کد خبر 1286077
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۰۰:۴۵
کاربردهای نانو در صنایع نساجی و پوشاک

مجموعه وبینار "کاربردهای صنعتی فناوری نانو در صنایع نساجی و پوشاک" با حمایت ستاد نانو و به صورت آنلاین برگزار خواهد شد.

به گزارش مشرق، در راستای ترویج صنعتی فناوری نانو، مجموعه وبینار کاربردهای صنعتی فناوری نانو "صنایع نساجی و پوشاک" با هدف معرفی توانمندی‌های فناوری نانو ایران و جهان در صنایع نساجی و پوشاک به شرکت‌ها، سازمان‌ها، جامعه صنعتی کشور و عموم علاقه مندان و فعالان این حوزه برگزار می‌شود.

معرفی محصولات، تجهیزات و شرکت‌های فناور موفق در صنایع نساجی و پوشاک، معرفی سیاست‌ها و الگوهای حمایتی ستاد نانو، تبیین چالش‌ها و نیازهای صنعتی و پژوهشی مورد نیاز برای حل مشکلات شرکت‌ها، سازمان‌ها و صنایع در صنعت نساجی و پوشاک، ایجاد بستر تبادل دانش و فناوری بین جامعه پژوهشی، فناوران و جامعه صنعتی کشور و ایجاد بسترهای مناسب همکاری علاقمندان با شرکت های فناور در زمینه های تحقیقاتی، صنعتی، بازاریابی و فروش از جمله اهداف این رویداد برخط که با رویکرد فناورانه و صنعتی  است.

در این رویداد در خصوص موضوعاتی چون "معرفی برنامه ها، حمایت ها و سیاست های ستاد ویژه توسعه فناوری نانو در حوزه نساجی و پوشاک"، "نخ های پلی استر و پوشاک ورزشی ضدباکتری بر پایه فناوری نانو"، ""نخ پلی استر ضد باکتری بر پایه فناوری نانو"، "تولید الیاف خام و اولیه ضد باکتری بر پایه فناوری نانو"، "خلق ثروت با ایجاد منسوجات ویژه"، "پارچه های شمعی و ژئودکاموند، ضد قارچ، ضد UV و ضدآتش بر پایه فناوری نانو"، "ایجاد خاصیت ضد باکتری و آبگریز در چادر مشکی و پوشاک به کمک فناوری نانو" و "استفاده از نانوذرات متخلخل در تولید عایق صوت" بحث و تبادل نظر خواهد شد.

فناوری نانو و کاربرد آن در منسوجات هوشمند، واکس چرم ضد ‌باکتری بر پایه فناوری نانو، پارچه های تاری و پودی، پتوی داخل پرواز با خاصیت کند سوزی و ضد باکتری بر پایه فناوری نانو، تصفیه پساب کارخانجات نساجی با استفاده از فناوری انعقاد الکتریکی و اکسیداسیون پیشرفته و موکت های ضد باکتری بر پایه فناوری نانو از دیگر موضوعات مطرح در این رویداد است.

معرفی برنامه های تشکل ها و انجمن های صنفی و صنعتی حوزه نساجی و پوشاک  از دیگر برنامه های جنبی این رویداد به شمار می رود.

این رویداد در قالب دوره های صنعتی فناوری نانو، در روزهای پنج‌شنبه ۶، ۱۳، ۲۰ و ۲۷  آبان ماه به صورت برخط (آنلاین) برگزار خواهد شد.

طبق اعلام ستاد نانو، همچنین، در پایان این رویداد لایو تور فناوری صنعتی با محوریت بازدید از نمایشگاه توانمندی های صنعتی فناوری نانو ایران در محل ستاد ویژه توسعه فناوری نانو برگزار خواهد شد و شرکت کنندگان امکان بازدید مجازی از محصولات فناوری نانو ایران در حوزه نساجی و پوشاک و طرح پرسشهای خود از راهبر تور را خواهند داشت.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس