ویژه ها

جریان اصلاحات شریک اصلی کارنامه دولت روحانی است. عملکرد این طیف از سال ۹۲ تا ۱۴۰۰ تنها در یک نمونه به افزایش ۱۰ برابری قیمت دلار و گرانی ۷۰۰ درصدی مسکن منجر شد.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با   «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

** عراقچی: ما اشک آمریکا را درآوردیم

روزنامه آرمان در مطلبی با عنوان «شکست سکوت تلخ عراقچی در برابر دلواپسان؛ چگونه اشک آمریکا را درآوردیم؟» نوشت: «برنامه‌های آنان برای تخریب ظریف به نتیجه نرسید و حالا سعی دارند تا تیم وفادار به ظریف را مورد هجمه قرار دهند تا از این طریق شاید بتوانند مذاکرات و تصمیمات تیم مذاکره‌کننده جدید را پنهان نگه‌دارند یا شاید بخواهند با زیر سوال بردن اقدامات ظریف و یارانش به مسئولان جدید تیم مذاکره‌کننده روحیه بدهند البته بهتر از هر شخصی می‌دانند این اقدامات و هجمه‌هایشان برای جامعه قابل باور نیست و نتیجه عکس به همراه دارد».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت: «سیدعباس عراقچی که هیچ‌گاه در برابر هجمه‌ها سخن نمی‌گفت، ترجیح داد سکوت را کنار بگذارد و به سال‌ها تخریب و هجمه دلواپسانی که روزی برجام را ننگ می‌دانستند اما اکنون در مسیر توافق سر از پا نمی‌شناسند، پاسخ دهد...عراقچی نوشت:...این عبارتِ «بله، ولی...» که زیاد از طرف ما گفته می‌شد حسابی طرف‌های مقابل را کلافه می‌کرد. بعضی مواقع روی بخش «ولی...» که قسمت فرعی موضوع بود، روزها و ساعت‌ها مذاکره می‌کردیم. این بار خانم شرمن دیگر کلافه شد. کارد به استخوانش رسیده و صبری باقی نمانده بود».

عراقچی در ادامه تاکید کرد: «شرمن بغض کرد و گریست. سپس گفت: «ما راه طولانی آمده‌ایم و شما دارید سر یک مساله بی‌ارزش نگارشی همه چیز را خراب میکنی.» گفتم ولی این یک نکته کوچک است، شرمن گفت: «مشکل ما این گیردادن‌های مدام شما است.» در میان گریه گفت «شما همیشه بیشتر می خواهید.» راست می‌گفت. او بیش از آنچه فکر می‌کرد کوتاه آمده بود و اکنون مستاصل شده بود».

عراقچی: ما اشک آمریکا را درآوردیم/ پاک کردن ردپای آمریکا در جنگ تحمیلی علیه ایران

متاسفانه اعضای تیم مذاکره کننده در دولت روحانی و بانیان اصلی برجام به هیچ عنوان حاضر نیستند که قصور و تقصیرهای خود را بپذیرند.

قطعا تلاش و ممارست دستگاه دیپلماسی در دولت روحانی قابل انکار نیست، ولی واقعیت این است که وزارت خارجه در دولت سابق به هیچ عنوان نتوانست کارنامه قابل دفاعی عرضه کند.

تیم مذاکره کننده هسته ای در دولت روحانی همان تیمی است که متاسفانه مدعی شده بود که «هیچ جای متن برجام، کلمه «تعلیق» (suspend) برای تحریم ها استفاده نشده و همه جا «لغو» تحریم ها آمده است و وقتی نمایندگان مجلس در ۴ جای متن توافقنامه، کلمه «تعلیقsuspend» را به اعضای تیم مذاکره کننده نشان داده اند، واکنش این افراد اینگونه بود: "عه! ما اینجاها را ندیده بودیم"».

تیم مذاکره کننده هسته ای در دولت روحانی همان تیمی است که لغو تحریم های کاتسا، ایسا، سیسادا و تحریم چرخه دلار را در برجام نگنجاندند و یکی از علت های اصلی لغو نشدن تحریم ها علیرغم بتن ریزی در قلب راکتور هسته ای، همین مسئله می باشد.

عراقچی همان دیپلماتی است که گفت «امضای کری تضمین است و ما از اجرای برجام اطمینان داریم»!، وی همان دیپلماتی است که گفت «آمریکا برجام را نقض کرده است اما هنوز با نقض فاحش برجام فاصله داریم»! عراقچی همان دیپلماتی است که در جلسات دوجانبه با طرف آمریکایی در اقدامی عجیب و البته تحقیرآمیز اقدام به عکاسی از طرف آمریکایی می کرد و آن را در صفحه اجتماعی خود منتشر می کرد!

در هفته های پایانی دولت روحانی،   «مجید تخت روانچی» نماینده ایران در سازمان ملل گفت: «کشوری که هزینه هنگفتی برای برجام پرداخت، ایران بود...ما این اقدامات را در حالی انجام دادیم که نه در آن زمان و نه الان، از منافع مورد انتظار از برجام بهره ای نبرده ایم». پیش از آن «عباس عراقچی» گفته بود: «نتیجه پایبندی ما به برجام فقط تحریم‌های بیشتر بود».

** اصلاح طلبان دیگر چندان مورد توجه جامعه نیستند

روزنامه شرق در مطلبی نوشت: «دیگر مردم با گزینه‌های بدلی اصلاحات به درخواست اصلاح‌طلبان تمکین نمی‌کنند و اگر روزگاری اصلاح‌طلبان می‌توانستند موج اجتماعی ایجاد کنند، در این سال‌ها دیگر چندان مورد توجه جامعه نیستند».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت: «به‌ هر روی جبهه اصلاحات در مقطع کنونی باید مسیر آینده خود را روشن کند؛ اینکه قرار است باز هم هویت نامشخصی به سرمایه اجتماعی‌اش عرضه کند یا قرار است «اصلاحات» با «اصلاح‌طلبان» پیش برود؟ ».

عراقچی: ما اشک آمریکا را درآوردیم/ پاک کردن ردپای آمریکا در جنگ تحمیلی علیه ایران

این روزنامه اصلاح طلب در این مطلب علت رویگردانی مردم از جریان اصلاحات را ناامیدی از گزینه های بدلی اصلاحات عنوان کرده است. این در حالی است که در ماههای گذشته فعالین اصلاح طلب تاکید کردند که حتی اگر خاتمی هم در انتخابات شرکت می کرد، جریان اصلاحات شانس پیروزی نداشت.

چندی پیش «محمدعلی وکیلی» نماینده فراکسیون امید در مجلس دهم گفته بود: «همه ظرفیت ما خرج همتی شد، سقف رای او مشخص شد. حتی دست به دامان تعصبات قومیتی به عریان ترین شکل برای همتی شدیم اما عیار اقبالمان عریان شد.  دیدیم که چگونه تشت اقبالمان فرو افتاده است.  ادباری که به لیست جمهور شد (با همه اعتباری که به پایش خرج شد)، نشان داد که ما صاحبِ مجلسِ عزایِ جمهوریت نیستیم؛ تعارف را کنار بگذاریم».

وکیلی در ادامه تصریح کرد: «مردم، شعارهای اصلاح طلبی را از زبان حریف بیشتر باور کردند تا از زبان ما...اگر این جریان می‌خواهد همه لکنت تاریخی زبانش و همه عقیم بودگی اش را به تبعیض‌های شورای نگهبان و سخنان امثال من در نشان دادن ادبارِ خودی‌ها، تخفیف دهد، این یعنی خود انتخاب کرده‌اند که اصلاح‌طلبی را بر دوش دیگران بگذارند».

همچنین «صادق زیباکلام»  فعال سیاسی اصلاح طلب پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر ۱۴۰۰ گفت : «(پس از براندازان)  دومین و بزرگ‌ترین بازنده انتخابات ۲۸خرداد اصلاح‌طلبان بودند...دوونیم میلیون رأی برای آقای همتی در حقیقت تیر خلاصی در شقیقه اصلاح‌طلبان بعد از ۲۴ سال حیات سیاسی‌شان بود».

ناسا(نهاد اجماع ساز اصلاحات) در سال گذشته و با هدف انجام فعالیت ویژه انتخاباتی تشکیل شد. اما به هیچ عنوان نتوانست موفقی در این مسیر کسب کند.

این در حالی است که نهاد اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان(ناسا) در ظاهر ساز و کار اصلاح شده شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان(شعسا) بود. شورایی که سال ۹۳ به ریاست «محمدرضا عارف» شکل گرفته بود و پس از شکست سنگین اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس یازدهم در اسفند ۹۸ منحل شد.

جریان اصلاحات شریک اصلی کارنامه دولت روحانی است. عملکرد این طیف از سال ۹۲ تا ۱۴۰۰ تنها در یک نمونه به افزایش ۱۰ برابری قیمت دلار و گرانی ۷۰۰ درصدی مسکن منجر شد.

** پاک کردن ردپای آمریکا در جنگ تحمیلی علیه ایران

روزنامه اعتماد در مطلبی با عنوان «چه کسی جنگ را شروع کرد؟» نوشت: «چه در ایران یک پادشاه و چه یک فقیه حکمروایی می‌کردند، صدام مترصد فرصتی بود که به ایران حمله کند. انقلاب فقط به او به عنوان یک فرمانده کلاسیک ارتش، تحلیل «موقعیتِ مناسب» داد. این عین جملات صدام است در سالی که جنگ را آغاز کرد: «سال ۱۹۷۷ بود. ما در جلسه شورای رهبری بودیم و من به آنان گفتم دلم گواهی می‌دهد که تا سال ۱۹۸۰ عراق در معرض جدی جنگ است». صدام خیلی پیش‌تر از انقلاب تصمیمش را گرفته بود و آن را به شهود پیامبرگونه خود نیز پیوند زده بود».

عراقچی: ما اشک آمریکا را درآوردیم/ پاک کردن ردپای آمریکا در جنگ تحمیلی علیه ایران

این روزنامه اصلاح طلب در مطلب مذکور، سهوا یا تعمدا از پرداختن به نقش آمریکا در جنگ تحمیلی علیه ایران امتناع کرده است.

نویسنده یادداشت مذکور به گونه ای وانمود کرده است که اولا صدام به تنهایی در جنگ تحمیلی علیه ایران نقش داشته است و ثانیا حتی اگر یک حکومت سلطنتی در ایران نیز روی کار بود، جنگ تحمیلی علیه ایران در سال ۵۹ باز هم رخ می داد.

رهبر معظم انقلاب- ۷ مرداد ۱۳۷۱- درباره صف آرایی ها در جنگ تحمیلی علیه ایران فرمودند: «در هشت سال جنگ‌ تحمیلی، دشمن علناً با ما صف‌آرایی داشت. ظاهر قضیه، حزب بعث بود؛ اما پشتِ سرِ حزب بعث، امریکا بود؛ پشت سرِ حزب بعث، ناتو بود؛ پشت سرِ حزب بعث، همه مرتجعین بودند. این را ما در تمام طول هشت سال جنگ، بارها و بارها گفتیم. خیلی ها حاضر نبودند باور کنند؛ ولی همان کسانی که حزب بعث را در این مدّت تجهیز کردند، امروز اعتراف میکنند. جنگ، جنگی نظامی بود. در حقیقت همه دنیای استکبار و کفر، با اسلام در جمهوری اسلامی مبارزه میکرد».

ایشان همچنین- ۳۱ شهریور ۱۳۶۶- در مجمع عمومی سازمان ملل با اشاره به اهداف جنگ تحمیلی تاکید کردند: «بزرگترین، دردناکترین و فاجعه‌آمیزترین خصومت دشمنان ما به راه انداختن جنگ تحمیلی بود. تحریک حس جاه‌طلبی یک همسایه، تشویق او به حمله و دلگرم کردن او به پشتیبانی و کمک. امروز دیگر پس از گذشت هفت سال همه به روشنی میتوانند یقیین کنند که حمله‌ی ارتش حزب بعث در ۳۱ شهریور ۵۹ - یعنی ۱۹ ماه پس از تشکیل جمهوری اسلامی - که با ده لشگر و صدها فروند جنگنده از زمین و هوا و دریا انجام شد، بجز توسعه‌طلبی و انضمام بخشی از ایران به عراق چیزی که بارها در کتب و مطبوعات عراقی یا غیر عراقی جیره‌خوار به آن تصریح شده، شکست انقلاب و سرنگونی جمهوری اسلامی را هم هدف گرفته بوده است».

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 131
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • SE ۱۶:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
    67 9
    اوراقچی هسته ای خودش هم میدونه چه بلایی سر کشور،مردم و هسته ای آورده
    • IR ۲۰:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
      7 2
      آرمان صدای افتضاح طلبان ، دیگر نای ندارد برای فریاد موفقیت دولت جدید برای ناکارآمد ها ، آرمان بی آران را بیچاره کرده سر و صدا از ضعیفان بلند میشود . قوی فریاد نمیزند
    • علی IR ۲۰:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
      18 2
      خیلی کلمه اوراقچی قشنگه ومتناسب
    • IR ۲۰:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
      8 1
      انا لله و انا الیه راجعون ای جانم به رهبر عزیزتر از جانمان چقدر خوشحال شدم که معلم له بر پیکر آن عالم ربانی که مرید ولایت بود و سفارش ولایت را بر همگان کرد نماز می خوانند حقا که هر که با ولایت باشد تا اخر عاقبت بخیر میشود
    • IR ۲۱:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
      2 1
      خیلی بی انصاف هستی خدا عالم ناظر است همه چیز را خواهیم دید
    • IR ۲۱:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
      12 0
      منظورش اشک ذوق امریکاییهابوده بس ایناتاکمرخم شدن براشون واوامر اربابشون رابخوبی اجراکردن اشک ذوق ریخت امریکاییهابرای این نوکرانی همچوظریف وعراقچی. واصلاحات ک اینقدرخوشکل توراه وهدف امریکاکارمیکنند.
    • حاج جواد IR ۲۱:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
      2 7
      بعضیا مثل تو اصلا نمیفهمید چی میگین به تو اصلا میشه گفت بشر مردم ما نمتونن دخترانشون رو شوهر بدن بعد امثال تو ی دیوانه هی بگید هسته ای مالزی یا سنگاپور با هسته ای پیشرفت کردن
    • IR ۲۲:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
      6 3
      چرا از برجام خارج نمی‌شید؟؟؟؟؟
    • IR ۲۲:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
      14 2
      روحانی و عراقچی و ظریف اشک ملت ایران را در آوردند.
    • IR ۲۲:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
      11 1
      برجامو پله کردند و ملتو ذله کردند دست بردار هم نیستن.
    • IR ۲۲:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
      9 1
      عراقچی و ظریف اگر راست میگن در تلویزیون با منتقدان برجام بصورت زنده مناظره کنند.
    • IR ۲۳:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
      8 0
      عراقچی اشک آمریکا رو درآوردی یا با اهدای هدیه بابت کریسمس (مسیحیت) به خانم وندی شرمن که نمیدونستی طرف یهودی هست، از خجالت اشک ما ایرانی ها رو درآوردی.. #سلفی حقارت با موگرینی در مجلس قبلی
    • ایرانی IR ۰۰:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
      0 3
      درست گفته
    • IR ۱۰:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
      4 0
      عراقچی: ما اشک آمریکا رو درآوردیم. هشت سال برجام و نابودی صنعت هسته ای و فضایی و اقتصاد کشور انجام فراتر از تعهدات برجامی همه اینهابخاطره اشک آمریکا بود یا برداشتن تحریمها؟!!!
    • IR ۱۰:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
      4 0
      آقای عراقچی این چه توافقی است که هم اشک شرمن را در آورده و هم اشک مردم ایران را؟! مگر اینکه اشک شرمن از روی ریا و مکر بوده !
    • IR ۱۰:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
      7 0
      اشک شرمن از ذوق و خوشحالی تحمیل برجام به مردم ایران بود.
    • DE ۰۲:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
      1 0
      عراقچی: ما اشک آمریکا را درآوردیم....اشکش دونه دونه...دیری رام رام‌ لا اله الا الله از دست این عراقچی حالا تازه این کوچیکی هاشه چند سال دیگه که عراقچی بزرگ شد میشه عراق. اونوقت عاقل تر میشه...خخخ اشک آمریکا رو درآوردیم وای خدا مرُدیم از خنده.
    • حجت MD ۱۱:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
      1 0
      چقدر دروغ می گویید از برجام معلومه کی کوتاه امده عراقچی و ظریف یا شرمن البته ممکنه شرمن بخوبی اینها را فریب داده است
    • سعید MD ۱۱:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
      1 0
      اصلاحطلبان تحریفگر هستند
    • IR ۱۲:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
      1 0
      ادعای انقلابی گری می کنید ولی از اخلاق اسلامی هیچ نمی دانید....فقط برای شما بی ادبان متاسفم!!!!!!!!!!!!!!!
  • امیر FR ۱۶:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
    44 5
    نه عزیز شما اشک ملت ایران رو درآوردین تا رفتین
    • IR ۲۲:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
      7 1
      نه راس میگه اشک امریکا رو دراوردن ولی از خنده
    • IR ۰۱:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
      6 2
      پررویی نجومی به این میگن
    • آریا IR ۰۵:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
      1 2
      مشکل این است که.در ایران همه فکر می کنند آمریکا سر تیم مذاکره‌کننده ایران کلاه گذاشت و این کار را با انشای لغات قرارداد انجام داد اما اینگونه نیست . هر قرارداد یک ضمانت اجرایی دارد که در قرارداد های داخلی ، ضمانت اجرا ، قوانین موضوعه کشور است و در قرارداد های بین المللی ، ضمانت اجرایی حقوق بین‌الملل ، سازمان ه‍ای بین المللی مثل سازمان تجارت جهانی و یا دادگاه بین‌المللی و در نهایت شورای امنیت به عنوان بالاترین مرجع رسیدگی به نقض قوانین بین‌المللی از سوی یک کشور و تعیین مجازات سرپیچی که شامل فشار های سیاسی ، تحریم اقتصادی و در نهایت استفاده از فصل هفتم منشور سازمان ملل که همان برخورد نظامی است می باشد . حالا آمریکا یه عنوان قویترین اقتصاد با کمک دلار و عضو دائم شورای امنیت با حق وتو ، چه دلیلی دارد که هر موقع دلش خواست زیر قول و قرارهایش با هر کشوری نزند ؟ چه کشور، یا نهاد و مرجعی می تواند جلویش را بگیرد ؟ فرض کنیم ما بهترین و کاملترین متن حقوقی را تنظیم کردیم ، باز هم اگر آمریکا اگر نخواهد به تعهداتش عمل کند چه کاری از دست ما برمی آید؟دقیقا به همین دلیل است که یا با زور باید آمریکا را وادار به پذیرش حقوقمان کنیم یا آن را از آمریکا گدایی کنیم ... راه سومی وجود ندارد.
    • یوسف IR ۰۸:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
      5 0
      راست میگی! بس که به ریش ما و حماقت شما خندیدن اشکشون دراومد!!؟؟؟؟
    • DE ۲۲:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
      2 0
      جناب آریا راه دوم راه مبارزه با آمریکاست و راه سوم گدایی از امریکا ولی راه اول اقتصاد مقاومتی و اعتماد به داشته هایمان و استقلال کشور است
  • DE ۱۶:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
    28 0
    ....: «شرمن بغض کرد و گریست. سپس گفت: ما دلمان برای کولبران میسوزد و بغض کرده ایم خخخ چقدر ساده فیلم و تئاتر براشون اومدند چون میدونند گریه یک زن تاثیر در تصمیم مردان داره بعد اینها فکر میکنند اشک طرف مقابل رو درآوردند..شرمن گفت ... «ما راه طولانی آمده‌ایم و شما دارید سر یک مساله بی‌ارزش نگارشی همه چیز را خراب میکنی.» گفتم ولی این یک نکته کوچک کلی برا ما هتل و سفر و پرواز ...از توش درمیاد... شرمن گفت: «مشکل ما این گیردادن‌های مدام شما است.» در میان گریه گفت «شما همیشه بیشتر می خواهید.» بدی بدی بد باهات قهرم اصلا .. راست می‌گفت. او بیش از آنچه فکر می‌کرد کوتاه آمده بود چون همه برجامهای موشکی نظامی استقلال ...را میخواست ندادیم چون مذاکرات زود تموم میشد تحریمها خیلی زودتر از شب انتخابات لق!!میشد ...دیگه فایده نداشت...میخواستیم شب انتخابات بترکونیم روحانی که گفت رولت بدون تحریم تحویل میدم همش برنامه بود .... و اکنون مستاصل شده بود».خخخ بخاطر همین برجام‌محکم و استوار بود که همشون سالها زدند زیرش بدون دادن یک سنت غرامت بابا جمش کنید مسخره ها. فرق ویرگول و نقطه را هم نمیدونید ادعای نوشتن قرارداد بین المللی میکنید. منتظر گاندوی ۳ هستیم.
    • IR ۲۰:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
      6 0
      جالب بود
    • سعید IR ۰۷:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
      4 0
      حالا خوبه اینا به گفته خودشون خیلی گیر میدادند و چنین قراردادی از توش در اومده، اگه گیر نمی دادند خدا می داند چه آشی برامون پخته بودند!! // لابد آقای عراقچی خیال می کنند مردم منتظر قرارداد ترکمانچای 2 بودند که حالا اینا به خودشون افتخار می کنند که تا اون حد امتیاز ندادند و برجام یکطرفه را سوغات آوردند و مردم باید حلوا حلواشون کنند!!
  • IR ۱۶:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
    32 4
    در پاسخ به عراقچی: آره جون خودت
    • IR ۲۰:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
      10 0
      پوپولیستی ترین عنوان امروز همین بود ! ما اشک امریکا رو در آوردیم ! اشک مردم ایران رو چطور ؟ در اوردین با این برجام نوشتن یا نه ؟
  • IR ۱۶:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
    28 4
    بله ، شما اشك ما را دراورديد!
  • IR ۱۷:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
    19 4
    فجایع شلمچه رو چرا پوشش نمیدین؟
    • IR ۲۳:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
      1 2
      بمیر بابا
    • IR ۲۳:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
      5 1
      کجائی ؟ چه ربطی داشت ؟ آی کیو این عراقچی است ربطی به عراق و شلمچه و ... ندارد
    • IR ۱۰:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
      1 1
      فاجعه رقت انگیز تویی. ساکت!
  • سید فروزان CH ۱۷:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
    18 3
    سخنان جناب عراقجی انکاری از لطیفه های ملا نصرالدین منشا گرفته ، ایشان اشک چشم را اینطوری توجیه میکند ، فرستادن کارت تبریک کریسمس برای خانم شرمن را چگون توجیه میکند حتما خواهد گفت ،چون میدانسته شرمن یهودی بوده ،با فرستادن کارت کریسمس خواسته او را تحقیر کند
  • من IR ۱۷:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
    22 7
    در خصوص مطلب ما اشک آمریکا را درآوردیم . حقیقت اینستکه از بس به شما خندیدند اشک شان در آمد ولی اشک ما را شما با ندانم کاری هایتان در آوردید
  • IR ۱۷:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
    20 3
    جناب عراقچی : معلوم است که آمریکای پست و جنایتکار را خوب نشناختی اون اشکی که اون عفریته ریخت اشک تمساح بود. شما همانی هستی که میگفتی امضای جان کری تضمین است! برو و ما را سیاه نکن! !
    • IR ۰۱:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
      6 0
      از کسی که میگه امضای کری تضمین است، بیش از این انتظار نیست
  • IR ۱۷:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
    19 6
    جناب عراقچی تااونجاکه مادیدیم امریکااشک شمارادراوردطوریکه به التماس افتادید وحاضربودید همه چیزرابدهید تافقط توافق کنید
    • IR ۰۱:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
      2 0
      ظریف:امضای هر توافق بهتر از عدم توافق است
  • IR ۱۷:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
    19 3
    آقای عراقچی اشک آمریکایی ها را درآورید ؟ خیر خون ما ایرانی ها را در شیشه کردید .
    • وجدان بیدار IR ۰۶:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
      2 0
      شما اشک آمریکا را درآوردید؟؟؟!!! شماها فقط براشون دُم تکون دادید و خوشگل بهشون سواری دادید!
  • IR ۱۷:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
    8 7
    میگفتن که لبخند میزنید
  • عبید IR ۱۷:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
    14 7
    آخرش این افساد طلبان سکته میزنند از نام و عنوان زاکانی……
    • ترابیان FR ۲۰:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
      5 0
      آخه زاکانی، مغزِ پوک افساد طلبان حیله گر جاسوس پرور نجومی بگیر را برای ملت رو کرد عراقچی بی سواد همان فرش دستباف که دادی به وندی شرمن و فکر می کردی مسیحی هست در صورتیکه خودش گفت یهودی بودم و عراقچی نمی دانست یهودی هستم و وندی شرمن گفت با گریه هرچه خواستیم از تیم جاسوس پرور هسته ای به سرکردگی ظریف گرفتیم بهتره عراقچی دهانت را باز نکنی چون بوی گندش بیشتر در برجام کذایی در میاد
    • IR ۰۱:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
      4 1
      هر جا فساد است، ردپای افراطیون اصلاح طلب وجود دارد
    • IR ۱۷:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
      1 2
      آقای ترابیان فحش دیگری مونده .نداده باشی .... تو حق داری از زاکانی حمایت کنی . کبوتر با کبوتر باز با باز .
  • IR ۱۷:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
    15 3
    گروه مذاکره کننده دولت بنفش با قربانی کردن حقوق اصلی مردم ایران پیش پای کدخدا اشک شوق دولت آمریکا را در آورد
  • IR ۱۷:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
    12 0
    افسادطلب نون به نرخ روز خور زیاد دیده بودیم ولی گویا این راغفر یک نمونه جهش یافته است صبحها در مذمت گندهای دولت روحانی با رسانه های انقلابی مصاحبه می کند عصرها در انتقاد از دولت رئیسی با افسادطلبان
  • IR ۱۸:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
    14 4
    پیاز کی بودی تو عراقچی؟!
  • بختیاری IR ۱۸:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
    26 3
    منظورت اشک شوق هست؟
    • IR ۰۱:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
      4 0
      خیلی خوب بود. آفرین
  • IR ۱۸:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
    11 0
    عراقچی از ترس امریکا فکر کرده اشک امریکا در امده .
  • IR ۱۸:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
    16 6
    این جوک عراقچی رو بعنوان جوک سال اعلام کنین!!! خخخخخخخخخخخ
  • علی IR ۱۸:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
    15 3
    بیچاره کشوری که تو مذاکره کنندش باشی. منفعل ترسو و...
  • حمید IR ۱۸:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
    15 7
    آسید عباس تا الان چیزی نگفتی الانم نگو . لطفاً سابقه ات رو خرابتر از اینکه هست نکن !
  • IR ۱۸:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
    16 4
    منظور عراقچی اشک شوق امپریالیسم آمریکا ست
    • IR ۰۱:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
      3 0
      دقیقا همینطوره
  • IR ۱۹:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
    0 0
    برای اینکه نحوه واقعی مذاکره دیپلماتهای ما رو درک کنید بهتون توصیه می کنم فیلم اسلو محصول 2020 رو ببینید که در مورد مذاکرات صلح رژیم صهیونیستی و سازمان آزادیبخش فلسطین ساف است .
  • میثم IR ۱۹:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
    12 0
    از متن برجام و پیامدهای آن معلوم است اشک کی در آمد. شما با بی تدبیری و بی لیاقتی خود اشک مردم را در آوردید. نمونه آن مرحوم زارعی نماینده سابق مجلس است. واقعاً وقاحت هم حدی دارد. من اگر جای شما بودم می رفتم گوشه ای از خدا طلب بخشش می کردم . که به حقوق ملت خیانت کردید و امانت را درست حفط نکردید.
  • IR ۱۹:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
    2 0
    نامه نامه شرق در مطلبی نوشت: «دیگر مردم با گزینه‌های بدلی اصلاحات به درخواست اصلاح‌طلبان تمکین نمی‌کنند
  • IR ۱۹:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
    0 0
    روزنامه اجاره ای شرق در مطلبی نوشت: «دیگر مردم با گزینه‌های بدلی اصلاحات به درخواست اصلاح‌طلبان تمکین نمی‌کنند.این عمل بیشرمانه فقط از فرصت طلبان بیمایه سر میزند که حول محور یهودمتشکل شوند،اموال عمومی و شخصی مردم را تاراج و منافع ملی را به صهیونیسم پیشکش کنند.لذا گزینه های بدلی بسیار معتبر تر از گزینه های اصلی یهودی در هسته مرکزیست.
  • IR ۱۹:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
    3 0
    اشک ما مردم رو درآوردین برجامیان تجزیه طلب، انگلیسی .......
  • باغبان پیر FR ۱۹:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
    2 0
    آقای عراقچی با سلام اینکه خانم شرمن اشکش در آمد به خودش ربط دارد به حقوق ملت ایران ربط ندارد . اینکه مذاکرات طولانی شده و کنگره به تعطیلات میرود به امریکا ربط دارد به حقوق ملت ایران ربط ندارد. اینکه چه کسی صدایش را بلند میکرد و چه کسی صدایش را بلندتر میکرد حواشیی بیش از مذاکرات نیست.
  • ایرانی IR ۲۰:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
    3 0
    شما اشک ملت درآوردید نه اشک امریکا رو
  • IR ۲۰:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
    3 0
    آقای عراقچی عزیز اصطلاحات رو درست استفاده کن. شما ملعبه دست آمریکا بودید.
  • م IR ۲۰:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
    4 0
    شما اشک مرغ و گوسفندو گاو هم در اوردید ا!!
  • باران IR ۲۰:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
    3 0
    برای توجیه خیانت ننگ نامه ی برجام چای و ان خسارت محض هرتوجیهی می کنند
  • IR ۲۰:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
    3 0
    حرف نزنننن خخخخخ
  • IR ۲۰:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
    2 0
    هر کس برجام را ..........
  • عطاءالله IR ۲۰:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
    4 0
    پر رویی نجومی برازنده افساد طلبان فاسد و حامیان فاسد تر آنهاست. هنوز هم که هنوزه دارند سنگ جنایات آمریکا و غرب رو به سینه میزنند.
  • محمد IR ۲۰:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
    4 0
    پررویی سوپر نجومی در حد تیم ملی
  • IR ۲۰:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
    2 0
    انا لله و انا الیه راجعون ای جانم به رهبر عزیزتر از جانمان چقدر خوشحال شدم که معلم له بر پیکر آن عالم ربانی که مرید ولایت بود و سفارش ولایت را بر همگان کرد نماز می خوانند حقا که هر که با ولایت باشد تا اخر عاقبت بخیر میشود *انا لله و انا الیه راجعون*
  • IR ۲۰:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
    5 0
    عباس اقا اگه منظورت از امریکا خانم وندی شرمن هست ایشون فیلمت کرده بود
  • IR ۲۰:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
    3 0
    اشک ما رو درآوردی بیشتر !
  • IR ۲۰:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
    1 0
    پدر و مادر ، برادر بزرگتر ، جد وجده ، همیشه خدا دلواپس بچه نالایق خود بوده اند و هستند تا مبادا برسر خود و خانواده از سر شرارت وبی شعوری بلایی بیاوردند .
  • محمدایوب IR ۲۰:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
    5 0
    طلبکاری این ویرانگران وطن فروش از کم کاری رسانه ملی است. حالا که اینها کلاه مردم را برداشتند وبه امید کدخدا هسته ای وزندگی مردم را نابود کردند والان طلبکار هستند. رسانه ملی باید آنها را به مقابل دوربین ودرمقابل همان دلواپسان بکشاند. وپاسخگو باشند. این بازی آیا کمتر از یک سریال است که در پایان آن عوامل سازنده وبازیگران آن درنشستی آنرا بررسی میکنند
  • IR ۲۰:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
    3 0
    هدف مذاکره در مسئله هستی باید حفظ و تامین امنیت ایران و رفع تحریمهای اولیه و ثانویه باشه بخاطر اینکه دورتا دور ایران ناامن شده اگر ایران ضعیف و خلع سلاح بشه تمام همسایه ها به کشور ما دست درازی میکنند همین الان زمزهای شومی از کشور شمالی ایرانی میاد..محل انجام مذاکرات هم باید تغییر کند چرا یه کشور اسیایی نباشه..
  • IR ۲۰:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
    3 0
    بزرگترین چاخان قرن
  • بوسجين IR ۲۰:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
    5 0
    اقاي عراقچي هر مسئله اي با نتيجه درستش قابل قبول است از ان اشك در اوردن و خود كار پرت كردن چه چيزي عايد ايران شد هيچ سفير انگليس در استعمار هند وقتي مي بيند كه هندي گاو خود را مي زند براي جلوگيري از بيداري ادرار گاو را به سر و صورت مي ريزد اين گريه ها و برخي روضه ها همش حيله انهاست
  • !! IR ۲۱:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
    5 0
    آقای عراقچی ! از بس به ساده لوحی شما خندید ، اشکش در اومد !!
  • IR ۲۱:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
    4 0
    شرمن ملعون درخاطراتش گفته که باگریه کردن شما را فیلم کردن وهمه درخواستهای نامشروعش راقبولانده به شما
  • IR ۲۲:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
    2 3
    یک دلواپس بیاد جواب بده.. چرا از برجام(خسارت محض مورد ادعایی دلواپسان)خارج نمیشوید؟؟؟؟؟
    • عدالت IR ۰۷:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
      2 0
      مگر این ضرب المثل را نشنیده ای یک دیوانه ای سنگی در چاه می اندازد چهل عاقل نمی تواند آنرا بیرون بیاورد اینها با این برجام برای ایران تعهد ایجاد کردند مگر ما می توانیم الان از قرارداد ترکمنچای خارج شویم جناب شما هم یک جمله تکراری یاد گرفته اید و هی تکرار می کنید
    • IR ۱۰:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
      2 0
      ظریف و عراقچی برجام را طوری منعقد کردند که نه می توانیم از آن خارج بشویم و نه می توانیم در آن بمانیم یعنی برای ایران بازی دو سر باخت شده است.
    • سعید IR ۱۰:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
      2 0
      خارج نمیشیم چون تعهداتمان را اجرا کردیم و حالا که نوبت طرف مقابله که تعهدات عقب افتاده اش را اجرا کنه نادان هایی همچو شما مدعی خارج شدن از آن آنهم بدون هیچ ستانده ای هستید!!؟؟ اگر هم قرار باشد خارج شویم باید بسیاری از محدودیت هایی که حتی پیش از برجام پذیرفته بودیم را در تلافی عدم اجرای تعهدات طرف مقابل زیر پا بگذاریم. این به اون در . این کار هم نیاز به مقدمه چینی هایی دارد که ممکن است کمی زمان ببرد.
  • سمیرا IR ۲۲:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
    4 0
    راست میگه بس که به ریشمون خندیدن اشکشون در اومد
  • بافقی IR ۲۲:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
    5 0
    عراقچی جان تو غلط کردی تو عددی نبودی که اشک امریکارو دربیاری تو همونی هستی که وقتی با دشمنان نشستی با اون ظریف تو مجلس اعلام کردید اگه استضاحم هم بکنید حرفای محرمانه را لو نخواهیم داد.حرفای گنده تر از دهانت می زنی .باید تو حسن روحانی و ظریف بجرم خیانت بازخواست بشید .مرد هستید فرار نکنید .البته از وزارت اطلاعات می خواهیم مواظب باشد فرار نکنید.
  • IR ۲۲:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
    3 0
    اقای عراقچی حق اب وگل.را نگهدار.کارهاراکه جاسوسان استخدامی کردند‌.باکمک.انها.شیطان کارهایی را کهسی وپنج سال نتوانست با پرداخت هزینه والتماس.انجام بده بدون شلیک یک گلوله .مفت بدست اورد وچنان شوکه شدند که اشک شوق باریدند
  • سید مرتضی IR ۲۲:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
    4 0
    اشک شوق امریکایی در اوردید فکر نمیکردن همچین ادمایی هم توی ایران باشن
  • ایراندوست IR ۲۳:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
    5 0
    جناب عراقچی : شما و آقای ظریف اگر دیپلمات های قابلی بودید به هیچوجه اجازه نمیدادید که آمریکائی ها " مکانیسم ماشه " را در برجام جا سازی کنند. شما ها اگر دیپلمات کارکشته ائی بودید هیچگاه با تحریم تسلیحاتی پنجساله ایران موافقت نمیکردید انهم برای خوش رقصی پیش آمریکا و تروئیکای اروپا!
    • IR ۲۳:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
      0 0
      منظورت از آدم چیه واضح تر بفرمایید
  • IR ۲۳:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
    4 0
    والله من یادم میاد وقتی جناب عراقچی و مادام شرمن عکس نوه هاشون رو بهم نشون میدادن خنده هر دو تاشون عمیق بود اما اشک رو حالا شنیدم. برجام برای ایران درماتیک بود و اگر کسی گریه میکرد نمیشد او را درک نکرد. خانم شرمن گمان نمیکنم فرد احساسی و کم فشاری باشه. بیشتر فرد تحمیلی و گریه اندازی هست.
  • سیاوش IR ۰۰:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
    7 0
    عراقچی راست میگه، اشک آمریکایی ها رو در آوردن. آمریکایی ها آنقدر به ساده لوحی تیم مذاکره کننده ما خندیدند که اشکشان در آمد!
  • IR ۰۰:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
    6 0
    اون اشک آمریکا نبود که در آمد
  • IR ۰۶:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
    2 0
    حیف از اینهمه هزینه ای که هشت سال از خزانه بیت المال خرج باصطلاح برجام نافرجام شد و چقدر هم باعث سوء استفاده دشمن شد..بهانه ای برای تحریم بیشتر و خیلی مسائل و مشکلات دیگه که بایدکارشناسان کاربلد و دلسوز راجع بهش صحبت کنند.
  • تواب IR ۰۷:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
    6 0
    اشکی که وندی شرمن ریخت،درواقع اشک تمساح بود برای فریب عراقچی ؛ که متاسفانه کارساز بود.
  • یوسف IR ۰۸:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
    5 0
    راست میگی! بس که به ریش ما و حماقت شما خندیدن اشکشون دراومد!!؟؟؟؟
  • حامد RO ۰۹:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
    3 0
    در پاسخ به کسی که گفته چرا از برجام خارج نمیشید: عزیز، برجام از نظر غربی‌ها برای جلوگیری ایران از دستیابی به بمب هسته‌ای بوده و ما هم امضا کردیم. اگر خارج بشیم یعنی برعکس اون عمل میکنیم. یعنی داریم میریم سمت بمب هسته‌ای. برای همین گفته مشه برجام کلا برای ما بازی باخت بوده دیگه.
  • IR ۰۹:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
    3 0
    نتیجه کلافه کردن واشک آمریکا را درآوردن در مذاکرات هسته ای تقدیم دو دستی صنعت هسته ای ،چند برابر شدن تحریم ها ،گستاخ کردن آمریکا و اروپا در درخواست مذاکره بر سر سایر توانایی های ایران در بعد داخلی گشایش اقتصادی که صورت نگرفت اقتصاد ویرانه شد ارزش پول ملی به شدت کاهش پیدا کرد ، ببکاری گرانی بیداد کرد ،سفره ها های مردم کوچک تر شد ،مسکن تبدیل به رویا برای هر ایرانی شده است و د تولید از بین رفت کارخانجات و مراکز تولیدی به تعطیلی کشانده شدند . معلوم نیست چرا دولت بی کفایت روحانی و نفوذی اصلاح طلب هنوز در این مملکت آزادانه زندگی می کنند
  • در پاسخ22:21 IR ۱۰:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
    1 0
    در یک معامله ساده وقتی یکنفر قراردادی را امضاء می کند و بعدش میمیرد ، وراث و بازماندگان آن شخص حتی اگر راضی هم نباشند قانونا باید به مفاد آن قرار داد پایبند باشد. برجام یک قرارداد بد بین المللی برای ایران است و دولت های بعدی هم باید طبق مفاد آن عمل کنند.
  • حسن IR ۱۰:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
    6 0
    نادون با این اشکا میخاست فیلمت بکنه
  • IR ۱۲:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
    4 0
    موقعی که مثل نادون با ظریف جونت دنبال کلمه لغو تحریم تو متن برجام بودید امریکاییها مرده بودن از خنده . گشتیم نبود نگرد نیست
  • IR ۱۲:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
    4 0
    بابا انگلیش بلد. اشک امریکا درار. زبان دنیا بلد . کریسمس تبریکر . رومانتیکه شرمن . خودکار پرتر . جااانم
  • IR ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
    5 0
    عباس گاریچی بهتره دیگه خفه بشی . دوران نکبت شما تمام شد
  • US ۱۳:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
    7 0
    آقاجان این بنده خدا راست میگه آمریکایی از بس به این تیم مذاکره کننده میخندیدن، اشکشون درمیومد.:))) میگن بعد از صحبتای اوراقچی، سنگ پای قزوین، خودشو بازنشسته کرد.
  • IR ۱۳:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
    4 0
    میگن وقتی جناب عراقچی کریسمسو به شرمن تبریک گفته شرمن رفته خونه شمع وگل وپروانه جمع کرده (فضای رومانتیک) کلی گریه کرده وعکس عراقچی رو بوسیده
  • یاور انقلاب IR ۱۳:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
    5 0
    اقای عراقچی لطفا ادامه دهید : که پس از در اوردن اشک شرمن شما هم گول خوردید و وا دادید .
  • .......... IR ۱۵:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
    5 0
    افرین مشرق که پیام محاکمه این سران برجام لعنتی رو کار کردی ممنونتم.
  • IR ۱۵:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
    3 0
    اگر اصلاح طلب ها لج باز ی نمی کردن الان ما با همه دنیا ارتباط داشتیم .
  • علیرضا IR ۱۸:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
    12 0
    آقای عراقچی این همه سال با برجام مردمو به تمسخر گرفتید و مدالهای شجاعتی که تو رزق و روزیتون قرار دادن که حق شما نبود و اون ریش خاکستری خاکبسر کار شما را همطراز فتح خرمشهر دانست و با دادن این همه شهدای هسته ای با ریختن بتن تمام زحمات این شهدا را بباد دادین بدون اینکه چیزی برای مردم بگیرید
  • محمد IR ۲۰:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
    1 0
    باسلام خائن طلب کارشده؟
  • محمدایوب IR ۲۱:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
    1 0
    وقتی تو کشور قانون اجرا نشه مصلحت جای آنرا بگیره قورباقه هفت تیر کش میشه. وقتی کسی نباشه حداقل اینها که 8سال کشور را معطل نگاه کدخدا کردند. وصنعت هسته ای که با جان دانشمندان کشورمان به دست آمده به نگاه آمریکا بتن ریختند. ونابود کردند. واخرش هم خودشان گفتند دست آوردش هیچ بود را به پاسخگویی وادار کند محاکمه پیش کش. طلبکار هم میشوند.
  • IR ۰۹:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
    0 0
    احتمالا از شدت خنده به نابلدی های شماها اشکش دراومده بوده!!!!
  • IR ۱۰:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
    0 0
    تحریم ناشی از سیاستهای اشتباه مردم را بفلاکت انداخته روحانی بد رئیسی درستش کنه ولی زهی خیال باطل!
  • سعید MD ۱۱:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
    0 0
    اصلاحطلبان تحریف گر
  • IR ۱۳:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
    2 0
    اتفاقا : حسن روحانی هم با اشکهای ( وندی شرمن ) چند روز توی : ( ریاست جمهوری پاستور ) زار زار گریه می کرد . بطوریکه همه جایش خیس شده بود . علی برکت الله .
  • IR ۱۳:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
    0 0
    عباس عراقچی اینقدر صحبت نکن .
    • IR ۱۴:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
      1 0
      یعنی خ... شو .
  • IR ۱۳:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
    0 0
    آقای عراقچی شما از کدخدا خجالت نکشیدی باپرررررتاب خودکار به طرف کری جان اشک کدخدای بزرگ (شیطان بزرگ) وکدخدا پرستان داخلی رو درآوردی؟
  • سعید IR ۱۵:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    0 0
    عراقچی؟؟؟؟؟ با چی اشک آمریکا رو دراوردین؟؟؟؟؟
  • IR ۱۲:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۰
    1 0
    از شوق و ذوق گفتگو و نزدیک بودن به خانم : وندی شرمن یک لحظه احساس کرد که این خانم اشکش در امده . علی برکت الله .
  • IR ۱۳:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۰
    1 1
    عباس گاریچی با دیدن خانم شرمن خودش را باخته بود
  • IR ۱۷:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
    0 0
    اشک آمریکا منظورت شِرمنه؟
  • IR ۱۷:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
    0 0
    مرگ بر اسراییل مرگ بر آمریکا مرگ بر انگلیس
  • IR ۱۷:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
    0 0
    خدایا شر فتنه گران رو به خودشون برگردان
  • IR ۰۲:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
    0 0
    عراقچی شما اشک ایران رو دراوردی و با آمریکا خندیدی
  • US ۰۲:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
    0 1
    اسراییل به زودی نابود خواهد شد به حول الله و قوته
  • IR ۱۹:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۶
    0 0
    عراقچی با دیدن وندی شرمن خودش را خیس کرده که فکر کرده او گریه کرده .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس