ساخت ناوشکن‌های جدید در دستور کار «نداجا» است

فرمانده نیروی دریایی ارتش از ساخت و نوسازی ناوشکن‌های نداجا مطابق با نیاز عملیاتی این نیرو خبر داد.

به گزارش مشرق، دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به اینکه روند ساخت و نوسازی ناوشکن در مجموعه نیروی دریایی و صنایع دفاعی کشور تداوم می‌یابد، اظهار داشت: بحمدالله در حوزه ساخت ناوشکن به خودکفایی رسیده‌ایم و این حرکت رو به جلو مطابق با نیاز عملیاتی نیروی دریایی تداوم خواهد داشت.

بیشتر بخوانید:

روایت فرمانده نیروی دریایی ارتش از مأموریت ناوگروه ۷۵

وی در خصوص روند حضور ناوگروه‌های نداجا در آب‌های استراتژیک جهان از جمله اقیانوس اطلس، گفت: شعار ما این است که از طریق دریا می‌توانیم با سرعت و قدرت در هر نقطه‌ای از جهان حضور داشته باشیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه حضور ناوگروه‌های این نیرو بیانگر خودباوری، خوداتکایی و ایستادگی در برابر تحریم‌های ظالمانه دشمنان است، افزود: ناوگروه‌های اعزامی ارتش توانمندی و اقتدار نظام را به رخ می‌کشند و پیام‌آور امنیت، آرامش، صلح و دوستی هستند؛ ناوگروه‌های نداجا فرهنگ ایرانی و اسلامی را به جهانیان نشان می‌دهند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۱۳:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
    8 12
    ناوشکن جدید بافن اوری ۵۰ سال پیش فایده نداره
    • عارف IR ۱۹:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
      11 1
      کم لطفی میکنید، لطفا اطلاعاتتون رو بیشتر کنید
  • IR ۱۳:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
    8 0
    درود
  • IR ۱۳:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
    4 8
    ارتش سازنده نیست بلکه استفاده کننده است . فرق است بین این دو وجای همدیگر را نمی توانند بگیرند
    • افشین IR ۲۲:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۳
      3 1
      ارتش و مخصوصا نیروی دریایی هم سازنده هست و هم استفاده کننده.البته در این راستا وزارت دفاع هم در امر ساخت کمک میکند.ضمنا اغلب پرسنل وزارت دفاع از،یگانهای نیروهای مسلح هستند. همین کلاس موج هم ساخت وزارت دفاع هست و هم ساخت نیروی دریایی.هر چند که مهم داشتن هست و تولید داخل بودن.
  • IR ۱۵:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
    4 0
    این خبر، مصاحبه اختصاصی دفاع‌پرس بوده و رسانه‌های دیگر بدون رعایتِ امانت‌داری و ذکر منبع، آن را بازنشر کرده‌اند.
  • IR ۱۲:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۳
    5 0
    اون روزی آمریکایی هاواروپایی های روباه صفت دم خودشون رامثل سگ میگذارندروی کولشون ودربرابر درهرصحنه ای عقب نشینی میکنندومی نشینندبرسر جای خودشون که ایران دارای چندزیردریایی اتمی و اقیانوس پیما شده باشه آنهم بیخ گوش شهرهاومرز های آبی اروپاوآمریکا،بیسروصداونامحسوس گشت زنی کنه،اون روزپرافتخارچه زمانی هست؟
    • افشین IR ۲۳:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۳
      1 0
      باعث خوشحالی و افتخار،هست که هموطناني مثل شما توقعاتشان از واردات سیم خاردار رسیده به زیر دریایی بقول خودتان قاره پيما!!! و هسته ای. اما منظور از هستهداي چیه؟ رانش هسته ای؟ یا حمل و استفاده از،سلاح هسته ای؟ ؟؟؟ اگر منظور سلاح هسته ای هستکه بر اساس آموزه های دینی و فتوای مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا استفاده از این سلاح حرام هست. اما اگر منظور شما رانش هسته ای هست که این مورد اول اینکه چندان دور از دست رس نیست ولی ضمن داشتن تنها مزیتش که بی نیازی به سوخت هست معایب بسیار دیگری نیز دارد که اولین آن سرو صدای بیشتر از دیزل الکتريکها و کشف زودتر آن هست. هزینه تامین و نگهداری بالا و همچنین خطرات زیست محیطی که در هر اتفاق ناخواسته ای به همراه دارد. ما همین الان هم میتوانیم از کلاس،کیلو در دريانورديهاي دور در کنار ناو بندرها و یا ناوهای لجستیکی آنهم فقط به جهت سوختگیری استفاده کنیم و یا از بنادر کشورهای دیگر سوختگیری کنیم که البته با توجه به ترس آنها از یانکیها فعلا بعید هست.اما اینکه گفتيد کي؟ بستگی به شرایط اقتصادی و بودجه نیرو دارد. سرمایه گذاری هستکه باعث خلق فناوری و دستاورد میشود.بقول قدیمیها بی مایه فتير هست.
  • IR ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۳
    7 0
    درود به نیروی مقتدر دریایی کشورمون

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس