کد خبر 1272746
تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۴
اتحادیه اروپا نمایه

روزنامه لبنانی دیلی استار گزارش کرد که اتحادیه اروپا قصد دارد در صورت شکست دولت جدید لبنان، تحریم‌هایی را علیه این کشور وضع کند.

به گزارش مشرق، روزنامه «دیلی استار» لبنان گزارش کرد که پارلمان اتحادیه اروپا در جلسه امروز (پنجشنبه) خود قصد دارد خواستار تحریم آن دسته از سیاستمداران لبنانی شود که مانع از پیشرفت‌های دولت جدید این کشور می‌شوند و همچنین قصد دارد در این جلسه اعلام کند که بحران این کشور یک فاجعه‌ای است که توسط افرادی در داخل لبنان به وجود آمده است.

طبق این گزارش، «جوزپ بورل» رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا در هفته جاری به پارلمان اروپا اعلام کرد که الگوی اقتصادی لبنان دچار مشکل شده است اما دیگر زمان وضع تحریم علیه این کشور گذشته است زیرا سیاستمداران در تاریخ ۱۰ سپتامبر (۱۹ شهریور ماه) تشکیل دولت دادند.

بیشتر بخوانید:

روزی که تحریم ایران، سوریه و لبنان شکسته شد +فیلم

بر اساس این گزارش، با توجه به تشکیل دولت لبنان پس از بیش از یک سال بن‌بست سیاسی، پارلمان اروپا در استراسبورگ قصد دارد با صدور بیانیه‌ای اعلام کند که دولت‌های اتحادیه اروپا هنوز نمی‌توانند فشار را از روی لبنان بردارند.

روزنامه دیلی استار لبنان درباره قطعنامه‌ای که پارلمان اروپا قصد دارد امروز صادر کند، نوشت که پارلمان اروپا «عمیقاً از رهبران لبنان می‌خواهد  که به وعده‌های خود عمل کنند و یک دولت عملگرا باشد» که البته این قطعنامه پارلمان اروپا الزام‌آور نیست.

اتحادیه اروپا همچنین قصد دارد در قطعنامه خود به آن دسته از سیاستمداران لبنانی که قصد مانع‌تراشی در مسیر دولت جدید کشورشان را دارد، هشدار دهد که علیه آن دسته از افرادی که به دنبال مانع‌تراشی یا تضعیف فرایند دموکراتیک سیاسی در لبنان هستند، تحریم‌هایی وضع خواهد شد.

طبق این گزارش، اتحادیه اروپا در ماه ژوئن امسال موافقت کرد که برای آن دسته از سیاستمداران لبنانی متهم به فساد مالی هستند و در تلاش برای مانع‌تراشی در مسیر تشکیل دولت لبنان هستند و با اتهامات سوء مدیریت مالی و نقض حقوق بشر روبرو هستند، ممنوعیت سفر و مسدودیت دارایی در نظر بگیرند.

طبق این گزارش، هیچ نامی به طور رسمی اعلام نشده است اما با وجود سقوط اقتصادی، تورم شدید، قطعی برق و کمبود مواد غذایی در لبنان، پارلمان اروپا در صدد است آن دسته از سیاستمدانی را که در این زمینه نقش دارند و همچنین دارای سرمایه‌هایی در اتحادیه اروپا هستند، متمرکز شود و تحریم‌هایی را علیه آن‌ها وضع کند.

«میشل عون» رئیس‌جمهور لبنان بالاخره جمعه ( نوزدهم شهریور) لیست وزرای پیشنهادیِ نخست‌وزیر مکلف «نجیب میقاتی» را امضا کرد و دولت جدید لبنان پس از یک سال و یک ماه انتظار تشکیل شد.

نخست وزیر لبنان روز جمعه در مصاحبه‌ای گفت که تلاش دارد تا سقوط آزادی که لبنان شاهد آن است را متوقف کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس