کد خبر 1282226
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۳
جدیدترین اخبار کرونا در ایران

تثبیت شرایط و عبور از پیک پنجم درحالی ایجاد شده است که کارشناسان براین باورند برای رسیدن به ثبات شرایط بهترین راهکار ادامه روند سریع واکسیناسیون و همچنین رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.

به گزارش مشرق، در شرایطی روند کاهشی آمارهای کرونایی در کشور با شیب ملایم نسبت به ماه گذشته ادامه دارد که برخی کارشناسان معتقدند بی‌توجهی به پروتکل‌های بهداشتی می‌تواند نقش تعیین کننده‌ای در طولانی شدن دوره به ثبات رسیدن نرخ ابتلا داشته باشد.

زمینه کارشناسان معتقدند اگرچه سرعت واکسیناسیون هم اکنون با برنامه‌ریزی‌های انجام شده بسیار سریعتر از گذشته شده اما نباید فراموش کرد که واکسیناسیون درصورت تکمیل فرآیند می‌تواند از نرخ بستری بیماران بدحال کاسته و هرگز مانع از بیماری یا انتقال آن نیست به همین دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی و البته رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در این زمینه نقش کلیدی و تعیین کننده‌ای دارد.

برهمین اساس مسئولان با درنظر گرفتن کاهش محدودیت‌ها در آینده نزدیک تصمیم براین دارند که برای شکستن زنجیره انتقال بیماری محدودیت‌هایی برای افرادی که همراهی لازم در زمینه طرح ملی واکسیناسیون نداشته‌اند ایجاد کنند که و براساس آن داشتن کارت واکسیناسیون برای دریافت برخی از خدمات الزامی شده است.

جدیدترین اخبار کرونا در ایران

۱۳۰ بیمار در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های بوشهر بستری هستند

سعید کشمیری با اشاره به تغییر رنگ‌بندی شهرهای استان بوشهر اظهار داشت: با کاهشی شدن مبتلایان و بستری‌های بخش کرونایی استان بوشهر شهرستان‌های استان بوشهر که در شرایط نارنجی قرار داشتند به زرد تبدیل شد و اکنون ۸۰ درصد شهرستان‌ها در وضعیت زرد و ۲۰ درصد آبی هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به اینکه روز گذشته ۲۳ بیمار جدید در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر بستری شدند افزود: از این تعداد ابتلای ۸ مورد به کرونا مثبت، قطعی است.

دبیر ستاد مقابله با کرونا در استان بوشهر با اشاره به کاهشی شدن مبتلایان و بستری‌ها، تعداد بیماران بستری در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان را ۱۳۰ نفر اعلام کرد.

وی با اشاره به وضعیت بیماران بستری در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های استان بوشهر تصریح کرد: اکنون ۱۷ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه مراکز درمانی استان بوشهر در حال درمان هستند که ۸ نفر در وضعیت حاد این بیماری قرار دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به ثبت ۲ مورد فوتی دیگر ناشی از ابتلا به کرونا در استان خاطر نشان کرد: از ابتدای شیوع کرونا در استان بوشهر تاکنون یک‌هزار و ۹۷۱ نفر به علت ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده‌اند.

کشمیری گفت: در شبانه‌روز گذشته ۳۳ بیمار نیز با حال عمومی خوب از بیمارستان‌های استان بوشهر ترخیص شده‌اند، که از این تعداد ۲۱ نفر به بیماری کرونا دچار بودند.

دبیر ستاد مقابله با کرونا استان بوشهر روند واکسیناسیون در استان را مطلوب دانست و پیش‌بینی کرد تا پایان مهرماه بیش از ۸۰ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال استان بوشهر واکسن کرونا دریافت کنند.

جدیدترین اخبار کرونا در ایران

۴۱۶ بیمار بستری در بیمارستان‌های استان کرمان

روند نزولی کرونا در استان کرمان ادامه دارد و طبق آخرین آمار منتشر شده تا ظهر روز گذشته موارد قطعی بستری در بیمارستان‌های استان کرمان به ۴۱۶ مورد رسید تا با بستری ۶۴ بیمار جدید کرونایی دیگر مجموع بستری‌های کرونا در استان کرمان از ابتدای همه‌گیری بیماری به ۴۰ هزار و ۱۵۵ مورد برسد.

از سوی دیگر مدافعان سلامت استان کرمان شهیدی دیگر را در راه حفظ سلامت جامعه تقدیم کردند و الهام یوسف‌زاده، پرستار فداکار بیمارستان شهید باهنر کرمان در پی ابتلا به بیماری کووید ۱۹ و تحمل یک دوره بیماری ۱۵ مهرماه ۱۴۰۰ در روز شهادت حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) به جمع شهدا پیوست.

مهدی شفیعی سخنگوی دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان با اشاره به اینکه در حال حاضر تعداد کل موارد بستری مثبت قطعی کرونا در بیمارستان‌های استان کرمان ۴۱۶ مورد است اظهار داشت: از این تعداد ۲۱۸ مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان، ۳۷ مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، ۳۵ مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، ۲۴ مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی بم و ۱۰۲ مورد در حوزه دانشکده علوم پزشکی سیرجان تحت درمان قرار دارند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به بستری ۶۴ بیمار جدید قطعی کرونا در بیمارستان‌های استان کرمان گفت: تعداد کل موارد بستری مثبت کرونا در استان از ابتدای شیوع کووید ۱۹، تاکنون به ۴۰ هزار و ۱۵۵ مورد رسیده است.

وی به فوت ۵ بیمار کرونایی دیگر در استان کرمان اشاره کرد و افزود: مجموع جان باختگان کرونا در استان کرمان از ابتدا به ۴ هزار و ۷۶۳ نفر رسیده است.

شفیعی با بیان اینکه آمار واکسن تزریق شده نوبت اول کرونا در استان کرمان یک میلیون و ۵۴۵ هزار و ۲۲۴ مورد عنوان کرد و گفت: واکسن تزریق شده نوبت دوم کرونا در استان را ۶۷۶ هزار و ۳۴۶ مورد است.

جدیدترین اخبار کرونا در ایران

۹۷۹ مورد کرونا در اصفهان شناسایی شد

آرش نجیمی در جمع خبرنگاران، با اشاره به آمار بیماران جدید مبتلا به ویروس کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، اظهار داشت: در این بازه زمانی تعداد کل موارد نمونه‌گیری شده ویروس کرونا در استان ۲۷۷۶ نفر بودند که ۹۷۹ بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان اصفهان به جز شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل شناسایی شدند.

وی افزود: از این تعداد بیمار جدید مبتلا به کرونای شناسایی شده ۳۴۲  نفر در مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بستری شدند همچنین طی این مدت ۳۳۷ بیمار بهبود یافته از مراکز درمانی ترخیص شدند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر ۱۹۱۲  بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان اصفهان به جز کاشان و آران و بیدگل بستری هستند، گفت: از این تعداد  ۲۸۳ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه نگهداری می‌شوند.

وی آمار مرگ و میر بیماران مشکوک به کرونا طی ۲۴ ساعت اخیر در استان اصفهان را ۲۵ نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد۱۱  نفر فوت شده کرونا مثبت قطعی بوده است.

جدیدترین اخبار کرونا در ایران

آتش زیر خاکستر بیماری کرونا در اردبیل همچنان برقرار است

شهرام حبیب‌زاده در اردبیل در ابطه با آخرین وضعیت کرونایی استان با بیان اینکه از نظر میزان بروز و شیوع بیماری کووید۱۹ در استان به یک وضعیت ثابتی رسیدیم، اظهار داشت:  با توجه به اتمام ماه صفر و آغاز مراسم عروسی و بازگشایی مدارس، طی چند روز گذشته شاهد روند نزولی نیستیم که نشان می دهد آتش زیر خاکستر بیماری کرونا در استان همچنان برقرار است.

وی با اشاره به حساسیت روند گسترش دوباره کرونا  افزود:  خطر خیز ششم در اوایل یا اواخر آذر وجود دارد که  نیاز به یک دمیده شدن مجدد دارد که دوباره شعله ور شود که عدم رعایت دستورالعمل‌ها ممکن است باعث محدودیت‌های مجدد شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل با بیان اینکه دو مساله واکسیناسیون و رعایت پروتکل های بهداشتی در پیشگیری از بروز خیز ششم موثر هستند، گفت: هر چه سریعتر باید ۸۵ الی ۹۰ درصد مردم استان واکسینه شوند تا جلوی مرگ و میر را بگیرد.

حبیب‌زاده تصریح کرد: علیرغم واکسیناسیون همچنان باید ماسک بزنیم و فاصله اجتماعی را رعایت کنیم تا شاهد خیز ششم نباشیم و اگر واکسیناسیون انجام نشود و پروتکل های بهداشتی را رعایت نکنیم و عادی انگاری بیماری شود قطعا در اواخر آذر وارد خیز ششم خواهیم شد.

وی در رابطه با اخرین وضعیت واکسیناسیون در استان نیز افزود:  تاکنون ۹۸۲ هزار و ۸۸۷ دُز واکسن در استان اردبیل تزریق شده که از این مقدار ۷۱۱هزار و ۲۸۲ دُز مربوط به نوبت اول و ۲۷۱ هزار و ۶۰۵ دُز مربوط به نوبت دوم واکسیناسون است.

جدیدترین اخبار کرونا در ایران

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس