آزاده فلسطینی بر اثر شدت جراحات به بیمارستان منتقل می شود

کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد نسبت به نقض گسترده حقوق فلسطینی ها به شدت هشدار داد.

به گزارش مشرق به نقل از آناتولی، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد فهرست جدیدی از جنایت‌ها و اقدامات ضد حقوق بشری رژیم صهیونیستی را منتشر کرده است.

در این گزارش با انتقاد از اقدامات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان، گفته شده است که نیروهای امنیتی این رژیم از ابتدای سال ۲۰۲۱ تاکنون ۵۴ فلسطینی از جمله ۱۲ کودک را به قتل رسانده‌اند.

بیشتربخوانید:

واکنش جنبش‌های جهاد اسلامی و حماس به اقدام جوان فلسطینی در قدس

این گزارش از سوی «میشل باشله»، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل مطرح شده و او در چهل و هشتمین نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل در ژنو اعلام کرد که از استفاده بیش از حد و غیر موجه از زور توسط نیروهای امنیتی تل آویو علیه غیرنظامیان فلسطینی متاسف هستم.

براساس گزارش کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل، تعداد کسانی که توسط نیروهای صهیونیستی در کرانه باختری طی سال گذشته به قتل رسیده‌اند، بیش از دو برابر آمار سال گذشته است.

گزارش باشله همچنین به اوضاع دیگر کشورهای جهان نیز پرداخته و از جمله درباره افغانستان اعلام کرده است که عدم پایبندی طالبان به وعده‌هایش در زمینه حقوق بشر نگران کننده است، چون این گروه از زمان به دست گرفتن قدرت، عملکردی مطابق با تعهداتش به ویژه در حوزه‌های مرتبط با حقوق زنان نداشته است.

پیشتر نیز «سازمان دیده‌بان حقوق بشر» در گزارشی اعلام کرده بود که مقامات تل آویو دست به جنایات علیه بشریت می‌زنند و «سیاست آپارتاید و آزار و اذیت علیه فلسطینی‌ها» را اعمال می‌کنند.

دیده بان حقوق بشر، این سازمان در این گزارش ۲۰۴ صفحه‌ای خود تحت عنوان «تجاوز از حد و مرز: مقامات اسرائیل و جنایات آپارتاید و آزار و اذیت» آورده که سیاست آپارتاید رژیم اسرائیل مبتنی بر سیاست کلان این رژیم برای تداوم سلطه یهودیان بر فلسطینیان و نقض‌های حقوق بشری شدید اعمال شده علیه فلسطینیان ساکن مناطق اشغالی از جمله قدس شرقی است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس