کد خبر 1270194
تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۵
گوترش نمایه

دبیر کل سازمان ملل در واکنش به تشکیل دولت جدید لبنان گفت امیدوار است که نخست وزیر جدید بتواند گروه‌های لبنانی را گرد هم آورد.

به گزارش مشرق، «آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل از اعلام تشکیل دولت جدید لبنان استقبال کرد.

به گزارش العهد، او در بیانیه‌ای اعلام تشکیل دولت لبنان را گامی بسیار مهم توصیف و ابراز امیدواری کرد که نجیب میقاتی نخست وزیر جدید بتواند همه گروه‌های لبنانی را گرد هم آورد تا ملت لبنان بتواند از بحران فاجعه باری که در آن به سر می برد، عبور کند.

بیشتر بخوانید:

فرمان تشکیل دولت لبنان امضاء شد

«امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه هم با استقبال از تشکیل دولت در لبنان آن را گامی ضروری خواند.

وی در ادامه گفت که سیاستمداران لبنانی باید تعهدات لازم را برای انجام اصلاحاتی که به جامعه بین المللی اجازه می‌دهد به لبنان کمک کند، انجام دهند.

فرانسه و لبنان با توجه به پیشینه تاریخی در یک قرن گذشته، دارای روابط گسترده‌ای با یکدیگر بوده‌اند، اما در یک سال گذشته با توجه به شرایط وخیم اقتصادی در لبنان کاری برای بهبود اوضاع اقتصادی این کشور انجام نداده است.

پس از اینکه نجیب میقاتی مأمور تشکیل کابینه لبنان امروز جمعه با «میشل عون» رئیس‌جمهور و «نبیه بری» رئیس پارلمان این کشور دیدار کرد، دفتر ریاست جمهوری لبنان اعلام کرد که فرمان تشکیل دولت جدید این کشور امضاء شده است.

نجیب میقاتی هم با اعلام تشکیل دولت جدید لبنان گفت: باید برای موفقیت کابینه و جلوگیری از ناامیدی و یأس با یکدیگر همکاری کنیم.این دولت نماینده تمام لبنان و نه فقط گروه معینی از آن‌هاست.

وی همچنین گفت: اکنون زمان کار است و نه مجادله سیاسی. ما قصد داریم انتخابات پارلمانی را در زمانش برگزار کنیم.

نجیب میقاتی نخست‌وزیر اسبق لبنان در تاریخ چهارم مرداد از سوی میشل عون مأمور تشکیل کابینه شد. لبنان از مرداد سال گذشته در پی وقوع آتش‌سوزی و انفجار مهیب در یکی از انبارهای مواد آتش‌زا در بندر بیروت که بیش از ۱۸۰ نفر کشته و  بیش از ۶ هزار نفر زخمی شدند، با استعفای نخست وزیر آن دولت رسمی نداشت و «حسان دیاب» به عنوان نخست‌وزیر پیشبرد امور در این کشور فعالیت می‌کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سید IR ۰۹:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
    1 0
    ظاهراً از نفت کش دریایی ایران کارهایی برمی آید که از ناو هواپیمابر اتازونی برنمی آید!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس