ماریا زاخاروا: دیدگاه اتحادیه اروپا مبتنی بر استعمار است

سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت اتحادیه اروپا همچنان به الگوی استعماری جهان پایبند است.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری تاس، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در اظهاراتی در واکنش به سخنان جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد که اتحادیه اروپا در رفتار و دیدگاه هایش درباره فرایندهای جهانی، هرگز اصل استعمارگری و سوء استفاده در مداخله در امور کشورهای دیگر را رها نکرده است.

زاخارووا در مصاحبه با شبکه روسیه-۱ گفت: در خصوص آقای بورل و درک او از اینکه چه چیزی در مسئولیت اتحادیه اروپاست و چه چیزی نیست، باید گفته شود که اشتباه است که گفته شود استعمار از بین رفته است. آن‌ها (کشورهای اروپایی) این را فراموش نکرده اند و همواره با این الگو زندگی کرده اند. اظهارات آن‌ها متفاوت است، اما نگرش نسبت به سایر کشورهای جهان دقیقاً بر این دیدگاه جهان متکی است.

زاخارووا همچنین از رویکرد کشورهای غربی که این حق را برای خود قائل می‌شوند که مراقبت از آینده جهان را در زمانی که جهان از آن‌ها چنین درخواستی را نداشته است، داشته باشند، ابراز تأسف کرد.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که برای جلوگیری از درگیری‌های نظامی باید به صول حقوق بین الملل و منشور این سازمان بازگشت.

او گفت: جهان در حال درخواست یک چیز از غرب است و آن هم بازگشت به حقوق بین الملل است. همانطوری که شما می‌دانید، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در سخنرانی خطاب به سازمان ملل ایده هشتگ «قوانین ما منشور سازمان ملل» را مطرح کرد. به بیان دیگراین، یک درخواست برای بازگشت به اصول بنیادی است که چندین دهه ایجاد آن طول کشید و به شکل کلی مورد تأیید قرار گرفت و اجرایی شد. آن‌ها (این اصول) جهان را از سقوط در فاجعه‌ای دیگر به مانند آنچه بشریت در قرن بیستم تجربه کرد، بازداشتند.

گفتنی است صحبت‌های زاخاروا پس از آن بیان شده بود که جوزپ بورل در سخنانی از روسیه خواسته بود تا به فعالیت در آفریقا در زمینه امنیتی نپردازد؛ چرا که این مکان در این زمینه پیشتر پر شده است؛ سخنی که یادآور استعمار کشورهای آفریقایی از سوی کشورهایی نظیر فرانسه بود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
    0 0
    احسنت خانم زاخاروا. دقیقا همینطوره!!
    • IR ۱۵:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
      0 0
      چجوری میشه حضوری و خصوصی به خانم زاخاروا احسنت و باریکلا و فتبارک الله احسن الخالقین گفت؟!! خخخخخ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس