روزنامه های اصلاح طلب 12 بهمن

طیف تندروی اصلاح طلب بارها ثابت کرده است که با جمهوریت هیچ نسبتی ندارد؛ چه آنکه در انتخابات سال ۸۸، پس از شکست در انتخابات با دروغ تقلب ماهها کشور را در آشوب و التهاب فرو برد.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

اصلاح‌طلبان با دولت روحانی،کشور را از لبه پرتگاه نجات دادند

«شهربانو امانی» عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران و عضو شورای شهر اصلاح طلب تهران در مصاحبه با روزنامه آرمان گفت:«تلاش برای حذف اصلاح‌طلبان در جریان بوده و هست. اصلاح‌طلبان اما درسال ۹۲ به‌رغم فشارهایی که به آنها تحمیل شده بود، در انتخابات شرکت کردند. نکته قابل‌تامل این است که از یک سو براندازان، اصلاح‌طلبان را می‌کوبند و از سوی دیگر آنهایی که مسبب وضعیت فعلی کشور هستند، فشار مضاعف برای حذف جریان اصلاح‌طلب از سپهر سیاسی کشور وارد کرده و می‌کنند. ما در سال ۹۲  درعرصه انتخابات حاضر شدیم و دلیلش این است که برای اصلاح‌طلبان منافع ملی بسیار مهم است».

امانی در ادامه گفت:«در سال ۹۲...شرایطی در کشور ایجاد شده بود که خود اصولگرایان هم گفتند کشور در لبه پرتگاه قرار گرفته است. وقتی آمریکا گفت که همه گزینه‌ها روی میز است اصلاح‌طلبان بودند که برای برون رفت از شرایط سخت برای نجات کشور به میدان آمدند».

این عضو اصلاح طلب شورای شهر تهران در ادامه گفت:«زمانی که دولت آقای روحانی تشکیل شد، مجلس نهم موانع جدی پیش‌روی دولت ایجاد می‌کرد، در نتیجه به دلیل اینکه منافع ملی همیشه برای اصلاح‌طلبان مهم و در اولویت نخست قرار دارد، تصمیم گرفتند در انتخابات‌ها شرکت کنند و از سال ۹۲ شروع به بازآرایی اهداف کردند. مردم هم به‌خاطر کشور گفتند می‌بخشیم اما فراموش نمی‌کنیم. حتی بسیاری از آسیب‌دیدگان سال ۸۸ و خانواده‌های آنها در انتخابات ۹۲ پای صندوق‌های رای آمدند».

اظهارات شهربانو امانی از چند منظر قابل بررسی است:

اول اینکه، طبق نظرسنجی‌های طیف اصلاح طلب، «محمد رضا عارف» -کاندیدای اصلی اصلاح طلبان- ۳ روز مانده به انتخابات سال ۹۲، تنها ۸ درصد رأی داشت و اصلاح‌طلبان مجبور بودند از روحانی حمایت کنند.

دوم اینکه، در سال ۹۶ اصلاح طلبان به دلیل قحط الرجال در این طیف، هیچ کاندیدایی برای رقابت در انتخابات ریاست جمهوری نداشته و خود روحانی نیز به دلیل کارنامه ضعیف در دولت یازدهم، با کاندیدای پوششی -اسحاق جهانگیری- در رقابت‌های انتخاباتی حاضر شد.

سوم اینکه، اکثریت مطلق دولت روحانی در اختیار طیف اصلاح طلب است و به همین دلیل، اصلاح طلبان مسبب و بانی اصلی وضع موجود هستند. وضعیت فعلی بازار خرید و اجاره مسکن، بازار خودرو، لوازم خانگی، وضعیت کارخانه ها و واحدهای تولیدی، بازار ارز، وضعیت حقوق معوقه کارگران و...همگی نتیجه حضور اصلاح طلبان در قدرت است.

چهارم اینکه، اصلاح طلبان و دولت روحانی در اقدامی خسارت بار، همه امور کشور و حتی آب خوردن مردم را به مذاکره با آمریکا گره زدند و چیدن همه تخم مرغها در سبد برجام و بی اعتنایی به اقتصاد مقاومتی و توان داخلی موجب شد تا مردم با مشکلات عدیده معیشتی مواجه شوند.

پنجم اینکه، افکارعمومی، ژست طلبکارانه اصلاح طلبان را نمی پذیرد. این طیف در کنار دولت باید پاسخگو باشد که چرا وضعیت اقتصادی کشور را به این حال و روز انداختند.

** «انتخابات مهندسی شده» کلیدواژه فتنه جدید

«آذر منصوری» از دستگیرشدگان فتنه ۸۸ در یادداشتی در روزنامه ایران با عنوان «انتخابات فراگیر ترجمه میزان رای ملت است» نوشت: «بدون شک ترجمه میزان رأی مردم است، انتخابات است و لازمه حفظ نظام، این است که شهروندان بتوانند از حق آزادانه انتخاب -هم برای انتخاب شدن و هم انتخاب کردن- برخوردار باشند. چنان که این حق از شهروندان گرفته شود به منزله حذف جمهوریت نظام است. نکته‌ای که آقای روحانی روی آن تأکید کرده‌اند برگرفته از همین دغدغه و نگرانی است».

منصوری در ادامه نوشت:«تذکر رئیس جمهوری و بسیاری از چهره‌های سیاسی در مورد تهدیدات به وجود آمده، باید مورد ملاحظه جدی و مبنای تصمیم‌گیری‌ها قرار بگیرد و شاهد مواجهه دیگری با انتخابات آزاد و حق انتخاب شدن و انتخاب کردن مردم در این انتخابات باشیم. نه اینکه صحنه‌ای پیش روی مردم به تصویر کشیده شود که تکلیف سه چهارم از کرسی‌های آن قبل از انتخابات معلوم است.شرایطی پیش روی مردم فراهم شده که رقابتی در انتخابات محتمل نخواهد بود و شکل نخواهد گرفت...انتخابات با این شیوه انتقاد برانگیز خالی کردن انتخابات و جمهوریت از معنای اصلی آن است».

این فعال فتنه ۸۸ با تاکید بر لزوم برگزاری انتخابات آزاد، مدعی شده است که تکلیف سه چهارم از کرسی‌های مجلس، قبل از انتخابات معلوم است!

پیش از این، «محسن غرویان» از فعالین تندروی طیف اصلاحات در اظهارنظری تأمل برانگیز گفته بود:«باید احساس عمومی این باشد که آنچه رای مردم هست واقعا از صندوق‌ها درآید...مردم نباید احساس کنند انتخابات از قبل تنظیم شده تا افراد خاصی وارد مجلس شوند. این فضا را شورای نگهبان می‌تواند فراهم کند که مردم با شوق و ذوق بیشتری در انتخابات وارد شوند و رای واقعی خودشان را به صندوق بریزند».

«محمود صادقی» کاندیدای ردصلاحیت شده مجلس نیز در روزهای گذشته گفته بود:«اغلب اصلاح‌طلبان از جمله آقای عارف باور دارند که با وضع مهندسی‌شده‌ای روبه‌رو هستیم. در همه حوزه‌های انتخابیه بررسی دقیق شده است که چه ترکیب نامزدهایی حضور داشته باشند؛ یعنی اگر نامزد اصلاح‌طلبی پایگاه اجتماعی ندارد، تأیید صلاحیت شده و اگر در میان مردم جایگاه و پایگاهی دارد، رد صلاحیت شده است. مورد به مورد می‌توانیم بگوییم که چه طراحی‌های دقیقی رخ داده است».

فعالین فتنه در سال ۸۸ با این ادعا که انتخابات از سوی شورای نگهبان، مهندسی شده است، ۵ ماه پیش از برگزاری انتخابات، موضوع تشکیل «کمیته صیانت از آراء» را مطرح کردند! این اقدام یکی از بخش های پازل پروژه بزرگ فتنه ۸۸ بود.

اصلاح طلبان در حال حاضر، دولت، شورای شهر و شهرداری تهران و فراکسیون امید مجلس را در اختیار دارند، اما هیچکدام از نهادهای مذکور کارنامه قابل دفاعی ندارد. بنابراین یکی از اهداف مطرح کردن دروغ «انتخابات مهندسی شده»، فرار از پاسخگویی است.

طیف تندروی اصلاح طلب بارها ثابت کرده است که با جمهوریت هیچ نسبتی ندارد؛ چه آنکه در انتخابات سال ۸۸، پس از شکست در انتخابات با دروغ تقلب ماهها کشور را در آشوب و التهاب فرو برد.

«انتخابات مهندسی شده» کلیدواژه طیفی است که هیچ اعتقادی به جمهوریت نداشته و ملاک اصلی اش در انتخابات، برآورده شدن منافع قبیله ای و حزبی و شخصی است.

** در دولت روحانی، روابط بین دولت و مردم به فراموشی سپرده شد

روزنامه شرق در یادداشتی به قلم «احمد غلامی» سردبیر نوشت:«دوره چهارساله دولت روحانی دوره نرمالیزاسیون بود: نرمال‌سازی و عادی‌سازی شرایط با امید گشایشی در عرصه‌های بین‌المللی. این اتفاق نه‌تنها رخ نداد، بلکه از تبعات خواسته یا ناخواسته آن یکی هم سیاست‌زدایی بود. در این دوره سیاست داخلی و توجه به نهادهای مدنی، دموکراسی، ایجاد انجمن‌ها و روابط بین دولت و مردم به فراموشی سپرده شد».

این روزنامه اصلاح طلب در سال ۹۴ علیرغم کارنامه سیاه آمریکا در اجرای توافقات بین المللی، مدعی شد که «امضای وزیر خارجه آمریکا تضمین است»!. مدیرمسئول این روزنامه چندی بعد اذعان کرد که برای عبور برجام از سد افکارعمومی، توافق هسته ای را بزک کرده بود!

اندیشکده های آمریکایی در سالهای گذشته تاکید کرده بودند که یکی از اهداف اصلی آنها نرمالیزاسیون ایران است. براساس این طرح، باید با ابزار مذاکره و توافق، مولفه های قدرت ساز ایران از کار افتاده و این کشور به لقمه ای راحت الحلقوم برای آمریکا بدل شود.گویا این روزنامه اصلاح طلب از اینکه این نقشه شوم به هدف خود نرسیده، تاراحت است.

متاسفانه دولت روحانی به وزارت خارجه خلاصه شد و وزارت خارجه نیز به برجام خلاصه شد. در این میان، ظرفیت های بسیاری مغفول ماند.

به حاشیه رفتن مطالبات اصلی مردم و قطع ارتباط دولت با مردم نیز یکی از آسیب های ایجاد شده در دولت روحانی بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 32
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 9
  • محسن IR ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۲
    16 1
    افساد طلبان با عملکرد بدشان باعث افزایش بصیرت ودر نتیحه تنفر مردم از آنها شده و کشور را از لبه پرتگاه سقوط به دامن استکبار نجات دادند
    • خوب بیـــــــــــد!؟ IR ۱۷:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۲
      5 0
      لیست امید، صاحاب کلید، کرده اند مردم را نا امید
    • IR ۱۷:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۲
      3 0
      اینکه اینها با اطلاع از ناتوانی خود، دوباره ثبت نام کرده اند نشان میدهد که چقدر عشق صندلی هستند . حتی اگر تائید هم شوند ما به ایشان رای نخواهیم داد .این ملت است که قاطعانه کار شما را تمام خواهد کرد و کشور را از دست ناکارآمدان نجات خواهد داد .
    • IR ۲۳:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۲
      3 0
      لیبرال های غربگدا اقتصاد کشور و معیشت مردم را نابود کردند و باید با سیاست خداحافظی کنند.
  • IR ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۲
    13 2
    اصلاح طلبها کشوررابه پرتگاه بردند نظرملت رابپرسیدنه خودتان
    • IR ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۲
      12 0
      نه خدا وکیل اینو راست می گن، کشور رو از لبه ی پرتگاه نجات دادن، اما انداختنش تو خود پرتگاه!! :))))))
    • IR ۱۷:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۲
      6 0
      واقعا چه رویی دارند با این شدت از ناکارآمدی دوباره برای انتخابات ثبت نام کرده اند ؟؟؟
    • IR ۲۳:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۲
      3 0
      دولت و مجلس ضعیف اصلاح طلب باعث ناامیدی و یاس مردم شده اند.
  • IR ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۲
    12 1
    چرا روحانی استیضاح نمیشه؟ قدرت و مقام دیگه شده ارثی؟ دیگه قانون تاثیر نداره در کار مجلس، حال هشت سال این باشه بعد هشت دیگه شما اصولگراها. نوبتی حالشو ببرید بلاخره از ۴۰ سال گذشته جز ذخایر انقلاب هستین و نوه های شما ارث دارند تو بیت المال.!
  • IR ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۲
    10 0
    طی چهل سال عمر با برکت انقلاب اسلامی ایران بارها منافقین سلطنت طلب ها اصلاح طلب ها معاندین ودشمنان خارجی خواستند فتنه کردند و کشور را تا لبه پرتگاه پیش بردند اما مردم هوشیار توانستند با همدلی کشور را نجات دهند
  • IR ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۲
    6 2
    در اصل اصلاح طلبها بودند که اسلام و جمهوریت و همه چیزهای خوب را به دنیا معرفی کردند. منتگذارشان هستیم. اگر این تعاریف کافی نیست. باید گفت بنیانگذار هستی به خاطر خواهی از اصلاح طلبها جهان را آفرید.
    • IR ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۲
      5 0
      غش غش غش غش غش
    • IR ۱۶:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۲
      0 0
      تنهایی فکر کردی وبه این نتیجه رسیدی یا کمک گرفتی .چشم نخوری یه وقت.!!!
    • IR ۲۲:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۲
      2 0
      تیکه انداخته بابا
  • IR ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۲
    9 0
    چرا اصلاح طلب ها خودشان را از تمامی مشکلاتی که برای کشور محتمل شده اند مبرا میدانند بیشترین امار اختلاس مالی فساد اخلاقی رانت خواری ایجاد فضای دوقطبی در کشور فتنه گری اشوب و هرج مرج اقازاده گری ژن خوب دختران قاچاقچی مظلوم وزیر و همسر کشی یک زن بی دفاع در حمام عوض کردن جای شهید و جلاد و از این قبیل در کارنامه خود دارند چرا فکر میکنند مردم نادان هستند و این مهم ها را نمیفهمند چرا به شعور مردم توهین میکنند
  • IR ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۲
    10 0
    در فتنه‌گر و ضد مردمی بودن افسادطلبان شکی نیست اما جناب توکلی با این تجربه چرا در دام بازی کثیف اینها در حمله به شورای نگهبان افتاده
  • IR ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۲
    8 0
    این چیزایی که من از اصلاح طلبا دارم می شنوم، به وضوح بوی فتنه رو ازش حس می کنم.. ۸۸ هم قبل از شمارش ارا هی اینو به ذهن مردم القا کردن که می خواد تقلب بسه و خبریه و از این حرفا.. کور خوندین، والله این بار سر سوزن رافت اسلامی در کار نخواهد بود
  • مجید آقا IR ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۲
    2 0
    انصافا این دیگه دارن راست میگن کشور و از لبه پرتگاه بغلش کردن دو تایی با هم انداختنش ته پرتگاه! نه اشتباه نکنید این به خاطر خودمون بود تا راحت باشیم!! ته پرتگاه آدم راحته دیگه باور کن مسخره نمی کنم، مگه نشنیدی هر شخصی که میمیره میگن راحت شد، حالا ما هم در ته پرتگاه راحت شدیم و این راحتی رو مدیون رئیس جمهور محترم و اصلاح طلبان عزیز هستیم
  • IR ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۲
    3 0
    هم جنابان اصلاح طلب هم دولت و روحانی مقصر اصلی حال حاضر کشور میباشند اینها باهم تواماً نقش اصلی و باعث بانی بی تدبیری های بوجود امده که حاصلش نا امیدی در جوانان و قشر اسیب پذیر است .. ای کاش زودتر این وضعیت تمام گردد و شر این جنابان کشور رها کند
  • IR ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۲
    8 0
    خدایا جواب افساد طلبان را محکم وزودتر بده.الهی آمین.
  • IR ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۲
    3 0
    ملت همیشه در اوج اقتدار وعزت بودند‌.این دشمنان ملت هستند که در لبه پرتگاه بسرمیبرند‌.!!!
  • جلیل IR ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۲
    3 0
    عجبا کسانیکه بارها مملکت را به قهقرا برده و آتش زده اند و به آمریکا نامه نوشته اند که ایران را بزن ، دیگران را که به فکر اقتصاد و امنیت و رشد کشور هستند ، تندرو مینامند !!! عجبا کسانیکه در حمایت از کشور حتی یک شهید هم نداده اند ، بر منابع نفتی و مالی کشور ، چنبره زده اند . !!! عجبا مدعیآن بلد بودن زبان دنیا ، زبان ایران را بلد نیستند .!!! فقط مانده ام که چه آب و صابونی برایشان ببرم . چون روی آنها آنقدر سیاه و ... است که با هیچ نوع آب و صابونی پاک نمی شود . حسن آقا دیگه کم کم آخر کار نزدیکه . علی برکت اله .
  • FR ۱۷:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۲
    1 1
    امان از پرت وپلاهای امثال امانی.....
  • IR ۱۸:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۲
    4 0
    تا کاوه های اهنگر در ایران هستند سلطنت طلب ها و اقا رضا ربع پهلوی در خواب بینند پنبه دانه گهی لپ لپ خورند که دانه دانه
  • SE ۱۹:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۲
    3 0
    اصلاح‌طلبان و روحانی کشور را از لبه پرتگاه برده ولی سلیمانیها نجات داده اند
  • IR ۲۱:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۲
    2 0
    خاتمی و رفسنجانی روحانی هر کدوم هشت سال بودید بابا کل مملکت دست شما بوده هیچ غلطی نکردید بکشید دِ یه بار به کنار بزارید نیروهای انقلابی با اراده بیایند روی کار حتی زمان احمدی نژاد هم جِر میزدن این دنیا دوستان. لعنت به هر چی خائن که باعث عقب موندگی مملکت میشه!
  • IR ۲۳:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۲
    1 0
    ترسیدن ما همه از بیم بلا بود ؛ اکنون زچه ترسیم که در عین بلائیم ؟!
  • IR ۰۰:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۳
    1 0
    عملکرد و اشتباهات عمد و سهو روحانی و اصلاح طلبان روبروز بیشتر نمایان میشود تا جایی که در این تقریبا نزدیک به هشت سال بارها کشور را در لبه پرتگاه قرار داند اما با هوشیاری مردم کشور از خطر سقوط رهانیده گردید شوک قیمت بنزینی بدون شفاف سازی برای مردم و تبدیل اعتراض باهدایت جریان فتنه به اغتشاش از دست اوردهای مهم ایشان میباشد
  • DE ۰۲:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۳
    2 0
    اصلاح‌طلبان و روحانی کشور را با «انتخابات مهندسی شده» به لبه پرتگاه هل دادند,
  • ناشناس IR ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۳
    3 0
    بعله قطعا اینجوریه که امریکارادرجنگ اقتصادی و... باایران جری تر کرده اند گرچه انها هیچ تمایلی به جنگ فیزیکی و نظامی باایران نداشته وندارند ولی همیشه تهدید میکردند و الان هم تهدید می کنند.
  • علی IR ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
    0 0
    روحانی مملکتو نابود کرده لبه پرتگاه پیش کشت
  • IR ۱۸:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۷
    1 0
    اصلاح طلبان و روحانی با کمک همدیگر کشور را از یک پرتگاهی بردند به سمت یک پرتگاهی به مراتب هولناک تر و مهیب تر !

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس