تقدیر حماس از مخالفت شدید عراق با عادی سازی روابط با صهیونیست ها

سخنگوی حماس گفت: عراق همواره در طول تاریخ در مسیر مبارزه حق طلبانه با اشغالگران اسرائیلی در کنار ملت فلسطین بوده است و از مخالفت این کشور با عادی سازی روابط تشکر می کنیم.

به گزارش مشرق به نقل از آناتولی، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) از موضع گیری مخالفت آمیز دولت عراق با عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی استقبال کرد.

حازم قاسم سخنگوی حماس در این باره در گفتگو با یک خبرگزاری خارجی گفت: «از مواضع حمایت آمیز دولت و ملت عراق در قبال قضیه فلسطین و مخالفت این کشور با عادی سازی برخی رژیم‌های منطقه‌ای با اشغالگران صهیونیست تشکر می‌کنیم.»

وی افزود: «عراق همواره در طول تاریخ در مسیر مبارزه حق طلبانه با اشغالگران اسرائیلی در کنار ملت فلسطین بوده است.»

حازم قاسم در پایان از تمامی کشورهای منطقه خواستار آن شد تا به طور واضح با عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی مخالفت کرده و از مواضع عدالت طلبانه مردم فلسطین حمایت کنند.

گفتنی است که امروز شنبه، «احمد الصحاف» سخنگوی دستگاه دیپلماسی عراق ضمن اعلام مخالفت صریح کشورش با عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای اظهار داشت: «ما بر موضع ثابت و اصولی عراق در قبال مساله فلسطین تاکید می‌کنیم؛ موضعی که در محافل بین‌المللی مختلف آن را اعلام کرده‌ایم.»

الصحاف تاکید کرد: حق مردم فلسطین با گذشت زمان ساقط نخواهد شد بلکه تبدیل به مسأله‌ای در وجدان مردم عراق شده است.

گفتنی است که در پی نشستی تحت عنوان کنفرانس صلح و استرداد و عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی که روز گذشته در اربیل برگزار شد، گروه‌های سیاسی و شخصیت‌های متعدد عراقی به شدت به آن واکنش نشان دادند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
    2 0
    در طول تاريخ!!!!! راست ميگه براي همين اسم يكي از ميدان هاي مهم در الخليل به نام شهيد!!! صدام حسين قاتل هزاران ايراني نام گذاري شده.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس