کد خبر 1285312
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۶
مرغ نمایه

سرپرست اتحادیه سرا سری مرغداران گوشتی ایران گفت: کمبودمرغ به دلیل این است که مرغ به جای توزیع دولتی یا شبکه‌ای، به صورت توزیع غیرشبکه‌ای منتقل می‌شود.

به گزارش مشرق، محمدعلی کمالی، سرپرست اتحادیه سرا سری مرغداران گوشتی ایران، در خصوص وضعیت عرضه مرغ در بازار گفت: کمبود مرغ در بازار، به آن صورت وجود ندارد ولی به واسطه این که بین قیمت دولتی و بازار آزاد فاصله وجود دارد همچنین استان‌ها نیز به صورت مجزا در خصوص نحوه تحویل مرغ تصمیم گیری می‌کنند و بخشی از مرغ‌ها خارج از شبکه توزیع می‌شوند.

وی افزود: برخی از استان‌ها اجازه دارند که در استان خود مرغ را بالای ۱۷ هزار و ۱۰۰ تومان تا ۱۹ هزار تومان بفروشند حتی استان‌هایی که بر قیمت ۱۷ هزار و ۱۰۰ تومان پافشاری می‌کنند ممکن است در استان خود مرغ را ۱۷ هزار و ۱۰۰ کشتار کنند و بعد از اینکه مرغ را قطعه بندی کردند به استان تهران منتقل می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

ماجرای مرغ‌های تریاکی چه بود؟!

سرپرست اتحادیه سرا سری مرغداران گوشتی ایران گفت: مرغ را از استان‌ها به تهران انتقال می‌دهند ولی این انتقال مرغ از استان‌ها به تهران  با قیمت خارج از شبکه صورت می‌گیرد و در تهران قیمت مرغ استانها به  ۳۰ الی ۴۰ هزار تومان می‌رسد.

کمالی اظهار کرد:  اگر کمبودمرغی وجود دارد به دلیل این است که در توزیع مرغ به جای توزیع دولتی یا شبکه‌ای، به صورت توزیع غیرشبکه‌ای منتقل می‌شود  بنابراین ممکن است مرغ ۲۴ هزار و ۹۰۰ تومان در بازار کمتر باشد ولی به این صورت نیست که دیگر مرغ ۳۵ الی ۴۰ هزار تومانی در بازار نباشد.

وی بیان کرد: درتمامی اجزای صنعت طیور بازار رقابتی است و لذا در بازار رقابتی قیمت‌های دستوری خیلی نمی‌تواند کارکرد داشته باشد و فقط باعث می‌شود یک سری از مرغداران جریمه شوند و جوجه ریزی نکنند که باعث می‌شود مرغ در بازار کاهش پیدا می‌کند اگر قیمتی هم می‌خواهند تععین کنند این قیمت منطقی باشد.

سرپرست اتحادیه سرا سری مرغداران گوشتی ایران گفت: در حال حاضر بین قیمت واقعی، هزینه‌های واقعی و قیمت دستوری فاصله وجود دارد که باعث می‌شود  توزیع مرغ خارج از شبکه باشد.

وی در خصوص وضعیت عرضه نهاده توسط سامانه بازارگاه برای مرغداران گفت: سامانه بازارگاه در اعلام حواله سعی کرده تا عمل کند، ولی در تامین نهاده این عمل صورت نمی‌گیرد یعنی این که حواله تبدیل به ذرت و کنجاله سویا شود روند طولانی دارد.

کمالی خاطر نشان کرد:  کیفیت نهاده‌ها پایین است و مرغداران از این وضعیت ناراضی هستند، زیرا در تولید آن‌ها تاثیر می‌گذارد و باعث می‌شود تلفات آن‌ها افزایش پیدا کند.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • DE ۱۳:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
    6 2
    علت کمبود مرغ چیست؟ بایستی بیشتر تخم مرغ بکارند کم آبی خودش باعث میشه خیلی از تخم مرغ ها همانطور لاخاکی بمونند منظور لای خاک بمونند....بابا ما بیش از نیم قرن پیش که نوجون بودیم بخدا اینقدر ملت مرغ نمیخوردند جوجه کباب نمیخوردند . بیچاره مرغه تا میاد بفهمه بابا نه نه ش کی بودند رفته روی سیخ منقل .حالا کاشکی موقع خوردن مردم کلا اصلا نگاهش میکردند که خودش که سوخته دیگه دلش نسوزه ولی نه یا گوشی دستشونه یا سریال تماشا میکنند یا اینقدر باهم حرف میزنند که فرق کباب و کتاب را هم موقع خوردن نمیفهمند. فرهنگ خوردن بایستی تصحیج شود قبل از ترکیدن لاتچریها و پولدارها و مفتخواران که بیشترین مصرف را در جامعه دارند با کمترین نیروی کار.
    • IR ۱۳:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
      2 2
      اینم نظریه به هر حال!
  • IR ۱۳:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
    4 2
    علت کمبود مرغ چیست؟ زنده بگور کردن جوجه ها. گناه علنی که هیچ یک از مدعیان سیاست و دیانت برایش حرفی نزدند.
  • IR ۱۳:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
    3 1
    آقای رییسی در صورت تداوم شرایط یک نمره منفی! بهونه قابل قبول نیست مردم راه حل میخوان عمل میخوان حل مشکل میخوان
    • IR ۱۴:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
      3 4
      جناب۱۳:۵۵ بعضی از مشکلات راه حل ندارن یا حداقل زمان نیاز داره از دولت بنفشت که رای دادی بپرس از گرانی مرغ کی سود میبره؟
  • IR ۱۴:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
    3 2
    صادرات لجام گسیخته به کشور همسایه . فقط
    • IR ۱۵:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
      0 2
      کشتار جوجه ها . فقط
  • فردین IR ۱۵:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
    0 1
    مردم فقط دلشون خوش بود میتونستن حداقل چندروزی از ماه رو مرغ بخورندولی متاسفانه دیگه مرغ هم نمیتونن بخورن علت گرونی مرغ هم واقعاضعف مدیریت ومسئولینی که ازاین راه سودزیادی نسیبشون میشه وتوفکرمردم نیستن هرکس فکرجیب خودشه تا توی این مملکت جلوی دزدیها گرفته نشه وضعیت ماتغییرنمیکنه البته ملت هم بی تقصیرنیست خودمون هم رعایت نمیکنیم خیلی ازچیزها هم کاری به دولت نداردخودمون به همدیگه ظلم میکنیم
  • IR ۱۵:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
    1 0
    کمبود خروس
  • حامد IR ۰۰:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۳
    1 0
    چرا جوجه زنده ۲۰ تومان است؟
  • IR ۰۹:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۳
    1 0
    دلیل کمبود مرغ و...................عدم مدیریت هست وتمام.
  • IR ۱۰:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۴
    0 0
    هر سال ما داریم همینو میشنویم واقعا معلوم نیست چرا مسئولین نمی تونن راهکار بدن و فقط بهونه میارن
  • IR ۱۰:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۴
    0 0
    باید وارد کرد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس