افزایش برد عملیاتی هوانیروز با هم‌افزایی میان ارتش و سپاه

در هر عرصه‌ای که در کنار برادران عزیزمان در سپاه قرار گرفتیم و همکاری، تعامل و هم‌افزایی لازم را در اجرای ماموریت ایجاد کردیم، روند کار ما در اجرای عملیات بهتر و مؤثرتر از قبل پیش رفته است.

به گزارش مشرق، امیر سرتیپ «یوسف قربانی» فرمانده هوانیروز ارتش، در خصوص نقش هوانیروز در مردم‌یاری و مقابله با تهدیدات، اظهار داشت: آمایش سرزمینی هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی به گونه‌ای طرح‌ریزی شده است که هم مسائل دفاعی و امنیتی را پوشش می‌دهد و هم در حوزه مردم‌یاری می‌تواند سراسر کشور را تحت خدمت‌رسانی قرار دهد.

وی ادامه داد: هوانیروز در مواقع ضرورت مانند اتفاقات و حوادث طبیعی، همواره به‌عنوان اولین یگان وارد عرصه خدمت‌رسانی به مردم شریف کشورمان می‌شود.

فرمانده هوانیروز ارتش افزود: مأموریت اصلی هوانیروز دفاع از کشور و مقابله با تهدیدات احتمالی دشمنان است؛ اما با توجه به شرایط جغرافیایی کشور هوانیروز در اتفاقات و حوادث غیرمترقبه نیز در کنار سایر نیروهای مسلح کشور اقدام می‌کند؛ چراکه اگر وارد عرصه نشویم، به مردم عزیز کشورمان آسیب‌های بیشتری وارد خواهد شد.

امیر قربانی با بیان اینکه هوانیروز یک یگان عملیاتی و در خدمت نظام مقدس جمهوری اسلامی است، یادآور شد: در انتخابات اخیر ریاست جمهوری ۴۰ فروند بالگرد هوانیروز پای کار بودند و در حوزه برگزاری انتخابات به‌ویژه در مناطق سخت‌گذر نقش‌آفرینی کردند.

وی با بیان اینکه هوانیروز در سال گذشته نزدیک به هزار نفر از هموطنان را با جابه‌جایی سریع از مرگ حتمی نجات داد، گفت: یگان هواپیمایی نزاجا هم‌اکنون ۳۰ استان را در حوزه اورژانس هوایی تحت پوشش دارد و این موارد نشان می‌دهد که هوانیروز تنها به نیروهای مسلح تعلق ندارد و در واقع در خدمت کشور است.

فرمانده هوانیروز عنوان کرد: امروز هوانیروز در زمینه‌های مختلف آموزشی، لجستیک و عملیاتی با نیروهای ارتش در حوزه‌های مأموریتی و سرزمینی مختلف هم‌افزایی مطلوبی را برقرار کرده است و همچنین در حوزه برون‌سازمانی نیز با هوانیروز سپاه پاسداران و سایر قرارگاه‌ها ضمن اجرای عملیات‌های مشترک در حوزه‌های مختلف آموزشی، لجستیک و ساخت و تولید قطعات صنعتی، همکاری و تعامل دارد.

امیر قربانی خاطرنشان کرد: در شمال غرب، جنوب شرق، غرب و هر جایی که احساس کنیم سامانه دفاعی و امنیتی ما احتیاج به پوشش دارد، ورود می‌کنیم و الحمدلله تاکنون نیز اثربخشی و برد عملیاتی مطلوبی را در حوزه‌های مأموریتی داشته‌ایم؛ ما این را مشاهده کرده‌ایم که هر جایی که در کنار برادران عزیزمان اعم از سپاه و ارتش قرار گرفتیم و همکاری، تعامل و هم‌افزایی لازم را در اجرای مأموریت ایجاد کردیم، روند کار ما در اجرای عملیات، بهتر و مؤثرتر از قبل پیش رفته است.

منبع: دفاع پرس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس