مک کانل: جمهوریخواهان بار دیگر به دموکرات‌ها برای افزایش سقف بدهی دولت کمک نخواهند کرد

یک روز پس از آنکه مجلس سنای آمریکا با افزایش موقت سقف بدهی‌های دولت موافقت کرد، رهبر جمهوریخواهان سنا هرگونه کمک مجدد به دموکرات‌ها برای افزایش سقف بدهی‌های دولت را رد کرده است.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، میچ مک کانل رهبر جمهوریخواهان مجلس سنای آمریکا در نامه‌ای برای جو بایدن تاکید کرده است که جمهوریخواهان بار دیگر به دموکرات ها برای افزایش سقف بدهی های دولت کمک نخواهند کرد.

بر اساس این گزارش، سنای آمریکا به تازگی با طرحی برای افزایش موقت سقف بدهی های دولت موافقت کرده است.

بیشتر بخوانید:

تشدید اختلاف میان ترامپ و جمهوری‌خواهان بر سر تقلب در انتخابات

سنای آمریکا روز پنجشنبه با افزایش موقت بدهی ۲۸.۴ تریلیون دلاری دولت موافقت کرد و مانع از خطر ورشکستگی تاریخی دولت در ماه جاری میلادی شد ولی تصمیم گیری درباره یک راهکار بلندمدت برای حل و فصل بحران بدهی را به اوایل دسامبر موکول کرده است.

سنای آمریکا با ۵۰ رای موافق در برابر ۴۸ رای مخالف این طرح را پس از هفته ها مشاجره و منازعه بین دموکرات ها و جمهوریخواهان تصویب کرده است. ۱۱ سناتور جمهوریخواه به این طرح رای مثبت دادند تا مانع از ورشکستگی دولت در شرایط فعلی شوند.

این طرح برای تصویب نهایی به مجلس نمایندگان آمریکا ارسال خواهد شد و در نهایت برای اجرا و تبدیل شدن به قانون به امضای جو بایدن نیاز خواهد داشت.

مجلس نمایندگان آمریکا نیز قرار است سه شنبه درباره این طرح رای گیری کنند.

جن ساکی سخنگوی کاخ سفید در این باره گفت: جو بایدن رئیس جمهور منتظر امضای سریع این طرح پس از تصویب در مجلس نمایندگان است. امیدواریم طی ماه های آینده جمهوریخواهان بیشتری به دموکرات ها برای حل و فصل معضل بدهی ملحق شوند.

بر اساس این طرح سقف بدهی دولت آمریکا با ۴۸۰ میلیارد دلار افزایش به ۲۸.۹ تریلیون دلار خواهد رسید. این سقف بدهی نیز احتمالا تا ۳ دسامبر منقضی خواهد شد

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس