طرح اتهام علیه یک شهروند کانادایی-عربستانی به جرم عضویت در داعش

دادستان‌های ایالات متحده یک شهروند کانادایی عربستانی تبار را به جرم کمک رسانی به گروهک تکفیری داعش و دست داشتن در فعالیتهای تبلیغاتی این گروهک متهم کردند.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، وزارت دادگستری ایالات متحده در بیانیه‌ای اعلام کرد که دادستان‌های عمومی این کشور روز شنبه یک شهروند کانادایی عربستانی تبار را به جرم کمک به گروهک تکفیری داعش متهم کردند و می‌گویند که وی علاوه بر پرتاب نارنجک، با عناصر تبلیغات چی که گردن زدن گروگان‌ها از جمله «جیمز فولی» روزنامه نگار آمریکایی را تبلیغ می‌کردند، همکاری کرده است.

وزارت دادگستری ایالات متحده اعلام کرد که این فرد با نام «محمد خلیفه» یک شخصیت شناخته شده در بخش رسانه انگلیسی زبان داعش بوده است که ویدئوهای انگلیسی زبان را برای جذب تروریست روایت می کرده و پیش از دستگیری توسط نیروهای دموکراتیک سوریه در سال ۲۰۱۹ یک عضو گروهک تروریستی داعش بوده است.

گفتنی است، گروهک داعش پس از انتشار ویدئوهایی از گردن زدن دو روزنامه نگار آمریکایی به نامهای جیمز فولی و استیون سوتلاف در سال ۲۰۱۴ به همراه نیروهای امداد انگلیسی به نامهای آلن هنینگ و دیوید هینس، مورد توجه افکار عمومی جهان قرار گرفت. دادستان‌های عمومی ایالات متحده می‌گویند که محمد خلیفه در بخشی فعالیت می‌کرده که این ویدئوها را منتشر کرده است.

لازم به ذکر است که در صورت اثبات این اتهام‌ها، خلیفه به مجازات حبس ابد محکوم می‌شود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
    0 0
    باید همه کشورهای خاورمیانه به عربستان حمله کنند و خلاص

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس