کد خبر 1272034
تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۲
کرملین

یک سخنگوی کرملین گفته دیدار میان رئیس‌جمهور روسیه و رئیس‌جمهور ایران که قرار بوددر حاشیه نشست سازمان همکاری شانگهای برگزار شود به تعویق افتاده است.

به گزارش مشرق، «دیمیتری پسکوف»، سخنگوی کرملین روز سه‌شنبه به خبرنگاران گفت دیدار میان «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور روسیه با همتای ایرانی‌اش «ابراهیم رئیسی» به تعویق افتاده است.

دیمیتری پسکوف گفته این دیدار به دلیل آنکه رئیس‌جمهور روسیه خودش را به علت ابتلای احتمالی به کرونا قرنطینه کرده «تا فرصت بعدی» به تعلیق درآمده است.

بعد از آنکه «کاظم جلیلی»، سفیر ایران در روسیه گفته بود سران دو کشور ممکن است در حاشیه نشست سازمان همکاری شانگهای دیدار کنند، این مقام کرملین گفت: «هیچ دیدار دوجانبه‌ای انجام نخواهد شد. این دیدار تا فرصت بعدی به تأخیر افتاده است.»

پیش از این منابع خبری گزاری دادند ولادیمیر پوتین امروز سه شنبه در تماس تلفنی با سیدابراهیم رئیسی،   با بیان اینکه بعلت احتمال ابتلا به بیماری کرونا به قرنطینه رفته است، خواستار انجام هماهنگی برای دیدار دو رئیس جمهور در اولین فرصت شد.

رئیس جمهور روسیه با اشاره به همکاری های مسکو ـ تهران در زمینه مقابله با کرونا و همچنین تولید مشترک واکسن اسپوتنیک، بر تداوم این همکاری ها تاکید کرد.

رئیس جمهوری اسلامی ایران نیز در تماس تلفنی ولادیمیر پوتین، گفت: توسعه و تعمیق همکاری های دو کشور را در همه ابعاد دنبال می کنیم.

رئیسی همچنین با تاکید بر ضرورت تداوم همکاری های دو کشور در زمینه مقابله با کرونا از جمله در زمینه تولید واکسن مشترک، اظهار داشت: این همکاری ها باید تا ریشه کن شدن کامل این بیماری عالمگیر با قوت ادامه یابد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
    0 0
    کاظم جلالی عوض شد و الان کاظم جلیلی سفیر ایران تو روسیه اس؟
  • کاظم IR ۲۲:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
    1 0
    پس چرا پوتین با بشار دیدار کرد بشار الان روسیه است پوتین هم بدون ماسک اون توی کرملین پذیرفت
  • IR ۲۳:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
    4 2
    روسیه پست نشون داد که چقدر تو عرضه واکسن اسپوتنیک ثابت قدم هست. لعنت بر روسیه حیله گر
    • IR ۰۰:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
      2 0
      الان هم دارن گروکشی میکنند. برید طرف چین و یه مقدار هم اروپا، ببینید چه طور جلوتون دولا میشن که باهاشون قرارداد داشته باشید. مکارها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس