موج سواری «کاسبان تحریم» با ژست «دفاع از حقوق زنان»

اکبر گنجی:ما کارمندان دولت‌های راست افراطی، و ‌بخش پروپاگاندای دولت آمریکا، انگلیس، اسرائیل و سعودی هستیم. وظیفه ما فروپاشاندن سازمان اجتماعی، و به خشونت جمعی کشاندن مردم ایران است.

سرویس سیاست مشرق- چند روزی است که حواشی پیش آمده در مسابقه تیم های ملی فوتبال ایران و لبنان، واکنش های بسیاری را در پی داشته است.

نکته قابل توجه اینجاست که رئیس جمهور، رئیس مجلس و دادستان کل کشور بلافاصله به این اتفاق واکنش نشان داده و آن را پیگیری کردند. در همین رابطه رئیس جمهور، وزیر کشور را مأمور بررسی دقیق و انجام اقدامات لازم درباره حواشی تلخ مسابقه ایران و لبنان کرد.

همچنین «محمدباقر قالیباف» رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد:«رفتار غیرمنطقی و دور از شأن در مواجهه با بانوان محترم که ناشی از کاستی‌های مدیریتی و تصمیم گیری‌های شتابزده بود، عموم مردم را متأسف و متأثر کرده است.‏»

 وی در ادامه تصریح کرد:«کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها مأمور شده است تا با قید فوریت و با احضار مسئولان خاطی، به این سوء مدیریت رسیدگی کند و زمینه استیفای حقوق بانوان محترم و ارجمند را فراهم نماید.»

حجت الاسلام منتظری، دادستان کل کشور نیز خطاب به دادستان مشهد دستور بررسی ویژه رسیدگی به موضوع را صادر کرد. وی تاکید کرد:«در خصوص اینکه گفته می‌شود جعل بلیت ورود و استفاده از سند مجعول در سطح بسیار وسیع و گسترده صورت گرفته، همچنین نحوه برخورد با تعدادی از مراجعین خانم، لازم است با سرعت و دقت موضوع از جهات مختلف و مرتبط با وظایف و تکالیف قانونی قضایی و حقوق عامه در دستور رسیدگی قرار داده شود.»

«احمد وحیدی» وزیر کشور اعلام کرد با کسانی که در بازی تیم ملی فوتبال ایران با لبنان مرتکب تخلف شدند با جدیت برخورد می شود.

وی تاکید کرد:«حواشی پیش آمده در مسابقه فوتبال  ایران و لبنان که روز سه‌شنبه در مشهد رخ داد، با جدیت بررسی و با کسانی که در این زمینه مرتکب تخلف شده‌اند و همچنین با کسانی که شیرینی این پیروزی و رفتن ایران به جام جهانی را به کام مردم ایران تلخ کردند، برخورد جدی صورت خواهد گرفت.»

اینکه در ماجرای دیدار تیم های ملی فوتبال ایران و لبنان، قصور و تقصیر رخ داده و این مسئله به نارضایتی و گلایه مندی تماشاگران منجر شده، هیچ تردیدی وجود ندارد و به همین دلیل است که مقامات ارشد دستور رسیدگی فوری و برخورد قاطع با خاطیان را صادر کرده اند.

اما تحرکات طیف افراطیون اصلاح طلب و همصدایی این جریان سیاسی بدسابقه با رسانه های معاند، قابل تأمل و البته قابل تأسف است.

این طیف به بهانه ماجرای مشهد به گونه ای القاء کرده است که گویی جمهوری اسلامی ایران رکورددار تضییع حقوق زنان است و سرکوب زنان ایرانی، جزو لاینفک رفتار حاکمیت در کشورمان است!

موج سواری «کاسبان تحریم» با ژست «دفاع از حقوق زنان»/ انتقام گیری از مردم ایران با پالس تعلیق تیم ملی فوتبال

به عنوان نمونه «حزب اتحاد ملت»- حزبی متشکل از محکومین و بازداشتی های فتنه 88 و مجریان «شورش علیه جمهوریت»- در بیانیه ای تاکید کرد:«جریانی واپسگرا و ضد مردمی که هر جلوه‌ای از زندگی و شادی شما را خاری در چشم خود می‌بیند، در اقدامی خلاف اخلاق و مروت و معارض با موازین بین‌المللی و تعهدات ایران به فیفا، نه تنها مانع حضور زنان هموطن در ورزشگاه امام رضا(ع) مشهد و تماشای آخرین بازی تیم ملی فوتبال ایران در راه جام جهانی شد که با اعمال خشونت علیه زنانی که بلیت در دست برای استفاده از حداقلی‌ترین حق خود پشت درهای استادیوم ایستاده بودند، شیرینی صعود ایران به جام جهانی را در کام مردم تلخ کرد.»

در ادامه این بیانیه آمده است:«این جریان عبوس، متحجر و خود حق پندار که با تکیه بر قدرت غیر مردمی و رانتی خود، کاری جز گردن‌کشی در برابر خواست مردم، قلدری در برابر قانون، تحقیر جامعه و ایجاد نارضایتی و نفرت نمی‌شناسد، با این قبیل اقدامات، منافع ملی و آبروی کشور را بازیچه‌ی خودسری‌های خود کرده‌اند. رفتاری که حالا عیش مردم فوتبالدوست  که به لطف این دسته از جزم‌اندیشان قدرتمند، کم‌ترین دلخوشی و تفریحات را در میانه‌ی سختی‌های معیشتی و اقتصادی ندارند، منقص کرده است

این حزب تندروی اصلاح طلب در ادامه تاکید کرده است:«حزب اتحاد ملت با محکومیت شدید خشونت‌ها علیه زنان در ورزشگاه امام رضا (ع) و ممانعت از حضور آنها در ورزشگاه و تاکید دوباره بر مفاد نامه مورخ ۲۸ دی ماه ۱۴۰۰ دبیرکل حزب به ریاست محترم جمهوری درباره مسائل و مشکلات ورزشی کشور، خواهان برخورد قاطع با آمران و عاملان این واقعه و حل قطعی حضور زنان در ورزشگاه‌ها بدون هر گونه بازی با افکار عمومی و نهادهای بین‌المللی همچون فیفا به بهانه کرونا و ایجاد زیرساخت‌ و غیره است و با حساسیت، اقدامات آتی نهادهای مسئول در این باره را رصد کرده و همگام با معترضان به سلب حقوق و آزادی‌های اجتماعی مردم، به وظیفه‌ی آگاهی‌بخشی و انعکاس این اقدامات در سطح جامعه اقدام خواهد.»

«مصطفی تاجزاده» از محکومین فتنه 88 و از حامیان عملکرد دولت روحانی نیز در توئیتی نوشت:«رفتار جمهوری اسلامی روز به روز به امارت اسلامی شبیه تر می شود. بارزتر از همه، زن ستیزی طالبان در افغانستان و حکومت یکدست اقلیت در ایران است....»

موج سواری «کاسبان تحریم» با ژست «دفاع از حقوق زنان»/ انتقام گیری از مردم ایران با پالس تعلیق تیم ملی فوتبال

موج سواری «کاسبان تحریم» با ژست «دفاع از حقوق زنان»/ انتقام گیری از مردم ایران با پالس تعلیق تیم ملی فوتبال

موج سواری «کاسبان تحریم» با ژست «دفاع از حقوق زنان»/ انتقام گیری از مردم ایران با پالس تعلیق تیم ملی فوتبال

همزمان با فضاسازی افراطیون اصلاح طلب، رسانه های معاند نیز به میدان آمده و با ژست دفاع از حقوق زنان، خواستار تعلیق فوتبال ایران و ممانعت از حضور تیم ملی ایران در جام جهانی قطر شدند!

و اما درباره پروژه مشترک افراطیون اصلاح طلب و رسانه های معاند با چاشنی فوتبال و حقوق زنان، گفتنی هایی است که در ادامه به اختصار به آن می پردازیم:

1- افراطیون اصلاح طلب به هیچ عنوان نمی توانند خود را حامی و مدافع حقوق زنان جا بزنند. به این نمونه توجه کنید: چندی پیش جریان اصلاح طلب با هیاهوی رسانه ای مدعی شدند که چرا جوانی به نام آرمان عبدالعالی به خاطر قتل فجیع دوست دخترش مجازات شده است! این در حالی است که قاتل، دختری جوان را به قتل رسانده و جسد او را مُثله کرده بود و به هیچ عنوان حاضر نشد که مکان جنازه دختر جوان را افشا کند. در یک نمونه دیگر، وقتی نجفی- سیاستمدار مشهور اصلاح طلب- در اقدامی جنایتکارانه همسر دوم خود را در حمام و با سلاح غیرمجاز به قتل رساند، جریان اصلاح طلب نه تنها این اقدام را محکوم نکرد، بلکه برای «قاتلِ یک زن» سنگ تمام گذاشت.

در این پرونده، امثال ابتکار و مولاوردی در جایگاه مسئولان وقت دولت و متولیان حمایت از حقوق زنان، به هیچ عنوان این اقدام را محکوم نکردند. امثال حزب اتحاد ملت نیز در هر دو نمونه مذکور به هیچ عنوان از حقوق زنان دفاع نکردند.

2- نوع پوشش این اتفاق توسط رسانه های معاند و برخی رسانه های منتسب به جریان تندرو اصلاح طلب در داخل حکایت از آن دارد که این طیف در پی سنگ اندازی در مسیر حضور تیم فوتبال ایران در جام جهانی است. بر همین اساس در روزهای اخیر این طیف در حجمی وسیع به شایعه «تعلیق فوتبال ایران» و «جایگزینی یک تیم دیگر با تیم ایران در جام جهانی» ضریب داده است.

3- در حقیقت این طیف در پی آن است تا به جهت علاقه ویژه مردم ایران به مقوله فوتبال، با ضریب دادن به شایعه تعلیق فوتبال ایران به دلیل حادثه مشهد، از یکسو به نفرت پراکنی علیه حاکمیت اقدام کرده و با این ادعا که این تعلیق به سبب تضییع حقوق بانوان بوده، مردم را به رفتارهای احساسی و هیجانی علیه حاکمیت در مسئله زنان ترغیب کند.

4- افراطیون اصلاح طلب بهانه اتفاق مشهد و در مغلطه ای آشکار با گلایه از وضعیت معیشتی، حاکمیت را به ظلم علیه مردم محکوم کرده است. این در حالی است که یکی از شاهکارهای جریان  اصلاح طلب در ۸ سال گذشته این بود که دلار ۳ هزارتومانی را تحویل گرفت و آن را تا ۳۲ هزارتومان نیز افزایش داد. یکی دیگر از شاهکارهای جریان  اصلاح طلب، افزایش ۷۰۰ درصدی قیمت مسکن بود و...

5- جریان اصلاح طلب تاکنون به دفعات طیف مقابل را متهم به کاسبی از تحریم کرده است. این در حالی است که این لقب کاملا برازنده همین طیف است. این طیف یکروز با دروغ تقلب، قطعنامه های ضدایرانی را به مردم کشورمان تحمیل می کند و روز دیگر با فضاسازی رسانه ای در پی تعلیق و تحریم فوتبال ایران و سنگ اندازی در مسیر حضور تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی است.

6- «اکبر گنجی» از اصلاح طلبان فراری چندی پیش گفته بود:«ما کارمندان دولت‌های راست افراطی، و ‌بخش پروپاگاندای دولت آمریکا، انگلیس، اسرائیل و سعودی هستیم. وظیفه ما فروپاشاندن سازمان اجتماعی، و به خشونت جمعی کشاندن مردم است... گمان باطل نکنید که مخالف سیاسی و مدافع حقوق بشر هستیم. ما تشنه مرگ و خون مردم ایرانیم. کاری را که شدیدترین تحریم‌های تاریخ نتوانست با ایران انجام دهد، ما موظفیم انجام دهیم

7- همانطور که پیش از این ذکر شد، اینکه در ماجرای دیدار تیم های ملی فوتبال ایران و لبنان، قصور و تقصیر رخ داده و این مسئله به نارضایتی و گلایه مندی تماشاگران منجر شده، هیچ تردیدی وجود ندارد و به همین دلیل است که مقامات ارشد دستور رسیدگی فوری و برخورد قاطع با خاطیان را صادر کرده اند. اما قطعا میان مطالبه گری برای برخورد با خاطیان و شامورتی بازی افراطیون اصلاح طلب تفاوت بسیاری وجود دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 37
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۲۱:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۵
    24 5
    کم حقوق آقایون تو جوامع سلب شده که شما فقط دنبال حقوق زنانید؟ آقایون مسابقات ورزشی خانم ها رو مگه تماشا می کنن که بالعکسش اتفاق بیافته؟
    • IR ۰۰:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۶
      13 7
      از دیروز که ... در افغانستان ممنوع شد دوزاریم افتاد که اصلاحطلبان و غربگرایان چرا به اب و اتش زدند تا ایران به جنگ طالبان بره خودشان هم که با مشغولیات ... امکان حضور در تیپ اصلاحیون و اکرانیون را توفیق نداشتند
  • IR ۲۱:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۵
    28 4
    ننگ بر افساد طلبهای لیبرال خبیث
    • IR ۰۷:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۶
      9 0
      و ....ـوع آور !
  • نیما IR ۲۲:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۵
    23 5
    هرکی دم از حقوق زنان بزند قبول ولی اصلاح طلبان حامی نجفی زن کش لطفا سکوت کنند
  • US ۲۲:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۵
    31 2
    آرزوهای مرفهان و ثروتمندان همبشه برای رسانه و سیاسیون مهمتر از خواست فقرا و محرومان است.
  • پادشاه IR ۲۲:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۵
    17 4
    اصلاح طلب نگید، بهتره به اصلاح طلبان بگید صندلی آمریکا
  • IR ۲۲:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۵
    16 4
    یکی پیدا بشه این اصلاح طلب ها رو به حالت تعلیغ در بیاره
    • IR ۱۰:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۶
      2 1
      یکی پیدا بشه این اصلاح طلب ها رو به حالت تعلیف در بیاره!
    • IR ۱۱:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۶
      0 0
      خخخخخخ
  • بختیاری IR ۲۲:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۵
    15 5
    وطـــــــــــــــــــن فــــــــــــــــــــــــروشـــــــــــــــــــــــــــانی که در فتنه 88 با التماس از کدخدای تروریست وحشی درخواست تحریم های فلج کننده کردند.حالا بیجا و غلط میکنند که طرفدار زنان و کلا ایرانی ها شدند. مگر زنان وکودکان ایرانی براثر همین تحریم ها ضربه نخوردند؟ اینها اگر خیلی طرفدار حقوق زنها هستند چرا در رابطه با حمله وحشیانه پلیس دانماررک به ان بانوی ایرانی خفه خون گرفتند؟؟؟ برای همه ثابت شده این وطن فروشان هدفی جز تخریب و ناامنی ایران ندارند.
  • حامد IR ۲۳:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۵
    17 2
    از منافق جماعت بیشتر از این هم انتظاری نیست.
  • روشن IR ۲۳:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۵
    15 4
    دشمنان اسلام و هر حرکت اصیل اسلامی و به طبع آن انقلاب اسلامی ایران عزیز در عصر حاضر بفرموده قرآن کریم سه گروه هستند مشرکین و کفار و منافقین! این سنت الهی ست اگر در ریشه و مواضع این جریانات معاند با جمهوری اسلامی دقیق شویم همین نتیجه بدست می‌آید. صم بکم عمی فهم لا یرجعون
  • IR ۲۳:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۵
    7 21
    حیف شد تعلیق نشد، وگرنه یه تو دهنی بر مشرق و کاربرانش بود
    • محمد IR ۰۱:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۶
      13 8
      تومعلومه ایرانی نیستی یه منافق که داری میسوزی پس آب بریز بی همه چیز
  • NL ۲۳:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۵
    13 2
    حزب انگلیسی آمریکایی حجاریان تاجزاده غلط کرد با اربابش
  • مجید IR ۰۲:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۶
    10 5
    درود بر مشرق
  • DE ۰۲:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۶
    10 1
    اصلاح طلبان از چشم مردم افتاده اند.
    • DE ۱۳:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۶
      0 0
      مشرق ، چرا بقیه جمله را قورت دادی ؟؟
  • IR ۰۴:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۶
    7 2
    درود بر مشرق و ممنون از زحماتتان
  • DE ۰۴:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۶
    7 4
    تاج زاده فتنه افروز آب بر سرت با این مقایسه کردنت!
  • IR ۰۵:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۶
    6 5
    سرمایه گذاری روی شورشهای اجتماعی آنقدر اهمیت داره که حتی عده ای را اجیر کردن که در لایه های اجتماعی مثل مسافربرای شخصی نفوذ کنند. تا مردم خسته از گرانی و... را ترغیب به شورش کنند. آنها شروع به گلایه از وضع موجود می کنند.محورهای بحث آنها کوبیدن قبل و بعد دولت ح.ر است. مسائلی مثل سیل ، کم آبی و... که همگی از افتضاحات دولت لیبرال است، اما حاضر به پذیرفتن اشتباهات دولت قبل نیستد. روسبه و چین را می کوبند. شایعاتی هم چاشنی میکنند. معلومه که آبشخور آنها یکی است. باید مراقب بود. باید کار کرد...
  • IR ۰۵:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۶
    2 6
    بعیده اکبر گنجی این طور صراحتا خودشو لو داده باشه
  • IR ۰۶:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۶
    0 5
    ملت ایران متحدند عامل تفرقه شما منافقان از خدا بی خبر ید که هر روز برای مطامع خود کوچه دادن به دشمن توطئه می کنید و مسئولین باشما مماشات می کنند
  • باویه IR ۰۷:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۶
    1 2
    تاجزاده توغلط کردی برای قوه قضائیه متاسفم که برخورد قطعی بااینها نمیکنه اقای دادستان بعنوان مدعی العموم چرابااینها برخورد نمیکنه
  • باویه IR ۰۷:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۶
    1 2
    تاجزاده توغلط کردی برای قوه قضائیه متاسفم که برخورد قطعی بااینها نمیکنه
  • IR ۰۸:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۶
    7 4
    یک بار برای همیشه دندان کثیف فتنه گران را بکشید بندازید دور
  • IR ۰۹:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۶
    7 11
    خب چه اشکال داره زنان هم بروند استادیوم فوتبال نگاه کنند خب اونا هم ادمند دل دارند ولی در کل جامعه ای که به دنبال جدا سازی زنان و مردان باشد بشدت فاسد میشود
  • فهیم IR ۰۹:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۶
    3 2
    ای کاش این فرقه در مورد قتل زن نجفی هم ااظهار نظر می کردند
  • اصحابِ کهف IR ۰۹:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۶
    0 2
    چهره واقعی خودتو نشون بده تا ببینیم تو واقعا کی هستی و چه نیتی در دل داری.
  • IR ۱۰:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۶
    4 0
    کسانیکه یک زمانی با پنجه بوکس تو صورت دختران دانشجو می زدند حالا طرفدار حقوق زنان شدند!!!؟؟؟ یه سراغی از اینجور آدمها در دانشگاه تهران و در دهه 60 بگیرید، بد نیست!!!
  • IR ۱۰:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۶
    5 0
    روسیه به ایران گفته درخواستهای جدیدی از امریکا بکنید
  • IR ۱۲:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۶
    8 8
    یک پیدا بشه این تندرو ها اسلام گرا رو بریزه تو کشتی ببره وسط ....
  • DE ۱۵:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۶
    2 8
    زن های اطلاحاتچی ها اول از شوهرهای خودشون بترسن و با یک پلک بیدار و یک پلک بسته بخوابن که بلایی که نجفی با 5 گلوله سر همسرش اورد سراینا نیاد ! زیرا از اصلاحاتچی ها هر کاری بر میاد.
    • تک سوار DE ۱۳:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۷
      0 0
      قشنگ بود.
  • ماحسون IR ۱۶:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۶
    12 3
    هر اداره و هر جا که کار وجود داره زنان انجا مشغول کارهستن،تیم ملی هم هم دلیل ورود خانم هاست،شما خانم ها که تو خانه نفرت دارین از فوتبال ومیگین بزارید فلان فیلم هستش این چیه دیگه،پس چرا میرین داخل زمین، الان سن خانم ها برای ازدواج شده بالای 30 ومجرد هستن تقصیر خودتان هستش،مردها بیکار خانم ها سرکار و مجرد وآخر هم افسردگی
  • IR ۲۰:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۶
    1 4
    زن کارخانه داری و تربیت فرزند است نه رفتن به باشگاه و دیدن مردان هر شخصی که جلوی زنان را گرفته خوب کاری کرده دستش درد نکنه چیز مهمی هم نبوده که صدا و سیما داره بزرگش می‌کنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس