انهدام 5 باند قاچاق سلاح و مهمات در آذربایجان‌شرقی

فرمانده انتظامی استان آذربایجان شرقی از کشف و انهدام پنج باند قاچاق سلاح و مهمات در استان خبر داد.

به گزارش مشرق، سردار حسین عبدی اظهار داشت: در نیمه نخست امسال پنج باند سلاح و مهمات در استان آذربایجان‌شرقی کشف و انهدام شد که در این زمینه نسبت به سال گذشته هفت درصد افزایش نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه رتبه استان در سرقت مسلحانه ۵۰ درصد کمتر از میانگین کشوری و در حد صفر است، گفت: میزان وقوع سرقت به عنف هفت درصد، راهزنی، آدم ربایی و تجمع غیرقانونی ۱۴ درصد، وقوع شرارت ۱۰ درصد و جعل ۱۵ درصد کمتراز میانگین کشوری است.

جان باختن ۴۲۷ نفر در تصادفات

سردار عبدی از کاهش ۲۲ درصدی تصادفات فوتی و جرحی در استان خبر داد و گفت: در ۶ ماهه امسال ۴۲۷ نفر به دلیل تصادفات رانندگی در استان جان باختند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵ درصد افزایش یافته و هشت هزار و ۴۳۷ نفر نیز مصدوم شدند که ۴ درصد کاهش یافته است.

فرمانده انتظامی استان آذربایجان شرقی از کشف ۸۹ درصدی کلاهبرداری‌ها در استان خبر داد و گفت: در این زمینه ۲ هزار و ۳۰۲ پرونده تشکیل شده و میزان وقوع کلاهبرداری در استان ۲ درصد بالاتر از میانگین کشوری است.

کنترل مرزها به صورت اوپتیکی 

وی با بیان اینکه چندین سال است که هوشمندسازی پلیس آغاز شده است، افزود: در سال‌های اخیر هوشمندسازی و تجهیز پلیس سرعت یافته است چرا که دیگر به شکل سنتی نمی‌توان پیشگیری و کشف جرایم را عملیاتی کرد.

فرمانده انتظامی آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه نیروی انتظامی با سامانه‌های موجود با ۳۶ میلیون راننده ارتباط دارد گفت: کنترل مرزها به صورت اوپتیکی صورت می‌گیرد و مرزهای ما از امن‌ترین مرزها است که دستاورد هوشمندسازی نیروی انتظامی است.

کشف ۴.۴ تن انواع موادمخدر با ۳۲۸۷ قاچاقچی و توزیع‌کننده 

فرمانده انتظامی آذربایجان‌شرقی از کشف ۴ تُن و ۴۷۹ کیلوگرم انواع موادمخدر در نیمه نخست امسال در استان خبر داد.

عبدی اظهار داشت: در سال‌جاری ۴ تُن و ۴۷۹کیلوگرم انواع موادمخدر در استان کشف و تعداد ۳ هزار و۲۸۷ قاچاقچی و توزیع‌کننده موادمخدر دستگیر و تحویل مراجع قضایی شده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۷:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۸
    1 0
    عکس که مربوط به استان خراسانه.
    • IR ۱۷:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
      0 0
      نوشته خوزستان

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس