بیاوری ///کمتری!!!
  • IR ۰۷:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
    7 0
    امریکا به روسیه اخطار داده کهاگر به پیشروی ادامه دهد لشگر اصلاح طلبان ایران را عازم اوکراین میکند وروزگار روسها را سیاه میکند هم اکنون ستاد اصلاح طلبان جهت ثبت نام فعال شده
  • IR ۰۸:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
    1 6
    کاسبان تحریم که خود تون هستید که حاضر به مذاکره نیستید دیگ به دیگ میگه روسیاه مشرق جون
    • IR ۱۲:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
      4 0
      قطعنامه 1929- مادر تحریم ها- دستپخت جنبش سبز لجنی در سال 88 است.
  • IR ۰۸:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
    3 0
    تیپ زرهی اصلاحاتیون اگر به اوکراین نیروی اعزام کند و اگر نیروهایش در آنجا کشته شوند ،کشته هایشان چی محسوب می شوند؟
    • IR ۱۰:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
      5 0
      کشته های انان شهیننننننن هستند و از اولیای کدخدا
  • IR ۰۸:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
    5 0
    ما در فلسطین و یمن از هم کیشان خود یعنی مسلمین حمایت میکنیم اصلاح طلب ها در اوکراین هم از هم کیشان خود یعنی لیبرال ها حمایت میکنن. نکنه فکر کردید لیبرال های ایران مسلمان هستن؟
  • IR ۰۸:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
    5 0
    فقط یه اصلاح طلب احمق و خائن هست که از گسل به وجود آمده بین اروپایی ها که به نفع ایران هست به جای ستفاده از این فرصت برای همگرایی در منافع ملی یک دوقطبی داخلی ایجاد کنه و ایرانی ها رو درگیرش کنه.
  • IR ۰۸:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
    5 0
    چطوره که اصلاح طلب ها در رابطه با آمریکا نظام رو به واقع بینی و عملگرایی دعوت میکنن و در رابطه با روسیه و چین ایران رو شدیدا آرمانگرا میخوان؟
    • IR ۱۲:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
      2 0
      چون به اربابشون نگاه میکنن
  • سید IR ۰۸:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
    4 0
    نیچه فیلسوف آلمانی گفته است هرکس با دشمن با دشمنش دشمنی کند چندگام فراتر از حماقت رفته است !!!کنون که دشمنی یانکی ها و اعوان و انصارشان با ایران بر کسی پوشیده نیست و دشمنی روسیه هم با آن ها با این جنگ عیان شد، ضمن این که موضع گیری اوکراین با ایران در قضیه سقوط هواپیمای 737 اوکراینی در ایران و تابعیت نعل به نعل این کشور از کانادا، علیرغم تضمین ایران برای جبران خسارت دیدیم، آیا غش کردن اصلاح طلبان تهوع آور به سمت اوکراین و حامیان غربیش به این معنا نیست که این نحله با یانکی های دشمن ایران دوست هستند و یا این که به قول نیچه چندگام از حماقت فراتر رفته اند!!!
  • سید IR ۰۹:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
    5 0
    اگر دولت آقای رئیسی برجام ننگین دست پخت اصلاح طلبا ..ـوع آور را با حداکثر اصلاح و حداقل خسارات ممکن بپذیرد، این جماعت فریاد می زنند گه پس چرا در زمان دولت روحانی با این قرارداد مخالفت می کردید! و اگر با پافشاری بر مواضع به حق ایران ولو به قیمت برهم خوردن این قرارداد شرم آور، زیر بار آن نرود، می گویند چون کاسبان تحریم هستند و از تحریم منفعت دارند، برجام را پاره کردند! قضیه ملانصرالدین و پسرش و الاغ شان شده است!!!!
  • محمدایوب IR ۰۹:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
    4 0
    آقای ....کاسپان تحریم چه کسانی هستند جز همپالگیهای شما چه کسی از تحریم ها سود میبرد جز حسین فریدون. جز مهدی جهانگیری ودختر وپسر وداماد وعروس وزرای دولت روحانی وپسر آخوندی چه کسی جز سوپر من اصلاح طلبان جهانگیری چوب حراج به 18میلیارد دلار و80تن طلای ذخیره ارزی زد وله غارت به غارتگران دزد اصلاح طلب داد که هنوز که هنوز است دارند دزدها را میگیرند نامردها مرد باشید چه کسانی ارزها را گرفتند کود انسانی و دسته بیل وسنگ پا لوازم آرایشی وو وارد کردند و باقی را دزدیدند ودر خارج رفتند.
    • IR ۱۲:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
      3 0
      آفرین.گل گفتی
  • IR ۰۹:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
    0 7
    وجدان جمعی مردم ایران مخالف حمله پوتین به اوکراین است .بخصوص در این فصل سرما و میان این بیماری. وجدان جمعی از توده ای ها و کمونیستها متنفر است .
  • IR ۰۹:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
    0 2
    لیبرالیسم غرب بهتر از کمونیست شرق است ولی اسلام بهترین است و ما نه شرقی و نه غربی را انتخاب کردیم . اول نه به شرق و بعد نه به غرب .
  • IR ۱۰:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
    6 0
    این اصلاح طلبها تقلیل یافته غربگدایان هستند. غربگدایان تقلیل یافته سلطنت طلبان هستند. سلطنت طلبان تقلیل شده نیو بهاییان(new) هستند. نیو بهاییان نیز تقلیل صهیونیزم هست. آخر این جماعت با نابودی صهیونیزم برچیده میشود.
    • IR ۱۲:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
      6 0
      اصلاح طلبان مجموعه ای از غرب زده ها و غرب گرا یان هستن.مجموعه ای که همه موارد رو شامل میشه.
  • IR ۱۰:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
    8 1
    لطفا زیبا کلام بفرستین
    • IR ۱۲:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
      7 1
      گل گفتی زیبا کلام را بفرستید که زیادی چاق شده
  • IR ۱۱:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
    3 0
    مذاکره فرسایشی نباید بشود؛ نباید جوری باشد که طرف‌ها بخواهند همین طور مدام این مذاکره را کش بدهند که این برای کشور ضرر دارد. این جور نیست که آمریکا بخواهد مذاکره کند تا اینکه یک حرف حقی را قبول کند؛ نه، می‌خواهد مذاکره کند تا یک حرف باطلی را تحمیل کند. مطمئناً عدم توافق با شیطان بزرگ و سه بچه‌ی اروپائیش بزرگترین موفقیت در مذاکرات است. آن‌ها در پشت صحنه‌ی دیپلماسی، گرگ درنده و روباه حیله‌گر هستند. تجربه‌ی برجام در دولت قبل به ما نشان داد که اعتماد به غرب جواب نمی‌دهد، لذا ما به غربی‌ها هیچ اعتمادی نداریم و معتقدیم که به ما کمک نمی‌کنند و هر جا بتوانند ضربه می‌زنند. بهترین راه این است که بدون هیچ‌گونه توافقی، مذاکرات را تا بیستم فروردین روز ملی فناوری هسته‌ای تعلیق کنیم؛ چنانچه تا آن تاریخ لغو تمام تحریم‌ها راستی‌آزمایی گردید، به مذاکرات برگردیم و در غیر این‌صورت در همان روز با اقتدار از برجام خارج شویم و بیش از این اقتصاد کشور را شرطی نکنیم. کار عمده خنثی کردن تحریمها از طریق ایجاد حرکت تولید داخلی و تحرک اقتصادی داخلی است.
  • آنتی صهیونیزم IR ۱۳:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
    6 0
    اصلاحاتیون یه عمره که شمع دزدند ، کنار شومینه میشینن و فقط توئیت میزنن . اف به زیبا کلام و تاجزاده که برای کمک نه به افغانستان رفتن و نه به اوکراین و فقط حرف میزنن
  • IR ۲۱:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
    0 0
    کی راه میافته !!
  • IR ۲۳:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
    0 0
    اقایان افسادچیهااگه غیرت کنندبه اکران برندبامیالشان میرسندحتمافریدون راباخودتان ببرید
  • DE ۱۲:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
    1 0
    آب بر سر اصلاحاتچی ها ۲۳:۳۴.........آهان سرشون آتیش گرفته ؟ مخشون گُر کشیده تاب ورداشته . ناراحت اربابشون هستند.میخوره صداش در نمیاد.
  • IR ۱۵:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
    1 0
    مذاکره فرسایشی نباید بشود؛ نباید جوری باشد که طرف‌ها بخواهند همین طور مدام این مذاکره را کش بدهند که این برای کشور ضرر دارد. این جور نیست که آمریکا بخواهد مذاکره کند تا اینکه یک حرف حقی را قبول کند؛ نه، می‌خواهد مذاکره کند تا یک حرف باطلی را تحمیل کند. مطمئناً عدم توافق با شیطان بزرگ و سه بچه‌ی اروپائیش بزرگترین موفقیت در مذاکرات است. آن‌ها در پشت صحنه‌ی دیپلماسی، گرگ درنده و روباه حیله‌گر هستند. تجربه‌ی برجام در دولت قبل به ما نشان داد که اعتماد به غرب جواب نمی‌دهد، لذا ما به غربی‌ها هیچ اعتمادی نداریم و معتقدیم که به ما کمک نمی‌کنند و هر جا بتوانند ضربه می‌زنند. بهترین راه این است که بدون هیچ‌گونه توافقی، مذاکرات را تا بیستم فروردین روز ملی فناوری هسته‌ای تعلیق کنیم؛ چنانچه تا آن تاریخ لغو تمام تحریم‌ها راستی‌آزمایی گردید، به مذاکرات برگردیم و در غیر این‌صورت در همان روز با اقتدار از برجام خارج شویم و بیش از این اقتصاد کشور را شرطی نکنیم. کار عمده خنثی کردن تحریمها از طریق ایجاد حرکت تولید داخلی و تحرک اقتصادی داخلی است.
  • ابن الرضا IR ۱۰:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
    0 0
    برادران اصلاحیون ما هم اگر اکراین را مظلوم می بینند وظیفه دارند اکنون همراه با رفیقشان اردوغان وهمراه با اروپائیان بروند اکراین واز زنسکی دفاع کنند.واقعا اگر معتقد اند چرا درخانه ها فقط تلویزیون تماشا می کنند بروند
  • IR ۰۸:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
    0 0
    طبق گزارشات محرمانه امریکا از ورود گردان اصلاح طلبان به اوکراین جلوگیری کرده گفته اینهارا ما برای خرابکاری پرورش دادیم بدرد اوکراین وافغان نمیخورند فقط در ایران برای ویران کردن وبعد ان را پیراهن عثمان ساخته دوباره خراب کردن.اینها مرد جنگ نیستند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس