کد خبر 1284076
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۴
هیأت انگلیسی در عمان با هدف پایان جنگ یمن

وزارت خارجه انگلیس از سفر معاون وزیر خارجه این کشور به مسقط با هدف رایزنی برای پایان جنگ یمن خبر داد.

به گزارش مشرق، وزارت خارجه انگلیس در صفحه توئیتر خود از سفر «جیمز کلورلی» معاون امور غرب آسیا و آفریقای این وزارتخانه به مسقط پایتخت عمان در روز یکشنبه در رأس یک هیأت دیپلماتیک خبر داد.

این مقام انگلیسی در این سفر با «بدر بن حمد البوسعیدی» وزیر خارجه عمان و تعدادی دیگر از مقامات این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد. در اطلاعیه وزارت خارجه انگلیس همچنین آمده است که «جیمز کلورلی» در دیدارهای خود در خصوص حمایت لندن از روند صلح در یمن به رایزنی و گفت‌وگو پرداخته است.

وزارت خارجه عمان نیز در بیانیه‌ای با اعلام خبر این دیدار گفت که طرفین در خصوص همکاری‌های دو جانبه و برخی پرونده‌های مهم منطقه و در رأس آن‌ها بحران یمن، اوضاع افغانستان و پرونده هسته‌ای ایران به گفت وگو نشستند.

در این دیدار همچنین برنامه‌ها و طرح‌های سرمایه‌گذاری و اقتصادی مشترک انگلیس و عمان و همچنین همکاری در حوزه بهداشت و مقابله با کرونا مورد بحث و بررسی قرار گرفت. موضوع توافق بر سر تجارت آزاد میان انگلیس و کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس از دیگر مسائل مطروحه در این دیدار بود.

سفر این مقام انگلیسی به عمان و بحث در خصوص پایان جنگ یمن پس از آن صورت می‌گیرد که برخی محافل دیپلماتیک در هفته‌های گذشته نسبت به توافق بر سر راه‌حل سیاسی برای یمن ابراز خوش‌بینی کرده بودند.

هشام شرف وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن (مستقر از صنعاء) در تاریخ ۱۳ مهر ماه در گفت‌وگو با شبکه «المسیره» گفت: «یک گشایش دیپلماتیک عظیم پیش روی صنعاست  و روزهای آینده پر از تحولات در این زمینه است».

وبگاه عربی ۲۱ نیز به نقل از یک منبع نزدیک به دولت مستعفی یمن نوشته است که فراخوان‌های مبنی بر پایان دادن به جنگ یمن، تحرکات بین‌المللی برای دست‌یابی به یک فرمول سیاسی جدید و حرکت به سوی مرحله انتقالی با مشارکت تمام طرف‌های [یمنی]   بدون تکیه بر سه مرجع (شروط دولت مستعفی) از جمله قطعنامه ۲۲۱۶ شورای امنیت، باعث به وحشت افتادن منصور هادی شده است و او خود را در آستانه برکناری می‌بیند. (جزئیات بیشتر)

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس