کد خبر 1284547
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۵
واکنش فلسطین به تصمیم «نایک» برای تحریم تل‌آویو

دبیرکل جبهه ابتکار ملی فلسطین گفت، تصمیم شرکت نایک برای توقف فروش تولیدات خود به فروشگاه‌های فلسطین اشغالی بر نظام آپارتایدی این رژیم تأکید می‌کند.

به گزارش مشرق، شرکت آمریکایی «نایک» ویژه تولید پوشاک ورزشس در ماه جاری میلادی (اکتبر) اعلام کرد، دیگر کالایی برای فروشگاه‌ها در فلسطین اشغالی نخواهد فرستاد.

«مصطفی البرغوثی» دبیرکل جبهه ابتکار ملی فلسطین در واکنش به این موضوع گفت، تصمیم شرکت نایک برای توقف تولیدات خود در فروشگاه‌های رژیم صهیونیستی تأکید می‌کند که این شرکت، «اسرائیل» را یک رژیم آپارتاید می‌داند.

بر اساس گزارش «فلسطین الیوم»، البرغوثی در ادامه از همبستگی با ملت فلسطین قدردانی کرد و گفت، رژیم صهیونیستی به بیانیه‌ها در محکومیت این رژیم اهمیتی نمی‌دهد اما به وضوح تحت تأثیر تحریم و کمپین‌های مربوط به آن قرار می‌گیرد.

از سوی دیگر جنبش تحریم رژیم صهیونیستی « BDS» اعلام کرد، به صورت مستقیم شرکت نایک را هدف نگرفته اما تأثیر رو به رشد این جنبش در انزوای نظام آپارتایدی اسرائیل و خروج بسیاری از شرکت‌ها طی سال‌های اخیر، خطر مرتبط با تجارت با این نظام را افزایش داده است.

این جنبش افزود، چندین شرکت امروز دریافته‌اند که همکاری تجاری به رژیم صهیونیستی، آنها را در جنایات جنگی و ضد انسانی شریک می‌کند.

در همین زمینه چندی پیش، شرکت آمریکایی بستنی‌سازی «بن و جری» (Ben & Jerry's)  اخیرا خبر داد که بازاریابی محصولاتش را در اراضی اشغالی فلسطین متوقف خواهد کرد.

این شرکت با انتشار بیانیه‌ای تأکید کرد که دیگر محصولات خود را در شهرکهای صهیونیستی حاضر در فلسطین اشغالی به فروش نخواهد رساند؛ «زیرا این مسئله با ارزشهای شرکت در تعارض است». دو یهودی این شرکت را سال ۱۹۷۸ در آمریکا تأسیس کردند. (جزئیات بیشتر)

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس