کد خبر 1280316
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۳
بررسی تحولات منطقه‌ در کمیسیون امنیت/همسایگان زیاده‌طلبی نکنند

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: تحولات منطقه‌ در جلسه امروز این کمیسیون مورد بحث و بررسی قرار گرفت و تأکید شد که همسایگان نباید زیاده‌طلبی کنند.

به گزارش مشرق، عباس مقتدایی با اشاره به جلسه عصر امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: جلسه امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با حضور کارشناسانی از وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های مرتبط برگزار شد و موضوع تحولات منطقه‌ای مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی بیان کرد: در این جلسه ابعاد مختلف موضوعات مربوط به همکاری‌های بین‌المللی مورد بحث قرار گرفت و گزارش‌هایی از وزارتخانه‌های امور خارجه و دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح دریافت و بررسی شد.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه ما در این جلسه تأکید کردیم که منطقه باید عاری از هرگونه تنش باشد، گفت: اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس نقطه نظرات خود را درباره موضوع مذکور مطرح و تأکید کردند که باید جلوی هرگونه مداخله بیگانگان در منطقه گرفته شود.

مقتدایی تصریح کرد: در این جلسه تأکید شد که جمهوری اسلامی ایران به عنوان لنگرگاه تأمین امنیت در منطقه است و ما اجازه نخواهیم داد که بیگانگان در منطقه حضور پیدا کنند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رفتار کشورهای همسایه باید منطقی، معقول و با رعایت حسن همجواری باشد، افزود: جمهوری اسلامی ایران در سالیان گذشته به کشورهای همسایه خود کمک‌های قابل‌توجهی کرده است و توقع نداریم که کشوری در چارچوب‌های همسایگی، زیاده‌طلبی کند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس