هشدار رئیس سازمان پدافند غیرعامل درباره ورود بدون کنترل زیستی زائرین اربعین

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در خصوص ورود بدون کنترل زیستی زائرین اربعین هشدار داد و گفت: احتمال بروز موج جدید کرونا همچنان وجود دارد.

به گزارش مشرق، سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در گفتگویی با اشاره به ضرورت تقویت مرزبانی زیستی در مقابل شیوع ویروس کرونا، تاکید کرد: حتی در شرایط واکسیناسیون با گستره بالا نیز نباید رویکرد بهداشت‌محور و انضباط اجتماعی در برابر شیوع ویروس کرونا تضعیف گردد.

وی با تاکید بر اینکه هنوز سطح واکسیناسیون در کشور ما به حالت مطلوب نرسیده است، گفت: تجربه کشورهای موفق نیز نشان می دهد ردیابی ویروس و کنترل هوشمند بیماری در کنار موضوع واکسیناسیون باید مورد توجه باشد.

سردار جلالی با تاکید بر اینکه یکی از مهمترین الزامات در موضوع مدیریت و مقابله با شیوع ویروس کرونا، مرزبانی زیستی و نظارت دقیق بر نحوه تردد مسافران خصوصاً از کشورهای دیگر است، گفت: لذا در بحث پیاده روی اربعین نیز ضرورت دارد تا به دقت موضوع بازگشت زائرین عزیز و وضعیت سلامت آنها مورد پایش قرار گیرد.

سردار جلالی با تاکید بر اینکه زائرین اربعین برای بازگشت به کشور چه از مرز هوایی و چه مرز زمینی باید تحت بررسی و آزمایش pcr قرار گرفته و افراد با تست مثبت باید تحت قرنطینه هوشمند باشند، تاکید کرد: در غیر این صورت امکان بروز موج جدید پاندمی در کشور وجود دارد.

وی در پایان از مسئولان امر به ویژه قرارگاه عملیاتی ستاد ملی کرونا درخواست کرد تا با جدیت بیشتری به این موضوع ورود کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۳:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
    2 1
    برا زایر امام حسین نگرانی متاسفم سردار
  • IR ۱۱:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
    1 0
    از ماست که بر ماست .....کرونا برای زائرین جسینی است و برای شرکت کنندگان در کنسرت ابی در ترکیه و ارمنستان نیست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس