نیروهای یمنی.jpg

آخرین روزهای تابستان در استان شبوه برای ئتلاف سعودی سخت گذشت و رزمندگان یمنی با پاکسازی چند منطقه مهم راه را برای پیروزی بزرگ در آینده ای نه چندان دور باز و همین ریاض را به شدت نگران کرده است.

سرویس جهان مشرق؛ « شبوه» یکی از مناطق مرکزی یمن محسوب می شود که در روزهای گذشته درگیری های سنگینی را پشت سر گذاشت و نیروهای ارتش و رزمندگان انصارالله در محورهای جنوب غرب و غرب این استان پیشروی کردند.

پیروزی های میدانی چشمگیر رزمندگان در محور شمال استان البیضاء ( بخش های ناطع و نعمان) راه برای ورود به بخش های غربی استان شبوه ( عسیلان، عین و بیحان) باز کرد و این مناطق از لوث وجود عناصر ائتلاف سعودی پاکسازی شدند.

در جریان عملیات آزادسازی این سه بخش مهم و راهبردی مناطق «الصعدیات، غریقه، العطف، الحرجه، شهر و فرودگاه بیحان، حمان، قرد،غنیه، الحنو، وادی الخر، الحجب، شقیر، درع منوی، کوه منوی، الدخیله، النقوب، الحجوف، السلم، الصفراء، العلم، سه راه الحمی، مزارب و ....» به کنترل درآمدند.

در این عملیات همچنین جاده های « بیحان - حریب» و « بیحان - سه راه الحمی» پاکسازی شدند؛ رزمندگان یمنی در مجموع موفق شدند مساحتی در حدود 2هزار و 240 هزار کیلومتر مربع را از تصرف مزدوران سعودی خارج و امن کنند.

جزئیاتی از نقره‌داغ شدن مزدوران ریاض در استان نفت‌خیز یمن/ در هفته پایانی تابستان در استان «شبوه» چه گذشت؟ + نقشه میدانی

در حال حاضر، درگیری ها در محور مناطق «صیفان، السلیله، ام عثیم، اره، کوه لقبط، حلحل، وادی مرخه، مشغیل و ...» جریان دارد؛ مناطق شمالی بخش «عسیلان» و شمال غرب بخش «جردان» از جمله میدان نفتی «النصر، میدان نفتی حلیوه و ...» یکی دیگر از محورهای عملیات در استان شبوه است.

این مناطق با محورهای شرقی استان مارب ( میدان های نفتی الرجاء، الصافر و پالایشگاه الصافر) هم مرز هستند و همین غنی بودن از منابع نفتی اهمیت این نقاط را چند برابر کرده و ائتلاف سعودی در سال های گذشته در حال غارت این ثروت ها بوده است.

محور دیگر عملیات نیروهای یمنی در شبوه از بخش بیحان، شرق بخش عسیلان و شمال شرق استان البیضا به سمت مناطق جنوب غرب این استان از جمله بخش های «مرخه السفلی و مرخه العلیا» خواهد بود که بسیار حائز اهمیت است.

پیشروی رزمندگان یمنی در این محورها منجر به آزادسازی مناطق مهم «حلحل، الحوطه، لقبط، ام نسیین، مشغیل، واسط، سه راه مرخه‌، وادی مرخه، الهجیر و ...» می شود و معادلات و موازنه قدرت را استان شبوه تغییر می دهد.

جزئیاتی از نقره‌داغ شدن مزدوران ریاض در استان نفت‌خیز یمن/ در هفته پایانی تابستان در استان «شبوه» چه گذشت؟ + نقشه میدانی

با پاکسازی مناطق مرکزی و شرقی استان شبوه، عناصر ائتلاف از محور شمالی در استان « ابین» محاصره می شوند؛ باید توجه داشت پیشروی در استان مهم و راهبردی « ابین» به معنای محاصره شدن مزدوران چند ملیتی در مناطق اشغالی استان های «عدن، تعز و الحدیده» است.

به گزارش مشرق، شبوه به هفده بخش (عین، بیحان، عسیلان، مرخه العلیا، مرخه السفلی، نصاب، حطیب، عتق، الصعید، الروضه، حبان، رضوم، میفعه، الطلح، جردان، عرماء و دهر ) تقسیم شده و با استان های « حضرموت، مارب، ابین، البیضاء» و دریای عرب هم مرز و همین مسئله اهمیتش را چند برابر کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 14
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 10
  • اصلاح بفرماید IR ۱۱:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
    7 0
    ..."حدود 2هزار و 240 هزار کیلومتر مربع" اصلاح به 2 هزار و 240کیلومتر مربع شود.
  • IR ۱۲:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
    2 7
    چه فایده جای اون منطقه هایی رو بگیرم که مهم باشه نه بیابون
    • IR ۱۴:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
      5 0
      بیابون کجا بود ؟! مگه جلو مناطق نفتی رو نمی بینی ؟
  • IR ۱۲:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
    7 0
    خداوند متعال پشت وپناهتان باد انصارالله برنده‌ جنگ اراده ها ست راده ملتي که‌ ماشين جنگی قرن رادرهم شکسته وبامقاومت و پايداری خود جهانيان رامتحیر شجاعت خود نموده‌ است
  • امیرو IR ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
    8 0
    رزمندگان یمنی راه چند صد ساله را سریع پیمودند از این به بعد هیچ کشور امپریالیستی جرات حمله و جنگ با آنها را در افکار خود نخواهد پروراند.و هیچ شکی وجود ندارد که بزودی پیروز خواهند شد.بدبخت آنهایی که به مقابله با یمنیها آمدند.
  • IR ۱۳:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
    1 6
    ریتم تو یمن و عراق و لبنان و سوریه هر چی بدبختی و فقر و گرانی میکشیم از دست هوا داری این اعراب بی پدر و مادر هستش
  • IR ۱۳:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
    5 2
    کاش مزدوران به ملت و کشور که فقر را به ملت هدیه کردند نسل اندر نسل به خاک سیاه کشیدهبشوند
    • عبدالله محمد الهمدانی IR ۱۳:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
      4 1
      ما مزدور نیستیم ما فقط از خاک خود دفاع می کنیم...
  • IR ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
    5 0
    خداوندا توفیق خواندن دعای مرزداران با بهترین حال را به همه ما ارزانی بدار و همه رزمندگان اسلام ناب محمدی صلی الله علیه و آله را پیروزی کامل و عاجل و میسر مرحمت بفرما
  • IR ۱۳:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
    4 0
    سعودی نفت یمن رو میدزده میفروشه با پولش سلاح و سرباز میخره تا باهاش مردم یمن رو بکشه باید این مناطق نفتی هر چه سریع تر از دست ال سعود بیاد بیرون تا اگر هم میخواد برای جنگ یمن هزینه کنه از جیب خودش باشه نه از جیب مردم یمن
  • NL ۱۷:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
    0 2
    درمورد قیمت مرغ ماهی تخم مرغ....بیکاری و تورم مملکت اگه وقت شد بکین
    • احد IR ۰۸:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۳
      0 0
      البته قبل از بیان مشکلات تورم و.... بهتره خودتو به یک روانشناس معرفی کنی ، نمی‌دونم بیان موضوع یمن چه ارتباطی با بیکاری و تورم داره . اینها دو تا موضوع جدا ازهم هست و جدا باید بحث بشه . البته بهتره اول مشکل خودتو حل کنی بعد تورم و بیکاری ...رو.
    • IR ۰۹:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۳
      0 0
      خوبی تو نخود چی
    • IR ۱۵:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۳
      0 0
      جالبه هروقت اسم کعبه و کربلا و خدا میاد یاد شکم می افتند اما وقتی اسم ترکیه و عروسی های اشرافی و کیف و حال و بریز و بپاش میشه دیگه لال می شوند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس