ویژه ها

در «دولتِ اصلاح طلبان» - دولت سوم و چهارم خاتمی- توزیع غیرکارشناسی و توهین آمیز سبد کالا منجر به کشته شدن ۲ تن از هموطنانمان شد. آیا این نشانه تدبیر و امید بود!؟

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با   «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

** اگر رئیسی برجام را احیا نکند، شورش خیابانی در راه است!

روزنامه اعتماد در یادداشتی با عنوان «آنچه یک رئیس باید بداند!» به قلم «فیاض زاهد» مشاور ارشد اقتصادی در دولت روحانی و از بازداشت شدگان فتنه ۸۸ نوشت: «من در نوشته‌ای خطاب به رییس‌جمهور پیش‌بینی کرده بودم که بدون توافق برجام ماه عسل این دولت انقلابی به نوروز نخواهد رسید. از این بابت که پیش‌بینی‌ام درست بوده خوشحال نیستم. چه خوش‌مان بیاید چه نه، این دولت آقای رییسی است که مسوولیت مواجهه و حل مشکلات اساسی کشور را دارد.   چه بهتر هم از این؛ دولتی یکدست و مورد حمایت همه نیروهای آشکار و پنهان. مهم باز شدن پنجره است. حال بگذاریم او این فضای عفن و خفه‌کننده را تلطیف کند. البته اگر بتواند!! »

در ادامه این مطلب آمده است: «عمده شاخص‌های اقتصاد سیاسی نشان می‌دهد دولتی که در کمتر از یک سال با این حجم از بی‌اعتمادی عمومی روبرو شده، قادر به انجام ماموریت‌های بزرگ نیست. لذا پیشنهاد من آن است تا دیر نشده، اصلاحات مورد نظر را به توفیق در عرصه‌های بین‌المللی گره بزنید. با موفقیت در فرجام برجام امید، حلقه مفقوده در زندگی مردم این سامان را به آنها برگردانید. با این کار هم منابع عظیمی تامین می‌شود و هم اصلاحات مورد نظر با درد کمتری به انجام می‌رسد. در فضای ناامنی اقتصادی، حس بی‌اعتمادی و رهاشدگی و ناامیدی از افق‌های روشن آینده، تنها ویرانگری، خشونت افسارگسیخته و شورش‌های کور را به جریان می‌اندازد. این جنبش‌ها عمدتا هم کور هستند و هم غافل! »

این فعال فتنه ۸۸ در ادامه نوشت: «تجربه آبان ۹۸ نشان داد چگونه بحران می‌تواند گسترش یابد. عمده شورش‌ها و اعتراضات در شهرهای کوچک و دورافتاده یا حاشیه‌نشین صورت گرفت. نکته مهم در این شورش‌ها، فقدان نیروی موثر سیاسی و طبقه متوسط احیاکننده ارزش‌های دمکراتیک بود. مردمی که نه برای مطالبات سیاسی یا رویاهای فرهنگی و اجتماعی به پا خاسته‌اند؛ بلکه توده‌های عصبانی و غیرمنسجم با هدف تامین نان میداندار شدند

در ادامه این مطلب آمده است: «در این صورت برای حکومت راهی جز سرکوب نمی‌ماند.   چون همه راه‌های دیگر را به روی خود بسته است. از سویی برای نظامیان مدیر شده، سرکوب آشناترین راه‌حل است. سرکوب چرخه‌ای از شورش‌های آشتی‌ناپذیر را ایجاد می‌کند. هر بحران در دل خود بحران بزرگ‌تری می‌زاید. سرکوب‌ها در نتیجه فقدان ادراک حکمرانی معقول، شدید و شدیدتر می‌شود. آنگاه آن فرمول حیرت‌انگیز تعارض حکمرانی مقتدرانه و سرکوب مداوم رخ می‌دهد. در ظاهر حاکمیت با قدرت بیشتری سرکوب می‌کند. اما این خطایی استراتژیک است. هرچه بیشتر از نیروی عریان بهره می‌برید به همان اندازه اقتدار و ماندگاری خود را به چالش می‌کشید... ایران به سرعت در حال فقیرشدن است. مجموعه‌ای از تصمیمات راهبردی در پرونده هسته‌ای ما را در مسیری پرچالش قرار داده است. همه امید من به خرد حکمرانی ذاتی نزد حاکمیت است. همان خردی که تاکنون ایران را از جنگ دور نگهداشته است

اگر رئیسی برجام را احیا نکند، شورش خیابانی در راه است! / سانسور حضور میدانی رئیس جمهور در رسانه‌های اصلاح‌طلب

این یادداشت بیشتر به «درس نامه آشوب» شبیه است تا یادداشت انتقادی و کارشناسی. خلاصه این یادداشت این است که یا برجام را بدون سخت گیری و به صورت یکطرفه اجرا می کنید، یا باید منتظر آشوب های خیابانی و التهاب در کشور باشید!

طیف تندرو اصلاح طلب مدعی است که اولا وضع موجود اقتصادی ناشی از احیانشدن برجام است و ثانیا اگر برجام احیا شود، فتح الفتوح اقتصادی رقم خورده و وضع کشور گل و بلبل می شود.

این ادعای مضحک در حالی است که در دولت مدعی تدبیر و امید، تحریم ها از ۷۰۰ مورد به بیش از ۱۵۰۰ مورد رسید. افزایش ۲ برابری تحریم ها در «دولتِ اصلاح طلبان» و در پسابرجام در شرایطی رقم خورد که مقامات دولت قبل و فعالین و رسانه های اصلاح طلب با وعده لغو تحریم ها،  صنعت هسته ای ایران را تقریبا تعطیل کرده و در قلب راکتور هسته ای که با زحمت جوانان متخصص و دانشمندان عزیز کشورمان راه اندازی شده بود، بتن ریختند!

در «دولتِ اصلاح طلبان» - دولت سوم و چهارم خاتمی- توزیع غیرکارشناسی و توهین آمیز سبد کالا منجر به کشته شدن ۲ تن از هموطنانمان شد. حالا این طیف ژست کارشناسی به خود گرفته و دوگانه دروغین «احیای برجام- آشوب خیابانی» را مطرح می کند.

آقای فیاض زاهد بجای این قبیل اظهارات باید پاسخ دهد که در شرایطی که وی مشاور ارشد اقتصادی در نهادهایی همچون سازمان برنامه و بودجه و وزارت کار بود، چطور تورم در دولت قبل رکورد زد و ما شاهد بدترین وضع اقتصادی در دهه های اخیر بودیم!؟

آقای فیاض زاهد به این سوال پاسخ دهد که چرا دولت روحانی علیرغم امضای برجام و ایجاد محدودیت گسترده در صنعت هسته ای، دلار را از ۳ هزارتومان به ۳۲ هزارتومان رساند!؟ چرا قیمت مسکن در تهران حدود ۱۰ برابر گران شد!؟

** به جهنم حواله کردن منتقدان و حراج ۶۰ تُن طلا را فراموش کرده اید!؟

روزنامه جمهوری اسلامی دریادداشتی با عنوان «جراحی با چاقوی زنگ‌زده!» به قلم «مسیح مهاجری» نوشت: « دولت اگر می‌خواهد به کشور خدمت کند، باید آزادی نقد خود و عملکرد خود را تضمین و تأمین کند.»

در ادامه این مطلب آمده است: «درباره جراحی اقتصادی مورد نظر دولت، کسی مخالفتی با تک‌نرخی کردن ارز و واقعی کردن نرخ‌ها ندارد. ایراد اینست که چاقوی این جراحی، همان چاقوی دولت نهم است که مدتهاست زنگ زده و آثار تورمی و تشدید فاصله طبقاتی و گسترش فقر را به بار آورده است. ادامه پرداخت یارانه آنهم با گستره‌ای که شما از آن سخن می‌گوئید به منزله اینست که چاقوی جراحی زنگ‌زده‌تان را در بدن بیمار جا بگذارید و او را به عفونت و رنجوری بیشتر مبتلا کنید. شما در این جراحی سخن از آزادسازی چهار قلم کالا به میان آورده‌اید ولی کیست که نداند آثار آزادسازی این چهار قلم به چهار هزار قلم کالا و خدمات سرایت خواهد کرد و نتیجه این خواهد شد که فقر ماندگار و فاصله طبقاتی بیشتر خواهد شد.»

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت: «عدالت هم اگر اکنون زخمی است، در اثر این عمل جراحی شما کاملاً قربانی خواهد شد. این نوع جراحی کردن هنر نیست، هنر اینست که ارز ترجیحی را طوری حذف کنید و تک‌نرخی شدن ارز را بگونه‌ای عملی نمائید که بساط یارانه را جمع کنید و در تقسیم ثروت چنان عمل کنید که فاصله طبقاتی هر روز کمتر شود و عدالت بتواند جای تبعیض را بگیرد. مطمئن باشید جراحی با چاقوی زنگ‌زده جواب نخواهد داد.»

اگر رئیسی برجام را احیا نکند، شورش خیابانی در راه است! / سانسور حضور میدانی رئیس جمهور در رسانه‌های اصلاح‌طلب

درباره یادداشت مذکور گفتنی هایی است که در ادامه به اختصار به آن می پردازیم:

۱: آقای مسیح مهاجری از ضرورت نقدپذیری دولت و ارتباط مناسب با کارشناسان و صاحبنظران سخن گفته، این در حالی است که دولت سیزدهم و شخص آقای رئیسی برخورد بسیار مناسبی با کارشناسان و منتقدان داشته و همچنین ارتباط بسیار خوبی نیز با مردم برقرار کرده است. نمونه اش همین صبح جمعه. رئیس جمهور دیروز به میان مردم رفت و از نزدیک صدای آنان را شنید و بدون واسطه در جریان مشکلات مردم قرار گرفت.

۲: آقای مهاجری از حامیان پر و پاقرص دولت روحانی است. همان دولتی که منتقدان و کارشناسان و صاحبنظران را به جهنم حواله داده و آنان را بیسواد و بزدل و نفهم خطاب کرد و به دفعات از رسانه های منتقد شکایت کرده و به آنان توهین کرد.

۳:  طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها که هفته گذشته با واریز معادل دو ماه یارانه‌های ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی به حساب ۷۲ میلیون ایرانی وارد مرحله اجرا شد، روز پنجشنبه با دو اتفاق یعنی آزادسازی یارانه‌های ماه نخست و اعلام نرخ‌های جدید ۹ قلم کالای اساسی عملیاتی شد. تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی به واردکنندگان برای واردات کالاهای اساسی تصمیمی بود که دولت روحانی در سال ۹۷ اتخاذ کرد ولی در کنار مزیت‌های مقطعی آن، مشکلاتی برای کشور در پی داشت و علاوه بر تشکیل پرونده‌های فساد متعدد، خیر آن چندان شامل حال مردم نشد. دولت قبل به مرور تعدادی از این کالاها را از چتر ارز ترجیحی خارج کرد بدون این‌که ریالی به مردم بپردازد. حالا دیگر امکان ادامه این سیاست وجود ندارد و دولت سیزدهم طبق قانون بودجه ۱۴۰۱ می‌خواهد این ساختار را به نفع مصرف‌کننده نهایی اصلاح کند.

۴: گویا آقای مهاجری فراموش کرده است که دولت قبل با واگذاری رانت های هنگفت، حراج  ۶۰ تن طلا (سکه) و ۱۸ میلیارد دلار ارز دولتی را رقم زد. در دولت قبل نقدینگی حدود ۹ برابر افزایش یافت و این مسئله به نابودی تولید و اشتغال  منجر شد.

۵: دولت روحانی از بیش از ۲۰۰ هزار میلیارد تومان معوقات مالیاتی، اغماض و چشم پوشی کرد. در دولت قبل بیش از ۵ هزار واحد صنعتی تعطیل شد و یا به حالت نیمه تعطیل درآمد، حدود ۱۵۰۰ میلیارد تومان از سرمایه مردم در بورس نابود شد. دولت روحانی کشور را با شاخص فلاکت ۴۶درصدی به دولت بعدی تحویل داد. این یعنی دولت روحانی، کشور را با بدترین وضعیت شاخص فلاکت به دولت آینده تحویل دادنکته قابل تأمل اینجاست که طولانی‌ترین رشد اقتصادی منفی سه دهه اخیر در دولت روحانی رقم خورد.

۶: فعالین و رسانه های اصلاح طلب پیش از این صراحتا اذعان کردند که ارز ۴۲۰۰ تومانی، استخوانی در گلو است و باید جراحی شود. این اقدام باید در دولت روحانی رخ می داد اما متاسفانه دولت قبل با قصور و تقصیرهای خود، از اجرای این امر سر باز زد و حالا که دولت رئیسی به این اقدام مهم دست زده است، حاماین و بانیان مشکلات موجود به صف شده و در مقابل این اقدام بسیار مهم سنگ اندازی می کنند.

** سانسور حضور میدانی رئیس جمهور در رسانه های اصلاح طلب

سید ابراهیم رئیسی صبح جمعه با حضور در یکی از مراکز اصلی توزیع مرغ و گوشت جنوب تهران و یکی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای مرکز شهر ضمن گفت‌وگو با مردم از نزدیک در جریان وضعیت توزیع کالاهای اساسی و مشکلات این امر قرار گرفت.

رئیس‌جمهور در جریان این بازدید میدانی در پاسخ به دغدغه یکی از شهروندان گفت: تا من زنده هستم اجازه نمی‌دهم مردم از طرح اصلاح نظام یارانه‌ها آسیب ببینند.

اگر رئیسی برجام را احیا نکند، شورش خیابانی در راه است! / سانسور حضور میدانی رئیس جمهور در رسانه‌های اصلاح‌طلب

اگر رئیسی برجام را احیا نکند، شورش خیابانی در راه است! / سانسور حضور میدانی رئیس جمهور در رسانه‌های اصلاح‌طلب

این اقدام آقای رئیسی با استقبال افکارعمومی مواجه شده و بازتاب مثبتی در فضای مجازی داشت. برخی رسانه ها با عباراتی چون «رئیس جمهور در میدان»، «اقناع در میدان»، «صبح جمعه کنار مردم»، «جمعه در میدان» و...از این اقدام رئیس جمهور حمایت و قدردانی کردند.

اما نکته قابل تأمل اینجاست که برخی روزنامه های منتسب به جریان اصلاح طلب، در صفحه اول به هیچ عنوان به این اقدام رئیس جمهور اشاره نکرده و آن را سانسور کردند.

در همین رابطه روزنامه های شرق، اعتماد، سازندگی، جمهوری اسلامی، آفتاب یزد، دنیای اقتصاد، همدلی و...به هیچ عنوان در صفحه اول به این موضوع نپرداختند.

متاسفانه اغلب رسانه های منتسب به جریان اصلاح طلب، اقدامات مثبت دولت سیزدهم را سانسور کرده و آن را کم اهمیت جلوه می دهند.

اصلاح طلبان مهارت ویژه ای در سانسور دارند و به عبارتی «سانسورچی های ماهری» هستند اما همواره تلاش دارند تا با بی اخلاقی، این رفتار را به دیگران نسبت بدهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 45
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • سید IR ۱۷:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
    62 5
    کاسبان برجام که اینک نگران بر باد دادن شرافت و حیثیت نداشته خود از باب این که چون زلفشان را به زلف برجام شان گره زده بودند، هستند و با نابودی برجام نابودی خودشان را تصور می کنند، بهتر است بیندیشند چرا در دوره تصدی گری شان به اندرز خردمندان گوش نکردند که به ایشان می گفتند به جای اتکا به کدخدا، توکل به خدا کنید؟! و چرا برجام را به شیشه عمر خود تبدیل کردند؟!
    • IR ۱۷:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
      31 8
      غربگدا ها بدانند ملت شریف ایران هر سختی را تحمل میکنند ولی با غربگدا ها سازش نخواهند کرد. مرگ بر آمریکا
    • IR ۱۷:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
      26 6
      حساب مردم از اراذل و اوباش خیابانی جداست. ملت ایران با انتخاب صحیح خود دکتر رییسی را برای اصلاحات اقتصادی انتخاب رده اند.
    • IR ۱۸:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
      13 2
      خیالتون راحت، ایران محض خاطر مردمش سرپا مونده وگرنه برخی مسئولین بارها نه تنها نظام بلکه مملکت رو تا سرنگونی پیش بردند. شورش واقعی سال 88 بود که شما و دوستانتون دست خالی و گردن کج ازش دراومدین ! شورش های سال های بعد تا الان که همش ادابازی و بچه بازیه
    • IR ۱۳:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
      1 0
      برجام یک مصیبت عظمی بود. نه میشد آن را ادامه داد و نه می شود از آن بیرون آمد چون در هر دو صورت متضرر می شویم. اگر ترامپ یک کار خوب کرده باشد آن هم همین خروج از برجام بوده است . هر چند رو ح ا نی بموقع عکس العمل نشان نداد و به ضرر روی ضرر ادامه داد. ولی الآن بهترین کار برای خلاصی از برجام ادامه مذاکره با رعایت شدید خطوط قرمز ایران حتی سرسختانه تر از آن برای جلوگیری ازسواستفاده غربیها است در عین حال کار اصلی عبارت است است از خنثی سازی تحریمها که سلاح تحریم را اولا بی خاصیت ثانیا یخ جلوی آفتاب خواهد کرد.و مهمتر اینکه ما هم از برجام بیرون نیامده ایم و هم عملا برجام دیگر نمی تواند دست برنامه هسته ای را بسته نگه دارد و ضمنا ما در منظر افکار عمومی مقصر نخواهیم بود. دولت باید سرسختانه در مذاکره حاضر باشد ولی کار اصلی همان خنثی سازی تحریمهاست که باید با جدیت دنبال شود همینطور رسیدگی به کسانی که شرایط معیشتی مناسبی ندارند این شرایط با جدیت دنبال شود بعد از مدتی نه طولانی شرایط خوب خواهد شد الحمد لله شرایط هم بگونه شده است که با بالا رفتن قیمت نفت شرایط هم از لحاظ فروش هم از نظر قیمت به نفع ما در جریان است.خدا رو شکر
  • سید IR ۱۷:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
    19 5
    ریشه همه مشکلات چند ده ساله سیاسی و اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی کشور در یکی یا چند مورد از این موارد است: بی خردی اصلاح طلبان، بی کفایتی اصلاح طلبان، بی وطنی اصلاح طلبان، بی تدبیری اصلاح طلبان، بی وجدانی اصلاح طلبان!!!!
    • IR ۲۲:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
      5 5
      در این صورت راهی جز سرکوب نمی‌ماند. چون همه راه‌های دیگر را به روی خود بسته است. از سویی برای نظامیان مدیر شده، سرکوب آشناترین راه‌حل است./// با خوانش این مطالب دریافتم که کلان ترین مشکل ایران بیشعوری خاله زنک های درجه 3 است و بس. (تاجیک)
    • IR ۰۸:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
      2 2
      جناب 22:56 ـــ «با خوانش این مطالب دریافتم»!! مطمئنی؟از عاقلان بپرسی بهتر خواهی فهمید!!!
    • IR ۱۱:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
      2 0
      دقییییییییییقااااااااااااااااااااااااااا
  • IR ۱۷:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
    17 0
    واقعاً چرا باید با وعده‌های دروغ لغو تحریم‌هایی که به بهانه‌های مختلف بر علیه ما وضع شده و مطمئناً هم هرگز لغو نخواهد شد، صنعت هسته‌ای خود را هم، به دست خودمان محدود و تخریب، و جاسوسان آژانس صهیونیست‌ها را پشتیبانی کنیم و اقتصاد کشور را هم شرطی نماییم؟! مذاکره‌ی فرسایشی برای کشور مضر است؛ آمریکا نمی‌خواهد مذاکره کند تا حرف حقی را قبول کند؛ بلکه می‌خواهد مذاکره کند تا حرف باطلی را تحمیل کند. آن‌ها در پشت صحنه‌ی دیپلماسی، گرگ درنده و روباه حیله‌گر هستند. به غربی‌ها هیچ اعتمادی نداریم و معتقدیم به ما کمک نمی‌کنند و هر جا بتوانند ضربه می‌زنند. مطمئناً عدم توافق با شیطان بزرگ قلدر و سه نوچه‌ی اروپائیش از توافق کردنی که در آن، منافع ملّت پامال بشود، عزّت ملّت از بین برود، ملّت ایران با این عظمت، تحقیر بشود، شرف دارد. مطمئناً برجام چکی نیست که قابلیت نقد شدن داشته باشد، بلکه تجربه‌ی تلخی است که از اعتماد به غرب با صرف هزینه‌ی زیاد به‌دست آمده و تاکنون هم اشتباهات زیادی در مواجهه با آن در پیش گرفته شده است؛ اکنون تنها نفعی که می‌توان از این تجربه به‌دست آورد، برداشتن این یوغ از گردن صنعت هسته‌ای و اقتصاد کشور، با عدم بازگشت به مذاکرات، و کوبیدن شجره‌ی خبیثه‌ی برجام بر سر آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان، و خروج قاطعانه و مقتدرانه از برجام با توکل بر خدا، و خنثی‌سازی تحریم‌ها از طریق ایجاد حرکت تولیدی و تحرک اقتصادی داخلی، و توسعه‌ی صنعت هسته‌ای با حداکثر سرعت و به هر میزان لازم با اخراج کامل جاسوسان آژانس و جمع‌آوری تمام دوربین‌ها است؛ و این، خواست مؤکد ما از دولت و مجلس انقلابی است که ان‌شاءالله منتظر تحقق آن هستیم.
  • علی افصحی IR ۱۷:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
    14 7
    بی سوادی اصلاح طلبان فتنه گر امثال فیاض زاهد در این است که در تحلیل شورش های خشن سال نود وهشت به جای استناد به متون پدران انقلابات دروغین رنگی ، به ذهنیات قرن نوزدهمی رو می کنند.
  • IR ۱۷:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
    14 7
    برجام جسد متفعفن بود و تحریم ها موجب رشد و شکوفایی و اقتدار ایران شد است.
  • IR ۱۷:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
    17 3
    حرف بیخود می‌زنند، دستشان از رانت کوتاه شده است، به تکاپو افتاده اند
  • IR ۱۷:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
    14 4
    منافقین و غربگداهای داخلی هرگز نمیتوانند ملت ایران را از مسیولین و دولت عزیز دلسرد کنند.
  • دیده بان IR ۱۷:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
    7 3
    یریدون لیطفئوا نورالله والله متم نوره و لو کره الکافرون ... بعنوان مثال ولو کره الاصلاحاتیون... به همه ی آنهایی که اهل حق هستند و این روزها غصه دارند که این کار دولت با شناتاژها و پدرسوخته بازی برخی رسانه های مزدور زمین بخورد عرض می کنم که اگر اعتقاد دارید این کار حقیقتا به نفع مردم و روزی مردم است پس مطمئن باشید کاری در راه رضای خداست و خداوند این دولت را از این پیچ و گردنه ی تاریخی و مهم به سلامت عبور خواهد داد. ان شاء الله
  • IR ۱۷:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
    4 4
    آقای حسین شریعتمداری راتندرومی گویندچون حرف آخررااول می زند؛واقعیتش این مطالب جرایدهم همینطوره تلخن ولی دارن رخ می دن...سوابق این افرادروکارندارم...سانسورهم البته شماکم سانسورنکردیدمثل حضورروحانی درچادرزلزله زدگان ومیان مردم درصداوسیما...سانسورواغراق واینهاجرم نیست تکنیک رسانه است چه اصولگراچه اصلاح طلب...البته اصلاح طلبان درکاررسانه ای خبره وماهرندومتاسفانه اخلاق مدارانه عمل نمی کنند
  • IR ۱۸:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
    15 0
    برجام را امضا نکنید نه حالا نه صد سال دیگه . زندگی را به مردم برگردانید . جوانان نیاز به کار دارند . مردم نیاز به دارو دارند . ما اصلا بر جام نمی خواهیم .اما نکبت و بد بختی و شرارت و دزدی و آدم کشی و فحشا و مواد مخدر و کفر و بی ایمانی هم نمی خواهیم . ما دروغ گو و منافق نمی خواهیم .ما آدمهای متدین و یکرنگ می خواهیم .مرد میدانید بسم الله. چرا فکر می کنید شما چند نفر تهمت زن بی ایمان از مومنین بهتر هستید . ما رییسی را انتخاب کردیم که جلو گرانی و بیکاری و فساد و فحشا را بگیرد . ما دین را می خواهیم نه بی‌دینی و دزدی روز روشن .
  • روشن IR ۱۸:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
    9 3
    بنویسید اصلاح طلبان بخوانید نسخه بروز شده سازمان منافقین!
  • IR ۱۸:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
    6 1
    برین کشکتون و بسابین با این برجامی که درست کردین
  • IR ۱۸:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
    3 6
    صادق باشید .کل غرب را تحریم کنید . برق و تلفن و اینترنت و ماهواره و انرژی هسته ای و کامپیوتر و خودرو و هواپیما و دانشگاه را که محصول غرب است تحریم کنید .بیمه و بانک و بازنشستگی و .....دنیا را بر گردانید به عصر حجر .
  • IR ۱۸:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
    1 5
    بازداشت ۱۹۰ نفر از عناصر اصلی قاچاق مواد مخدر در سال ۱۴۰۰/ کشف ۱۰۰ تن مواد افیونی در سال جاری....جواب ...آیا این یک فاجعه نیست ؟؟؟؟ چرا مردم باید دنبال این کارهای کثیف باشند . آیا یکی از دلایلش بسته شدن راه صحیح زندگی نیست ؟ آیا بی ایمانی و هرزگی گسترش پیدا نکرده ؟ تربیت مردم وظیفه کیست ؟ ما باید به چه کسانی امر به معروف کنیم ؟؟
  • یا لثارات الحسین NL ۱۸:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
    2 3
    انتقام خون حاج قاسم شادی دل مومنان و عذاب روح اشرار است.این رو همیشه اینجا میذارم تا قبل از سالگرد سوم سردار انتقام و حذف قاتل عملی بشه...یاحق
  • IR ۱۸:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
    4 5
    این شیوه‌ توزیع یارانه‌ها به روش پلکانی، با کاهش جزئی 25 درصدی دریافتی شش دهک دوم نسبت به سه دهک اول، از عدالت دور است. اگر قرار باشد به 9 دهک یارانه پرداخت شود، بهتر بود به‌ازای هر نفر برای دهک اول، 600 هزار تومان؛ دهک دوم، 533 هزار تومان؛ دهک سوم، 467 هزار تومان؛ دهک چهارم، 400 هزار تومان؛ دهک پنجم، 333 هزار تومان؛ دهک ششم، 267 هزار تومان؛ دهک هفتم، 200 هزار تومان؛ دهک هشتم، 133 هزار تومان، دهک نهم 67 هزار تومان و دهک دهم صفر لحاظ می‌شد. این روش خطی توزیع، دقیقاً معادل روش پلکانی اجرا شده برای دولت هزینه دارد، اما به عدالت نزدیک‌تر است. البته باز هم خیلی بهتر بود که به جای یک دهک بالا، پنج دهک بالا حذف می‌شد و به‌ازای هر نفر برای دهک اول، یک میلیون تومان؛ دهک دوم، 800 هزار تومان؛ دهک سوم، 600 هزار تومان؛ دهک چهارم، 400 هزار تومان؛ دهک پنجم، 200 هزار تومان و دهک‌های ششم تا دهم، صفر لحاظ می‌شد.
  • IR ۱۸:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
    4 1
    اعتراض مردم با شورش اوباش اجاره ای فتنه گران و قاچاقچیان و مافیایی ها و محتکران و گرانفروشان خیلی فرق می کند، اصولا فتنه گران نمی گذارند مردم به راحتی و قانونمدار اعتراض کنند، همیشه یه عده اجاره ای رو می فرستند تا خشونت حاصل شود. آقای رئیسی از آبروی خود برای سر و سامان دادن به اقتصاد مملکت گذشت.
  • H RO ۱۸:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
    4 1
    بانیان وضعیت موجود دولت سست عنصر و غرب گرای اصلاح طلبان با مدیریت خاتمی و روحانی هست دولت روحانی 8 سال پیشرفت و زندگی مردم را ایران را صرف برجام کرد و هیچ نتیجه ای نگرفت و الان مزدوران غرب گرا دم از امیدزندگی در جامعه می زنند این 8 سال را خفه بشد
  • FR ۱۹:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
    4 1
    با اعتراف به اینکه چاقوی جراحی همان چاقوی دولت نهم است اوج خیانت و خباثت فتنه گرا ن 88 یاد آوذی شده که چگونه برنامه هدفمندی یارانه هارا پانزده سال به عقب انداختند و با روی کار اوردن دولت بنفش خسارت ها را به اوج رساندند.... خودشان میدانند که زنگ زده مغزهای خیانتکاران غربگداست ونه چاقوی جراحی.....
  • SE ۱۹:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
    5 1
    برجامیان با برجام دفن خواهند شد. اشاالله
  • NL ۱۹:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
    0 1
    چنین اتفاقی نخواهد افتاد
  • DE ۲۰:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
    1 0
    احیا یا مرگ برجام تفاوتی در معیشت مردم ندارد همچنان که در دوره روحانی با برجام کوچکترین گشایشی در مشکلات معیشتی نشد و فقط اروپائی ها برای عقد قراردادهای مختلف به ایران سرازیر شدند بطوریکه روحانی از خوردن گلابی های آب از پوزه خودش و دارو دسته اش می چکید . تنگناهای فعلی مردم از فساد اقتصادی دست اندر کاران ، و دزدیهای قبیله ایست ...
  • IR ۲۰:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
    0 0
    پولطلا تنها راه اقتصاد ایران
  • سید فروزان CH ۲۱:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
    1 1
    این ها که جوسازی میکنند و دعوت به شورش ،راباید دستگیر و به کهریزک ارسال
  • IR ۲۱:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
    1 0
    آقای رئیسی برجام را احیا کنه!!؟؟؟ . اونوقت فکر میکنی چطوری؟
  • IR ۲۱:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
    1 0
    خیلی زیرکانه از نقض برجام توسط آمریکا و تحریم های همه جانبه جاخالی میدهید..
  • IR ۲۱:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
    1 0
    برجامی که مشتاقان آن آمریکا و اروپا و دشمنان تاریخی کشورند معلومه که برای کشور عاقبت ناخوشایندی خواهد داشت .
  • IR ۲۱:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
    1 0
    لعنت به هردو طیف اصلاح طلب ومنافقین . خداوند همه شما را کنده اتش جهنم کند . جهنم از بوی گند شما به خدا شکایت می کند.
  • IR ۲۲:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
    0 0
    شورش از طرف و پشتیبانی کی ها لابد امثال لامبورگینی سوارها ، سازنده ها و فروشندگان لوازم خارجی مال ها و ثروت اندوزان
  • IR ۲۳:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
    1 0
    قلم به مزدها افسادتی نظیر «فیاض زاهد» با توجه به شماره افتادن نفس های کدخدا به علت تغییر روند مذاکرات از ذلت به اقتدار، بدجوری به تکاپو افتادن و خودشون رو به در دیوار و جدول می زنن!
  • زهرا IR ۰۰:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
    2 2
    زنده باد آقای رئیسی سلامتی شون صلواااااااااااات
    • حسن IR ۰۲:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
      0 0
      ۴۰۰تومنوگرفتی صدرصدکه باذوق وشوق صلوات نذرمیکنی!!!!
  • ایمان IR ۰۲:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
    3 2
    برجام شیشه ی عمر اصلاحطلباست
  • خسرو IR ۰۲:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
    1 3
    این قلم بدستان متعفن مزدور در آخرین روزهای مزدوری خود در روزنامه های معلوم الحال و با گرفتن آخرین دستمزدهای خودشان از اربابشان برای ایجاد شورش خیابانی و به شکست کشاندن طرح اصلاحات اقتصادی آقای رئیسی راه بجایی نخواهد برد و چون متعهد به امضا برجام و تصویب fetf طبق خواسته آمریکا بودند و نتوانستند پس بهتر است بروند و بمیرند
  • IR ۰۶:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
    1 3
    متاسفانه اغلب رسانه های منتسب به جریان اصلاح طلب، اقدامات مثبت دولت سیزدهم را سانسور کرده و آن را کم اهمیت جلوه می دهند. یکی از معجزات این دولت شفا کسانی بود که دردولت روحانی لال بودند را قدرت تکلم داد ودیکر معجزه این بود که خیلی از خناسان ودلدادگان غرب را کور کرد تا خدمات این دولت مردمی را نبینند
  • حسین IR ۰۸:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
    1 0
    روزنامه اعتماد .................
  • یاغچیان IR ۱۰:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
    1 0
    برجام چیه دیگه
  • سیامک IR ۰۶:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
    0 0
    عمله های لیبرال فراماسون!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس