ویژه ها

گویا از نگاه اصلاح‌طلبان، اینکه در راکتور هسته‌ای بتن بریزیم و طرف مقابل در پاسخ به این بتن‌ریزی، تحریم‌های جدید علیه ایران وضع کند، مصداق ارتباط سالم با دنیاست.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌ استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با  «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

********

** بن بست در احیای برجام به «جنگ» ختم می شود؛ طبق برجام قرار نبود همه تحریم ها لغو شود

روزنامه شرق در یادداشتی با عنوان «مذاکرات وین دشوار اما امیدبخش» به قلم «کوروش احمدی» فعال سیاسی اصلاح طلب و دیپلمات سابق نوشت:«مسئله اصلی این است که آیا آمریکا حاضر به برداشتن تمام تحریم‌های اعمال‌شده توسط ترامپ، از جمله تحریم‌های مؤثری تحت عناوین دیگر، خواهد شد یا خیر. البته کلیت ساختار تحریم، از جمله تحریم‌های ذیل دیگر عناوین و تحریم‌های اولیه، طبق برجام نیز قرار نبود لغو شود...مطابق برجام آمریکا تنها ملزم به رفع تحریم‌های هسته‌ای است».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت:«مشکل مهم دیگر راستی‌آزمایی رفع تحریم‌ها از سوی ایران است و اینکه آیا اساسا راستی‌آزمایی رفع تحریم در عمل ورای اقدام اداری و حقوقی آمریکا امکان‌پذیر است یا خیر. به‌علاوه، بعید است چنین امور پیچیده‌ای و نیز راستی‌آزمایی‌های مربوطه ظرف دو ماه قابل انجام باشد».

روزنامه شرق در ادامه نوشت:«معمای بایدن این است که او اگر حاضر به دادن امتیاز کافی برای احیای برجام بشود، ممکن است با مشکل سیاسی در داخل مواجه شود و اگر بن‌بست در روند احیای برجام ادامه یابد، ممکن است راهی جز جنگ باقی نماند. سه روز پیش روزنامه لس‌آنجلس‌تایمز از قول مقامات پنتاگون نقل کرده بود که اکنون «بین بی‌عملی در قبال حرکت ایران به‌سوی برخورداری از قابلیت ساخت بمب و تدارک برای جنگ باید یکی را انتخاب کنیم».

بن بست در احیای برجام به «جنگ» ختم می‌شود/ مردم ایران افسرده‌اند،چون با دنیا ارتباط سالم نداریم

نویسنده یادداشت مذکور، تاکید کرده که طبق برجام فقط قرار بود تحریم های هسته ای لغو شود. این در حالی است که روحانی- 23 تیر 94- گفت:«امروز به ملت شریف ایران اعلام می‌کنم که طبق این توافق در روز اجرای توافق (دی 94 و زمان روی کار بودن دولت اوباما) تمامی تحریم‌ها، حتی تحریم‌های تسلیحاتی، موشکی و اشاعه‌ای هم به صورتی که در قطعنامه بوده لغو خواهد شد. تمام تحریم‌های مالی، بانکی، مربوط به بیمه، حمل و نقل، پتروشیمی، فلزات گرانبها، تحریم‌های اقتصادی به طور کامل لغو خواهد شد و نه تعلیق و حتی تحریم تسلیحاتی کنار گذاشته می‌شود و برای 5 سال نوعی محدودیت و پس از آن لغو خواهد شد».

روزنامه های اصلاح طلب در سال 94 با تیترهایی از جمله «صبح بدون تحریم»، «تحریم ها به تاریخ پیوست»، «فروپاشی تحریم»، «خلاص شدیم، سلام بر ایران بدون تحریم»، «تحریم ها رفت» و...تاکید کردند که تمامی تحریم ها لغو شده و به تاریخ پیوسته است.

حالا این طیف بجای اینکه حامی و مدافع حقوق ملت ایران باشد، در نقش بلندگوی کاخ سفید، مقامات ایران را به عقب نشینی از حقوق مردم ایران و پذیرش زیاده خواهی و زورگویی طرف مقابل تشویق می کند.

در شرایطی که آمریکا با بحران کرونا دست و پنجه نرم می کند و از سوی دیگر علیرغم اینکه آمریکا و متحدان وی در منطقه غرب آسیا(خاورمیانه) اصلا از وضعیت مناسبی برخوردار نیستند، روزنامه ای که دیروز امضای کری را تضمین نامیده بود، حالا مردم را از سایه جنگ می ترساند.

اندیشکده ها و تحلیلگران غربی به دفعات اعلام کرده اند که توان دفاعی و قدرت بازدارندگی ایران به هیچ عنوان به آمریکا و متحدان وی اجازه نمی دهد که به گزینه نظامی فکر کنند، چه برسد به آنکه بخواهند آن را اجرا کنند.

** مردم ایران افسرده اند،چون با دنیا ارتباط سالم نداریم

«محمد مهاجری» فعال سیاسی اصلاح طلب در مصاحبه با روزنامه آرمان گفت:«من تصور می‌کنم  مردم مقداری نسبت به اینکه با جهان ارتباط سالم داشته باشند نا امیدند. وقتی کسی نسبت به اینکه بتواند با دنیا ارتباط داشته باشد ناامید باشد طبیعی است که دچار خمودگی و افسردگی شود. این خمودگی و افسردگی در جامعه سیاسی ما وجود دارد».

مهاجری در بخش دیگری از این مصاحبه گفت:«فهم اینکه شرایط سیاسی جامعه به گونه‌ای است که می‌شود یک معجزه صورت بگیرد وجود داشت. اما من در حال حاضر چنین زمینه‌ای را مشاهده نمی‌کنم هم کاندیدای بالقوه‌ای را در بین اصلاح‌طلبان نمی‌بینم که رای‌آوری داشته باشد. فقط یک امکان بسیار ضعیفی وجود دارد که آنچه که در وین اتفاق می‌افتد بتواند به رفع تحریم‌ها منجر شود و این رفع تحریم‌ها حداکثر تا یک هفته مانده به انتخابات ما به ازای ریالی، دلاری و معیشتی داشته باشد. در آن صورت ممکن است شخصی بیاید و بر همین پیروزی سوار شود  و رای بیاورد که می‌توان گفت تنها امکان موجود است که ضعیف به نظر می‌رسد».

بن بست در احیای برجام به «جنگ» ختم می‌شود/ مردم ایران افسرده‌اند،چون با دنیا ارتباط سالم نداریم

این فعال اصلاح طلب چشمان خود را بر صف های طویل عرضه مرغ و کمبود روغن خوراکی در بازار و گرانی روزافزون اجاره مسکن و حقوق معوقه کارگران و وضعیت بورس بسته و با توهین به مردم ایران، ریشه گلایه مندی مردم را عدم ارتباط سالم با دنیا معرفی کرده است.

گویا از نگاه آقای مهاجری و همفکران وی، اینکه در راکتور هسته ای بتن بریزیم و طرف مقابل در پاسخ به این بتن ریزی، تحریم های جدید علیه ایران وضع کند، مصداق ارتباط سالم با دنیاست.

شاید هم اینکه دولتمردان ما گفتند «آقای اوباما را فردی مودب و باهوش دیدیم» و اوباما در پاسخ، از صدور ویزا برای نماینده دولت روحانی در سازمان ملل- که اقدامی بی سابقه در 40 سال اخیر بوده است- امتناع کرد، نشان دهنده ارتباط سالم با دنیاست.

و شاید هم امتناع دولت آلمان از سوخت رسانی به هواپیمای حامل آقای ظریف، مصداق ارتباط سالم با دنیاست. برگزاری میتینگ گروهک منافقین در پاریس، آن هم درست 48 ساعت پس از سفر ظریف به فرانسه، اخراج و بازداشت غیرقانونی دیپلمات های ایرانی توسط اروپا در دولت روحانی، زانو زدن ظریف مقابل امیر کویت، رفتار توهین آمیز آل سعود با دولت روحانی پس از فاجعه منا و...موارد متعدد دیگر را نیز به این فهرست اضافه کنید.

طیف تندرو اصلاح طلب حداقل در 2 مورد، با واقعیت های موجود فرسنگ ها فاصله دارد؛ یکی عرصه روابط بین الملل و سیاست خارجی است و دیگری مطالبات و مشکلات مردم و به خصوص مشکلات معیشتی و اقتصادی است.

چندی پیش «علیرضا علوی تبار» از فعالین تندروی اصلاح طلب در یادداشتی در روزنامه شرق نوشته بود:«طبقه متوسط در نتیجه سیاست‌های نادرست اقتصادی همراه با سیاست‌های نامناسب در ارتباطات خارجی، به شدت تضعیف شده و تحت فشار قرار گرفته است. ناکامی‌های مکرر در تلاش برای بهبود وضعیت و تحقیر همراه با هر ناکامی، آرزوهای سرکوب‌شده را به خشم و نفرت تبدیل کرده استبی‌حوصلگی، افراط و تفریط، بی‌اعتمادی، فردگرایی خودخواهانه، منفی‌بافی مداوم و پرهیز از هر نوع اقدام جمعی نظم‌یافته از ویژگی‌های جامعه کنونی ماست...در فضایی که فحش بیشتر از هر صدایی شنیده می‌شود».

طیف تندروی اصلاح طلب، مردم را صرفا ابزاری برای پیاده سازی پروژه ضدایرانی «آشوب خیابانی» می بینند. برای همین مردم کشورمان را افرادی خودخواه، منفی باف و لبریز از خشم و نفرت و افسرده و خموده جا می زند.

** افزایش 81 درصدی هزینه خرید مسکن، میوه برجام در 1400

روزنامه اعتماد در مطلبی با عنوان «افزایش ٨١ درصدی هزینه خرید مسکن در تهران» نوشت:«خریداران مسکن در تهران باید به‌طور متوسط ٨١ درصد بیش از گذشته برای خرید هزینه کنند. گزارش مرکز آمار ایران از وضعیت قیمت مسکن در پایان سال قبل نشان می‌دهد که عدد شاخص در اسفند ١٣٩٩ بر اساس ماه پایه فروردین ١٣٩٥ به ٦٨٩,٩ رسید که نسبت به ماه قبل ٣.٢ درصد افزایش داشته است. نرخ تورم نقطه‌ای در اسفند ماه ١٣٩٩ به عدد ٨١,٩ درصد رسیده است؛ یعنی باید خریداران برای خرید یک واحد مسکونی در شهر تهران نسبت به اسفند ١٣٩٨ معادل ٨١.٩ درصد بیشتر پرداخت کنند».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت:«تورم نقطه‌ای این ماه در مقایسه با ماه قبل (٩١,٣) ٩.٥ واحد درصد کاهش یافته است. از سوی دیگر تورم ماهانه در اسفند ماه ١٣٩٩ عدد ٣,٢ درصد بود. تورم ماهانه اسفند در مقایسه با همین اطلاع در ماه قبل (٤,٧ درصد)، ١.٥ واحد درصد کاهش داشته است. تورم سالانه املاک مسکونی شهر تهران نیز به عدد ٧٨,٢ درصد رسیده است که نسبت به همین اطلاع در ماه قبل (٧٥,٤)، ٢.٨ واحد درصد افزایش نشان می‌دهد».

بن بست در احیای برجام به «جنگ» ختم می‌شود/ مردم ایران افسرده‌اند،چون با دنیا ارتباط سالم نداریم

روحانی-خرداد 92- در جریان رقابت های انتخابات ریاست جمهوری گفت:«تامین مسکن ارزان برای جامعه جزو برنامه‌های دولت تدبیر و امید است».وی همچنین در همان ایام تاکید کرد:«مسئله مسکن در اولویت دوم جوانان [برای ازدواج] است که به آن توجه ویژه‌ای دارم. همین مشکل اقتصادی بسیاری از ازدواج‌ها را به طلاق رسانده است».

اما با آغاز به کار دولت روحانی، هیچ نشانه ای مبنی بر عزم دولت در ساخت مسکن مشاهده نشد. با اینکه روحانی در سال 92 تاکید کرده بود که تأمین مسکن برای جامعه، جزو برنامه های دولت است و به آن توجه ویژه ای خواهد شد، اما وی در خرداد 95- در اظهارنظری تأمل برانگیز گفت:«اصولاً، احداث فرودگاه، کشیدن خط‌آهن، ساخت مسکن یا احداث اتوبان به‌عهده دولت نیست بلکه دولت موظف به بهبود شرایط سرمایه‌گذاری و فضای کسب و کار و ارتقای روابط کشور با دولت‌های خارجی است تا امکانات لازم برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی را فراهم آورد».

پس از آن، عباس آخوندی، وزیر مستعفی راه و شهرسازی دولت روحانی در اظهارنظری عجیب گفت:«حضرات هر روز تبلیغ می کنند که این دولت حتی یک مسکن هم نساخته  است،  این افتخار دولت است که حتی یک واحد مسکونی را نساخت. از ابتدا قرار نبود دولت خانه ای بسازد».

در نهایت بی عملی دولت در حوزه مسکن، گرانی 600 درصد مسکن و التهابات شدید بازار اجاره بهای مسکن را در پی داشت. وضعیت فعلی بازار مسکن، تنها یکی از ثمرات و میوه های برجام است. نتیجه و ثمره چیدن تمامی تخم مرغها در سبد برجام و بی توجهی به توان عظیم داخلی.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 72
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 21
  • IR ۱۴:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۹
    92 4
    کدامین ... دنیا را تنها خلاصه در امریکا و سه کشور اروپایی می دانند؟ مگر بیش از ۱۸۰ کشور در دنیا نیست؟
    • IR ۱۷:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۹
      10 0
      اگر اصلاح طلبان تهوع آور برای خنثی کردن و بی اثر کردن تحریم ها ـــ که کاسبی شان وابسته به وجود آن ها هست ـــ کارشکنی نمی کردند تاکنون هزارباره غربی ها را تسلیم کرده بودیم! مجود تحریم ها علیه ایران برای اصلاح طلبان تهوع آور عاشق مذاکره و رابطه با آمریکا، مانند منفعت وجود داعش در عراق و سوریه برای یانکی ها است!!!
    • IR ۱۸:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۹
      9 0
      افسرده اند چون بانی وضع امروز را آزاد و بر مسند دولت میبینند!!!!!
    • IR ۰۰:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۰
      5 0
      دولت باید نگران گاندو باشد یا نگران معیشت مردم ؟!
    • IR ۰۱:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۰
      5 1
      افساد طلبان باید پاسخگو باشند چرا با برجام تحریم ها و تهدیدات و ترورها افزایش یافت ؟!
    • IR ۰۱:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۰
      6 0
      مردم ایران از دست دولت بی تدبیر اصلاح طلب و تورم لجام گسیخته و مشکلات شدید اقتصادی و معیشتی به ستوه امده اند.
  • IR ۱۵:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۹
    36 7
    افسرده که هستیم، بقیه اش رو نمیدونم!
    • IR ۱۵:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۹
      80 9
      عاقبت رأی دادن به رقص و کنسرت و تکرار دشمنان ملت و سلبریتی های گرین کارتی است
    • منتظر IR ۱۵:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۹
      42 11
      هموطن عزیزم، بعد از این عمری که از خدا گرفتم یه چیزی رو با جان و دل درک کردم افسرده نمیشه مگر کسی که از خدا دور شده باشه هر چی سختی در دنیا هست با تکیه بر خداوند بلند مرتبه بی ارزش و ناچیز میشه، عزیز دلم سیمت رو به خدا وصل کن جنات نعیم در انتظار توست. در پناه حق باشید
    • IR ۱۵:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۹
      14 2
      آره ننه بزرگ و بابا بزرگ من هم با همین درد مردن آرزو شونو به گور بردن ....
    • SE ۲۰:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۹
      11 0
      افسرده اید چون کلید دارتان کلید رفع تحریم نداشت بلکه کلیدش برای نابودی هسته ای بود
    • مقاوم شاداب IR ۲۰:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۹
      12 1
      افسرده اید،چون با رای جفنگتون میخواستین سر و تنتون لخت بشه ولی جیبتون لخت شد!
    • علی استیری IR ۰۱:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۰
      2 1
      فکر کنم اقای منتظر در سیاره ای دیگری هستن اعتمادبه خدا درست ولی وقتی حرکتی نیست برکتی نیست والا ما به این دولت رای ندادیم .
  • IR ۱۵:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۹
    12 22
    اگر ارتباط سالم با قدرت های اول اقتصادی جهان داشته باشیم ،رفاه رو برای کشور میاریم و مردم دچار مشکلات اقتصادی و افسردگی و غیره کمتر میشن .برای ارتباط با کشورها باید منافع اقتصادی در الویت اول و دوم و سوم باشه و بعد به فکر دیگر مسائل بود.
    • حجت IR ۱۹:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۹
      5 1
      علي(ع) ميفرمايد: كالبهمية المربوطة همّها علفها أو المرسلة شغلها تقممها؛ همانند حيوانات پرواري كه تنها به علف ميانديشند و يا حيوانات ديگري كه در چراگاه رها شده اند و از اين طرف و آن طرف خرده علفي بر مي گيرند.
    • SE ۲۱:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۹
      11 0
      تا وقتی درآمد ارزی ایران از صادرات تولیدات با توان رقابت بالا نباشد و متکی به نفت باشد هم نسل امروز و هم نسلهای آینده در رفاه معیشتی نخواهند بود. ملتی که دوست دارن تمام وسایل زندگیشان تولیدات لوکس خارجی باشد هرگز امنیت و رفاه اقتصادی نخواهن داشد
  • IR ۱۵:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۹
    26 0
    افسرده ایل و تبار اصلاح طلبته که نتونست امتیاز بیشتری به دنیا( کدخدا) بده و ایران رو گاو شیرده کدخدا( دنیا) کنه. حالا صبر کن سند همکاری با روسیه هم مونده، به امید خدا با سردار محمد نگاه عمیق منطقه ای و کشورهای همسایه رو هم داریم، افسرده تر هم خواهید شد. :)
  • IR ۱۵:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۹
    51 3
    دفعه قبلم همینو گفتین مردم رو از سایه جنگ ترسوندین چی شد همه میدونن ایران ابر قدرت نظامی منطقه س حرف جدید بزنید بعد هم یه سر به آمار افسردگی و خودکشی دنیای متمدن بندازید بعد چرت بگید دنیا از نظر شما فقط اروپا وآمریکاس بقیه اخ هستن
    • IR ۱۵:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۹
      27 2
      گل گفتی
    • SE ۰۸:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۰
      3 0
      بعد از قضیه طبس هروقت امریکاییها به فکر حمله ایران می افتند شلوارشون را خیس میکنند. سرباز شاشولشون در مقابل عضمت و دلاوری و شجاعت و بی باکی مدافع حرم شهید محسن حججی سرافکنده و خجل اند. حالا یک احمق خائن پوشک لازم بنام کوروش احمدی که نه اسم کوروش برازنده اش است نه نا مبارک احمد ملت همنفس محسن حجج ها را از حمله امریکا میترساند. تف به هرچه نفوذی و اصحالاتیه
  • IR ۱۵:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۹
    86 1
    از سال 78 اصلاح‌طلبان میگن قراره جنگ بشه
    • IR ۰۰:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۰
      13 0
      اصلاح طلبان دروغگو
    • IR ۰۲:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۰
      7 0
      آمریکا نمی تواند به ایران حمله کند
  • IR ۱۵:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۹
    22 1
    این افرادی که ازشون نقل قول میکنید اگر نام نیارید به نظر میاد تو روزنامه های اسقاطیل مطلب نوشتن
  • IR ۱۵:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۹
    27 0
    میخوان مردم رو بترسونن تا بهشون رای بدن .
  • IR ۱۵:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۹
    16 1
    افسرده هستیم ارتباط با دنیا خیلی خوب است ولی وقتی نمیشود باید بیخیال شد 'عمو محسن'
  • FR ۱۶:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۹
    16 3
    خوب بود یک مدتی میامدید اروپا زندگی میکردید تا معنای افسرده بودن مردم را درک کنید !
    • IR ۱۸:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۹
      9 4
      اشتباهی مثبت دادم این باور تو نوعی خود شیفتگی به اتکای بیگانگانگان است/ از اروپا فرار کرده ایم وطنم را عشق است - به جهانی ندهم ذره خاک وطنم - تو نان احنبی خورده ای عادت به جیره خواری و یوزگی داری بنظرم بروگم شو لایق تو هم بوده است
    • IR ۲۱:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۹
      6 3
      خطاب به ۱۸:۱۲ آنکس که نداند و نداند که نداند/در جهل مرکب تا ابدالدهر بماند
    • DE ۲۱:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۹
      6 2
      البته فکر کنم منظور دوستمون این بود که مردم اروپا بیشتر افسرده اند تا ایران و درست هم میگه اینجا ما هم افسرده شدیم و کارمان به دوا دارو کشیده. خدا همه را شفا بدهد.
    • یاسین IR ۲۱:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۹
      6 1
      والا به خدا حرف راست را تو زدی، ما غربی ها را خیلی گنده فرض کردیم، قدر دین خود را نمیدانیم که خود را افسرده میدانیم.
    • IR ۰۰:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۰
      3 1
      مردم کشورهای اسکاندیناوی به شدت افسرده هستند.
  • IR ۱۶:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۹
    6 0
    شما اصلاح طلبا خیلی اوضاتون بده نه
    • IR ۰۲:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۰
      5 0
      مرگ بر منافق
  • ایرانی IR ۱۶:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۹
    9 0
    اف به اصلاح طلب وطن فروش
  • IR ۱۷:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۹
    5 0
    اصلاح طلبها برای بدست اوردن چهارصباح حکمرانی فحش است که به ملت ایران می دهند از دنیای سیاست به دنیای طبابت وروانشناسی هم سرک می کشند یک ملت را بیمار می بینند - اف برشرف نداشته شما دروغپردزان و دروغگویان
  • احمد IR ۱۷:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۹
    6 0
    آقای مهاجری ،شما با این واژه اصلاح طلبی و وانمود کردن دیگران به مخالف اصلاح ،کلاه خوبی سرمردم گذاشتید واقعا" مردم فکر کردند شما نخبه های خلاق ومبتکری هستید که می توانید مسائل مملکت را با ابتکار ومعلومات خود حل می کنید در حالیکه دیدیم اگر شماها این هستید واین همه هارتوپورت هیچ خاصیتی ندارین کاش یک بیسواد با عرزه تصدی مملکت را عهده دار بود خیلی از شماها قوی عمل می کرد .همه اش به ترحم کدخدا هشت سال سپری کردید ننگ تان باد .
  • IR ۱۷:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۹
    10 1
    جنگ بشه ما از جنگ واهمه نداریم پشت میز نشینهای قدرت طلب از جنگ ترس دارن به خاطر ترس خودشون ملت رو گول میزنید شما لطفا به همان تبعه دوم خود بروید و دیگر برنگردید ما بلدیم بدون شما اوضاع رو درست کنیم
  • IR ۱۷:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۹
    5 0
    دولت بی عرضه شما مثلا اصلاح طلبان مردم را افسرده کرد اگر یکم به خودتان که نمیخواستدید زحمت میدادیدو وضع اقتصاد را درست میکردید مردم افسرده نمیشدن جناب نفهم اگروضع اقتصادی خانوار روبراه باشه نتنها افسردهنمی شوندکه شادی خودش میاید فکر میکنم خودت رابه نفهمی زدی شما مردم را چی فرض کردی خودتی
  • IR ۱۷:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۹
    9 1
    آمریکا در وایل انقلاب دست به حمله زد گرفتار ابابیل شنی شدآمریکا اگر قدرت حمله کردن حمله کردن به ایران داشت لحظه‌ای درنگ نمی کرد
  • IR ۱۷:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۹
    15 0
    افسرده ایم چون یک دولت داریم که جز دروغ هیچی به ملتش نمیگه
  • فرهاد IR ۱۷:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۹
    26 1
    بسمه تعالی میگن از یک مجتهد درباره افتادن موش در چاه خانه سوال کردند، رفت خانه و برگشت و جواب داد. گفتند چر همان اول جواب ندادی، گفت خودم در خانه چاه داشتم رفتم پرش کردم که منفعت شخصی باعث جواب یک طرفه نشه. حالا این آقایان و خانم ها اول باید منفعت خودشون رو در امریکا و اروپا پر کنند بعد این طور نظر بدند.
  • IR ۱۷:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۹
    49 0
    شما كه وضع موجود را ناشى از ياغى گرى ترامپ ميدانيد نه ازتصميم نظام حاكم بر امريكا حالا كه به ادعاى خودتان دوستانتان مقيم كاخ سفيد هستند چرنمى توانند دست حمايت برسرتان بكشند جون مجرى دستورات نظام هستند نه مقام تصميم گيردركاخ سفيد بى جهت نيست كه اقلا بجاى درجا زدن درصحنه سياست مدام عقب ميرويد
  • IR ۱۸:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۹
    15 1
    گاندو دقیقا مشت کسانی رو باز می‌کرد که معیشت مردم رو به مذاکره و تسلیم در مقابل غرب گره زده بودند... چرا از گاندو می‌ترسید... آیا غیر از این است که مردم دقیقا ومشخصا به پشت گرده سختی معیشت خود پی می‌بردند... به اینکه در سختی معیشت مردم آقا زاده های دولتی همه در اروپا وآمریکاذهستن
  • CA ۱۸:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۹
    7 2
    ارتباط سالم با دنیا؟! با کدوم دنیا دنیای لیبرالی؟! دنیایی سراسر فاشیسم و ترور و برده داری و جنسیت زدگی و انواع دوقطبی سازی جهت گسستگی مردم و خانواده و غیره؟! یا تحریم و البته عوامل داخلی شون که تهدید به جنگ رو جهت تروریسم لیبرالی نهادین کنند؟! آیا کسانی که برای کمک روانی به دشمن مردم ایران رو از جنگ می‌خوان بترسونند سزاوار دادگاهی شدن نیستند؟! آیا جنگی بدتر از تحریم هست. بنظر شما مردم ایران افسرده اند یا نیازمند یک سیستم توسعه ای سالم هستند. شمایی که سعی در نشان دادن مخالفت اصولگرایان با شادی دارید بدانید که اگر اصولگرایان می‌خواستند جلوی تفریحات سالم رو بگیرند تا الان گرفته بودند چون هیچ مخالفتی نه تنها به شادی با تفریح مردم ندارند بلکه خواهان بهتر شدن و عدم آسیب دیدگی روانی هستند برای همین همانند بقیه فعالیت های اجتماعی بایستی نظم داشته باشد تا جلوی آسیب ها گرفته شود. هیچ حمایتی بزرگتر از تروریسم اقتصادی آمریکا علیه مردم ایران نیست و البته اگر جنگ بخواهد بکند ما حتما دست بالاتر داریم. از جایی خواهد خورد که دیگر توان حرکتش را از دست خواهد داد. اگر چین و یا روسیه درگیر مستقیم نمی‌شوند نه بخاطر ترس از جنگ هست بلکه بخاطر از دست رفتن بازارهای شأن می‌باشد که هدف آمریکا آن هست ولی ایران ترسی از این موارد ندارد اگر یکی بزند ده برابر خواهد خورد و‌ این آمریکا و رژیم صهیونیستی خواهند بود که چیزهای زیادی رو از دست خواهند داد.
    • سندى/ روستاى سند IR ۱۲:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۰
      0 0
      كاربر مقيم كانادا ( تورونتو يا هر شهر ديگر ) براى هر مشكلى راه حل ساده اى وجود دارد. مشكل در پيدا كردن راه حل درست است نه در آجيل مشكل گشا
  • IR ۱۹:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۹
    4 1
    دنیـــــــــــــــــــا در ذهن بیمار برخی افراد=آمریکا...و اگر با آمریکا ارتباط نداشته باشیم فلان می شود..این گونه افراد نمی دانند که همه چیز دنیا و آخرت در دست خـــــداست...
    • IR ۰۰:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۰
      3 0
      مرگ بر آمریکا
  • آرش خراط IR ۱۹:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۹
    5 1
    این انرژی که شما برای مطالعه روزنامه های طرفدار اصلاحات می گذارید نشانگر استشمام بوی شکست در انتخابات آتی است انشالله.
    • IR ۰۱:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۰
      3 0
      با این فاجعه اقتصادی که بوجود آوردند دیگه کسی به اصلاح طلبان رای نمی دهد.
  • IR ۲۰:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۹
    8 0
    افسرده که هستیم ولی نه به خاطرارتباط با دنیا به خاطر اینکه هر چی ارزو داشتیم با بی فکری این مسئولان دقل بازبه یاس وناامیدی بدل شد به دلیل اینکه هرچی میری بخری قیمتش سربه فلک کشیده به دلیل اینکه جونیمون تباه شد رفت خداوندا اه دل ما رو از اینا بستان
  • IR ۲۰:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۹
    7 3
    باورش برام سخت که هنوز متوجه نشدین که اصلاح طلب و اصولگرا نزد اکثر مردم ۲ روی ی سکه هستن و مدتهاس که مردم از هر ۲ دوی اونا عبور کردن وفساد در تار و پود اصلاح طلب و اصولگرا رخنه کرده و هیچ کدوم به فکر منافع ملت و کشور نیستن و فقط و فقط در پی تخریب همدیگه هستن اگه دولت در دست اصلاح طلبان هست در عوضش بقیه جاهای دیگه قدرت مطلق با اصولگراها هست و عجیب اینکه کسایی به حال و روز کشور نقد میکنن که خودشون مسعول به وجود امدن این وضعیت هستن
  • IR ۲۱:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۹
    5 1
    از نظر ۴ تا احمق روابط با دنیا یعنی آمریکا و اسرائیل نخیر ما بمیریم ( ملت ) بهتره تا با جنایتکاران ظالم در رابطه باشیم کسی هم اگه میخواد بگه تو گرسنگی نکشیدی خواستم بگم : ما مثل شما دنیوی نیستیم
  • سیامک DE ۲۱:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۹
    7 2
    طبق آمارهای جهانی کشور ایران چه از لحاظ آمارهای افسردگی و چه از لحاظ آمارهای خودکشی از تمامی کشورهای غربی و اروپایی بسیار پایین تر است.در همین آلمان حدود ۲۵ میلیون آلمانی افسرده و جود دارد و هر سال نیز حدود ۱۰ هزار آلمانی جان شان از طریق خودکشی از دست می دهند.بنابرین به آن قشر از ایرانی های خودکم بین و حقیر توصیه می کنم کمی از وقت خودشان را نیز برای مطالعه کردن صرف کنند.
  • یاسین IR ۲۱:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۹
    5 3
    تعجب میکنم، تمام نهضت های مقاومتی در دنیا از کشور ولایی ایران الگو میگیرند، روحیه بخش همه آنها در جدال بین حق با همه کم تعدادی اش بر علیه باطل با همه پر تعدادی و ثروت مادی اش جمهوری اسلامی ایران است، با این همه ما خود را افسرده میدانیم؟ افسرده خواندن شیعیان مثل این است که بگویی «نور تاریک است»، هر کسی هم حس افسردگی دارد سعی کند نسبت به حضور در مساجد اهتمام بیشتری بورزد تا معنای شعف حقیقی را بفهمد.
  • IR ۲۲:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۹
    5 0
    دادستان محترم اینهایی که کشوررا از زبان دشمن تهید به جنگ می کنند مصداق مجرمین به عادت هستند چرا اینهارا مجازات نمی کنید
  • IR ۲۲:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۹
    6 1
    آخه رابطه ارباب نوکری هم شد ارتباط سالم؟ بخدا خجالت داره، غربلیسان شرم کنید
    • IR ۰۰:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۰
      3 0
      آفرین. عالی بود
  • 2 US ۲۲:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۹
    4 0
    1- ایران مقتدر از همه لحاظ آروزی هر میهن پرست و بلکه هر انسان آزاده عقلانی و اخلاقی است. اما ایران مقتدر بدون ایرانیان قوی ناممکن است. همه ایرانیان باید مقتدر باشند، از فرودستان تا فرادستان، باید روزی زودتر و در همین نسل حاضر همه ایرانیان مقتدر شوند و دیگر ما واژگان فرادست و فرودست به صورت عملی نتوانیم بکار ببریم. یعنی پدیده ضد انسانی فقر و نابرابری و بیعدالتی برای همیشه از ساحت ایران زدوده شود.
  • IR ۲۲:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۹
    8 0
    روحانی موقع انتخابات میگفت این انتخابات انتخابات آشتی با موسیقی بود.
  • عبدالله IR ۰۰:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۰
    4 1
    مردم ایران (البته نه همه آن ها) افسرده اند چون خدا را فراموش کرده اند. فراموش کردن خدا ، مردگی قلب می آورد. شب و روز به دنبال زندگی حیوانی هستند. نوع پوشش ، گویش ، رفتار ، سبک زندگی و رفتارهای آن ها را ببینید تا حقیقت را باور کنید.
  • IR ۰۰:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۰
    5 0
    تعدادی ازمطبوعات نمایندگی شبکه های بیگانه اند.کافیست سرتیرانهارابااخبارروزقبل شبکه های ضدملی تطبیق دهید
  • DE ۰۱:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۰
    5 0
    بن بست در احیای برجام به «جنگ» ختم می‌شود بعد باز بایستی به یکی رای بدهیم که سایه جنگ را از سر کشور برطرف کند و 8 سال بر تولید و پیشرفت و کسب و کار و شغل ...ترمز بزند و درنتیجه عدم ازدواج , پیر شدن جامعه را شتاب دهد و یک برجامی به کشور تحمیل کند که از هر جنگی خانمانسوز تر است .ضمنا نخ نما شده یه چیز دیگر غیر از جنگ پیدا کنید تا حالا هرچه حدث زدید دروغ از آب درآمده / ما غربگداها و اصلاح طلبها افسرده‌ایم،چون با دنیا ارتباط بزن بکوب و دانس و رقص و توریست فحشا و منکر نداریم..
  • DE ۰۱:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۰
    6 0
    دشمن دانا به از نادان دوست. اونایی که دائما اصلاح طلب و اصولگرا می‌کنند مثل بوریس یلتسین و گورباچف هستند که به خاطر هیچ و پوچ با هم سر جنگ گرفتند و شوروی را از داخل فروپاشاندند و البته با هدایت دقیق سی آی ای و آتلانتیک کانسیل و دیگر سازمان‌های امنیتی غربی. شکی نیست که خیلی ها که اینگونه اختلاف ایجاد می‌کنند از طرف یک جاهایی اجیر شدند که تفرقه بیاندازند. البته ما که همه چیز را رصد میکنیم حتی احمدی نژادها و خاتمی ها را.
  • سامان صدری IR ۰۲:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۰
    4 1
    مردم ایران افسرده هستند، از اینکه می بینند شهدا از اقشار مسلمان و متعهد و ضعیف (اقتصادی) جامعه هستند و فرزندان دولتی! ها در اروپا و آمریکا مشغول تحصیل یا عیاشی و یا نهایتا جاسوسی برای دشمنان!!،،، افسرده اند از اینکه میبینند هرچه سنگه برای پای لنگه،
  • DE ۰۴:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۰
    6 0
    حال ادم از این روزنامه اصلاحاتچی های خود کم بین و غرب زده به هم میخوره دائم وکیل مدافع امریکا شده وبراش عرض ارادت میکنند و براش سینه چاک میکنن، دشمنی که سالهاست مانع رشد کشور ایران شده. این اصلاحاتچی ها با دفاع از دشمن پیشرفت ایران دارند قبر خودشون رو میکنند. از اینا خائن و ایران ستیز تر دداخل کشور پیدا نمیشه!
  • DE ۰۴:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۰
    5 0
    فعلا امریکا خودش تو لجن بدبختی داره دست و پا میزنه و ارتباط داشتن و یا نداشتن ایران در چنین برهه زمانی با این کشور هیچ سودی نداره. اصلاحاتچی ها با این استراتژی شکست خورده شون در واقع دارند به وزارت خارجه امریکا خدمت رسانی میکنن! چشم ما روشن به به! دیگه چی؟ دیگه کسی فریب و گول این حرفهاتون رو نمیخوره. مگه همه دنیا امریکاست؟ اینهمه کشور تو دنیاست که ایران میتونه باهاشون یک رابطه تجاری و اقتصادی در جایگاه موازی و یکسان داشته باشه! نه با امریکا که فعلا خودش فقیر تر از کشورهای دیگه شده و ظلم و نامردی شون علیه ایران پایانی نداره!
  • DE ۰۸:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۰
    6 0
    اقای مهاجری مردم از اینکه شما اصلاحاتچی ها وکیل مدافع غرب شدید ،برای امریکا سینه میزنید،هیچ قدم مفیدی برای زندگی مردم برنداشتید و بخاطر وعده های توخالی تون از دست شماا افسرده شدند. مردم از دیدن شما یاد همه غم و غصه و قرض ها و کابوس هاشون میافتن! اقای مهاجری بسه دیگه اینقدر سرخودتون شیره نمالید!
  • IR ۱۰:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۰
    1 0
    خاک بر سر خود فروختگان غربگرای بی غیرت
  • IR ۱۲:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۰
    1 0
    مردم ایران خطوط افسردگی رو رد کردن دیگه ارزوی مردن میکنن از این زندگی مزخرف که بدبختیش پشت دین و وعده اسایش تو اون دنیا پنهان شده،
  • IR ۲۲:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۰
    0 0
    روزنامه ... عامل اسراییل و امرکا در کشور است. چرا باید تعارف کنیم. این گونه از اظهر نظرها تقابل رسمی با نظام و انقلاب است.
  • نیما IR ۰۵:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
    0 0
    سرکرده های اصلاحات یا واقعیتهای جامعه رو نمیفهمند،یا خودشونو به نفهمی میزنند...عده ای با فرافکنی،مشکلات اقتصادی،سیاسی و ... که حاصل تفکرات و عملکرد غربگرایانه خودشون و دولت شونه رو مطرح میکنند و به گردن رقیب میندازند، بقیه هم مشغول فضاسازی به نفع دشمن،مقصر جلوه دادن خودی و(بایدن دستش بنده،فشار نیارین،گناه داره،بذارین به خدماتش ادامه بده...)و...و اگه ر‌وشون میشد میگفتند که شما اشتباه میکنید،اجازه بدین روحانی شخصا بره دستبوس...انگار نه انگار که حق ما و اقتصاد مردم این کشوره که ضایع شده..

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس