کد خبر 1271538
تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۰
دارایی های افغانستان آزاد شود

وزیر کشور پاکستان با تاکید بر ضرورت آزاد سازی دارایی های افغانستان گفت: مسدود ماندن دارایی های این کشور منجر به بحران انسانی می شود.

به گزارش مشرق به نقل از سایت خبری "داون نیوز"، "شیخ رشید احمد" وزیر کشور پاکستان در مصاحبه‌ای آخرین تحولات افغانستان را مورد بررسی قرارداد و اضافه کرد: مسدود کردن دارایی‌های افغانستان مانعی بزرگ در مسیر حل بحران سیاسی و امنیتی این کشور بوده و فاجعه انگیز خواهد بود.
وی افزود: بی انصافی است که انتظار داشته باشیم افغانستان همانند کشورهای اسکاندیناوی در هشت روز بتواند در مسیر توسعه و هماهنگی سیاسی قرار گیرد، بدون شک این روند نیازمند گذشت زمان است.

شیخ رشید احمد گفت: ما باید امیدوار باشیم که طالبان همانگونه که وعده داده گام‌های موثر در راستای جلوگیری از سوء استفاده‌ی خاک افغانستان از سوی گروه‌های تروریستی همانند تحریک طالبان پاکستان یا داعش بردارد.

وزیر کشور پاکستان با بیان اینکه حل مسائل افغانستان نیازمند همفکری و همکاری بین المللی و منطقه‌ای است، افزود: اسلام آباد که این اواخر میزبان نشست روسای سازمان‌های اطلاعات هشت کشور منطقه‌ای با موضوع افغانستان بود، همچنان به تلاش برای پیشبرد اهداف صلح و امنیت منطقه‌ای بویژه در کشور افغانستان متعهد است.

وی ادامه داد: رسانه‌های هندی ادعاهای بی اساس در مورد دخالت نظامی ارتش پاکستان در دره پنجشیر مطرح می‌کنند که تمام آن‌ها ادامه تبلیغات منفی دهلی نو علیه پاکستان در موضوعات منطقه‌ای و بین المللی است؛ این درحالی است که بر خلاف ادعاهای هند علاقه پاکستان به افغانستان فقط برای صلح، ثبات و توسعه است و در این راستا "عمران خان" نخست وزیر پاکستان ۱۷سپتامبر با رهبران چین و روسیه دیدار می‌کند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس