ویژه ها

جریان اصلاح طلب از کارنامه مجلس یازدهم هراس دارد. به همین منظور رسانه های این طیف به صورت روزانه و مستمر مجلس را آماج حمله و تخریب قرار می دهند.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با  «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

** زیباکلام: ازدواج مجلس انقلابی با دولت رئیسی خیلی پایدار نمی‌ماند

روزنامه آرمان در مطلبی با عنوان «پایان ماه عسل» به قلم «صادق زیباکلام» فعال اصلاح طلب نوشت:«واقع مطلب این است که جریان منتسب به آقای رئیسی و مجلس آشنایی و دوستی آنها به واسطه ضربه زدن به روحانی بود. بنابراین با توجه به اینکه روحانی دیگر بر سر کار نیست و همه امور به دست دولت آقای رئیسی افتاده است و با توجه به اینکه نفوذ و قدرت آقای رئیسی به مراتب بیشتر از آقای روحانی است، بنابراین ازدواج مجلس انقلابی با دولت خیلی پایدار نمی‌ماند. چون آنچه را که این دو را به هم نزدیک کرده بود بغض و کینه آنها نسبت به روحانی بود».

در ادامه این مطلب آمده است:«اینکه آقای رئیسی و مجلس بگوید که مقصر روحانی است دیگر سکه‌ای است که رایج نیست و طشتی است که از بام افتاده است. روحانی بیش از سه ماه است که مسئولیتی ندارد. آنان که مقداری حواس‌شان بیشتر جمع است و به امور مملکت بیشتر وارد هستند، می‌دانند که آقای روحانی همان زمان هم که دولتش بر سر کار بود خیلی تصمیم گیر نهایی نبود. بنابراین از آن جایی که آن اشتراکی میان مجلس و مخالفان روحانی بیرون مجلس بود دیگر از میان رفته است بنابراین مجلسیان آرام آرام مجبور هستند که خرج خود را سوا کنند».

زیباکلام: ازدواج مجلس انقلابی با دولت رئیسی خیلی پایدار نمی‌ماند/ هراس روزافزون اصلاح طلبان از کارنامه مجلس یازدهم

اختلاف افکنی میان مجلس و دولت و سنگ اندازی در مسیر حرکت قوای مقننه و مجریه از کارویژه های اصلی جریان تندرو اصلاح طلب است.

حیات جریان تندرو اصلاح طلب در فضای غبارآلود و متشنج و ملتهب است. برهمین اساس در مقطعی که مجلس و دولت در پی رسیدگی به مطالبات جامعه و دوری از حاشیه و جنجال هستند، بازار طیف تندرو اصلاح طلب نیز خریداری ندارد.

فعالین تندرو اصلاح طلب مدعی هستند که در ۳ ماهگی دولت سیزدهم به هیچ عنوان نباید از میراث دولت روحانی سخن گفت. این در حالی است که همین طیف حتی در هفته های پایانی دولت روحانی نیز قصور و تقصیرها را به گردن دولت قبل از خود می انداختند.

طیف تندرو اصلاح طلب بارها مدعی شده است که رئیس جمهور در ایران هسچ اختیاراتی ندارد، اما همین طیف هر بار که انتخابات ریاست جمهوری برگزار می شود، برای دستیابی به کلید پاستور، سر و دست می شکند.

در سالهای گذشته در مقطع انتخابات ریاست جمهوری به حدی ترافیک کاندیداها در اردوگاه اصلاح طلبان سنگین و متراکم بوده است که بزرگان این طیف با قسم و آیه خواستار انصراف برخی از کاندیداها بودند.

طیف تندرو اصلاح طلب در بهانه گیری مهارت خاصی دارد. علاوه بر این، این طیف در اختلاف افکنی و جنجال آفرینی نیز زبردست است. این جریان سیاسی به هیچ عنوان به مطالبات مردم و مشکلات معیشتی جامعه توجهی ندارد و صرفا در پی برآورده شدن خواسته های حزبی، قبیله ای و شخصی خود است.

** اعتراف حامیان «دلار جهانگیری» بعد از ۳ سال خسارت

روزنامه اعتماد در مطلبی با عنوان «دلار ۴۲۰۰ تومانی استخوانی درگلوی دولت» به قلم «عباس عبدی» فعال اصلاح طلب نوشت:«در ابتدای سال ۹۷ یک جلسه طولانی و خسته‌کننده برگزار کردند... یشتر وقت جلسه روی تعیین رقم (قیمت دلار) می‌چرخد که از ۳۸۰۰ تا ۴۸۰۰ پیشنهاد می‌شود. اگر چه روحانی بر ۳۸۰۰ اصرار می‌کند. در نهایت قرار می‌شود ۴۲۰۰ باشد...اما...فساد اصلی در گشایش اعتبار این ارز بود که هیچ محدودیتی برای نوع کالای وارداتی یا نوع مصرف آن نبود. صف‌های تخصیص و گشایش اعتبارات ارزی برای هر کالای خوب و بدی به چند صد نفر رسید. فساد پشت فساد بود. در این فاصله که هنوز سامانه نیما آماده نشده بود، اتلاف منابع زیادی رخ داد».

این فعال اصلاح طلب در ادامه نوشت:«درنهایت سیاستی که از ابتدا نادرست بود و با گذشت زمان زیان‌های آن بیشتر شده بود، به بن‌بست رسید. عفونت همه بدن را گرفته بود. چگونه؟  اول اینکه این سیاست موجب نشد که محصولات مرتبط با آن با نرخ دلار ۴۲۰۰ تومان به دست مردم برسد. آمار نرخ تورم در سال جاری نشان می‌دهد که تورم نقطه به نقطه در شهریور ماه نزدیک به ۴۶درصد بوده است».

در ادامه این مطلب آمده است:«بودجه دولت با کسری بسیار بزرگی مواجه است. از هر طریق تامین شود، موجب تورم شدیدی خواهد شد. ادامه این راه دیگر ممکن نیست، هیچ اختیاری وجود ندارد. تغییر راه فقط با حذف دلار ۴۲۰۰ تومانی ممکن است. هر چند این راه نیز عوارض خاص خود را دارد، مثل هر جراحی دیگری که انجام می‌شود».

زیباکلام: ازدواج مجلس انقلابی با دولت رئیسی خیلی پایدار نمی‌ماند/ هراس روزافزون اصلاح طلبان از کارنامه مجلس یازدهم

روزنامه اعتماد در حالی در این یادداشت به انتقاد از دلار ۴۲۰۰ تومانی اقدام کرده که در بهار سال ۹۷ و دقیقا در مقطعی که کارشناسان و تحلیلگران با دلایل فنی و کارشناسی با دلار ۴۲۰۰ تومانی مخالف بودند، از آن دفاع کرده و جهانگیری را یک ناجی بزرگ معرفی کرده بود.

در همان مقطع روزنامه اعتماد در مطلبی با عنوان «میدان داری ارزی جهانگیری» به قلم «عبدالله ناصری» مشاور خاتمی نوشته بود:« آقای جهانگیری یکی از امتیازات ویژه دولت بود اما آقای رییس‌جمهور آنچنان‌که شایسته و بایسته است از این ظرفیت بهره‌گیری نکرد. معاون اول با برخی وزرای اقتصادی از جمله وزیر صنعت و معدن، وزیر نفت، وزیر کشاورزی و...سابقه همکاری چند ساله دارد و با اتکا به همین سابقه می‌توانست نقش موثری در هماهنگی و رفع نابسامانی‌هایی که در چینش کابینه دوازدهم وجود داشت، ایفا کند.

زیباکلام: ازدواج مجلس انقلابی با دولت رئیسی خیلی پایدار نمی‌ماند/ هراس روزافزون اصلاح طلبان از کارنامه مجلس یازدهم

ناصری در ادامه نوشته بود:«معاون اول رییس‌جمهور در زمینه اقتصادی تجربه و سبقه زیادی دارد. تصمیم قاطع دولت در مورد تک‌نرخی شدن ارز نیز به همت آقای جهانگیری گرفته شد. نوسانات بازار ارز بسیار حساس و بحرانی بود و دولت باید زودتر از اینها دراین‌باره تصمیم می‌گرفت. بالاخره هم آقای جهانگیری به عنوان میدان‌دار این ماجرا تصمیم خوبی گرفت».

این روزنامه اصلاح طلب در همان مقطع در مطلبی دیگر با عنوان «بازگشت اسحاق» نوشته بود:«جهانگیری به متن دولت برگشت و به نظر می‌رسد که ماندنی هم باشد. اعلام سیاست‌های اقتصادی دولت از زبان او طی روزهای گذشته نمایشی از روشن بودن موتورش و پایان بخشیدن به همه اتفاقاتی بود که او را به حاشیه راند. جهانگیری در شرایطی پرچمدار اقتدار دولت و ساماندهی بازار ارز شد که برخی تحلیلگران سیاسی منتظر خروج او از دولت بودند».

نکته قابل توجه اینجاست که پس از آنکه دلار ۴۲۰۰ تومانی منجر به از دست رفتن ۲۵ تا ۳۰ میلیارد دلار و حدود ۷۰ تا ۸۰ تن طلا شد و به عبارتی وقتی کار از کار گذشت، تازه رسانه های اصلاح طلب به صف منتقدان دلار ۴۲۰۰ تومانی پیوسته و آن را عامل رانت و زمینه ساز مشکلات اقتصادی معرفی کردند.

کارشناسان معتقدند که حذف رانت از ارز دولتی، اقدام درستی است؛ اما نیازمند آن است که ذیل اصلاحات اقتصادی کلان تر از جمله هدفمند سازی پرداخت یارانه‌، اصلاح نظام های مالیاتی و بانکی، اصلاح ساختار بودجه شرکت های دولتی، نظام توزیع، بهره‌وری، و تقویت پول ملی صورت گیرد.

** هراس روزافزون اصلاح طلبان از کارنامه مجلس یازدهم

روزنامه شرق در مطلبی نوشت:«مجلس یازدهم که با شعار انقلابی‌گری سال گذشته کار خود را آغاز کرده تاکنون عملکرد قابل‌قبولی در میان افکار عمومی کسب نکرده است. تصمیم‌های مکرر بهارستانی‌ها در جهت منافع حزبی و گروهی و تلاش برای سهم‌خواهی از دولت سبب کاهش بیش از گذشته اعتماد عمومی به مجلس شده است».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت:«ادامه این روند...نه‌تنها به کاهش شدید مشارکت مردمی در انتخابات بعدی ختم خواهد شد بلکه نتیجه نادیده‌گرفتن مردم حوادث سختی را رقم خواهد زد. هرچند...از مجلس حداقلی نباید انتظار زیادی داشت اما آبروی این مجلس در گرو موفقیت دولت رئیسی است و مجبور است قدرتمند ظاهر شود».

زیباکلام: ازدواج مجلس انقلابی با دولت رئیسی خیلی پایدار نمی‌ماند/ هراس روزافزون اصلاح طلبان از کارنامه مجلس یازدهم

در روزهای گذشته «محمدباقر قالیباف» در نامه‌ای به رئیس‌جمهور، قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت را به دولت ابلاغ کرد. در این طرح جوانان در آستانه ازدواج و زوجین جوان، درمان زوجین نابارور، حمایت های دوران بارداری و شیردهی، تولد فرزند اول، تولد فرزند دوم به بعد و تولد چندقلوها مورد پوشش قرار گرفته و مشوق های اقتصادی و تسهیلات شغلی برای جوانان عزیز کشورمان در نظر گرفته شده است.

مجلس یازدهم همچنین چندی پیش طرح «تسهیل صدور برخی مجوزهای کسب و کار» را تصویب کرد؛ طرحی که با حذف امضاهای طلایی و شکستن حلقه بسته اعطای مجوزها، رانت‌های موجود در برخی کسب و کارها را از بین خواهد برد.

در یک نمونه دیگر، مجلس یازدهم با تصویب حذف امکان اخذ پروانه وکالت بدون آزمون توسط قضات بازنشسته و نمایندگان مجلس، اقدامی بسیار مهم در جهت رفع تبعیض و رانت انجام داد. این مصوبه ضد رانت مجلس بازخوردهای بسیار مثبتی را در میان مردم و حقوقدانان به همراه داشت.

طرح «اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها» نیز از دیگر اقدامات بسیار مهم مجلس یازدهم است. در روزهای گذشته «بهروز کمالوندی» سخنگوی سازمان انرژی اتمی با اشاره به طرح برجامی مجلس گفته بود:«ما مدتی محدودیت داشتیم، اما خوشبختانه با قانون اقدام راهبردی مجلس شورای اسلامی دست و بالمان باز شد».

موارد مذکور تنها بخشی از اقدامات مهم مجلس یازدهم است. واقعیت این است که جریان اصلاح طلب از کارنامه مجلس یازدهم هراس دارد. به همین منظور رسانه های این طیف به صورت روزانه و مستمر مجلس را آماج حمله و تخریب قرار می دهند.

هراس این طیف از مقایسه مجلس یازدهم با مجلس دهم در نزد افکار عمومی است. همان مجلسی که بجای رسیدگی به مطالبات مردم و رفع مشکلات جامعه، یکروز مشغول سلفی حقارت بود و روز دیگر سرگرم برگزاری جشن تولد صفحه اینستاگرامی خود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 43
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۴:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۲
    16 0
    حل بحران ارزی بااسحاق؟همین دیگه بامجرمین برخوردقاطع نشه راه برگشت ودزدی دوباره خودشون وبرادراشونوپیدامیکنن
    • قمی IR ۱۶:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۲
      5 0
      تدابیر اقتصادی و امنیتی گسترده باید برای آرام نگه داشتن جامعه صورت گیرد. بنظرم غرب و سعودی با ایادی داخلی شان قصد شلوغ کردن دارند. یا مهدی ادرکنا
    • سوخته IR ۱۸:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۲
      1 1
      خداوند شما خائنین را نابود کند که اینقدر از حل مشکلات مردم ناراحتی
    • RO ۱۹:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۲
      2 0
      *** شهید فرود پناهی خدایا چشم بصیرت و گوش شنوا و نور علم و ایمان به تمام خواهران و برادران مسلمانم به خصوص شیعیان علی (ع) بده تا بتوانند درست در خط ولایت فقیه كه حاكمیت قرآن بر مردم است، حركت كنند تا به مقصد برسند.
    • IR ۲۰:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۲
      7 0
      زیباکلام خود بهتر میداند که دولت روحانی در 8 سال گذشته مملکت را به قهقرا برد و فقر و محرومیت را در کشور توسعه داد و خون مردمو توی شیشه کرد و باعث و بانی وضع موجود است.
    • IR ۲۰:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۲
      1 0
      طرح تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار و تصویب قانون از کجا آورده ای و تصویب طرح صیانت از منافع ملی و لغو تحریم ها جزو مهم ترین اقدامات مجلس انقلابی است که افساد طلبان چشم دیدن آنرا ندارند.
    • IR ۲۱:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۲
      3 0
      دوستان مشرقی در جواب دکتر زیباکلام حرفی نزنید. خدا این بنده خدا رو به حال خودش رها کرده، این بابا ذره ای به فکر قیامتش نیست، ارزش نداره بهش واکنش نشون بدید
    • IR ۰۰:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۳
      0 0
      شهید سید مرتضی آوینی: «ولایت فقیه برای آنان که در حقانیت اسلام دچار تردید نیستند و در التزام عملی نسبت به آن نیز اهمال روا نمی‌دارند، امری است که تصور آن بی‌درنگ موجب تصدیق است.» شهید محمد ابراهیم همت: «پیام من فقط این است: در زمان غیبت اطاعت محض از ولایت فقیه داشته باشید.» شهید حمید باکری: «یقین بدانید تنها اعمال شما که مورد رضایت خداوند متعال قرار خواهد گرفت اعمالی است که تحت ولایت الهی و رسولش و امامش باشد بنابراین در هر زمان و هر موقعیت همت به اعمالی بگمارید که مورد تائید رهبری و امامت باشد.»
    • MD ۰۷:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۳
      2 0
      ماه عسل ازدواج شما با سفارت فرانسه کی تمام می شود
    • MD ۰۷:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۳
      1 0
      ماه عسل ازدواج شما با سفارت فرانسه کی تمام می شود
  • IR ۱۴:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۲
    14 0
    خدا کنه ازدواج زیبا کلام با فرانسه پایدار بمونه
    • IR ۱۵:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۲
      3 0
      بستگی داره!!! خخخخخخخخخ
    • IR ۱۵:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۲
      4 2
      زشت کلام،خودش دکلمه یک شعر فرانسویست.
    • IR ۱۶:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۲
      7 0
      بوذرجمهر حکیم فرموده باشد هرکس در بلاهت زیبا کلام تردید دارد در حماقت خودش یقین داشته باشد! چرا که به کوری چشم زیباکلام و هم پیاله هایش پیوند دولت انقلابی و مجلس انقلابی برای حل مشکلات برآمده از حضور اصلاح طلبان ت....ع آور در کشور تداوم خواهد داشت همچنان که همرازی زیباکلام و دوستان صهیونیش تداوم دارد!!!
    • IR ۰۳:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۳
      0 0
      خودتونو ناراحت نکنین.اون...زشت کردارعادتشه بیخودی سروصداکنه.حیف ....
  • IR ۱۴:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۲
    8 1
    ولی ازدواج اصلاحات باروحانی که دوام خوبی داشت
  • محمدایوب IR ۱۴:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۲
    5 0
    ازدواج زیبا کلام با فرانسه باقی خواهد ماند .... واما اینکه میگوید سه ماه از دولت رییسی میگذرد نمی تواند بگوید روحانی. چقدر کند ذهن است که روحانی واصلاح طلبان تا همین اواخر کم کاریهایشان را به احمدی نژاد ربط میداند وحتی شکست برجام و... را گردن احمدی نژاد می گذاشتند
  • علی IR ۱۵:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۲
    5 0
    این آدم فقط دنبال فتنه انگیزیست
  • IR ۱۵:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۲
    2 0
    زیباکلام در مورد احمدی نژاد جمله سخیفی بکار برد و گفت : .... در گفتار دارد . اما الان این نادان خودش گرفتار همان در گفتار شده و وارد هر مقوله ای میشود . باید به او گفت : ...
  • IR ۱۵:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۲
    5 0
    ازدواج تو جناب زیباکلام با فرانسه چه پایدار می مونه یا... کوله بر اجنبی
  • FI ۱۵:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۲
    3 1
    آیا وقت آن نرسیده که این مخمر فساد را از جامعه دانشگاهی حذف کنند؟
  • IR ۱۵:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۲
    7 0
    نویسنده بیسواد و کجکی روزنامه آرمان: "آنان که مقداری حواس‌شان بیشتر جمع است و به امور مملکت بیشتر وارد هستند، می‌دانند که آقای روحانی همان زمان هم که دولتش بر سر کار بود خیلی تصمیم گیر نهایی نبود." /// اگه شیخ مسئول نبوده لابد عمه تو مسبب اونجور اعلام افزایش قیمت بنزین تو آبان 98 بود یا اون یکی عمه ات با توصیه ستاد کرونا در نوروز 1400 مخالفت کرد و مسبب مرگ هزاران ایرانی شد و .... جناب نویسنده "روزینامه آرمان" به نزدیکترین رادیولوژی برو و از سرت عکس بگیر. ببین اصلا توش مخی هست یا نه؟
  • حامد IR ۱۶:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۲
    4 0
    زیبا کلام داره منفجر میشه برید کنار.........
  • یاور انقلاب IR ۱۶:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۲
    3 0
    اقای زیبا کلام شما که 100 روز دولت فعلی را تحمل نمی کنید زبانتان در دوره دولت قبلی کجا رفته بود؟ اقای عبدی همفکرهای شما در نشریاتشان ایشان را سوپر من نامیدند وشما ها ان موقع هیچ نقدی در اینباره نداشتید ، اما حالا همه شما بلبل شده اید ، کمی شرم کنید و از گمراه کردن طرفدارانتان دست بردارید.
  • DE ۱۶:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۲
    2 0
    زیباکلام: ازدواج مجلس انقلابی با دولت رئیسی خیلی پایدار نمی‌ماند/ خب به نفع تو خودت را آماده کن ........... تا مجلس بیان باهات ازدواج کنند بعد سعی کن تحمل کنی که سه طلاقه ات نکنند.
  • یوسف IR ۱۷:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۲
    3 0
    مگر دوشغله بودن خلاف قانون نیست این صادق زیباکلام که هرروز صدای آمریکا ورژیم صهیونیستی وکشورهای معاند غربی وحتی امارات وعربستان راداخل کشور بازنشر میده نمی تونه بدون مواجب باشه من یقین دارم که اربابانش به او میرسند حالا چراازبیت المال به ایادی بیگانه به عنوان استاددانشگاه پول پرداخت می شود کسی که نه غیرت دارد ونه وجدان حیف از آن شناسنامه ایرانی که به اودادند
  • IR ۱۸:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۲
    3 0
    .... کلام باز حرف زد!؟.
  • Farhad US ۱۸:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۲
    11 0
    دلیلی که آقای زشت کلام سیم بریده و دانسته مطالبی را به زبان میاورد و حرکاتی تحریک آمیزانجام میدهد که آگاهانه میداند این تحرکات عبور از خط قرمزهاست که جمهوری اسلامی ایران برای امنیت ملت و مملکت آنرا تفسیرو تعریف کرده است تا جایکه به هیچ کسی چه در داخل و چه در خارج اجازه عبور از این خط قرمزها را نمیدهد. و این آقا هم بخوبی بر آن واقف است اما اینکه چرا به سیم آخر زده کاملاً مشهود است که ماموریت جدیدی از طرف صهیونیستهای انگلیسی و فرانسوی و امریکای به او سپرده اند شده است که سعی کند با حرکات و کامنتهای خود تعمداً جمهوری اسلامی را در موقعیتی قرار دهد که وادار شود که این موجود بی ارزش و وطنفروش را دستگیر کرده تا سناریوهای شوم جدید غرب بر علیه کشور ما وارد فاز جدیدی شود. بنظر حقیر نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران که از پشتوانه الهی برخورداراست نباید نگران این خار و خاشاکهای بی ارزش شود که با بادی در هوا متلاشی و گم میشوند.
  • عماد FR ۱۹:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۲
    9 0
    آقای زیبا کلام، با طعنه و کنایه زدن و ازین شاخه به آن شاخه پریدن که نمی توان خود را تحلیل‌گر دانست، شما کِی چُنانِ یک تحلیلگر و یا مفسر سیاسی و اجتماعی مسائل را به صورت جدی و روشن و واضح با دلیل و برهان تجزیه و تحلیل خواهید کرد؟ در بیشتر گفته های خود حرف از حسادت، کینه و بغض می زنید... این شد تجزیه و تحلیل امور مملکتی و سیاست کشور!؟
  • IR ۱۹:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۲
    3 0
    اینطور که معلومه اتحاد سه قوه خصوصا مجلس ودولت بدجوری دشمن را در باتلاق فرو برده وناامید کرده که سخنگوی شیطان ان را هویدا کرده وارزوی دوری انهارا میکند مسعولین باید درس بگیرند که دشمن از کجا ناراحت است
  • RO ۱۹:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۲
    1 0
    *** شهید حسین پژمان ای ملت دلاور و مسلمان بدانید تنها راهی كه می تواند برایتان افتخار جاویدان گذارد، اطاعت مطلق ما از ولایت فقیه است.
  • امیر IR ۲۰:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۲
    1 0
    جناب... کلام ، میشه ساکت شی ؟؟؟ اگر حساب کنیم تقصیر تو نیست ، تقصیر کسانی است که تا امروز در دادگاه دلیل مزخرفات گاه و بیگاه تو رو نپرسیدند . یا ازت نپرسیدن اون جاسوس فرانسوی در خونه تو چکار داره . لازمه دوستان گرامی خبرگزاری مشرق پیگیر این مورد باشه
  • IR ۲۰:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۲
    1 0
    آفرین به تو که به عقد دائم غربیها درآمده ای و سعی می کنی عروس خوبی براشون باشی.
  • IR ۲۱:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۲
    4 0
    آقای زیبا کلام شما آرزوی ورود دوباره به مجلس را به گور خواهید برد چون غیر از نامردی کار دیگری از شما بر نمی آید و همه شما در ابتدا رد صلاحیت می شوید در مرحله بعد ملت تو دهنی محکمی به شما خواهند زد سوم این که آرزوی اختلاف بین مجلس و دولت را نیز به گور خواهید برد
  • IR ۲۳:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۲
    2 0
    بوذرجمهر حکیم فرموده باشد هرکس در بلاهت زیبا کلام تردید دارد در حماقت خودش یقین داشته باشد! /// معرکه بود آدم باهوش.
  • IR ۰۰:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۳
    0 0
    شهید علی صمدیان مسئول واحد فرهنگی لشکر5نصر: حزب الله که تاریخ به سان شما را به جز در یک برهه از صدر اسلام سراغ ندارد، بدانید تنها ریسمان محکم، پیوند با ولایت فقیه است و سپردن تمام هستی خویش به او که راه را یافته و شما را با خود همراه کرده است. خدایا، عمرم فدای یک لحظه بودن امام. پس خود را به او بسپارید. دل به دنیا نبندید که خانه دل را خراب می‌کند. خانه دل را با ذکر خدا آباد کنید و مهیا شوید. برای یاری اسلام در جبهه‌ها که این بار دیار عاشق می‌طلبد. گوش فرا دهید به بیانات امام امت که فرموده‌اند: امروز حفظ جمهوری اسلامی از نماز واجب‌تر است و امروز حفظ جمهوری اسلامی در ادامه جنگ و کسب پیروزی اسلام و مسلمین است که دنیا بدان چشم امید بسته است.»
  • IR ۰۲:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۳
    0 0
    اللهم اشف کل مریض
  • IR ۰۶:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۳
    1 0
    از قدیم گفتند با حلواحلوا کردن دهن شیرین نمیشه حالا هی مجلس وریاست جمهوری وبقیه برای هم نوشابه باز کنید از همدیگه تعریف کنید اما این عملکرد شماهاست که باعث قضاوت مردم میشه نه تعریف وتمچید الکی.دو صد گفته چون نیم کردار نیست.که متاسفانه روز بروز اوضاع اقتصادی مردم اسفناکتر شده.
  • totonchyan IR ۰۸:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۳
    0 0
    آقای مثلا زیبا کلام که کلامتان اصلا زیبا ندارد عین ... که خوش الحان گویند و اما در خصوص ناپایداری ازدواج دولت رئیسی و مجلس زیاد هم امید وار نباشید
  • IR ۰۸:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۳
    0 0
    زیبا کلام و بقیه مزدوران قلم بدست ، چرا از ارادهٔ دولت و مجلس برای حل مشکل مردم ناراحتند ، شماها با مزدوران و خائنان به ملت همکاری و ائتلاف می کنید و سر مفت بری بیشتر همدیگر را گاز می گیرید ، به کوری چشم دشمنان ملت، این دولت و مجلس اقتصاد و معیشت مردم را سامان می دهند
  • IR ۰۹:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۳
    0 0
    کدام کارنامه ؟!
  • كريم IR ۰۹:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۳
    0 0
    اي زشت كلام هنگامي كه ماه عسل دولت با مجلس تمام بشود، بشكن بزن و برقص چون ماه عسل تو و هم پالكي هايت با آمريكا و دشمنان ايران ادامه خواهد داشت اي نوكر آمريكا. اسحاق اگر مي توانست براي نجات دولت روحاني كاري مي كرد. كل اگر طببب بودي سر خود دوا نمودي. زاينده رود تو را هم خداوند به واسطه كفر افساد طلبها از همه ما گرفت. برويد خودتان را اصلاح كنيد تا خداوند رحمي كند و دوباره بارشها آغاز و رودهايمان پر آبتر بشود.
  • مراد IR ۱۹:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۳
    0 0
    به کوری چشم زیبا کلام انقلاب را به سلامتی پیش خواهند برد .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس