کد خبر 1273441
تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۰
قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۰/۰۶/۲۷

قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات دیروز با ۰.۰۳ درصد افزایش به ۱۷۵۴ دلار و ۳۴ سنت رسید.

به گزارش مشرق، در حالی که ارزش دلار تقویت شده است قیمت طلا پس از افت شدید روز پنجشنبه دیروز افزایشی جزئی داشت، اما با توجه به تمرکز سرمایه گذاران بر انقباضی شدن سیاست فدرال رزرو دومین هفته کاهشی متوالی خود را به ثبت رساند.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات دیروز با ۰.۰۳ درصد افزایش به ۱۷۵۴ دلار و ۳۴ سنت رسید. قیمت فلز زرد در پایان معاملات آتی دیروز برای تحویل در ماه دسامبر با ۰.۳۰ درصد کاهش به ۱۷۵۱ دلار و ۴۰ سنت رسید.

انتشار خبر افزایش غیرمنتظره میزان خرده فروشی در آمریکا در ماه اوت در اوایل این هفته سبب شد تا بار دیگر احتمال انقباضی شدن سیاست فدرال رزرو بر سر زبان ها بیافتد و با تقویت دلار قیمت طلا تنها در روز پنجشنبه حدود ۳ درصد کاهش یابد.

دانیل پاویلونیس استراتژیست ارشد بازار در موسسه آر جی او گفت، بازار معتقد است فدرال رزرو خرید اوراق قرضه را کاهش خواهد داد و این مسئله سبب افزایش سوددهی اوراق قرضه خواهد شد.

وی افزود: «این اتفاق تاثیر منفی بر بازار طلا خواهد داشت و احتمالا قیمت ها شاهد کاهش بیشتری خواهد بود.» به گفته پاویلونیس در پی اتفاقات رخ داده برای شرکت سرمایه گذاری اورگراند در چین و مواجهه این شرکت با خطر ورشکستگی، این بار به جای بازار طلا، بازار دلار به عنوان محل امن سرمایه گذاری مطرح شده است.
 

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس