کد خبر 1276989
تاریخ انتشار: ۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۶
علی لندی

کاظمی به درج نام و روایت ایثارگری شهید علی لندی در تمام کتاب‌های درسی تاکید کرد.

به گزارش مشرق، علیرضا کاظمی، سرپرست وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: رییس جمهور، در پیام تسلیت دانش آموز شهید «علی لندی» تاکید کردند که داستان ایثار این قهرمان ملی، باید به زبان هنر و قلم اصحاب فرهنگ و رسانه به گونه‌ای تاریخی روایت شود تا این نوجوان اسوه، الهام‌بخش نسل‌های آینده فرزندان ایران اسلامی باشد.

ببینید:

فیلم/ علی لندی؛ قهرمانی از ایذه

او افزود: بی‌شک، هر ایرانی به داشتن چنین فرزندان غیوری به خود می‌بالد؛ براین اساس با قید فوریت کارگروه مشترکی با مسئولیت رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، تشکیل و از تمام ظرفیت‌ها از جمله کتاب‌های درسی، مجلات علمی و آموزشی رشد، جشنواره بین المللی فیلم رشد و جشنواره و مسابقات فرهنگی و هنری بهره گیری شود تا ادای وظیفه و تکلیف آموزش و پرورش به این قهرمان ملی و نماد شایسته دهه هشتادی ها، صورت پذیرد.

بیشتر بخوانید:

موافقت رهبر انقلاب با درخواست «در حکم شهید» تلقی شدن نوجوان فداکار ایذه‌ای

گفتنی است درج نام و روایت ایثارگری شهید علی لندی در کتاب درسی، نامگذاری مدارس؛ در هر استان یک مدرسه به نام شهیدعلی لندی، جایزه ویژه دانش آموز شهید علی لندی، در جشنواره پرسش مهر ریاست جمهوری و تدوین کتاب زندگی نامه شهید علی لندی توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان خوزستان، موارد چهارگانه‌ای است که سرپرست وزارت آموزش و پرورش، بر آن تأکید کرده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۲:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
    0 13
    برو بابا توی کتاب درسی ؟! این بدآموزی داره برای بچه های دیگه . این شجاعت نبود حماقت بود . بچه بوده خواسته قهرمان بازی دربیاره چه حماقت جنون آمیزی کرده . درسته که ذات خیلی خوبی داشته که این کار را کرده ولی نباید الگوی هیچ نوجوان دیگه ای باشه
    • FI ۱۳:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
      1 3
      همین قهرمان بازی و حماقت شهیدان 13 ساله جنگ تحمیلی بود که الان در کمال وقاحت و راحتی مزخرف گویی میکنی, والا الان چندتا پدر بعثی وهابی و یه گله شوهر خواهر وهابی داشتی. گرچه اینطور که مشخصه فکر نکنم ناراحت میشدی.
    • محمد IR ۱۴:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
      2 0
      اگر ان خانمی که نجات یافته مادر تو می بود باز هم چنین دیدگاهی می داشتی خودخواهی و حماقت در دیدگاه تو موج می زنه که انسانیت و شرافت را حماقت می دانی او خود سوزی نکرده و آن لحظه بحث قهرمان بازی نبوده هیچ آدم قهرمان بازی به جز در صحنه های تخیلی و اکشن قهرمان بازی در نمی اورد الگو بودن در انسانیت و نوع دوستی مطرح است نه خود سوزی
    • امیر IR ۲۱:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
      1 0
      اول که 15 سال سن کمی نیست که نسبت به ادراک و هوش این نوجوان شکی به وجود بیاریم حتی یه نوزاد هم وقتی یه ذره حرارت رو حس کنه از آتش دوری میکنه قطعا میدونسته که برای نجات ممکنه اتیش بگیره و خطر خودش رو تهدید میکنه با این وجود ایثار کرد وجانش رو از دست داد باید ایثار و ازخودگذشتگی ایشون حتما در کتاب های درسی چاپ بشه تا حداقل امید برای این دنیا باقی بمونه که هنوز هستند کسانی که هدفشون در زندگی فقط پول وخوشبختی خودشون نیست اینکه اگه یکی از حق زندگیش گذشت جوگیر و ابله نیست در نهایت همه ما خواهیم مرد اما اینکه به فداکاری دیگران جسارت کنیم دور از انسانیته فقط تصور کن که علی برای نجات خانواده من یا شما این ایثار رو انجام داده بود آیا باز هم اینجور قضاوتش میکردین !!!؟
  • ر IR ۱۲:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
    1 3
    این پسر عالی بود ... ولی هیچ راه دیگری نیست ؟ کتابها پر شده از مطالب نامربوط به جز علم و دانش مثلا ساخت فیلم یا سریال چه اشکالی داره ... الته راحت ترین کار اضافه کردن به کتابهای درسیه ولی نباید از آنطرف پشت بام افتاد
  • NZ ۰۲:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
    3 0
    کار بسيار ارزشمندی است. تشکر

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس