کد خبر 1280107
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۹
ریاست جمهوری الجزائر

ریاست جمهوری الجزائر در واکنش به اظهارات رئیس جمهور فرانسه بر مخالفت قاطع با دخالت در امور داخلی این کشور تأکید کرد.

به گزارش مشرق، ریاست جمهوری الجزائر با صدور بیانیه‌ای مخالفت قاطعانه خود با هر گونه دخالت بیگانگان در امور داخلی این کشور را اعلام کرد.

بیشتر بخوانید:

خودداری فرانسه از تحویل نقشه انفجارهای اتمی در الجزائر

در این بیانیه آمده است: «در پی اظهارات منسوب به رئیس جمهور فرانسه که هیچ منبع رسمی نیز آن را رد نکرد، الجزائر مخالفت قاطعانه با هر گونه دخالت غیرقابل قبول در امور داخلی این کشور را بیان می‌دارد».

در بیانیه مذکور با اشاره به شهادت پنج میلیون و ۶۳۰ هزار نفر در مبارزات علیه استعمارگری فرانسه و جنبش آزادی بخش ملی آمده است که «جنایت‌های استعماری فرانسه در الجزائر قابل شمارش نیست و در حد کشتار جمعی و ضد بشریت بوده است، جنایت‌هایی که با گذشت زمان پاک نمی‌شود و نباید حقایق آن را دستکاری کرده و تفسیرهایی با هدف کاستن از شدت این جنایت‌ها ارائه شود».

بنابر گزارش خبرگزاری الجزائر، در این بیانیه اشاره شده است که جنایت‌های نیروهای استعماری فرانسه به ویژه جنایت ۱۷ اکتبر در پاریس را هیچ کس فراموش نخواهد کرد و به دلیل اظهارات غیرمسئولانه رئیس جمهور فرانسه، «عبدالمجید تبون» رئیس جمهور الجزائر تصمیم گرفت که سفیر این کشور در پاریس برای مشورت فراخوانده شود.

روزنامه فرانسوی «لوموند» چند روز پیش به نقل از «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه نوشت که رئیس جمهور الجزائر در سایه یک رژیم بی‌نهایت سخت، بلاتکلیف مانده است.

ماکرون همچنین با اشاره به تاریخ فرانسه در الجزائر، مدعی شد که قصد داشته تاریخ الجزائر را به زبان عربی و آمازیغ بازنویسی کند تا اقدامات ترکیه‌ای ها در بازنویسی و تحریف تاریخ را رسوا کند.

رئیس جمهور فرانسه همچنین مدعی شد که پیش از استعمار فرانسه، ملت الجزائر وجود ندارد و آن‌ها از استعمار عثمانی به استعمار دیگر منتقل شدند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس