.

شتابزدگی در اعلام تأسیس یگانی برای جلوگیری از تحقق وعده‌های سید حسن نصرالله در آزاد سازی الجلیل، جنبه تبلیغاتی این اقدام را نشان می دهد.

سرویس جهان مشرق _ دفورا به معنای زنبور عسل، یگان ذخیره جدید نیروهای ارتش رژیم اسرائیل است که چندی پیش رونمایی شد. ارتش اسرائیل ضمن رونمایی از این یگان اعلام کرد که نیروهای مذکور در منطقه شمالی و با هدف تقویت نیروهای ارتش تاسیس شده است.

روزنامه صهیونیستی هاآرتص نیز به  نقل از منابع ارتش اعلام کرد که تشکیل این یگان بخشی از تلاش‌های اسرائیل جهت آماده‌سازی نیروهای نظامی خود برای مقابله با تهدیدات حزب الله در آزاد سازی منطقه اشغالی الجلیل است.

این روزنامه افزود که یگان مذکور تا پایان سال جاری میلادی عملیاتی خواهد شد و به لشکر ۹۱ مسئول مرزهای لبنان اضافه خواهد شد.

به نوشته این روزنامه صهیونیستی، یگان مذکور که بخش عمده‌ای از نیروهای آن را کهنه سربازان یگان های ویژه و گردان‌های پیاده نظام تشکیل می دهند و همگی آنها از ساکنان الجلیل هستند، در صورت نفوذ عناصر حزب‌الله به عنوان نیروهای واکنش سریع وارد عمل خواهند شد.

دفورا، ترفند تبلیغاتی یا بازوی فعال تل‌آویو در تقابل با نصراللّه/ ایجاد یگان ویژه در ارتش اسرائیل برای جلوگیری از سقوط الجلیل +تصاویر

دفورا و جلوگیری از تحقق وعده‌های نصرالله؟

محافل امنیتی رژیم صهیونیستی همواره تهدیدات سید حسن نصرالله دبیر کل حزب‌الله لبنان را جدی دانسته و برای جلوگیری از تحقق این وعده‌ها تلاش زیادی به کار گرفته است. این موضوع را  پیش از این نیز در مورد تهدید به هدف قرار گرفتن منابع آمونیاک در بندر حیفا یا حملات موشکی به  مناطق دوردست در سرزمین های اشغالی با موشک های نقطه‌زن مشاهده کرده‌ایم.

یکی از این تهدیدات که اسرائیل تلاش زیادی برای کاستن نگرانی‌های خود از امکان تحقق آن به عمل می‌آورد، تهدید نصرالله به آزاد سازی منطقه الجلیل است. رژیم اسرائیل از زمان اعلام این معادله  توسط رهبر حزب الله، گاه اقدام به احداث دیوارهای بلند در این مناطق کرده و گاهی نیز تلاش کرده نیروهای نظامی خود در منطقه را تقویت کند یا سیستم‌های نظارتی و دوربین‌ها را در آن افزایش دهد یا بنا به ادعای خود مانع از حفر تونل‌های احتمالی حزب الله یا تخریب این تونل‌ها برای ورود غافلگیرانه به الجلیل شود.

دفورا، ترفند تبلیغاتی یا بازوی فعال تل‌آویو در تقابل با نصراللّه/ ایجاد یگان ویژه در ارتش اسرائیل برای جلوگیری از سقوط الجلیل +تصاویر

آیا دفورا در برابر حمله احتمالی حزب الله کارساز است؟

بر اساس گزارش رسانه‌های صهیونیستی، ارتش اسرائیل نظامیان فعال در این یگان را از ساکنان منطقه الجلیل انتخاب کرده تا سلاح‌ها و تجهیزات آنها در خانه‌هایشان باشد و آنها آمادگی دائمی برای مقابله یا احضار در زمان حادثه را داشته باشند.

یک افسر عملیات ویژه و دفاع منطقه‌ای در لشکر ۹۱ اعلام کرد که هدف از تأسیس این یگان کمک به ارتش در نبردهای احتمالی برای جلوگیری از موفقیت حزب‌الله در شرایطی است که به صورت ناگهانی وارد مناطق الجلیل می‌شوند. او گفت که این نیروها باید بسیار پیشرفته و آموزش دیده باشند و دسترسی به آنها بسیار سریع انجام شود.

دفورا، ترفند تبلیغاتی یا بازوی فعال تل‌آویو در تقابل با نصراللّه/ ایجاد یگان ویژه در ارتش اسرائیل برای جلوگیری از سقوط الجلیل +تصاویر

با وجود تبلیغات اسرائیلی‌ها، به نظر می‌رسد یگان مذکور در برابر حمله احتمالی نیروهای حزب‌الله سازوکار عملیاتی دقیقی برای خود ندارد.

عاموس هارئیل تحلیلگر هاآرتص می‌گوید که مشکل اسرائیل در این نکته است که حزب‌الله فعالیت‌های خود را در بلندمدت برنامه‌ریزی می‌کند و در حال حاضر موشک‌هایی بالغ بر ۷۰ هزار فروند در بردهای مختلف را ذخیره کرده که این رقم با احتساب راکت‌های این جنبش تقریباً دو برابر می شود.

وی تاکید کرد که این موشک‌ها تمامی اهداف داخل اسرائیل را پوشش می‌دهند و مهمتر از همه اینکه بیش از صد فروند از این موشک‌ها مجهز به سیستم‌های نقطه زن هستند که  ضریب خطای آن‌ها تنها چند متر است.

دفورا، ترفند تبلیغاتی یا بازوی فعال تل‌آویو در تقابل با نصراللّه/ ایجاد یگان ویژه در ارتش اسرائیل برای جلوگیری از سقوط الجلیل +تصاویر

هارئیل به مانع دیگر فراروی رژیم صهیونیستی در برابر عملیات‌های حزب‌الله اشاره و تاکید کرد که این حزب توان جنگی خود را افزایش داده و عملکرد نیروهای رضوان (نیروهای ویژه عملیاتی حزب‌الله) در عرصه درگیری‌ها را  تقویت کرده است. تعداد این نیروها در حال حاضر چندین هزار نفر است که در جریان جنگ‌های واقعی طی سالهای اخیر در سوریه تجربه‌های زیادی برای خود انداخته اند.

وی با اشاره به تغییرات ایجاد شده در مفهوم بازدارندگی، می‌افزاید که حزب‌الله می‌تواند مانع هرگونه عملیات اسرائیل در لبنان شود و احتمالا فعالیت‌های خود را از طریق تحت کنترل گرفتن شهرک‌های اسرائیلی یا مجموعه مواضع و استحکامات اساسی دنبال می‌کند که می تواند حرکت ارتش اسرائیل را فلج کند.

انگیزه‌های تبلیغاتی در اعلام موجودیت دفورا

گرچه برخی رسانه‌ها انتشار اخبار تاسیس این یگان در رسانه‌های اسرائیلی را گاف رسانه‌ای عنوان کرده‌اند، اما با توجه به نظارت شدید محافل امنیتی اسرائیلی به ویژه در انتشار اخبار امنیتی، خطا در اعلام اطلاعات محرمانه مربوط به این یگان منتفی است. لذا یکی از انگیزه‌های اعلام رسانه‌ای تشکیل این نیروها که حتی قبل از عملیاتی شدن نهایی آن صورت گرفته، افزایش روحیه نظامیان ارتش اسرائیل در برابر تهدیدات احتمالی حزب‌الله است.

رژیم صهیونیستی نیز مانند بسیاری از ارتش‌های دنیا در شرایطی که راهکار جدی برای مقابله با تهدیدات موجودیتی فراروی خود بر اساس تجهیزات پیشرفته و مدرن و تسلیحات به روز داشته باشد، سعی می‌کند آنها را مخفی نگه دارد، تا در شرایط لزوم از آنها در برابر دشمن استفاده کرده و بیشترین تلفات و خسارات را به دشمن وارد کند، اما به نظر می‌رسد اعلام تشکیل این یگان به ویژه با توجه به این که غیر از سهل الوصول بودن، هیچ امتیاز خاصی نسبت به سایر یگان‌های ویژه ارتش اسرائیل ندارد، نمی‌تواند تغییر خاصی در موازنه‌های قدرت در تحولات منطقه ایجاد کند.

انتشار شتابزده چنین اخباری ثابت می کند که رژیم صهیونیستی همانگونه که ادعا می‌کند، نسبت به جبهه مبارزه احتمالی خود در برابر حزب‌الله آسوده خاطر نیست. تریبون‌های تبلیغاتی اسرائیل مدعی شده‌اند که محافل امنیتی این رژیم نگرانی از جانب جبهه لبنان ندارند و معتقدند دولت لبنان و حزب‌الله بیشتر درگیر پرونده‌های داخلی و  مسائل اقتصادی خود هستند و حزب‌الله نیز بستر عمومی خود را در نتیجه همین مشکلات از دست داده است!

دفورا، ترفند تبلیغاتی یا بازوی فعال تل‌آویو در تقابل با نصراللّه/ ایجاد یگان ویژه در ارتش اسرائیل برای جلوگیری از سقوط الجلیل +تصاویر

انتخاب نیروهای ویژه اسرائیلی از یک منطقه خاص گرچه به ادعای مقامات اسرائیلی می‌تواند امتیاز سهل الوصول بودن آنها را داشته باشد، اما حاشیه مانور در گزینش این نیروها را کاهش می‌دهد. پر واضح است که چنین محدودیتی باعث کاهش توان مبارزاتی و عملیاتی یگان مذکور می‌شود، علاوه بر اینکه در شرایط خاص سرزمین‌های اشغالی، امکان استفاده از انگیزه های معنوی و روحیه ملی گرایانه این نیروها برای مبارزه در برابر متجاوزان نیز منتفی است.

با توجه به تمام آنچه که گفته شد، انتشار این مطالب نشان می دهد که اسرائیل همچنان به دنبال تحقق بازدارندگی در عرصه  تبلیغاتی است تا انچه را که در روند تقابل نظامی، امنیتی و راهبردی از دست داده، در این صحنه جبران کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 14
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • عرشی IR ۰۹:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
    16 7
    اگه قوم یهود خانه نذاشت زمین نداشت سکنایی نداشت ....چرا باید بعد از دعوت حضرت موسی کلیم الله به قومش و ایمان اوردنشان و باز گوساله پرستی کنن یا خوردن غذاهای بهشتی بعد فرار از فرعون و زیاده خواهی ما زیاد مرغ خوردیم از بهشت که برایمان میفرستی از خدا عدس . پیاز بخواه یا خدای خود را بیاور ما ببینیم یا هزاران بهانه ها که معروف به بهانه های بنی اسراییلی شد ... یا همین اموزه های دینی توسط خاخام ها که یهود را قوم برتر دانسته و تمام جان و مال سایر اقوام باید مال این زیاده خواهان باشد این همه قاچاق اعضا سایر ملل برای انان .... اینان حتی برای عیسی علیه اسلام و دین مسیحیت احترام لازم را نمیگذارند چه برسد به اخرین و کامل ترین دین اسلام .... گزارشگر امریکایی رفته داخل کی از شهراشون گزار ش بگیره تندروهای خاخام با اون لباس و کلاه دوطرف گیس اویزان موها چنان این خبرنگار را هل داده و اهانت میکنن خود گزازشگر غرق حیرت شده میگوید درتعجبم چطور دولت امریکا از این وحشی ها حمایت میکند قومی سرتاسر تعصب و کینه جو البته پاک نهاد و یهودی که خداپرست واقعی است داریم که راضی به ظلم اینگونه نیست اما اکثرا خصوصا ساکنین اسراییل بسیار متعصب و زیاده خواه و فتنه جو هستند همه دیدیم که چطور با باز شدن دبی برای انان از غارت هتل ها شروع کردند حتی از برداشتن قاشق چنگال هتل نگذشتند تا برسد به فجایع لولیدن در خانه های فساد کشورهای عربی و تعدی به زنان آنجا این برای امت واحده اسلامی از شیعه و تسنن بسیار گران است این غده سرطانی هر روز در حال ساخت فتنه ای جدید است به قول فرمایش امام خمینی تمام امت واحده اسلام تمام کشورهای مسلمان باید با هم متحد شوند چند دستگی ها را کنار بگذارند و این تومور بد خیم را از خاورمیانه جراحی کنند و بسوزانند ناموس مسلمان ناموس ماست کودک و زن مسلمان عزیزان ما هستند کشتن و تجاوز به انان برای همه ما مسئولیت است تجاوز به خاک مسلمان هم اینچنین است من معتقدم اختلافات بین فرقه های اسلامی باید برچیده شود خدا یکیست کتاب یکیست همه در یک صف دست در دست هم با شعار الله و اکبر و لااله الا الله متحد شوند اینجا لازم است که شعارداد لازم است که فریاد کشید لازم است همه باید در این رابطه شعار دهند من به حضرت موسی ع احترام میگذارم به همه پیام رسانان الهی اما باید قبول کرد ابلیس به کارزار امده است
    • IR ۱۲:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
      4 2
      باتشکر ازشما عرشی عزیز
    • قریشی IR ۱۳:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
      8 4
      مطلب خوبی بود ولی داداش اینجا کامنت میذارن نه مقاله! کامنت باید مختصر و مفید باشه که خواننده حوصله مراجعه به اون رو داشته باشه
    • IR ۱۶:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
      2 3
      یک یکیشون رو باید گرفت و آدم کرد.. صهیونیست نوکر شیعه است
  • IR ۱۰:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
    21 3
    ماشاء الله حزب الله. کار کودک کشها تمومه.
  • سید عبدالله قریشی بوکانی IR ۱۱:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
    16 0
    همه این اقدامات دست و پا زدن های بی فایده ای هستند که غرق شدن سریعتر رژیم صهیونیستی را در پی خواهد داشت . نظامیانی که هیچ انگیزه ای برای مبارزه ندارند در مقابل نیروهای زبده حزب الله یا سپاه ایران و یا حماس که در آرزوی رویارویی مستقیم هستند و انتهای آرزوهایشان شهادت است هیچ شانسی برای برنده بودن ندارند
  • DE ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
    6 7
    بیشتر شبیه سفورا هستند تا دفورا. خخخخ یگان زنبور عسل .اتفاقا اسم خوبی روش گذاشتند تنها زنبوری که بعد از نیش زدن نیشش و دل و روده اش میریزه بیرون و میمیره زنبور عسلِ باید کاریکاتوریست های معروف یک یگان زنبور عسل بعد از حمله را بکِشند که اندرونه اش ریخته بیرون همه شون مُرده اند و در اینترنت و آنترنت و اونترنت پخش کنند. قبلا ولی رژیم آپارتاید نیروهای واکنش سریع داشت .به محض شلیک اولین گلوله حزب الله سریعا واکنش نشون میدادند و در شلوار خودشون میخیسیدند.بابا هر کدومشون برا خودشون یه سفیر انگل لیس بودند‌در فن جیشان.
  • وحید IR ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
    1 8
    دکتر حسن عباسی نقل قولی از یک متفکر مشرک غربی آورده بودند که سیستم سه گانه قوا (مقننه،مجریه،قضائیه)را تثلیثی و برگرفته از باور کفرآمیز پدر پسر روح القدس میدانست همچنین جو گیر دیگری از حول حلیم به دیگ افتاده فیزیک کوانتوم را تثلیثی مینامد،این از توهمات شبه متفکران مشرک غربست که با عقل خودبنیادمیخواند،کسی که رشنال،عقل جنینی مشرکانه که از هوای نفس الهام میگیرد) به خداوند و مخلوقات او کفر میورزند و دروغ نسبت میدهند. یا للعجب از کفار بهایی که تحت عنوان رسانه های اجاره ای و زنجیره ای با پول دزدیده شده از سفره مردم توسط حسن فریدون و شرکاء مفسدش بکرگیری شدند، اخیرا یکی از آنها خوشحالی نموده استفاده سردار فدوی از واژه کوانتوم و سرآمدی جمهوری اسلامی در آن را تثلیثی میخواند، وقتی غرب مشرک تخیلا واژه کوانتوم را نسبت به چیزی که فهمی از آن ندارد بکار میبرد و شما می خواهید به او انتقال معنا کنید از همان واژه استفاده میکنید گرچه چند نفرین و مسخ شده یهودی آنرا بکار برده باشند.
    • IR ۱۲:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
      6 0
      خب متناقض نمای ذهنی شما رو در نمیکنم چراکه تثلیث یک واژه است و استفاده از آن کفر و شرک نیست منکه متوجه منظور شما نمی‌شوم مگراینکه فکرکنم میخواهید چیزی را القا کنید تا تمام تخریب سه گانه ای را رقم بزنید که اصلا موفق نمی‌شوید ! رژیم صهیونیستی واکنش عملیش به سخنان سیدحسن نصرالله بعد از اتفاقات مهمی در جبهه جولان و حتی بعد تثبیت تثلیثی جبهه مقاومت شکل گرفته واگر الجیل زادگاه حضرت عیسی ع را ازنظر جمعیتی بررسی کنیم شاید تونلها از داخل خودرژیم به بیرون از مرزها زده شده باشند ! بازی این رژیم کشف رمز از سخنان عجیب سیدحسن نصرالله است که هنوز هم مطمئنم است او راست گفته اما چگونه منم فهمش نمیکنم تابرسد به کارشناسان شبکه تحلیلی این رژیم البته سیدحسن بارها ثابت کرده هرچه میگوید منظورش همان چیزی است که گفته است ! یعنی فار تهاجم متهورانه بجای دفاع که در زمان خودش حرف مهمی بود اما فکرمیکنم سید حسن نصرالله الان حداقل دو نقشه مهمتر از تسخیر الجلیل داره البته من خندم گرفت که این یگان تقلیدی از دفاع موزاییکی ایران در دودهه قبل است شایدم سه دهه قبلتر ! غیراسراییل ! وقتی فعال میشود مثل هر آدم یا مجموعه دم خطری که خودانهدامی حاصل همه نقشه های قبلیش شده است و الان بسی فرحناک و خوش حال میشود اگر کنفرانسی در اقلیم کردستان بنام عوضی وماهیت فلاکت درعراق است همانطور که در ترکیه و جمهوری آذربایجان مثل تمام دنیا ازترس انقلاب مردمی حالا حالاها باید بدهد بفروشد منت بکشد تا شاید تخمش جوجه درآره آنهم زیر باد ودرخت موت و خوف دوجانبه ازملل مسلمان ، تاوقتی یعنی تاابد که قرآن کلام خدا تکلیف مسلمانان را. نسبت به یهود الا قلیلا داده اومدام باید فتنه آبکی روشن کند . واقعیت این است که داستان الجلیل تمام شده و پاسپورتها و مهاجران از فلسطین عاقبتی در اقصی نقاط دنیادارند چنانکه خاخام‌های مخالف این رژیم بدرستی میگویند آنهااصلا حق تشکیل دولت خلاف فرمان الهی را نداشتند . ازبس این ابتر بازی کرده وجنایت کرده اعصاب همه را خراب کرده اما خب سیدحسن نصرالله فرصت شناس است من اعصابم خرد وخمیره او اما میداند چه خواهد کرد . اربعین است و عزای مولایمان اباعبدالله در آسمانها و زمین برقرار است وما انتقام حقه های آنها رادرصدر اسلام هم بسختی خواهیم گرفت .
    • DE ۰۲:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
      2 0
      این چرت و پرت ها چیه سر هم میکنید . سه طلاقه هم تثلیثه؟ الدنیا غری غیری قد طلقت ثلاثه مره لا رجعت .....مولای متقیان میفرمایند ای دنیا غیر از مرا بفریب تحقیقا من تو را سه طلاقه نمودم رجعتی در کار نیست....و هزاران مثال دیگر اصول دین ۳ تاست و اصول مذهب دوتا جمعا ۵ تا .....و و و بابا چرا اینقدر فکر میکنید دشمن قویست و برنامه داره نه ما ضعیف و بی برنامه ایم.
  • DE ۱۲:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
    2 3
    نکته جالب و خنده دار ماجرا که خود نشان از شکست اسرائیل دارد اینه که ارتشی که میخواست از نیل تا فرات را تصرف کند، کارش به جایی رسیده که یگان ویژه تاسیس کنه برای از دست ندادن الجلیل این یعنی کارشون تمومه ان شاء الله
  • IR ۱۹:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
    3 3
    زیان و خسارات اسراییل را برای امریکا غیر قابل تحمل خواهد شد.
  • IR ۲۳:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
    3 3
    دفورا هم هیچ شکری نمیتونه بخوره
  • IR ۰۲:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
    2 1
    لبنان باید به حدی موشک بزند که اسرراییل احساس نابودی کند نه اینکه چند تا این می زند چندتا ان اتش بس این امروز هنر نیست هنرر زدن گرفتن ارز بین بردن دشمن است نه اتش بست که چیهر روز مردم فلج می شوند گریه یکبار شیون یکبار

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس