ویژه ها

جریان اصلاح طلب از همان ابتدای فعالیت دولت سیزدهم در پی مصادره موفقیت های دولت رئیسی به نفع دولت روحانی است.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با  «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

** هاشمی طبا: هنوز تفاوتی با دولت روحانی حس نکردیم

«مصطفی هاشمی طبا» معاون رئیس جمهور در دولت هاشمی رفسنجانی و نامزد انتخابات ریاست جمهوری در سال ۹۶ که با این که از نامزدی انصراف نداد، اعلام کرد که خودش به روحانی رای می دهد در یادداشتی در روزنامه آرمان نوشت: «طی چند ماهی که دولت جدید روی کار آمده هنوز تفاوتی با دولت آقای روحانی حس نکردیم و دولت بر اساس همان سیاست‌ها پیش رفته است. فرق جایی است که دولت سیاستی داشته باشد که بر مبنای آن برای حل مشکلات اولویت داشته باشد. در حالی که دولت می‌خواهد همه مسائل را با هم حل کند و اولویتی ندارد».

هاشمی طبا در ادامه نوشت: «کشور باید اولویت داشته باشد، اولویت  کشور در حال حاضر باید محیط زیست، کشاورزی و آینده زیستگاه کشور باشد. چرا که اگر شرایط زیست محیطی درستی نداشته باشیم کشور خشک و خاکستری می‌شود، لذا نمی‌توان به همه چیز بودجه اختصاص داد و همه کار کرد».

هاشمی‌طبا: هنوز تفاوتی با دولت روحانی حس نکردیم/ مظلوم نمایی، ترفندی برای فرار از پاسخگویی

فعالین اصلاح طلب یا خود را به ندیدن زدند یا مردم را ناآگاه فرض کرده اند. در هفته‌های اخیر چندین میلیون دوز واکسن کرونا به کشور وارد شده و تولید واکسن داخلی نیز با شتاب ادامه دارد. علاوه‌بر این در هفته‌های گذشته رکورد تزریق یک میلیون دوز واکسن در روز شکسته شده و هدف‌گذاری تزریق دو میلیون دوز واکسن نیز در آینده نزدیک قابل تحقق است.

این روند موجب کاهش چشمگیر مبتلایان شده و تعداد فوتی‌ها نیز روز به روز در حال کاهش است. پیگیری شخص رئیس‌جمهور در کنار اقدامات ویژه وزارت امور خارجه در افزایش مراودات سیاسی و هماهنگی میان وزارت خارجه و وزارت بهداشت از عوامل اصلی این تحول است.

این در حالی است که در دولت قبل، برخی دولتمردان در کنار رسانه‌های زنجیره‌ای و فعالین مدعی اصلاحات، تسریع در واکسیناسیون سراسری را به مسائلی از جمله احیای برجام و تصویب لوایح مرتبط با FATF منوط کرده بودند.

علاوه‌بر این توقف قطعی برق، روند خسارت‌بار در فعالیت واحدهای تولیدی را متوقف کرد. در یک نمونه، با توقف قطعی برق، قیمت سیمان با کاهش قابل توجه مواجه شد. این روند در بازار آهن و فولاد نیز رخ داد.

تسریع در ترخیص کالاهای اساسی دپو شده در گمرک و همچنین تسریع در روند ترخیص حدود ۴ هزار کامیون دپو شده در گمرکات نیز از جمله اقداماتی است که پس از روی کارآمدن دولت سیزدهم انجام شده است و این روند ضمن کاهش قیمت کالاها در بازار، در نوسازی ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای نیز تأثیر قابل توجهی خواهد داشت.

سفرهای استانی رئیس‌جمهور و بازدید میدانی دولتمردان از مناطق محروم و دیدار بدون واسطه با کارگران و تولیدکنندگان و دیگر اقشار محترم و زحمتکش کشورمان نیز بازخوردهای مثبتی داشته و ان شاءالله با همت مسئولان شاهد به ثمر نشستن این سفرها و بازدیدهای میدانی در آینده نزدیک خواهیم بود.

در دولت جدید همچنین رویکرد غلط بکارگیری «مدیران پروازی» مورد تجدیدنظر قرار گرفت و بنا بر آن شده است تا در استان‌ها، مدیران بومی منصوب شده و از انتصاب مدیران پروازی پرهیز شود.

دولت جدید مسئله بسیار مهم «نهضت ساخت مسکن» را هم در صدر امور قرار داده و ساخت یک میلیون مسکن به طور جدی از سوی دولت در حال پیگیری است. این اقدام علاوه‌بر کاهش قیمت مسکن و خانه‌دار شدن بخش قابل توجهی از مردم، باعث رونق تولید شده و در اشتغال‌آفرینی نیز نقش قابل توجهی ایفا می‌کند.

موارد مذکور بخشی از اقدامات تحول‌آفرین در دولت سیزدهم است. مواردی که مصداق مدیریت جهادی و به عبارتی تدبیر و امید در رسیدگی به امور کشور است. اما فعالین اصلاح طلب حاضر به پذیرش این واقعیت بدیهی نیستند.

** آنچه امروز دولت رییسی درو کرده نتیجه بذری بود که دولت روحانی کاشت

روزنامه اعتماد در مطلبی نوشت: «در شرایطی که پیرو تحول اساسی که در بحث واردات واکسن در مدت کوتاه دولت سیزدهم رقم خورد، ابتدا اصولگرایان از نقش این دولت در این تحول سخن گفتند، در ادامه برخی ناظران با تاکید بر اینکه تحقق این میزان واردات واکسن ظرف مدت کوتاهی که از عمر دولت سیزدهم می‌گذرد، ممکن نیست و قاعدتا آنچه امروز دولت رییسی درو کرده، نتیجه بذری بوده که دولت روحانی کاشته، ادعای حامیان دولت رییسی را رد کردند».

در ادامه این مطلب، «حشمت الله فلاحت پیشه» از نمایندگان حامی دولت روحانی در مجلس دهم در مصاحبه با این روزنامه گفت: «این نکته مهم را باید درنظر داشته باشیم که سیاست خارجی یک روند است و دیپلمات‌ها همواره روند گذشته را دنبال می‌کند. درنتیجه معتقدم بذر آنچه اکنون به ثمر نشسته، قطعا در گذشته کاشته شده بود و بر همین اساس نیز امیدوارم دولت آقای رییسی اقداماتی را که دولت آقای روحانی در راستای پیوستن به گروه «بریکس» انجام داد، دنبال کند و در آینده شاهد پیوستن ایران به این گروه باشیم».

هاشمی‌طبا: هنوز تفاوتی با دولت روحانی حس نکردیم/ مظلوم نمایی، ترفندی برای فرار از پاسخگویی

جریان اصلاح طلب از همان ابتدای فعالیت دولت سیزدهم در پی مصادره موفقیت های دولت رئیسی به نفع دولت روحانی است.  

آقای رئیسی- ۲۹ شهریور- در دیدار با خانواده شهدا گفت: «متأسفانه شاهد بودیم که بعضی‌ها واردات واکسن یا حتی پیوستن کشور به سازمان شانگهای را متوقف بر پذیرش FATF کرده بودند و حتی در جلسات رسمی نیز بر موضع خود پافشاری می‌کردند».

همچنین «علی خضریان» نماینده مجلس در صفحه اینستاگرام خود نوشت: «انچه پیرامون پیوستن ایران به سازمان شانگهای جهت ثبت تجربه ملت ایران باید یاداوری شود، طرح ادعای جناب محمدجواد ظریف است که به منظور پیشبرد اهداف سیاسی جریان غربگرا در نامه‌ای به مسولان نظام مدعی موانع توهمی مانند وضعیت ایران در نسبت با FATF جهت عضویت در این سازمان شده بود». نکته قابل توجه اینجاست که این اظهارنظر نمانیده مجلس از سوی وزیر خارجه سابق تکذیب نشد.

واقعیت این است که کارنامه دولت تدبیر و امید- دولتِ اصلاح طلبان- به هیچ عنوان قابل دفاع نیست. به همین منظور جریان اصلاح طلب به شدت مشغول کار است تا با دستاوردسازی، تصویر این دولت در افکارعمومی را تغییر دهد.

** مظلوم نمایی، ترفندی برای فرار از پاسخگویی درباره کارنامه

روزنامه شرق در مطلبی به نقل از «احمد شیرزاد» نماینده تندرو مجلس ششم نوشت: «در شرایط فعلی مجموعه اصلاح‌طلبان خیلی به حساب نمی‌آیند البته که اصلاح‌طلبان تأثیرگذار بودند و جهت‌گیری‌های قاطعی را در سال های ۹۲، ۹۴، ۹۶ و خرداد ۷۶ داشتند، در مجالس دهم و ششم هم تأثیرگذار بودند اما درحال‌حاضر به دلیل شکست سختی که در انتخابات اخیر داشتیم؛ اگرچه شکست جوانمردانه نبود اما شکست، شکست است و برای همین حرف‌هایشان متأسفانه خیلی به حساب نمی‌آید».

هاشمی‌طبا: هنوز تفاوتی با دولت روحانی حس نکردیم/ مظلوم نمایی، ترفندی برای فرار از پاسخگویی

علت اصلی وضع موجود بی مسئولیتی طیفی است که از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون حداقل ۳۴ سال در مناصب ارشد اجرایی، تقنینی و قضایی حضور داشته اما به هیچ عنوان کارنامه قابل قبولی ارائه نداده است.

پرونده کرسنت، پرونده فساد صندوق ذخیره فرهنگیان، توتال، دلار ۴۲۰۰ تومانی، سهمیه بندی بنزین در آبان ۹۸، حقوق های نجومی، شبنم نعمت زاده، مهدی آخوندی، هادی رضوی و...همگی مربوط به کارنامه اصلاح طلبان است.

شورای شهر منحله اول- به ریاست عبدالله نوری و نائب رئیسی حجاریان-، تحصن مجلس ششم، سلفی حقارت و کمیته رفع حصر در مجلس دهم و برجام در دولت های یازدهم و دوازدهم، تنها چند نمونه از شاهکارهای جریان اصلاح طلب در نهادهای مختلف است.  

احمد شیرزاد نماینده مجلس ششم بوده است. در آن مقطع اصلاح طلبان  با تحصن و استعفا، به مطالبات و مشکلات مردم دهن کجی کردند.

چندی پیش «علیرضا بهشتی» فعال سیاسی اصلاح طلب در مصاحبه با روزنامه شرق گفته بود: «یکی از دلایل مهم تنهایی اصلاح‌طلبان در اواخر دولت دوم آقای خاتمی آن بود که از ابتدای دولت نخست، افرادی که مناصب دولتی را تصاحب کرده بودند، از تعامل با بدنه اجتماعی غافل شدند و فقط از مردم می‌خواستند که سر ایستگاه‌های انتخابات حاضر شوند و به کاندیداهای اصلاح‌طلب رأی بدهند...حتی رأی مردم به آقای خاتمی در سال ۸۰  نیز سلبی بود زیرا مردم می‌ترسیدند که شرایط به پیش از سال ۷۶ (دولت هاشمی رفسنجانی) بازگردد».

بهشتی در ادامه تاکید کرد: «اصلاح‌طلبان باید بدانند مردم زینت‌المجالس انتخابات نیستند که فقط رأی بدهند و بعد هیچ‌کس به آنها پاسخ‌گو نباشد... پس از شکل گیری دولت اصلاحات، رهبران اصلاحات...دچار یک ضعف عمیق و همچنین خطاهای بزرگی شدند. علاوه‌براین، لایه‌های مختلف اجتماعی آرام‌آرام دیگر خود را اصلاح‌طلب نمی‌دانستند و به یاد داریم در زمان تحصن نمایندگان مجلس ششم، اصلاحات تنها ماند».

لازم به ذکر است که اکثر مقامات ارشد دولت روحانی از سال ۹۲ تا ۱۴۰۰، همان اعضای ارشد ستادهای میرحسین و کروبی بودند. امثال «عباس آخوندی»، «محمدعلی نجفی»، «بیژن زنگنه»، «نعمت زاده»، «ربیعی»، «جهانگیری»، «ابتکار»، «حسین فریدون» و...از جمله این افراد هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 55
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • email@gmail.com IR ۱۵:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
    13 2
    فساد گسترده از جانب اكثريت مسئولان ريز و درشت و خاندان پاك و مطهر مسئولان! در كشور باعث بدبختي عموم مردم شده و همون ها هم هميشه خدا دنبال قاتل بروسلي خدابيامرز هستند!!!
    • دلخور IR ۲۲:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
      4 0
      امکان داره که این افراد رو با یک بلیت یکسره همه شون رو بفرستن پیش قبله امال و ارزوشون که همون غرب باشه . اول اینکه دیگه خبری از حرافی نیست و بعد ببینید که اونجا برای اینا به اندازه سر سوزنی اعتماد و احترام براشون قائل میشن .
    • سعید MD ۰۷:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۱
      9 0
      ادم کور حق دارد نبیند
    • سعید MD ۰۷:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۱
      5 0
      ادم کور حق دارد بگوید من نمی بینم
    • سعید MD ۰۷:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۱
      9 0
      ادم کور حق دارد واکسن را نبیند ارامش را نبیند مقاومت را نبیند و
    • سعید MD ۰۷:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۱
      7 0
      بعضی بجای شیرفهمی خر فهمی دارند
    • SE ۱۰:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۱
      0 3
      فساد اقتصادی ریشه اش در یارانه فله‌ای است
    • IR ۱۶:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
      0 0
      ۰۷:۱۳ - باشه ماهمه کور.خخخخخخخخخ
  • IR ۱۵:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
    16 1
    ** هاشمی طبا: هنوز تفاوتی با دولت روحانی حس نکردیم... تمام جهان تغیر از غربگرایی به مقاومت واستقلال طلبی وروی پای خود ایستادن دولت وملت ایران را با توکل به خدا بجای اتکا به کدخدا را درک کردند
    • SE ۱۰:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۱
      7 0
      هاشمی طبا خودش هم میدونه که گند دولت 8 سال گذشته را در عرض 8 سال هم نمیتوان پاک کرد چه رسد به 2 ماه
  • وطنم IR ۱۶:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
    14 1
    انتظار بیشتری هم از غربگداها نمیره ... چون هم کورند هم کر! پس واکسینه کردن نیمی از مردم که دولت تبخیر از گفتنش هم عاجز بود هیچی به حساب نمیاد؟
  • IR ۱۶:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
    19 1
    هاشمی طبا حتما بی حس شده که تفاوتی حس نکرده
    • جوادبیتحمزه IR ۱۷:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
      10 1
      اقای هاشمی واکسن بزنید تا حستان گل کند
  • فهیم IR ۱۶:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
    45 1
    اقای هاشمی طبا. هنوز شیرفهم نشده؟
  • IR ۱۶:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
    4 7
    چه سیاستیه مشرق داره مزخرفات اصلاحات را کار میکنه
    • IR ۱۷:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
      5 2
      به این میگن «روشنگری درباره جریان نفاق»
  • IR ۱۶:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
    16 1
    هاشمی طبا با اون شعر کودکانه اش به در نظریه پردازی نمیخوره کفگیر روزنامه های زنجیره ایی به ته دیگ خورده که اینجوری به جلز و ولز افتادند
  • IR ۱۶:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
    15 1
    سلام آخ که چقدر دلم می خواد چشمهای آقای هاشمی طبا رو خودم باز نگه دارم.بگم خوب نگاه کن.قربانیای کرونارو ببین.دوستات وروحانی محبوبت مسئول مرگ خیلی از ادما هستن.با برنامه ریزی نادرست .قرنطینه صوری وعدم واکسیناسیون به موقع. خودش معلوم نشد کی واکسنشو زده بود.از دفترش جم نمی خورد.می گفت مگه واکسن سوهان قمه ؟که فراوون باشه.حالا هممون حداقل یه دوز واکسنوزدیم. چی شد واکسن تبدیل به سوهان قم شد.؟ وقتی داری با پررویی از روحانی حمایت می کنی یه نگاه به بچه های یتیم شده از کرونا بکن ولطفا ساکت شو.
  • IR ۱۶:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
    10 1
    یکی از این بپرسه ، مگه اصلاً احساسی برات مونده که چیزی رو حس کنی ؟ برو استراحت کن ببم مطمئن باش میدونیم هنوز زنده ای !
  • IR ۱۶:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
    7 1
    چون هنوز مثل تو تو رده های مختلف این کشور روی کار هستن.
  • DE ۱۷:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
    8 1
    هنوز تفاوتی با دولت روحانی حس نکردیم صبر کن کم کم مشاهده خواهید کرد.چون هنوز جابجا نشدید حقوق های نجومی هم وصله سراغتون نیامدند بخاطر خلاف هاتون . ضمنا اینقدر گیج و منگ هستید از ضربه ای که خوردید که هنوز نمیتونید تفاوت 24 میلیون رای جبهه اصلاحات و کلید و دسته کلید ....به روحانی و دو میلیون رای حالاتون را حس کنید .تفاوت از قبل از انتخابات شروع شد خوابی.
  • IR ۱۷:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
    8 0
    اولویت کشور ما واکسن بود که بلافاصله شروع شد.
  • IR ۱۷:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
    7 1
    تو اگر طبیب بودی سر خود دوا می کردی تو اگر راهکاری بلد بودی در دولت قبل اجرا می کردی که حالا طلبکار نباشی
  • SG ۱۸:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
    7 1
    باید سوابق وروابط پنهانی آقای هاشمی طبا بررسی شود چون این فرمایشات از یک ایرانی وطن پرست بعید به نظر می رسد
  • رضا IR ۱۸:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
    3 1
    یکی به هاشمی طبا بگه حست ضعیف شده اونم مهم نیست کمی دیگه صبرکن
  • IR ۱۸:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
    6 1
    تعدا واکسنا احساساتتان را که خاموشه روشن میکند
  • IR ۱۹:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
    5 1
    آقای هاشمی طبا عادت کردی حس نمیکنی شما از زندگی مردم عادی چی میفهمی
  • بافقی IR ۲۰:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
    7 0
    هاشمی طبا خیلی بی انصافی ... .اگه انسانی فقط چشمتو وا کن
  • IR ۲۱:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
    5 0
    ** هاشمی طبا: هنوز تفاوتی با دولت روحانی حس نکردیم خیلی از قافله عقبی !! بیبینم شما واکسن زدی یا خیر یکی از تغییرها و تفاوتها بسیج برای زدن واکسن است. که دولت شما آن را ول گرده بود. و منتظر آمریکا و اروپا بود تا یک مقدار واکسن ترحمی به او بدهند. این فقط یک قلم بود
  • IR ۲۲:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
    7 0
    نادان اگر فقط این نکته بدانستی که خاموشی گزیند از جمله نا دانان محسوب نگشتی
  • IR ۲۲:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
    8 0
    خدایا ما با کیا طرفیم می خواستن رعیس جمهور هم بشند قوای ادراکه که ندارند هیچ قوای حسی همکهندارند احتمالا شاخکهاشان راتو سلمانی از دست دادند که فاصله غرب تا شرق را نمی فهمند دنیای روحانی غرب بود منهای شرق
  • IR ۲۲:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
    6 0
    این هاشمی طبا واقعا یک عمر مفت خورد و حرف زد!!
  • IR ۲۲:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
    9 0
    جناب هاشمی طبا این حرفتان نشانگر معیوب بودن شاخک های حسی تان است همه کشور های دنیا و بسیاری مردم خودمان این تفاوت فاحش را درک کرده اند توصیه می‌شود برای درمان حتی الامکان به افغانستان مراجعه کنید .
  • IR ۲۳:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
    7 0
    شما 8 سالم بگذره تفاوتی نمیبینی چون کوری
  • IR ۲۳:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
    8 0
    هاشمی طبا برو خودتو به طبیب نشون بده.
  • حسینی IR ۰۱:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۱
    5 0
    زنده باد هاشمی طباء .که مفت حرف می زنه خیلی بار شه.
  • IR ۰۷:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۱
    6 5
    مشرق حرفهای خاله زنکی پخش نکن , هاشمی طبا عددی نیست که بخواد چیزی ببینه یا نبینه !!!!
  • IR ۰۸:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۱
    4 0
    تا وقتی همان مدیران در جای خود هستند جای تغییر در سفره مردم خالی است. مگر به جز سران دولت تغییری هم در کشور داشته ایم.
  • totonchyan IR ۰۸:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۱
    8 0
    آقای هاشمی طبا مشکل از حواستان است که ازکار افتاده است نه از چیز دیگر
  • IR ۰۹:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۱
    6 0
    مشکل شما کوری است بروید خودتان را درمان کنید
  • حسین IR ۱۰:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۱
    5 0
    خسته شدیم از دست ...اصلاحاتی
  • حمید IR ۱۲:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۱
    0 2
    .....!
  • مراد IR ۱۳:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۱
    5 0
    شاید آلزایمر گرفته باشید .
  • IR ۱۳:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۱
    5 0
    آقای هاشمی طبا آیا تا کنون شما چیزی را حس کرده اید ؟ آیا میدانید حس چیست؟
  • IR ۱۷:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۱
    0 1
    ساختار مدیریت کشور اشکال جدی دارد و هر کس بیاید همین است
  • IR ۱۸:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۱
    1 0
    باز این پیدایش شد ؟
  • IR ۱۹:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۱
    0 1
    دلار 24 تومنی روحانی شده 28 تومن ! این تفاوت نیست ؟!
  • Ars IR ۲۱:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۱
    1 0
    شاید این بنده خدا قطع نخاع از گردن شده والا این همه بی حسی خیلی عجیبه
  • DE ۰۰:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۱
    1 0
    هنوز تفاوتی با دولت روحانی حس نکردیم. بزودی الاحساس و المشاهده لا تعجیل. چنانت بكوبند به گرز گران - كه فولاد كوبند آهنگران‏. -شديدا شدیدا شدیدا شدید- چنان پتک بر سر که چون خر رمید. بسی مال خوردید دراین سال سی- بد اخلاق تر کاذب از بی بی سی
  • IR ۰۶:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۱
    2 0
    اقای هاشمی طبا شاخکهای شما خراب شده یه سوال از امریکا کن کهچه تغییراتی صورت گرفته هشت سال سیاستهای شیطان توسط طیف شما اجرا میشد وشیطان شادو شنگول ظرف همین دوماه ودر امتداد ضربات مقاومت نطقش در نمیاد
  • IR ۱۳:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۱
    2 0
    بهتره ساکت شوی .
  • IR ۱۳:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
    1 0
    هاشمی طبا انقدر .... بود که حتی خانواده اش و نزدیکانش زمانی که کاندید شده بود به او رای ندادند . حالا ایشان شده تئوریسین جبهه اصلاحات .
  • IR ۱۵:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
    1 0
    باز این ...پیدایش شد؟
  • IR ۰۷:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    0 0
    اقای هاشمی طبا قطب نمای شما فقط روبروی امریکاست فقط انجا را میبینی مثل رفیقت روحانی یک میلیون ودویست هزار گردشگر عراقی واذر بایجان را که.وارد ایران نشدند نمی دید بعد ادعا میکرد جذب گردشگر صد درصد رشد داشته پارسال پنجاه نفر انگلیسی امده بود صدقه سر برجام امسال صد نفر .رشد صد درصدی
  • IR ۱۷:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
    0 0
    خدایا شر فتنه گران رو به خودشون برگردان

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس