کد خبر 1272680
تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۸
افشای رفتار تحقیرآمیز با «محمد بن زاید» در عربستان

یک حساب کاربری با تاکید بر اختلاف میان امارات و عربستان رفتار تحقیر آمیز با ولیعهد ابوظبی را هنگام سفر وی به ریاض فاش کرد.

به گزارش مشرق به نقل از سعودی لیکس، منابع سعودی رفتار تحقیر آمیزی را که «محمد بن زاید» ولیعهد ابوظبی در سفر اخیرش به عربستان سعودی و ملاقات با «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان سعودی مواجه شد، فاش کردند.

حساب کاربری معروف «العهد الجدید» نوشت: در آخرین سفر محمد بن زاید به عربستان سعودی، وی در فرودگاه پذیرفته شد و او را به مدت دو ساعت در آنجا نگه داشتند.

در این گزارش آمده است که محمد بن زاید بدون میزبانی به کاخ رفت و پس از پایان دیدار، محمد بن سلمان مستقیماً به قصر خود در نئوم بازگشت.

پیش از این ولیعهد ابوظبی در راس گروهی از وزیران هیات دولت امارات به منظور بحث و بررسی بسیاری از مسائل و در راس آنها تصمیم گیری در خصوص سیاست تولید نفت در چارچوب ائتلاف اوپک پلاس به عربستان سفر کرد.

عربستان و امارات در چارچوب‌های سیاسی و اقتصادی و همچنین موضوعات منطقه‌ای و بین‌المللی با یکدیگر به رقابت پرداختند. اما در سال ۲۰۲۱ تنش‌ها و اختلافات میان این دو کشور شدت گرفت به گونه‌ای که عربستان تلاش خود را برای تحکیم موقعیتی که می‌خواهد در خاورمیانه در اوایل سال جاری به دست آورد، آغاز کرد و در فوریه سال جاری اعلام کرد که تا سال ۲۰۲۴ تجارت خود را با شرکت‌های بین‌المللی که دفتر مرکزی آنها در این کشور نیست، متوقف خواهد کرد. همچنین عربستان کلیه پروازهای خود را به امارات متوقف کرد و اخیرا نیز این دو کشور بر سر تمدید توافق‌نامه تولید نفت در اوپک پلاس دچار اختلافات شدند.

عربستان سعودی همچنین قوانین خود را در مورد واردات از سایر کشورهای حوزه خلیج فارس تغییر داد. این همان چیزی است که روزنامه انگلیسی «ایندیپندنت» آن را به عنوان «چالش مستقیم وضعیت امارات متحده عربی به عنوان یک مرکز تجاری منطقه ای» توصیف کرد.

در مجموع می‌توان گفت با شدت گرفتن اختلافات میان عربستان و امارات بر سر مسائل مختلف منطقه‌ای و بین‌المللی، دو طرف به طور فزاینده‌ای یکدیگر را به عنوان تهدیدهای امنیتی در نظر خواهند گرفت.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۵
    5 0
    دو بچه شرور حاکم مردم مسلمان شدند که ارزش یه پاپاسی هم ندارن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس