یمن (1).jpg

سعودی ها و اماراتی ها در روزهای گذشته بخش وسیعی از مناطق اشغالی را از دست دادند و حالا با تظاهرات گسترده مردم کابوس آنان در حال تکمیل شدن است.

سرویس جهان مشرق؛ تحولات یمن این روزها فقط به پیشروی نیروهای ارتش و رزمندگان انصارالله خلاصه نشده و ائتلاف سعودی همزمان با متحمل های فشارهای سنگین در جبهه های نبرد استان های البیضاء، مارب، شبوه و تعز با موجی از اعتراضات مردمی در مناطق تحت اشغال مواجه شده است.

کمبود خدمات اجتماعی، رفاهی و مشکلات اقتصادی متعدد از جمله بیکاری و تورم سنگین در مناطق تحت تصرف ائتلاف باعث شد ساکنان بار دیگر به خیابان ها بیایند و تظاهرات گسترده ای را برگزار کنند.  

اهالی منطقه الشحر در استان حضرموت جز اولین گروه های معترضی بودند که نسبت به وضعیت موجود و کمبود خدمات اعتراض و تظاهرات گسترده ای را برپا کردند.  

براساس اطلاعاتی که منابع میدانی در اختیار گذاشته اند، مردم این منطقه در جریان اعتراضات بنرهای پادشاه عربستان و منصور هادی (رئیس جمهور مستعفی و فراری) را پاره کردند و به آتش کشیدند.  

روزهای حساس و سرنوشت‌ساز یمن پس از ۶ سال تجاوز نظامی/ جزئیات خیزش مردمی در مناطق اشغالی علیه سعودی‌ها و اماراتی‌ها + نقشه میدانی و عکس

در شهر مکلا در جنوب استان حضرموت مردم تعدادی از خیابان ها را مسدود کردند و نسبت به کاهش خدمات، افزایش قیمت کالاهای اساسی، کاهش ارزش واحد پول و... اعتراض و خشم خود را نشان دادند.  

به گفته منابع میدانی، معترضان در جریان تظاهرات شعارهایی را علیه منصور هادی و ائتلاف سر دادند و در مقابل ائتلاف نیروهای خود را برای سرکوب آنان اعزام کرد.  

در استان عدن در جنوب یمن هم تظاهرات گسترده ای در اطراف کاخ ریاست جمهوری، مناطق کریتر، شیخ عثمان و ... برپا شد و از سویی دیگر خطبای مساجد نیز به وضعیت بد معیشتی اعتراض و از مردم خواستند به اعتراضات ادامه دهند.  

تظاهرکنندگان در منطقه کابوتا عدن به نشانه اعتراض جاده ها و خیابان ها را مسدود و در مقابل نیروهای امنیتی ائتلاف برای متفرق کردن معترضان تیرهوایی شلیک کردند.  

در محله شیخ عثمان عدن وضعیت به مراتب ملتهب تر بود و زمانی که معترضان خیابان منتهی به سمت مسجد نور را مسدود کردند، نیروهای انتقالی وابسته به امارات به سوی آنان آتش گشودند.  

روزهای حساس و سرنوشت‌ساز یمن پس از ۶ سال تجاوز نظامی/ جزئیات خیزش مردمی در مناطق اشغالی علیه سعودی‌ها و اماراتی‌ها + نقشه میدانی و عکس

پس از تجاوز ائتلاف غربی- عبری- عربی به خاک یمن، عدن در جنوب این کشور، مرکز اصلی تجمع نیروهای منصور هادی و عناصر انتقالی جنوب تبدیل و قدرت میان طرفداران‌ سعودی و اماراتی تقسیم شد و اختلاف میان آنان وضعیت را بحرانی کرده است.  

با برگزاری تظاهرات در استان های حضرموت و عدن، مردم در سایر مناطق با دادن فراخوان هایی از برپایی تظاهرات گسترده خبر دادند و همزمان نیروهای امنیتی ائتلاف در تمامی شهرهای تحت اشغال به حالت آماده باش درآمده اند.

رژیم سعودی از زمان تجاوز نظامی به یمن هزینه سنگینی را برای جنگ متحمل شده و دهها هزار مزدور اجاره ای را برای اشغال مناطق حمایت مالی کرده اما همواره نسبت به معیشت ساکنان بی توجه بوده و همین مسئله خشم مردم را برانگیخته است.  

روزهای حساس و سرنوشت‌ساز یمن پس از ۶ سال تجاوز نظامی/ جزئیات خیزش مردمی در مناطق اشغالی علیه سعودی‌ها و اماراتی‌ها + نقشه میدانی و عکس

به گزارش مشرق، در صورت ادامه تظاهرات پیش بینی می شود اعتراضات به سایر مناطق اشغالی سرایت کند که یک امتیاز هم برای نیروهای ارتش و رزمندگان انصارالله است چرا که استقبال مردم این نقاط باعث می شود با درگیری و هزینه کمتری پیشروی و مناطق را باز پس بگیرند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 10
  • IR ۱۶:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
    56 2
    به سگهای سعودی اینترنشنال تسلیت عرض میکنم، سوراخ موش درجه سه موجود است!!! خخخخخخخ
    • IR ۰۹:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۹
      1 12
      مردم یمن با اغوش باز از ارتش ازادی بخش عربستان و امارات استقبال کردن فقط یه قبیله الحوثیه که اونا اقلیتند و دنبال منافع شخصی و انحصار قدرتن. اونا هم مواضعشون شبانه روز در حال شخم خوردنه به حدی که چندین بار اقاضای مذاکره و اتش بس کردن که رد شده
  • IR ۱۷:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
    32 1
    انقلابی ديگر عليه اشغال گران
  • جاویدایران NL ۱۷:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
    34 2
    اعلام موجودیت یک گروه شیعه آذربایجانی در خاک ایران شمالی یاهمون جمهوری آذربایجان واقعیت داره؟؟؟؟ اگه خبر درست باشه این اقدام یکی ازدرست ترین اقدامات از اول انقلاب تا الان هستش، ما به همچین چیزی نیاز داریم، ماباید مثل عراق و سوریه و لبنان و یمن و فلسطین و غیره در آذربایجان هم که یک کشور شیعه مهم هست ازاین کارها بکنیم، از مردم خود اونجا باید یارگیری بکنیم پوزه ترکیه و دولت جعلی باکو رو به خاک بمالیم و بدون هیچ هزینه ای اونهارو ادب کنیم، یعنی اگه این خبر درست باشه ها واقعاً باید به سپاه پاسداران گفت عشق. تاالان اونها هر اقدامی علیه ایران کردن اما ایران فقط بخشید و عبور کردونادیده گرفت اما دیگه میبینیدکه دارن پر رو میشن و از حدخودشون فراتر رفتن، دیگه باید استارت این کار رو بزنیم و سرمایه گذاری ارزشمندی برای آینده کرده باشیم. این کار خیلی خیلی مهمه حتماً ایران پیگیر این موضوع باشه. خیلی وقت پیش بایداین کار رو میکردیم، دیگه تعارفات رو کناربذاریم، خودشون رسم همسایگی رو بجا نیاوردن حالا وقتشه اقدام کنیم و به پیش بتازیم، دیگه از دولت باکو عبور کنیدوبه فکر دولت تازه در اونجا باید باشیم، دیگه نمیشه با دولت باکو همکاری داشت.
    • IR ۱۹:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
      22 0
      در انتخابات پیش رو در ترکیه انشاالله دولت نژاد پرست رفتنی هست. اون بره سگاش تو سوریه و آذربایجان و لیبی و. هم نابودن
    • IR ۰۰:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۹
      6 1
      اصلش ان شاءالله است
  • IR ۲۰:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
    17 1
    جاوید.. تمام این رخدادها برای به اصطلاح مهار ایران است استیصال استکبار علنی شده ، در آینده ای نزدیک شاهد تحولات بزرگی که نشانگر مجد و عظمت اسلام ناب محمدی ص است خواهیم بود
  • IR ۲۱:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
    16 0
    سلام صدا و سیما از تحولات اون جا چیزی نمی گه و ما باید از فضای مجازی دنبال اخبار اون جا باشیم! این چه وضعشه؟! مشرق تو یه کاری کن لطفا
  • IR ۲۳:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
    9 1
    عاقبت عربستان رسوایی است حالا خواهند دید جنگ بایمن چه بد عاقبتی نصیب خاندان سعودی میکند .
  • IR ۲۳:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
    16 0
    نصرت الهی شامل شیعیان است
  • IR ۰۴:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۹
    5 1
    إی لشکر صاحب زمان آماده باش آماده باش
  • اهبرخان IR ۰۸:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
    0 0
    بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ به نام خداوند رحمتگر مهربان إِذَا جَاءَ نَصْرُ اللَّهِ وَالْفَتْحُ ﴿۱﴾ چون يارى خدا و پيروزى فرا رسد (۱) وَرَأَيْتَ النَّاسَ يَدْخُلُونَ فِي دِينِ اللَّهِ أَفْوَاجًا ﴿۲﴾ و ببينى كه مردم دسته‏ دسته در دين خدا درآيند (۲) فَسَبِّحْ بِحَمْدِ رَبِّكَ وَاسْتَغْفِرْهُ إِنَّهُ كَانَ تَوَّابًا ﴿۳﴾ پس به ستايش پروردگارت نيايشگر باش و از او آمرزش خواه كه وى همواره توبه‏ پذير است (۳)

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس