کد خبر 1279298
تاریخ انتشار: ۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۰
شرایط تردد اتباع اروپایی به انگلیس سخت شد

دولت انگلیس در چارچوب اجرای قوانین برگزیت اعلام کرد که از این پس کارت شناسایی شهروندان کشورهای عضو اتحادیه اروپا برای تردد به این کشور پذیرفته نیست و افراد باید گذرنامه معتبر به همراه داشته باشند.

به گزارش مشرق، دولت انگلیس مدعی شد که کارت‌های شناسایی اروپایی یکی از اسناد هویتی بشمار می‌رود که بیشترین آمار تقلب در آن‌ها مشاهده شده، به طوری که فقط سال گذشته نیمی از آن‌ها جعلی گزارش شده است.

این کارت‌ها بر اساس ادعای دولت انگلیس به سادگی از سوی افرادی که تلاش می‌کنند تا به صورت غیر قانونی وارد کشور شوند جعل می‌شود. دولت می‌گوید که با توقف پذیرش آن می‌تواند جلوی ورود غیر قانونی باندهای جنایت سازمان‌یافته و مهاجران غیرقانونی را بگیرد.

«پریتی پتل» وزیر کشور انگلیس در این باره اظهار داشت که دولت با پایان دادن به کاربرد کارت‌های شناسایی، مرز خود را تقویت کرده و با بازپس گیری کنترل سیاست‌های مهاجرتی، مردم را در اولویت قرار می‌دهد.

بر اساس تصمیم دولت انگلیس شهروندان کشورهای عضو منطقه اقتصادی اروپا و سوئیس نیز مشمول قوانین جدید هستند. اما این قانون شامل شهروندان اروپایی که قبل از برگزیت در انگلیس ساکن بودند نمی‌شود و آن‌ها تا سال ۲۰۲۵ همچنان می‌توانند از کارت شناسایی اروپایی خود برای تردد به انگلیس استفاده کنند.

البته انگلیس هم با خروج از اتحادیه اروپا به کشور ثالت تبدیل شده و شهروندان این کشور در سفر به کشورهای عضو اتحادیه اروپا و شنگن با محدودیت های دوره اقامت روبرو هستند. قوانین اقامتی برای شهروندانی که عضو پیمان شنگن نیستند تنها اجازه اقامت حداکثر سه ماهه، در طول شش ماه، ۱۸۰ روز را می دهد. در واقع شهروندان انگلیسی از ابتدای امسال تمام مزایای یک شهروند عضو اتحادیه اروپا را از دست دادند.

انگلیس ۱۲ بهمن سال ۱۳۹۸ مطابق با رای مردم این کشور در همه پرسی سال ۱۳۹۵ رسما از اتحادیه اروپا خارج و قرار شد به مدت یک سال در چارچوب دوره گذار تابع قوانین اتحادیه اروپا باشد. ۱۲ دی‌ماه ۱۳۹۹ دوره گذار هم به پایان رسید و به این ترتیب دولت لندن پس از ۴۷ سال عضویت، به طور رسمی از اتحادیه اروپا خارج شد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس