به گزارش مشرق، محسن مهدیان فعال رسانه‌ای در کانال تلگرامی خود نوشت: برگزاری مجالس لعن امروزی، با گذشته تفاوت های اساسی کرده است. البته هنوز هستند کسانیکه با همان نگاه سنتی مجلس می گیرند اما عمده مجالس لعن و سب در انحصار جریان "شیعه سکولارست" که ما به حجتیه آنها را می شناسیم. دنبال یک تشکیلات خاص و سازمانی نباشید. حجتیه بیش از انکه یک تشکیلات سازمانی باشد، یک مرام و مسلک است. 

این گرایش تحریفی، مظاهر مختلفی دارد که مجالس اعلام برائت تنها یک جلوه است. برای فهم سبک تبری آنها، باید سراغ مدل تولی آنها رفت. ریشه این برائت ناقص در فهم نارسایشان از "تولی و محبت به اهل بیت" است.

 اهل بیت را باید در ۲ دوره تاریخی تحلیل کرد. یک وجه "نقطه ای" که محدود به زمان اهل بیت است. اما وجه مهمتر یک اثر تاریخی است که اهل بیت را در تاریخ امتداد می بخشد. اساسا ولایت یعنی امتدادش در مسیر تاریخ. این گرایش پوسته ای، قدرت فهم جایگاه ولی خدا را در نظام خلقت ندارد. لذا اهل بیت را به "وساطت در الوهیت" و به "وساطت در بندگی" نمی شناسد و گوئی "هل الایمان الا الحبّ و البغض" تنها برای دوره زندگی اهل بیت است.

سبک تولی این جریان صرفا در لسان و نهایتا عمل فردی است و هیچگاه به عمل اجتماعی نمی کشد. دوستی در حد تمثال سرطاقچه و مجلس محفلی و هیات سکولار.

اگر اهل بیت را متوقف در زمان خودشان تحلیل کردیم، نمی توانیم "نصرت ولی" را برای این روزها درک کنیم. لذا حجتیه ای ها را این روزها در هیچ عرصه ای از حق طلبی نخواهید دید. چون معتقدند ولایت در همان نقطه تاریخی تمام شده است و امتداد معصوم را متوجه نمی شوند.

جبهه باطل سالها انباشت شده و در "سقیفه" تنها به یک جلوه رسیده است؛ عاشورا نیز که جبهه بندی تمام عیار حق و باطل است بازهم جلوه دیگریست و این تقابل تا امروز امتداد یافته است. لذا "حقیقت برائت"، تبری از این جریان تاریخی است نه یک حادثه و یک روزو یک ساعت.  

   "استکبار صهیونیزم" امروز بجهت ابزار قدرت و عمق جبهه باطل در اعلی ترین درجه ظلم به اهل بیت قرار گرفته است اما گرایش "شیعه سکولار" یا همان حجتیه این مهم را فهم نمی کند.

و چنین می شود که امروز برای اهریمن نیز عید بزرگی است تا بتواند این مسلک انحرافی را تکثیر کند.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • سید IR ۱۰:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
    1 2
    تشیع این قشر از نوعی است که انکلیس مکار از آن هیچ گونه خطری احساس نمی کند و برای همین حتی حاضر است در کشور خودش به ایشان بلندگوی تبلیغاتی هم بدهد و از عجایب آن که رؤسای صهیونی یانکی ها هم همواره برای شان به مناسبت، پیام تبریک به زبان فارسی هم می دهند!
  • IR ۱۰:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
    0 0
    امروز هم برای اهریمن عید بزرگی است !!! خاک بر سرت کنن با همون تحلیلت و قلمت . مردک میخای یک گروه رو تخطئه کنی چرا عید رو خراب میکنی . اگر چند نفر راه رو اشتباه رفتن راه اصلی که درسته و سرجاش هست . افراط و تفریط در همه هست شما تفریط می کنین اونها افراط .
  • وحید IR ۱۴:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
    0 0
    انجمن حجتیه که برای مقابله با بهاییت تشکیل شد،اصولاتوسط بهاییت و یهود نهانروش تأسیس کردید،شاهد آن،عقیده ای از آنان است که میگویند باید ظلم و فساد کرد تا ظهور زودتر محقق شود،این مصداق خبریست که یهود به آنان داده در صورتیکه کوچکترین فهمی از اصل موضوع ندارند هر جا رنگ و بویی از این گونه علم باشد رد پای یهود مشهود است(بقره/۱۲۰_وَلَن تَرْضَىٰ عَنكَ الْيَهُودُ وَلَا النَّصَارَىٰ حَتَّىٰ تَتَّبِعَ مِلَّتَهُمْ قُلْ إِنَّ هُدَى اللَّهِ هُوَ الْهُدَىٰ وَلَئِنِ اتَّبَعْتَ أَهْوَاءَهُم بَعْدَ الَّذِي جَاءَكَ مِنَ الْعِلْمِ مَا لَكَ مِنَ اللَّهِ مِن وَلِيٍّ وَلَا نَصِيرٍ)

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس