عکس/ رخت پاییز بر تن بوستان‌های قم

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران در مورد آخرین وضعیت تبدیل پادگان ۰۶ تهران به بوستان توضیحاتی داد.

به گزارش مشرق، عبدالرضا گلپایگانی معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران، در مورد آخرین وضعیت پادگان ۰۶ تهران اظهار کرد: طبق آخرین توافق میان شهرداری تهران و ارتش جمهوری اسلامی که به تصویب  شورای عالی شهرسازی و معماری رسیده است، ۷۰ درصد عرصه پادگان باید به شهرداری تهران تحویل داده شود تا برای استفاده شهروندان تبدیل به بوستان شده و مورد بهره‌برداری قرار گیرد و تراکم مجاز ساخت‌وساز به‌صورت محدود در ۳۰ درصد سهم ارتش ساخته شود.

وی افزود: شهرداری تهران توجه ویژه‌ای به طرح پادگان ۰۶ و تبدیل این پادگان به پارک عمومی داشته و برای تحقق آن گفتگوهای دامنه‌داری با ارتش جمهوری اسلامی انجام داده است.

دانلود

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران تصریح کرد: شهرداری تهران پی گیر پیشبرد این پروژه بوده و مراحل توافق تا مرحله صدور پروانه پیش رفته است. در دوره پنجم شورای شهر تهران، تعداد محدودی از اعضای محترم ابهاماتی در انجام توافق داشتند که به‌صورت مکتوب و مبتنی بر قوانین و مقررات پاسخ ابهامات مطرح‌شده داده شد. مهم‌ترین نکته، الزام شهرداری به اجرای مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران است.

نکته دارای اهمیت در آخرین مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری تعیین بازه زمانی برای اجرای مصوبه است، این بازه تا پایان شهریور تعیین‌شده است.

گلپایگانی گفت: اکنون توافق تا مرحله صدور پروانه پیش رفته است، ارتش طبق مقررات می‌بایست عوارض صدور پروانه را پرداخت، ۷۰ درصد سهم شهرداری واگذار و بناهای تجاری غیرمجاز را جمع‌آوری نماید و شهرداری در برابر آن پروانه ساخت را صادر نماید. در خصوص پرداخت عوارض و زمان مبنای محاسبه آن ابهاماتی مطرح‌شده که با بازگشت به چارچوب‌های قانونی،  قابل حل و فصل به نظر می‌رسد. پافشاری شهرداری بر اجرای دقیق مقررات طبق روال معمول و برای همگان است.

وی گفت: این موضوع را به‌صورت کامل به آقایان مهندس چمران رئیس محترم شورای اسلامی شهر تهران و دکتر زاکانی شهردار محترم تهران توضیح داده‌ام، به نظرم این موضوع  در این دوره مدیریت شهری در صورت موافقت شورا و شهردار محترم با توافق و اهتمام ارتش به اجرای آن می‌تواند تا پیش از پایان مهلت شورای عالی شهرسازی و معماری به سرانجام برسد و بوستان بزرگی به‌اندازه ۳۵ هکتار به قلمرو همگانی شهر تهران افزوده شود، بوستانی که محل پاسداشت تاریخ و ارزش‌های ارتش جمهوری اسلامی هم خواهد بود.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • ho3ein021 IR ۱۰:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
    0 0
    نام بوستان رو هم بگذارید بوستان ۰۶ یا بوستان ارتش
  • IR ۱۰:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
    2 0
    فقط تبدیل پادگان به پارک کافی نیست . چند سال قبل اراضی نظامی در شمال شرق تهران بنا به فرمان مقام معظم رهبری به بوستان تبدیل و به عنوان مبارک یاس فاطمی نامگذاری گردید. ولی در حال حاضر به بهانه بیماری کرونا از ورود رسمی و قانونی به بوستان ممانعت می شود و مردم با پارک خودرو ها در حریم بزرگراه شهید بابایی و با تخریب فنس های پارک به داخل آن رفت و آمد دارند . چگونه است اگر مردم به صورت غیر رسمی وارد بوستان شوند با کرونا مواجه نیستند ولی اگر شان آنها رعایت شود و به صورت معمول از آن استفاده کنند دچار کرونا می شوند ؟؟ برخی از مسئولین رده پایین استاد تخریب اعتماد عمومی اند که باید به آنها مدال بی شرفی اعطا شود .
  • IR ۱۵:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
    2 2
    سلام درود .بخشی از پادگان 05هنوز سهامدار دارد.و قانونی وشرئا باید اونها رو راضی کنند .البته اگه این موضوع برایشان مهم باشه
  • IR ۲۳:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
    2 0
    سلام،اینجانب هنوز برگه های سهم الشرکه پادگان 0۶ دردست دارم.انصاف نیست مدت 9سال فقط سود 2سال دریافت کنم.لذا از مسیولین محترم تقاضای بذل توجه و مساعدت را دارم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس