هزینه‌های بی ثمر برای مسابقات درجه 3/ دوومیدانی ایران در بیراهه!

هزینه‌های بی فایده برای حضور در مسابقات بین المللی دوومیدانی در ماه‌های گذشته زیاد بوده و فدراسیون در این مورد تبحر خاصی پیدا کرده است.

به گزارش مشرق، فدراسیون دوومیدانی در یکی دو سال گذشته نشان داده که تبحر خاصی در اعزام ورزشکاران خود به مسابقات درجه ۲، ۳ بین المللی دارد؛ رقابت‌هایی که تاثیری در پیشرفت دوومیدانی کاران ندارد و تنها هزینه است که روی دست فدراسیون می‌گذارد.

در چند ماه گذشته تعداد زیادی از ورزشکاران عازم مسابقات ترکیه شدند، اما رکوردهایی که کسب شد، نشان داد که فدراسیون در این خصوص هیچ برنامه‌ای ندارد و تنها خواسته ورزشکارانش را به یک رقابت بین المللی اعزام کند.

در ادامه همین اعزام‌ها و هزینه‌های بی فایده، یک تیم حدودا ۴۰ نفره جوانان و نوجوانان در مسابقات درجه ۳ بین المللی در منطقه آسیای میانه شرکت خواهد کرد که با توجه به وضعیت دوومیدانی در این منطقه، چیزی عاید دوومیدانی کاران ایران نمی‌شود.

بیشتر بخوانید:

ترویج ورزشکار سالاری به شیوه مسئولان

در آسیای میانه کشورهایی مانند ازبکستان، ترکمنستان، قزاقستان، تاجیکستان و قرقیزستان حضور دارند و رقابت با نوجوانان و جوانان آنها چیزی به ورزشکاران ایرانی اضافه نمی‌کند و اعزام با این تعداد نفرات (۳۰ ورزشکار) تنها هزینه بی فایده و بی خروجی به شمار می رود.

شاید فدراسیون عنوان کند که این هزینه‌ها را اسپانسر می‌دهد و زیر بار مسئولیت شانه خالی کند، اما اسپانسر هم زیر نظر فدراسیون است و می‌تواند این مبلغ در جای بهتری برای توسعه دوومیدانی ایران هزینه شود.

هزینه‌های بی ثمر برای مسابقات درجه ۳/ دوومیدانی ایران در بیراهه

در مورد هزینه های بی برنامه فدراسیون برای اردوها و مسابقات بین المللی زیاد گفته و نوشته شده، اما ظاهرا توجهی به آنها نمی‌شود و نتایج این وضعیت مدیریتی را در المپیک توکیو شاهد بودیم. حسن تفتیان و احسان حدادی که مدت زیادی را در اروپا و آمریکا بودند و میلیاردی برای آنها هزینه شد، ضعیف‌ترین نتایج را کسب کردند و حتی به نیمه نهایی و فینال هم نرسیدند.

انتظار می‌رود با آمدن وزیر ورزشی که قهرمان و پیشکسوت دوومیدانی بوده، برنامه‌های بهتری برای این فدراسیون تبیین و در راستای پیشرفت این ورزش گام برداشته شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس