واکنش ترکیه به سخنان رئیس جمهور فرانسه درباره تاریخ عثمانی

وزیر خارجه ترکیه به اظهارات «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه درباره حکومت عثمانی واکنش نشان داد.

به گزارش مشرق به نقل از آناتولی، «مولود چاوش‌اوغلو» وزیر خارجه ترکیه به اظهارات «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه درباره حکومت عثمانی واکنش نشان داد.

چاووش اوغلو در نشست خبری خود در واکنش به سخنان رئیس جمهور فرانسه درباره تاریخ عثمانی گفت: بسیار اشتباه است که ترکیه را که لکه ننگی مانند استعمار را در تاریخ خود ندارد، وارد چنین بحث‌هایی کرد.

چاوش اوغلو در عین حال انتشار چنین سخنانی از ماکرون را در راستای اهداف انتخاباتی او عنوان کرد و گفت: در فرانسه و دیگر کشورها، شاهد بوده‌ایم که چنین رویکردهای سخیفی به پیروزی در انتخابات کمکی نمی‌کند. بنابراین به‌جای اتخاذ این رویکردهای عوام‌گرایانه، بهتر است که او به دنبال جلب اعتماد مردم خودش باشد.

ماکرون اخیراً در دیدار با نوادگان الجزایری‌هایی که به نفع فرانسه در جنگ‌های استقلال الجزایر جنگیده بودند، با اشاره به حضور عثمانی در این کشور بین سال‌های ۱۵۱۴ تا ۱۸۳۰ میلادی گفته بود که آیا قبل از استعمار فرانسه ملت الجزایری وجود داشت؟ سوال این است.

رئیس جمهور فرانسه همچنین مدعی شده بود که رئیس جمهور الجزایر در یک رژیم بی‌نهایت سخت، بلاتکلیف مانده است. ماکرون با اشاره به تاریخ فرانسه در الجزایر، مدعی شد که قصد داشته تاریخ الجزایر را به زبان عربی و آمازیغ بازنویسی کند تا اقدامات ترکیه‌ای ها در بازنویسی و تحریف تاریخ را رسوا کند.

ماکرون همچنین افزود: پیش از استعمار فرانسه، ملت الجزائر وجود نداشته و آن‌ها از استعمار عثمانی به استعمار دیگر منتقل شدند.

در پی این اظهارنظر و تشدید تنش میان الجزائر و فرانسه، «عبدالمجید تبون» رئیس جمهور الجزائر که بارها از وجود توطئه علیه کشورش هشدار داده، یکشنبه پیش دستور بسته شدن حریم هوایی این کشور به روی هواپیماهای نظامی فرانسه را صادر کرد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 15
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۰۹:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۶
    11 24
    دم امانوئل ماکرون کبیر گرم
  • بابک آزری TR ۱۰:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۶
    21 14
    امپراطوری معظم عثمانی وارث حدیث پیغمبر فاتحان قسطنطنیه سیف الله ید الله عین الله هستند این سخنان پوچ ماکارون نمیتونه پوششی بر نارضایتی ملت فرانسه و الجزایر داشته باشه ماکارون رفتنییییی
    • IR ۱۶:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۶
      4 10
      آشپزخونه صنعتی کار میکنی؟ بخوری شدیا...کم بود بنویسی یاد حرمسراهای امپراطوری مقدس عثمونی به خیر !! پاشو پاشو بیشتر از این آبروی خودتو و عثمونی رو نبر! درضمن دهنت رو هم آب بکش اسم بابک ایرانی رو نیار،دشمن بابک حالا خودشو به بابک میچسبونه !! بی بته های بی ریشه همه اش آویزون دیگران از بی هویتی !! شباهت عثمونی به خلفای عباسی خیلی زیاده مطالعه کن !! گرگ و سگ ترکیب میشن: شیَن لوو
    • رامین IR ۰۹:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
      7 1
      جناب ۱۶:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۶ کدوم پادشاهی رو میشناسی که حرم سرا نداشته باشه؟ حتی اون رضاخان مافنگی دست نشانده هم که بعد از انجام وظیفه اش سوار کشتیش کردن و فرستاندنش جزیره .... حداقل 23 تا زن داشت که 4 تاش رو رسمی زنش اعلام کرده بود
    • IR ۲۳:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
      1 2
      رامین جون،به ما چه که رضاخان چند تا زن داشته؟! ولی حرمسرای ۲۰۰۰ تایی یه چیز دیگه اس!! هرجور حساب کتاب کنی،روز کم میاری در طول سال!! نوبر بودن نوبر!! بترکی هی...
  • DE ۱۰:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۶
    6 5
    چه گزارشي بر ضد ماكرون! با خودتون چند چند هستين؟ الان شماها چرا پشت عثماني را ميگيريد؟ عثماني خيلي خوب بوده، خلفاي عثماني هم شيعه دوست بودن
    • IR ۱۶:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۶
      2 11
      بهزادتون که یه چیز دیگه میگه !! مثل اینکه عثمونی گرگ تبار رو نمیشناسی ! بابا تاریخ بخونید...
  • IR ۱۱:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۶
    6 4
    ایران باید به الجزایر کمک کند چون موضع ضدصهیونیستی دارد وگرنه مثل تونس این کشور هم در دامن صهیونیزم سقوط می کند
  • فاروق IR ۱۲:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۶
    11 27
    لکه ی ننگ که فراوان دارید ، کشتار ارامنه و کوردها کمترین جنایات شما بود
    • IR ۱۳:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۶
      13 5
      فاروق اسمت لقب امیرالمومنین هست از نامت خجالت بکش ارامنه به دنبال تشکیل دولت درملک اسلامی بودند وان که کورد نشین بود مهاباد که کورد نشین بود عثمانی نبود الان یک دولت مسیحی در آذربایجان غربی و وان تورکیه تا ایروان بود !!تورکها با کوردها مشکلی ندارند فاتحان آنادولی تورکان سلجوقی بودند و کوردهای ساکن در تورکیه بعد از فتح آنادولی به خاطر اسلام سازی آنادولی به اکرادی که از کرمانشاه وعراق امدند اجازه اسکان داده شد و بسیاری هم برای فرار از صفوی داخل خاک عثمانی شدند حتی تا صفوی کل دیار بکر ترکمنان مسلمان بودند
    • IR ۱۳:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۶
      16 4
      کورد همیشه به اسلام ضربه زده از همدستی بامسیحیان استعمار علیه نیروی عثمانی تا پادویی کردن کمونیست روسیه باسم پ ک ک و کتسه لیسی آمریکا در سوریه به نام ی پ گ ولی نمیدونم این خوش خدمتی به مسبحی چرا آخر مثل دستمال کاغذی بعد مصرف میندازنش دور ؟؟؟فاروق فاروق چرا ؟؟؟؟.
    • IR ۱۶:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۶
      3 11
      فاروق اتفاقا اصلا خجالت نکش،هرچی این دو تا منافق بهایی پانترک میگن جعلیات برای تطهیر گرگهاست به اسم اسلام،تاریخ واقعی چیزی که پانترک جماعت تخم کینه و تفرقه میگه نیست،خیالت تخت.وحوش از نام اسلام سو استفاده میکردن،نسل کشی های اونام فقط برای کشورگشایی و غنائم و برده داری بود،فریب بربرها رو نخور. کرد و آذری و ارمنی و گرجی و ...همه ایرانی نژاد هستن،با دسیسه اجنبی برچسب قومیت بهشون خورد،هیچ کس هم اندازه تورک مغول تبار ستم به این مردم نکرد متاسفانه به نام سلسله اسلامی.
  • IR ۱۳:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۶
    9 3
    لکه ننگ خوردهای تروریست پ ک ک و ی پ گ
  • IR ۱۶:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۶
    3 8
    بی راه هم نگفته
  • IR ۰۰:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
    1 3
    ایران اصلا مخصوص فارس ها نیست. فارسها فقط یکی از ۱۲ قوم مهم ایرانی هستند و حتی خود کورش یک رگ فارسی دارد و یک رگ ماد(آذربایجانی). آری مردم آذربایجان یکی از اقوام مهم ایرانی هستند که مقام محافظان (آتش اهورایی) را نیز به عهده داشته اند. (آذربایجان = آذرپایگاه = پایگاه آتش).‌‌کسی‌که ایرانی نیست نمیتواندآذری باشد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس